Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יעוץ לגבי אלפא 147 2.0 ידנית


bnaya029
שימו לב! השרשור הזה בן 5699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

בימים האחרונים אני בודק את האופציה לרכוש אלפא 147 מנוע 2.0 ידנית.

יצרתי קשר עם בעל הרכב ועשיתי נסיעת מבחן (לצערי רובה המכריע בפקקים של ת"א... :-()

 

מעבר למחלוקת מסויימת לגבי המחיר (שאני מאמין תוכל להפתר) לא התרשמתי מהנסיעה ברכב, ואסביר את דברי.

ראשית, לשם ההשוואה, כרגע אני נוהג בקליאו 99 ידנית 1.4 ליטרים (מנוע אנרג'י). אני מחזיק את הרכב כארבע שנים, ובסה"כ אני מאוד מרוצה ממנו (נוחות, אמינות, צריכת דלק).

הסיבה שאני רוצה להחליף היא כי בא לי משהו יותר יפה, חזק ומעניין, למרות שהאלפא הזו עולה פי שלוש מהקליאו שיש לי עכשיו.

 

בנסיעה על האלפא, הרגשתי ממש כל מהמורה ושיבוש הכי קל בכביש. אין מה לדבר, האלפא נראית מדהים ועושה רושם שהיא גם בנויה בצורה די איכותית (זה עדיין לא האיכויות של הגולף, אבל תא הנוסעים לא מתפרק...).

רוב הנסיעות שלי הם נסיעות קצרות בתוך העיר (כלומר פקקים...:cry:), אבל פעם בשבוע יש לי נסיעה בין עירונית ובאמצע שבוע עוד נסיעה אחת מחוץ לעיר.

ממה שהבנתי על המנוע של האלפא, כדי לקבל ממנו כוח, צריך לטפס לטורים גבוהים מאחר ושיא המומנט מתקבל בסל"ד גבוה. זה אומנם מותיר רצועה ארוכה יותר עד שיא הכוח, אבל עדיין, זה אומר שאיזור המחיה הטבעי של המנוע הזה הוא בסל"ד גבוה. (לשם השוואה, בקליאו אני כמעט ולא עובר את ה 3,500 סל"ד. ואני מקבל כוח מהמנוע).

 

עד כאן ההקדמה. ולעזרת המלומדים בפורום:

מהי בדיוק אותה ההנאה מהנהיגה עליה מדברים בחוות הדעת על האלפא ? (אני מעוניין רק בדגם הידני)

האם לאור אופי המנוע, צריכת הדלק (נושא כאוב בימינו...) היא לא גבוהה משמעותית ? (כיום אני רגיל לצריכה של 1 ל 12.5)

האם אותה "הנאה מנהיגה" תוכל להתממש גם אם לא אסע בטורים גבוהים ? (אני נהג רגוע באופי...)

 

מבחינת היתרונות של הרכב הזה אני יכול למנות את המאפיינים הבאים:

 

רכב שמור ומטופל באהבה (הבעלים שלו בחור רציני וחיובי, שנראה שיודע לשמור על הרכב)

רכב יפה

"הנאה מנהיגה" (?)

 

מבחינת החסרונות:

רכב יקר

אחזקה לא פשוטה (מוסכים יעודיים, מנוע "אוכל" שמן יקר)

שלוש דלתות (למרות שאני רווק, נוח לי עם הדלתות האחוריות)

אמינות

סחירות (מדובר בדגם לא נפוץ, שאם כל התשבוחות עליו נכונות, אמור היה ליהנות משוק טוב יותר... הרכב לא מקבל מחירי מחירון)

 

זהו בערך. אני באמת מתלבט. גם לגבי ההחלפה עצמה (כאמור, אני מאוד מרוצה מהקליאו) וגם לגבי ההרפתקה שנקראת אלפא.

 

מה שהייתי רוצה מהרכב זה נוחות נסיעה, אחיזת כביש (דבר מאוד חשוב לי), רכב יפה, רכב מתקשר, ומנוע שלא מתרגש מעליות.

האלטרנטיבה מבחינתי היא גולף ג'נריישן ידנית, או אקורד קופה (אני יודע שקשה להשיג אותם...).

 

אשמח לתגובות מושכלות ולסיוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שרוב נסיעות שלך בעיר ופקקים, אני לא רואה שום טעם לקנות רכב עם מנוע שני ליטר. אם כבר, לפי דעתי בתנאים האלו, דגם 1.6 אמור להיות חסכוני יותר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההודעה שלך קצת ארוכה ומתפזרת, אז אנסה לחלק את התשובה שלי לנקודות:

 

1. האלפא קשיחה יותר מהקליאו שלך, כי היא מכונית בעלת אופי ספורטיבי יותר (אחיזת כביש, יציבות במהירות גבוהה וכדומה). אם נוחות הנסיעה מאוד חשובה לך ולא נראה לך שתתרגל לקשיחות של האלפא (שהיא לא מאוד קשיחה, רק יותר ממה שאתה רגיל), קנה משהו אחר.

2. מנוע האלפא 2.0 ל' מספיק גמיש כדי להיות חזק משמעותית ממנוע הקליאו שלך גם בטורים נמוכים. נכון שהוא אוהב לחיות בסל"ד גבוה, אבל הוא יתפקד טוב יותר בכל מצב ממה שאתה רגיל. ועם זאת - אם אתה לא מתכנן בכל מקרה לנצל את המנוע ("לא עובר 3500 סל"ד) אני לא רואה סיבה שתקנה את האלפא הזו, או בכלל אלפא... (אם כי במקרה הזה, אולי דגם ה-1.6 באמת יתאים לך יותר)

3. הנאה מנהיגה - מושג מעט חמקמק, אפשר להתייחס אליו פשוטו כמשמעו ולומר שאם אתה נהנה יותר באלפא מבקליאו, כנראה שהיא תתאים לך יותר, אבל לרוב הכוונה להנאה ממעשה הנהיגה - נהיגה ספורטיבית, בעיקר. אפשר ליהנות מנהיגה נמרצת גם בטורים נמוכים, אבל חלק מהעניין הוא יכולת ההאצה של הרכב. אם התחום הזה לא משמעותי עבורך (סה"כ אתה נוסע בעיקר בתוך העיר), אין טעם שתקנה אלפא.

4. אם נתייחס לרצונות שלך מהרכב שפירטת בסוף ההודעה - נוחות נסיעה לא תקבל באלפא ביחס לקליאו. אחיזת כביש כן בהחלט. יופי הוא בעיני המתבונן אבל, ת'כלס, האלפא פי כמה יפה יותר מהקליאו. רכב מתקשר - בוא תגיד לנו למה בדיוק אתה מתכוון (אם כי מראש אפשר לומר שתמצא את זה באלפא) ומנוע חזק - שוב, משמעותית מבקליאו.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבעלים לשעבר של אלפא 147 2 ליטר ידנית אני יכול לומר לפותח השרשור שני דברים:

הרכב נוח, בנוי לתלפיות ועולה בהרבה בחינות על המון מכוניות אחרות.

אני ננעלתי על האלפא מרגע שנהגתי בה, היה לי תקציב מכובד לרכישה ורבות וטובות אחרות לא "עשו לי את זה".

 

על אף האמור לעיל,

 

לאלפא יש חסרונות. עושה רושם שעשית שיעורי בית על הקוריוזים של המכונית.

אם לא "התחברת" למכונית ולא מצאת את הנקודות החיוביות בה, שעושות אותה למה שהיא -

וותר עליה.

 

יהיה מייד קונה אחר שיקנה אותה (את שלי קניתי תוך שעות מרגע שפורסמה ומכרתי בתוך ימים מרגע פרסום), ככה שאין לך מה לדאוג למוכר או לרכב.

 

מצא לעצמך משהו מפנק אחר. משהו שירטיט לך את הלב / את האגו. משהו שיעשה לך את זה.

 

דניאל

51 קג"מ :shock::lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5699 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...