Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קירטועים במהירות נמוכה בהילוך 2 - פז'ו 309 92'


ferez
שימו לב! השרשור הזה בן 5829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בוקר טוב:)

 

ישנה בעיה קטנה בפז'ו 309, 1600 סמ"ק, שנת 92 ידנית שלי,

הבעיה היא כדלקמן:

כאשר אני מזדחל בפקק למשל על הילוך שני והמהירות יורדת לאיזור ה-20-25, אם אני משחרר כמעט לגמרי את הגז, וממשיך כמה שניות על מהירות נמוכה ואז רוצה להגביר את הלחיצה על הגז ולהתחיל לנסוע, האוטו מקרטע ונותן כמה "בעיטות" כאלה (במשך 2-3 שניות) עד שהוא מתייצב וממשיך לנסוע כרגיל.

אין לי מושג אם זה קשור לקרבורטור או לגיר, או אולי לשניהם אבל זה ממש מעיק הבעיטות האלה. מה גם שבמהירות הנ"ל אני עדיין לא יכול להוריד לראשון (לא נכנס) ולכן מה שאני עושה כדי להימנע מהבעיטות זה לעצור עצירה כמעט מוחלטת ולהעביר לראשון, אבל זה לא ממש פתרון טוב לעצור באמצע זחילת פקק או כיכר :?

 

אשמח לדיאגנוזה,

תודה ויום מעולה, ארז :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז, בדוק לחץ דלק. אולי משאבת דלק כבר עייפה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז, בדוק לחץ דלק. אולי משאבת דלק כבר עייפה.

 

שלום רב!

 

משאבת דלק עיפה, נותנת את אותותיה במהירות גבוהה דווקא, לרוב מעל 80 קמ"ש ואילך, שבה המנוע זקוק לכמות דלק גבוהה יותר, אך המפלס בקרבורטור מתרוקן, ואז משאבת דלק תקולה, לא מסוגלת לספק את הכמות,ולכן מהירות הרכב יורדת, והרכב מתחיל לקרטע, זה לא הסימפטופים ללחץ דלק ירוד, כשהמנוע כלל לא בעומס אלא זוחל לאיטו.

עזיבת דוושת התאוצה, ולחיצה מחדש, שגורמת לקרטוע מעידה על בעייה במשאבת התאוצה בקרבורטור.

בנוסף יש לבדוק חשד לבריחת ניצוץ מחוטי ההצתה, מכסה המפלג, או סליל ההצתה.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה לשניכם. אכן במהירויות גבוהות אין שום בעיה והאוטו נוסע חלק ומתפקד מצויין.

צביקה, האם ניתן לאמת בריחת ניצוץ\משאבת תאוצה תקולה במוסך ? או שמא אני צריך להפעיל את שיטת "מצליח"?

ואם אפשר הסבר אודות משאבת התאוצה ומיקומה המדוייק אני אשמח:)

 

תודה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נחשוב בהיגיון :

 

למה בהילוך שני ובמהירוות נמוכות זה קורה ובהילוכים אחרים ובמהירות גבוה זה לא קורה ?

 

משאבת תאוצה במהיות גבוה מתנהגת אחרת ?

 

ניצוץ במהיות גבוה מפסיק לברוח ?

 

 

לדעתי, מקור הקפיצות האלו הוא חופשים בגיר, בציריות, אולי תושבות מנוע וגיר בלויות, שמאפשרות משחק גדול מידי.

 

זה קורה לי בקנגו, שם אין משאבת תאוצה ומערכת הצתה, אבל התופעה זהה לגמרי.

 

הפיתרון הנקודתי הוא להכנס קלאץ' ולבצע מעין "זינוק" מהילוך שני כשהרכב בתנועה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לי יש את אותו הדבר במאזדה, לא ממש לא ניראה לי שבדובר בחופשים בגיר.

המנוע (הזרקה רב נקודתית) מסרב להעיץ חלק לאחר מסיעה "בלי גז".

בדוק שזה גם קורה בראשון, ותבין שלא מדובר בגיר

פשוט בגלל יחסי העברה גבוהים, בשלישי ומעלה המנוע לא מצליח להקפיץ את הרכב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נחשוב בהיגיון :

 

למה בהילוך שני ובמהירות נמוכות ,זה קורה ובהילוכים אחרים, ובמהירות גבוהה, זה לא קורה ?

 

משאבת תאוצה במהירות גבוה מתנהגת אחרת ?

 

ניצוץ במהירות גבוהה, מפסיק לברוח ?

 

 

לדעתי, מקור הקפיצות האלו הוא חופשים בגיר, בציריות, אולי תושבות מנוע וגיר בלויות, שמאפשרות משחק גדול מידי.

 

זה קורה לי בקנגו, שם אין משאבת תאוצה ומערכת הצתה, אבל התופעה זהה לגמרי.

 

הפיתרון הנקודתי הוא להכנס קלאץ' ולבצע מעין "זינוק" מהילוך שני כשהרכב בתנועה.

בוקי שלום רב!

אענה לך אחת לאחת:

העומס על המנוע , במהירות איטית, הוא גבוה יותר, משום שרכב שבתנופה, המומנט המופעל עליו מושפע, יותר מהמשקל

של המטען עליו, מהתנגדות הרוח, ומשיפוע הכביש, עומס גדול בעלייה, קטן במישור ובירידה.

בהילוך ראשון ושני שהם הילוכים קצרים, מופעל המומנט, שמושפע , ממהירות גלגול הרכב, ברגע שנאלצת להאיט, בגלל פקק מכשול בכביש, או פנייה, המאמץ של המנוע, להגדיל את" מהירות "הגלגול" של הרכב, דורשת לחיצה חזקה על דוושת התאוצה, כדי לא לאבד את המומנט, ובמידה ומשאבת התאוצה בקרבורטור, לא גורמת ללחיצה וזרימת דלק רציפה, בשפריצר של הקרבורטור

(שהוא כפול דרך אגב, ובעל שני יציאות)

במידה והקילוח לא רצוף כמו שרמז חברי חנן, הדבר גורם לקרטוע המדובר של פותח השרשור, במהירות גבוהה דיאפרגמת החסכן פותחת מעבר דלק נוסף, המחפה על הבעייה של הקרטוע הלא רצוף, על ידי שפריץ נוסף, של השפריצר של הלוע השני, ולכן במהירות גבוהה בשיוט, שלא מפעל מאמץ על המנוע, הקרטוע לא מורגש.

בריחת ניצוץ, אומנם תגרום לקרטוע דומה, אך הוא יורגש יותר בעומס, במהירות נמוכה, מיד לאחר שהאטת, וניסת להאיץ בעדינות שוב.

זרימת דלק לקוייה, ובריחת ניצוץ\ או ניצוץ לקוי, גורמים לתופעות לוואי דומות, ולמי שחסר ניסיון קשה לאבחן בינהם, ואז

הוא פועל בשיטת "מצליח", שברוב המקרים, גורמת להחלפת רכיבים מיותרים לחינם, והטיפול הוא בתפל ולא בעיקר.

חופש בתושבות מנוע וגיר, מחמירים ומגבירים את הבעייה, אך במקרה זה אני פוסל זאת על הסף, ולו רק, בגלל שאני עוקב

זמן רב, אחרי ארז מכפר חסידים ליד חיפה, ומכיר כל שרשור שהוא פותח, בכל נושא, ואני מגיב ומייעץ, בכל הנושאים שהוא פותח.

לא הוזכר בעיית תושבות, בשרשורים האחרונים שלו, ותושבות לא נקרעות מהיום להיום, ולכן אני שולל את בעיית התושבות, ומתעקש, על בעיית גרגר לכלוך במשאבת התאוצה, הגורם לקילוח לא רצטוף של השפריצר בקרבורטור,"מחלה" ידועה בקרבורטורים סולקס של פזו, שנובע לאחר החלפת מסנן דלק דווקא.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מילים צביקה :oops:

 

זה אומר שצריך שוב ניקוי קרבורטור? :?

מה זה שוב, שבוע שעבר ניקיתי לך ,לא?!

המלצתי כנס בבקשה לקישור הבא, וקרא בעיון רב, בעיקר את תגובה

מספר 5 ותגובה מספר 10:

 

 

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=212376

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:shock2:אההמ.....אתה בטוח צביקה שניקית לי?[/quote]

מה אתה אומר?

עדיין לא נפגשנו מעולם, אך התכתבנו בפרטי, הלא כן?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...