Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6489 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לכל המומחים

 

האם מישהו יכול להסביר את החשיבות של מערכת בקרת יציבות EPS ?

 

האם היא כל כך קריטית?

 

האם היא מונעת חוסר יציבות ברכב ?

 

ובכלל מה החשיבות הכל כך גדולה ?

 

אודה לכל מי שיענה

פורסם

http://www.chooseesc.eu

זה האתר המריץ את הקמפיין של ESC, אכן החשיבות של ESP כיום במכוניות החדשות היא אחד הדברים החשובים ביותר בחשיבה על קניית מכונית חדשה .

 

יעקב

pioneer 5050+dellD820 CarPC .Focal Utopia Mid - Focal utopia tweeter - Focal Utopia Woffer @ CrossOver Utopia .JBL 75.4 .EARTHQUAKE 1142 rms @ 3ohm . The Monster : JL W7

פורסם

זה לא נושא כל כך פשוט. המערכת הזאת של יצרנים שונים עובדת בצורות שונות. יש יעילות יותר ויש יעלות פחות. כמובן שיש יותר או פחות מוצלחות. כמו כן הרכבים הזולים שמצוידים ב-ESP כיום בדרך כלל מצוידים במערכת מיושנת. הדוגמה הטובה היא MEGANE הנוכחית.

 

ענין ה-ESP מתפתח מיום ליום ובקצב מהיר, לכן על תצפו שתקנו רכב ב-100K עם מדבקה ESP על הבגאז ושתהיה גם חדשנית. רק רכבים יקרים יחסית מצוידים במערכות חדשניות, השאר - במיושנות.

 

כנ''ל לגבי ABS, זה מתפתח מיום ליום. המרצדס בנץ הם המובילים בתחום. כיום הם כבר מסוגלים לעצור רכב יותר מהר ממה שגוף האדם מסוגל לשאת.

 

תחום המערכות האלקטרוניות מתפתח בהתאם להתפתחות האלקטרוניקה,וכולם יודעים שקצב ההתפתחות הוא מטורף.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

ועדיין - עדיף ESP מכל סוג שהוא לעומת רכב בלי ESP.

 

זו מערכת שמצילה חיים.

 

פשוטו כמשמעו.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם
זה לא נושא כל כך פשוט. המערכת הזאת של יצרנים שונים עובדת בצורות שונות. יש יעילות יותר ויש יעלות פחות. כמובן שיש יותר או פחות מוצלחות. כמו כן הרכבים הזולים שמצוידים ב-ESP כיום בדרך כלל מצוידים במערכת מיושנת. הדוגמה הטובה היא MEGANE הנוכחית.

 

ענין ה-ESP מתפתח מיום ליום ובקצב מהיר, לכן על תצפו שתקנו רכב ב-100K עם מדבקה ESP על הבגאז ושתהיה גם חדשנית. רק רכבים יקרים יחסית מצוידים במערכות חדשניות, השאר - במיושנות.

 

כנ''ל לגבי ABS, זה מתפתח מיום ליום. המרצדס בנץ הם המובילים בתחום. כיום הם כבר מסוגלים לעצור רכב יותר מהר ממה שגוף האדם מסוגל לשאת.

 

תחום המערכות האלקטרוניות מתפתח בהתאם להתפתחות האלקטרוניקה,וכולם יודעים שקצב ההתפתחות הוא מטורף.

לא הבנתי כלום, ואלוהים עדי שניסיתי.

 

מה זאת אומרת "מערכת לא יעילה" או "מערכת יעילה פחות" ?

מה זאת אומרת "מערכת מיושנת" ?

למה כוונתך כשאתה אומר שהמערכת "לא חדשנית" ברכב של 100K ש"ח?

 

ומעל הכל, מה בדיוק אתה מנסה להגיד כשאתה מדבר על "התפתחות האלקטרוניקה" ?

לפנטיום 3 בן 10 שנים יש יכולת עיבוד גדולה משמעותית מכל מה שצריך במערכת ESP.

 

 

ההודעה שלך היא המון מלל שאני לא הצלחתי להבין ממנו כלום.

פורסם

מה זאת אומרת "מערכת לא יעילה" או "מערכת יעילה פחות" ?

 

יש מבחנים וביקורות ל-ESP, בדיוק כמו דירוג של מבחני ריסוק. לכל יצרן מערכת יעילה יותר או פחות.

 

מה זאת אומרת "מערכת מיושנת" ?

 

כיום במכוניות חדישות מורכב דור 6, דור 7 בפיתוח.

 

למה כוונתך כשאתה אומר שהמערכת "לא חדשנית" ברכב של 100K ש"ח?

 

במגאן אומנם יש מדבקה ESP מאחורה ופרסומות טלויזיה יפות, אך המערכת עצמה היא מיושנת דור 4

 

ומעל הכל, מה בדיוק אתה מנסה להגיד כשאתה מדבר על "התפתחות האלקטרוניקה" ?

לפנטיום 3 בן 10 שנים יש יכולת עיבוד גדולה משמעותית מכל מה שצריך במערכת ESP.

 

ESP עובדת על ביטים ועיבוד נתונים. ככל שיכולת עיבוד הנתונים היא גבוהה יותר כך אפשרויות של המערכת גדולות יותר והיא יעילה יותר. אם אינני טועה כיום זה 32 ביטים לשנייה 1, כאשר בעבר זה 16 וגם 8 ביטים לשניה.

 

ההבדל הוא עצום. במקרה הטוב המערכת תזהה החלקה או עיבוד שליטה מבעוד מועד, במקרה הפחות טוב (דור 4) המערכת מתערבת רק לאחר שהרכב כבר החליק ועיבד שליטה.

 

אתה מבין את ההבדל?

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

ESP עובדת על ביטים ועיבוד נתונים. ככל שיכולת עיבוד הנתונים היא גבוהה יותר כך אפשרויות של המערכת גדולות יותר והיא יעילה יותר. אם אינני טועה כיום זה 32 ביטים לשנייה 1, כאשר בעבר זה 16 וגם 8 ביטים לשניה.

 

ההבדל הוא עצום. במקרה הטוב המערכת תזהה החלקה או עיבוד שליטה מבעוד מועד, במקרה הפחות טוב (דור 4) המערכת מתערבת רק לאחר שהרכב כבר החליק ועיבד שליטה.

 

אתה מבין את ההבדל?

 

אני יכול להבטיח לך, שהמערכת של המאגאן דור 4 , תגיב מהר הרבה יותר מנהג ממוצע למקרה של אובדן אחיזה של הרכב , לא רק זאת, היא תחזיר את השליטה ברכב לידי הנהג כשהוא עדין לא הגיב למצב של איבוד השליטה ברכב.

 

מנסיון אישי , באחד מכבישי הצפון נכנסתי לסיבוב אשר הופתעתי מאוד למצוא בתוכו גרגירי חצץ , הרכב מיידית איבד אחיזה , המערכת נכנסה כל כך מהר לפעולה שלא נדרש ממני כמעט דבר, מלבד לאחוז בהגה ולנווט את הרכב..

ללא מערכת ה ESP , סביר להניח שהייתי צריך להתחיל סידרה של נעילות נגדיות על מנת לתפוס לו את הזנב הסורר, וחמור מזה את הסרן הקדמי אשר גלש לו על אבני החצץ הקטנות.

 

כל דבר בפרופורציה, כל רכב עם מערכת ESP עדיף על רכב ללא מערכת כזו כלל, גם מערכת מיושנת יחסית תבצע את המטלה הרבה יותר טוב ומהר ממרבית הנהגים על הכבישים, ואני מרשה לעצמי להגיד שגם מנהגים מקצועים רבים.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

אנחנו לא מזלזלים בחשיבות המערכת, אלא עושים קצת סדר באי הוודאות. רוב האנשים בכלל לא מבינים על מה מדובר וחושבים שהמערכת עוזרת להם לפנות :shock:

 

הסרטון שמצורף למעלה הוא נועד להפחיד אנשים. מה שמתואר שם איננו בהכרח מה שאמור לקרות לרכב כאשר הוא נתקל במחשול על הכביש. נכון שהמערכת מסייעת בשליטה על הרכב, אך לא מעבר לך. היא לא מחליפה את השכל של הנהג ולא פותרת את בעל הרכב לשמור על צמיגים תקינים וכד'.

 

הייתי שמח לראות רכבים מצוידים כחובה לא רק ב-ESP, אלא גם לפחות 6-7 כריות אויר, צמיגי אל-תקר, חיישני זיהוי אלכוהול ועוד דברים רבים המסייעים לבטיחות כל משתמשי הכבישים.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם
יש מבחנים וביקורות ל-ESP, בדיוק כמו דירוג של מבחני ריסוק. לכל יצרן מערכת יעילה יותר או פחות.
הבא לינק, אני תמיד שמח ללמוד דברים חדשים.

שנית, איך מתבצע המבחן? אני מבין איך עושים מבחן ריסוק: מכניסים את המכונית במחסום מעיך, ומודדים מה נשאר מתא הנוסעים.

איך בוחנים ESP? נכנסים לסיבוב ובודקים אם המערכת מפריעה לנהג להשתלט על הרכב במקום לסייע לו?

כיום במכוניות חדישות מורכב דור 6, דור 7 בפיתוח.
מגניב. שוב אני שואל, אפשר לקבל לינק שמסביר מה ההבדל בין דור לדור?
במגאן אומנם יש מדבקה ESP מאחורה ופרסומות טלויזיה יפות, אך המערכת עצמה היא מיושנת דור 4
שוב, אשמח ללינק למידע עליו אתה מתבסס.

ובאותה הזדמנות, איזה סיבה יש לרנו להימנע משדרוג המערכת לדור חדש יותר (אם יש בכלל דבר כזה) ?

עלות מערכת ESP ליצרן היא בסביבות 100$, אם לא פחות.

ESP עובדת על ביטים ועיבוד נתונים. ככל שיכולת עיבוד הנתונים היא גבוהה יותר כך אפשרויות של המערכת גדולות יותר והיא יעילה יותר. אם אינני טועה כיום זה 32 ביטים לשנייה 1, כאשר בעבר זה 16 וגם 8 ביטים לשניה.
תודה על ההסבר. בעוונותי אני מהנדס חומרה באינטל, אז יש לי הבנה מעומעמת של הנושא המדובר. אני עדיין לא מבין מה גורם לך לחשוב שמעבד פנטיום בן 10 לא מסוגל להתמודד עם שטף הנתונים.

כדי לסבר את אוזנך, מכשיר CD מודל 1982 מתמודד עם 1.5 מליון ביטים בשניה. אתה לא רוצה לדעת עם כמה ביטים מתמודד מפענח תמונה של מכשיר DVD, כזה שנמכר ליצרני DVD סיניים ב 5$ ליחידה.

בסופו של דבר, האלקטרוניקה משמשת לפיקוד על שסתומים אלקטרו-הידראולים, שלא מסוגלים לשנות מצב יותר מכמה עשרות פעמים בשניה, במקרה הטוב. אם יש הבדל בין מערכות, סביר להניח שהוא נמצא כאן, במערכת האלקטרו-הידראולית

ההבדל הוא עצום. במקרה הטוב המערכת תזהה החלקה או עיבוד שליטה מבעוד מועד, במקרה הפחות טוב (דור 4) המערכת מתערבת רק לאחר שהרכב כבר החליק ועיבד שליטה. אתה מבין את ההבדל?
אני מבין את ההבדל מצויין. אתה לא.

מערכת ESP מזהה סתירה בין חיישן הפניית ההגה לבין חיישן הסבסוב. כל עוד אין סתירה בינהם (שזה מה שאמור להתרחש במערכת שאמורה לזהות החלקה "מבעוד מועד") היא לא תעיז להתערב בנהיגה.

 

יותר מכך, כל עוד הרכב לא מחליק בפועל, אסור ל-ESP להתערב ולא משנה אם הוא ידע לצפות את ההחלקה הזו 20 דקות לפני שקרתה.

פורסם
אנחנו לא מזלזלים בחשיבות המערכת, אלא עושים קצת סדר באי הוודאות. רוב האנשים בכלל לא מבינים על מה מדובר וחושבים שהמערכת עוזרת להם לפנות :shock:

 

הסרטון שמצורף למעלה הוא נועד להפחיד אנשים. מה שמתואר שם איננו בהכרח מה שאמור לקרות לרכב כאשר הוא נתקל במחשול על הכביש. נכון שהמערכת מסייעת בשליטה על הרכב, אך לא מעבר לך. היא לא מחליפה את השכל של הנהג ולא פותרת את בעל הרכב לשמור על צמיגים תקינים וכד'.

 

הייתי שמח לראות רכבים מצוידים כחובה לא רק ב-ESP, אלא גם לפחות 6-7 כריות אויר, צמיגי אל-תקר, חיישני זיהוי אלכוהול ועוד דברים רבים המסייעים לבטיחות כל משתמשי הכבישים.

 

 

כמו שארנון כתב כבר קודם, אני קורא את המלל שלך ולא מבין כלום..

הסרטון אשר מצורף בלינק מעלה הינו תסריט אשר קורה בכול יום, לאלפי אנשים בעולם אשר במרבית המיקרים מסתיים בטוב, אך לצערינו חלקם נגמרים בפציעות קשות ומוות.

כאשר נהג ממוצע נתקל במכשול בדרך , רובם פשוט נכנסים להלם, לוחצים חזק על הבלם ומקווים שזה יגמר בטוב, שבירת ההגה והתחמקות ממכשול תביא ברוב המיקרים לצורך לתקן מיידית את כיוון הרכב בעזרת נעילה נגדית ואו כל אמצעי אחר שמרבית הנהגים אינם מתורגלים בו , אי לכך המערכת הזו הוכרזה כחובה בארה"ב החל מ 2010 וכנ"ל גם באירופה.

המערכת אכן אינה מחליפה את השכל , היא פשוט מחפה על יכולת חסרה של מרבית הנהגים בתיפקוד במצבי קיצון.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם
כאשר נהג ממוצע נתקל במכשול בדרך , רובם פשוט נכנסים להלם, לוחצים חזק על הבלם ומקווים שזה יגמר בטוב

 

מה גורם לך לחשוב שנהג כזה שנוהג ברכב עם ESP יתחיל להתחמק מהמחשול ולעבוד עם ההגה במקום סתם ללחוץ ברקס? עד עכשיו אנשים לא מתחמקים מהמחשול בלחיצת ברקס ברכב עם ABS, למה שיעשו את זה עם ESP?

 

הדברים האלה מתורגלים על מסלול נהיגה, ולא נלמדים בשיוערי קבלת רשיון לנהוג. הגורם האנושי מאוד מכריע, רוב האנשים לא יודעים לנהוג גם עם ABS גם עם ESP וגם לא ידעו, עד שלא ילמדו אותם.

 

עשיתם את כולם טפשים. יש מספיק אנשים שנוהגים ברכב ישן ללא כל מערכות וידעו להמנע מתאונה, אך רוב האנשים נוהגים ברכבים חדישים עם כל המערכות ועדיין לא יודעים כיצד להמנע מתאונה. מיומנות הנהג הוא הגורם המכריע!

 

היא פשוט מחפה על יכולת חסרה של מרבית הנהגים בתיפקוד במצבי קיצון.

 

את הדברים האלה לומדים ומתרגלים, זה לא בא באופן טבעי. וכמו שכבר ציינתי, זה לא נלמד בשיעורי נהיגה, רק בקורסי הכשרה.

 

מערכת ESP מזהה סתירה בין חיישן הפניית ההגה לבין חיישן הסבסוב.

 

לא מדובר רק על נעילת גלגל מסוים. עוד לא נגעתם ביכולת של המערכת לחתוך סל''ד ולהוריד הספק של המנוע בכל רגע נתון.

 

ולגבי הלינקים.... נו באמת. אני צריך לתת לינקים? זה מצחיק. תקראו עיתונות רכב, לא רק מבחני השוואה, אלא גם פיתוחים חדשים וטכנולוגיות.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

פורסם

קצת מתעלק

אצלי ברכב יש כפתור שמכבה את הESP, האם הכפתור באמת מכבה את המערכת או נות לה לעבוד רק במצב חירום?

ולמה בכלל צריך כפתור לכבות את המערכת הזאת?

mercdes-benz E350,jaguar xj, audi a3 sortback, seat leon 1.8tsi. gmc sonoma 92- my sweets

×
×
  • תוכן חדש...