Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מגאן 2001 - השפעת מתיחת רצועת אביזרים על תפקוד האלטרנטור ומדידת מתח AC


BigMak
שימו לב! השרשור הזה בן 5667 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים.

 

מדובר במגאן 1600 ידנית.

לפני שבועיים החליפו לי אלטרנטור למשופץ (של עלמה).

 

שמתי לב שבעת ההחלפה, החשמלאי לא ממש הסתדר עם המותחן הקפיצי, וכי מס' פעמים הוא אפילו קפץ בעוצמה בחזרה.

 

מאז ההחלפה, האורות ברכב מרצדים (עד לסל"ד 1500).

 

בדקתי הבוקר את מצב הרצועה, לדעתי, היא נראית מאוד מאוד מתוחה.

ניסיתי הבוקר לכופף את קצת את המותחן בעזרת מפתח 13 והוא פשוט לא זז !

 

שאלתי היא האם ייתכן והאורות מרצדים מכשל באלטרנטור ? - או שבוודאות זה נגרם כתוצאה מהתפקוד הלקוי של המותחן ?

 

תודה מראש, אריאל.

b868_1.jpg

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רצועה מאוד מאוד מתוחה, תגרום תוך זמן קצר להרס מייסבי האלטרנטור.

יש קשר בין אורות מרצדים לביו כשל באלטרנטור, אם כי זאת עלולה להיות לא הסיבה היחידה .

חזור לחשמלאי, אפילו שמדבריך נראה שהוא לא מקצוען.

איך זה להיות נשוי ?. האם זה כמו שחשבת לפני. :-P

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רצועה מאוד מאוד מתוחה, תגרום תוך זמן קצר להרס מייסבי האלטרנטור.

יש קשר בין אורות מרצדים לביו כשל באלטרנטור, אם כי זאת עלולה להיות לא הסיבה היחידה .

חזור לחשמלאי, אפילו שמדבריך נראה שהוא לא מקצוען.

איך זה להיות נשוי ?. האם זה כמו שחשבת לפני. :-P

דוד.

אני שאלתי האם רצועה מתוחה משפיעה על ריצודים במתח האלטרנטור (עד 1500 סל"ד).

איך זה להיות נשוי ?! - הדבר הכי יפה בעולם.

כשיבואו הילדים, יהיה יותר אקשן אני בטוח...

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל בכל מקרה, ישנו מותחן אוט' במנוע זה ואכן אין קשר בין אורות מרצדים לבין מתיחות הרצועה.

לא ניתן לבצע מתיחה נוספת אלא רק לשחרר מתיחה ע"י מפתח 13 בעת הסרת הרצועה או החזרת הרצועה.

מעבר לכך סתם לידע כללי, בהיינס מצויין שניתן לנעול את המותחן במצב רפוי ע"י פין אבטחה וביצעתי זאת בעבר כבר.

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקלה היא באלטרנטור ולא ברצועה אך בהחלט יתכן, במידה ובאמת מדובר במותחן אוטומטי, כי הרצועה הורכבה לא נכון ולכן היא מרגישה מתוחה מידי.

 

אם יש זווית ראיה למותחן ניתן לראות את עבודתו ע"י האצת המנוע לסרוגין, המותחן אמור לנוע כמו אחוז תזזית בזמן זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל בכל מקרה, ישנו מותחן אוט' במנוע זה ואכן אין קשר בין אורות מרצדים לבין מתיחות הרצועה.

לא ניתן לבצע מתיחה נוספת אלא רק לשחרר מתיחה ע"י מפתח 13 בעת הסרת הרצועה או החזרת הרצועה.

מעבר לכך סתם לידע כללי, בהיינס מצויין שניתן לנעול את המותחן במצב רפוי ע"י פין אבטחה וביצעתי זאת בעבר כבר.

 

לא ניסיתי לבצע מתיחה נוספת, אלא להפיג את המתח ע"מ להוציא הרצועה ולקחת האלטרנטור לבדיקה ב"עלמה".

לטובת כל הפורום:

תוכל להרחיב בנושא פין האבטחה ? הגישה לא נוחה לשם, איך ניגשת לעבודה ?

 

התקלה היא באלטרנטור ולא ברצועה אך בהחלט יתכן, במידה ובאמת מדובר במותחן אוטומטי, כי הרצועה הורכבה לא נכון ולכן היא מרגישה מתוחה מידי.

אם יש זווית ראיה למותחן ניתן לראות את עבודתו ע"י האצת המנוע לסרוגין, המותחן אמור לנוע כמו אחוז תזזית בזמן זה.

 

על פניו נראה כי המותחן זז עם עליית הסל"ד, אך בניסיון להוזיז אותו ע"י מפתח 13 לא נרשמה הצלחה.

אני גם לא שולל תקלה אפשרית באלטרנטור, אך אני יודע שהמותחן בוודאות לא מתנהג כפי שהתנהג קודם להחלפת האלטרנטור.

הבוקר ניסיתי להוזיז את המותחן עם מפתח ולא הצלחתי.

מחר בבוקר אני מתכוון להכניס הרכב לטיפול במוסך הילוך שישי בבאר יעקב, להחלפת סט רצועת אביזרים (לאגר, מותחן ורצועה).

 

בברכת ערב טוב לכולם, אריאל.

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטובת כל הפורום:

תוכל להרחיב בנושא פין האבטחה ? הגישה לא נוחה לשם, איך ניגשת לעבודה ?

 

הגישה לא נוחה ודורשת פירוק בטנת גלגל ימיני קדמי ושכיבה מתחת לרכב.

בלי סכימה שמראה לאן להכניס פין (סטנדרטי) לא ניתן להסביר בצורה ברורה והספרות המתייחסת לכך לא אצלי.

 

בכל מקרה, ייתכן שניסית לסובב את הבורג הלא נכון. את הבורג צריך גם לנסות לסובב בעזרת מפתח פתוח/סגור 13 מ"מ ארוך אלייך. כלומר, כיוון הסיבוב לשחרור אמור להיות קדימה (לאותו כיוון שהרכב פונה אם הפנים).

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

 

היום שוב ביקרתי במוסך הילוך שישי בבאר יעקב.

בדקו את תפקוד המותחן, והוא נמצא תקין.

מסתבר שכשבדקתי, ניסיתי עם מפתח קצר יחסית ולא הצלחתי לפתח הרבה מומנט לפתיחה.

לא חייבו אותי על הבדיקה.

יש לציין שהיחס במוסך הוא מעולה !

 

אעדכן אותכם בהמשך בקשר לאלטרנטור.

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, בנושא הריצודים.

 

האם יש תקן לסטיה מותרת במתח האלטרנטור ?

בפלוק נמדד מתח מרצד בקטבי המצבא ברמה של 1V ±.

 

האם תקין ?

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין תקן מחייב מכיוון שכול ייצרן מתקין אלטרנטור בעל ווסת מתח עם תכונות ייצוב שונות אשר משתנות בתלות העומס והטמפ' והסל"ד.

 

אצלך יש סטייה של 1 וולט או 100 מיליוולט ?

 

בדרך כלל מתח המוצא של האלטרנטור ללא עומס בסל"ד סרק הינו בסביבות 14 וולט.

 

כאשר אתה מדליק אורות+מפוח של המזגן בספיקה מקסימלית והמנוע עובד בסל"ד של 2000 סיבובים לדקה המתח לא צריך ליפול יותר מ-0.3 וולט מהערך שנמדד בסל"ד סרק.

 

במידה ויש לך הגה כוח חשמלי אל תסובב את הגה מכיוון שהמנוע החשמלי של הגה הכוח הינו צרכן 'רציני' והמח יפול לשנייה שתיים וייעלה בחזרה לערך תקין.

 

אל תנסה זאת בסל"ד סרק מכיוון שהמתח יכול ליפול גם 12.7 וולט במידה והרכב שלך לא מצוויד במערכת בקרת עומס חשמלית אשר מעלה טורים באופן אוטומטי כאשר המתח יורד מתחת ל-12.7 וולט.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון:

 

היום שוב ביקרתי במוסך הילוך שישי בבאר יעקב.

בדקו את תפקוד המותחן, והוא נמצא תקין.

מסתבר שכשבדקתי, ניסיתי עם מפתח קצר יחסית ולא הצלחתי לפתח הרבה מומנט לפתיחה.

 

אמרתי לך את זה עוד בתחילת הדרך...:wink:

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סטיה של 1 וולט, מה אומר המומחה ?

 

המידע המצורף הינו כללי ולא מתייחס דווקא לרכב שלך ! אבל הוא דיי נכון.

 

במידה ובסל"ד של 2000 סל"ד ללא עומס המתח הינו 14.0 וולט ולאחר הפעלת עומסים כגון: אורות+מפוח במהירות גבוהה המתח נופל ב-1 וולט אזי האלטרנטור לא תקין.

 

ברכבים חדשים מתח המוצא מאוד מדוייק ולא משתנה יותר מ-0.3 +/- בסל"ד שציינתי.

 

ייתכן גם שהתקינו לך אלטרנטור לא תקין או בעל תפוקה קטנה ממה שהיה מותקן.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5667 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...