Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הקליאו נמכרה - סיכום קצר על 3 שנים ביחד, כולל עלויות


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 5665 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשבוע מכרתי את הקליאו שלי, לאחר כמעט שלוש שנים משותפות ביחד. במהלך אותן שנים נהנתי ממנה מאוד. אז האמנתי ואני עדיין מאמין שביחס לכסף (ואפילו אם מכפילים את התקציב) פשוט אין מכונית הנעה קדמית מהנה יותר. היא גם עזרה לי לא מעט לנצח בתחרויות ג'ימקאנה ואפילו הייתה שימושית כשעברתי דירה :-P

 

אבל זה לא אמור להיות שרשור הלל לקליאו, אלא פשוט רציתי לשתף אתכם בעלויות, כדי לשים את הדברים בפרופורציה.

 

אז ככה: הקליאו שלי הייתה מודל 2001. נקנתה בנובמבר 2005 עם 52000 ק"מ, נמכרה באוקטובר 2008 עם 92000 ק"מ, כלומר 40000 ק"מ בקצת פחות מ-3 שנים, שזה כמעט 14000 בשנה.

הטיפולים בוצעו אך ורק במוסכים מורשים, מה שתורם למחיר גבוה יחסית (אבל היה עדיף עבורי, בשביל שקט נפשי).

 

קצת אחרי הקנייה בוצע טיימינג, רצועת אביזרים, פולי מנוע ועוד כמה דברים קטנים. הכל ביחד כ-5000 שקלים. (היום זה היה עולה קצת פחות, למשל עקב הוזלה במחיר הפולי).

לאחר מכן התקלקל מנגנון החלון נהג, תוקן בעלות של 250 שקלים.

ביולי 2006 בוצע טיפול בינוני בעלות של 700 שקלים.

במסגרת הטיפול גם הוחלפו המיסבים בגלגלים האחוריים, שהחלו להרעיש מאוד בהאצה. גם הרפידות האחוריות הוחלפו והדיסקים עברו חריטה, מה שהתברר כטעות מאוחר יותר. העלות כ-1500 שקלים.

באוגוסט 2006 היה לי פנצ'ר בצמיג ולכן קניתי זוג מישלינים חדש ב-1100 שקלים.

בנובמבר 2006 הוחלפו זוג דיסקים אחוריים ביחד עם מיסבים ורפידות קומפלט, כאשר אני שילמתי רק על הדיסקים כ-500 שקלים. זה קרה בגלל שמסתבר שאסור להפריד בין המיסבים האחוריים לדיסקים ואסור לחרוט את הדיסקים האחוריים, אחרת הם נשחקים מהר. המוסך לא ידע את זה ולכן הודה בטעות שלו ולא חייב אותי על החלקים והעבודה הכפולים (כמובן, רק לאחר משא ומתן ארוך ומתיש).

בינואר 2007 הוחלף טרמוסטט בעלות של כ-500 שקלים (הרכב לא הסכים להתחמם לטמפ' עבודה).

ביולי 2007 טיפול גדול (בלי פלגים) כולל החלפת שמן גיר ומגבים קדמיים - 1500 שקלים.

ביוני 2008 טיפול למזגן (הפסיק לקרר בגלל דליפת גז). הוחלפו מיליון שסתומים ומולא גז והעלות הייתה מאוד גבוהה - 1300 שקלים.

באותו הזמן רותך הדוד האחורי לאחר שנשבר והתחיל מאוד להרעיש. הוחלפה גם תושבת דוד אחורי למען השקט הנפשי. 500 שקלים.

באוגוסט 2008 בוצע טיפול+ החלפת רצועת אביזרים בעלות של 1200 שקלים.

 

סה"כ עלויות טיפולים תיקונים ובלאי לכמעט שלוש שנים: קצת יותר מ-14000 שקלים. בואו נגיד 5000 לשנה.

ביטוח מקיף לנהג מעל 24 - כ-2300 שקלים.

ביטוח חובה - כ-1600 שקלים.

טסט ורישוי - כ-1300 שקלים.

 

צריכת דלק ממוצעת לאורך התקופה (נתון מדויק, אני מנהל מעקב, פדנטיות יתר) - 11.8 ק"מ לליטר בנהיגה מעורבת.

עלויות דלק ממוצעות לשנה (אוקטן 98, כרטיס פזומט עם הנחה לרוב התקופה) - 7400 שקלים לשנה.

 

סה"כ עלויות שנתיות (ללא ירידת ערך) - כ-18000 שקלים, שזה 1500 לחודש.

 

 

ירידת הערך הייתה קטסטרופלית לפי המחירון - הרכב נקנה כשהמחירון המשוקלל היה 63000 אם אני זוכר נכון, נמכר כשהמחירון 35000, שזו ירידה של בין 17% ל-21% בשנה. רק שהרכב כמובן נקנה בכמה אלפים טובים מעל המחירון המשוקלל, ונמכר בסכום 5 ספרתי מעל המחירון המשוקלל. תודה לך, לוי יצחק :-P

 

זהו. תמה לה תקופה, בקרוב יגיע בתקווה הרכש החדש...

 

רוני

mdc2_eyal_108598138206_0_BG.jpg

mdc5img24639vq.jpg

P4070113.jpg

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 79
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

או שזה נדמה לי או שעלויות האחזקה של הקליאו יחסית לאוטו ספורטיבי הן לא גבוהות.

ב"ה מתישהו אצלי :)

התחלתי מאוד להילחץ, יש לי גם וילונות שחורים באוטו והראייה עוד יותר נמוכה, גם אורות דמוי קסנון של פיליפס שלא מאירים שום דבר בגשם כמעט) והיה די מפחיד. סעו בזהירות !
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה גם נראית טוב ייחסית.

 

מה אתה מתכוון להביא *** להביא = לרכוש *** במקום?

 

או שזה הפתעה?:wink:

"אמור לי מי הם חבריך ואומר לך באיזה מכונית אתה נוהג." -הנרי פורד.

"הרי את מגודשת לי במפתח זה כדת פורשה וישראל".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו הקליאו עברה במשך ה3 שנים האלה ירדת ערך רצינית :shock:

במחיר קרוב ל30000 ש"ח כל ילדודס לפני גיוס יוכל לרכוש את הקליאו וכנראה שהעתיד של המכוניות האלו לא הולך להיות טוב..

 

זהו. תמה לה תקופה, בקרוב יגיע בתקווה הרכש החדש...

 

 

אני רק יכול לנחש שזאת תיהיה מכונית הנעה אחורית .8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

ראית לאחרונה קליאו שנמכרת במחירון המגוחך שלה?

יש מעט מאוד רכבים שמצדיקים את מחיר השוק האמיתי שלהם ולא את ההנפצה של האדמו"ר.

רכבי שטח ישנים וטובים (הסמוראי שלי התעופף הלאה תמורת כפול מהמחירון, ובקלות, וכך גם ויטארה טובה),

ה-106'ים (פה יש בועה רצינית , אבל רואים שהיא מתמתנת) והקליאו.

גם עם מחיר השוק הלא-מאוד-נמוך שלה, העתיד של הרכבים האלה לא מזהיר פה.

רוני, רואים בבירור מהסיכום שלך שמעבר ליכולות המוכחות על הכביש, אף תיקון/טיפול שלך לא חרג מהנורמה של רכב פשוט.

קשה לחשוב על שילוב יותר מוצלח מזה.

 

בברכת "שהרכב הבא לא ירים גלגל בכל סיבוב",

איתי.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביחס למה שהרכב הזה עובר - התיקונים ששמת על האוטו הם בדיחה (פולי מנוע, טרמוסטט, גז למזגן, תיקון של מנגנון חלון ומיסבים אחוריים). בשביל אוטו כזה יש לציין שהוא הפגין אמינות לא רעה בכלל.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני בא לתקן טעות קבועה אחת אצל כולם - כל הקליאו כולל הספורט הם רכבים מאוד מאוד אמינים - כמובן בתנאי שמטפלים בהם בצורה סבירה והגיונית.

ולאו דווקא בגלל היד הנמוכה והקילומטרא'ז הנמוך שספציפית של רוני עברה - לא ידוע לי שאצלינו במועדון מישהו סובל ממשהו חריג ביותר ברמת האמינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד, אפשר להגיד שחוץ מטיפול הטיימינג אין הוצאות יותר מידי חריגות.

בשביל רכב ספורטיבי עם מעטפת ביצועים כזאת, זה יפה מאוד.

 

מסכים לגבי כל מה שנכתב בנוגע להנאה מנהיגה ביחס לסכום שקונים אותה.

 

אגב, איך חישבת את צריכת הדלק המדוייקת שלה ?

האם ניתן להיעזר בכך במחשב הדרך שלה ?

ראיתי שיש שם חישוב של כמה ק"מ נותרו לנסיעה, עד שהמיכל מתרוקן.

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

excel חבר.

 

רוני, בהצלחה :)

כולנו מצפים לראות איזה דג תעלה בחכה שלך!

יכול לאחל לך רק שהאמינות של הרכב הבא תהיה קרובה לזה.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמינות תהיה יותר טובה - הוא עובר למיאטה (שומו שמיים) :roll:

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביחס למה שהרכב הזה עובר - התיקונים ששמת על האוטו הם בדיחה (פולי מנוע, טרמוסטט, גז למזגן, תיקון של מנגנון חלון ומיסבים אחוריים). בשביל אוטו כזה יש לציין שהוא הפגין אמינות לא רעה בכלל.

 

איציק

 

זה בדיוק מה שניסיתי להעביר. זה גם נכון שחלק מהטיפולים יקרים (טיימינג, בלמים אחוריים, קלאץ' ובולמים שלא עשיתי) אבל כולם נעשים במרווחים של כ-5 שנים בממוצע (אם לא יותר) ולכן זה לא נורא לאורך זמן.

 

בנוסף, מעולם לא נתקעתי עם הרכב, ובעצם מעולם לא הייתה לי בעייה דחופה - מנגנון החלון, המיסבים האחוריים, התיקון למזגן והצינור השבור, כולם איפשרו נסיעה.

 

אגב, איך חישבת את צריכת הדלק המדוייקת שלה ?

האם ניתן להיעזר בכך במחשב הדרך שלה ?

ראיתי שיש שם חישוב של כמה ק"מ נותרו לנסיעה, עד שהמיכל מתרוקן.

 

מחשב הדרך די מדויק (הפרש של כ-5% בממוצע) ומאפשר מדידת ליטרים שבוזבזו עד כה, צריכה ממוצעת, צריכה רגעית, כמה ק"מ נותר עד לתדלוק ומהירות ממוצעת כשהרכב מונע.

בכל מקרה, את החישוב המדויק עשיתי באמצעים הפשוטים ביותר - דף ועט בכל תדלוק, והכנסת הנתונים לטבלת אקסל.

 

בין הנתונים שמדדתי לאורך זמן (סתם לצורך שעשוע, לא שיש להם משמעות מיוחדת):

סה"כ מילאתי 3300 ליטר דלק בעלות של כ-21200 שקלים. מחיר ממוצע לליטר לאורך התקופה 6.44, כאשר בתחילת התקופה הדלק עלה 5.9 בערך ובסופה יותר מ-7 שקלים לליטר. בממוצע תדלקתי 35 ליטר בכל פעם ונסעתי 415 ק"מ בין תדלוקים. ממוצע המחיר פר קילומטר היה 0.55 שקלים לק"מ כשבהתחלה זה היה 0.46 ולקראת הסוף 0.6 ואפילו יותר. מילאתי דלק 94 פעמים, בממוצע פעם ב-11 יום.

 

האמינות תהיה יותר טובה - הוא עובר למיאטה (שומו שמיים) :roll:

 

תיכף תעשה לי ג'ינקס...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה מאוד

הרכב הראה אמינות טובה באופן יחסי לשימושו .

ההוצאות הכספיות לשנה סבירות לחלוטין.

החשוב מיכול, רכב המטופל כמו שצריך יראה מיעוט בעיות עתידיות גם ברנו...

 

בהצלחה עם הרכב הבא...

 

 

LIOR RR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביחס למה שהרכב הזה עובר - התיקונים ששמת על האוטו הם בדיחה (פולי מנוע, טרמוסטט, גז למזגן, תיקון של מנגנון חלון ומיסבים אחוריים). בשביל אוטו כזה יש לציין שהוא הפגין אמינות לא רעה בכלל.

 

איציק

 

 

יפה מאוד

הרכב הראה אמינות טובה באופן יחסי לשימושו .

 

LIOR RR

 

מה זה באופן יחסי לשימושו?

מרבית התקלות שלו הן תקלות חשמל. גם אם הייתה נוהגת סבתא בת 90 על הרכב, שמגיעה ל 3,000 סל"ד מקסימום, לא היו נחסכות התקלות האלו. ככה שהתקלות לא קשורות לשימוש של הרכב הזה אלא פשוט, כניראה, לרנו בכלליותה.

 

לא שהתקלות האלו הן נוראיות אבל חבל (וגם טוב) לדעת שדווקא התקלות הן לא בגלל שזה רכב ספורטיבי.

Back to the original - NC again.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה באופן יחסי לשימושו?

מרבית התקלות שלו הן תקלות חשמל. גם אם הייתה נוהגת סבתא בת 90 על הרכב, שמגיעה ל 3,000 סל"ד מקסימום, לא היו נחסכות התקלות האלו. ככה שהתקלות לא קשורות לשימוש של הרכב הזה אלא פשוט, כניראה, לרנו בכלליותה.

 

לא שהתקלות האלו הן נוראיות אבל חבל (וגם טוב) לדעת שדווקא התקלות הן לא בגלל שזה רכב ספורטיבי.

פולי מנוע זה חשמלי ?

גז למזגן זה חשמלי ?

מייסבים אחוריים זה חשמלי ?

אגזוז זה חשמלי ?

 

בהחלט, הרבה תקלות חשמל... :lol:

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מהפולי שהוא (עד כמה שהבנתי) בעיה משותפת לכל הקליאו-ספורט,

הרי שעלות הטיפולים/תיקונים/דלק זהה לכל אוטו משומש אחר. יפה.

אני לא משווה ל"תחזוקת שבר" הנפוצה במקומותינו,

שבה הקונה הבא או הבא אחריו אוכל קש בכמויות.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5665 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...