Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות לעניין רכישת רודסטר כרכב FUN


HFturbo
שימו לב! השרשור הזה בן 5829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

אבי חוכך בדעתו תקופה ארוכה לרכוש כמתנה לאשתו רודסטר, שיהיה לה משהו נחמד להשתובב איתו בסופ"ש.

התקציב באזור 90,000, אבל אין שום חובה להגיע אליו.

הנעה אחורית חובה, אמינות ועלויות אחזקה חשובים, גיר רגיל יותר מרצוי.

 

מטבע הדברים - הבחירה הטבעית נפלה על המיאטה.

אכן MGF נכנסת לתקציב יפה, ואני אישית מחבב את התנהגות הדגם, אבל נסיונם המצטבר של מכרים ושל כותבי פורומים בחו"ל מצביע על בעיתיות יתרה שמחזירה אותנו למיאטה.

Z3 עם מנוע מעניין 2800) גם נדירה וגם יקרה.

אני אישית המלצתי על SLK מהשנים המוקדמות (97 נאמר), אבל אבי פסל ואמר שהוא מחפש משהו יותר ספרטני וכייפי.

וכך - חזרנו למיאטה.

 

ועכשיו לשאלות:

בתקציב כזה ראיתי שההיצע הרלוונטי הוא משלושה דגמים:

דור ראשון - 1.6, שיובאו ביבוא אישי

דור ראשון - 1.8 יבוא סדיר

דור שני - גיר רגיל

 

השאלות הן כאלו:

א. עד כמה מורגש ההבדל בין המנועים השונים בדור הראשון?

ב. עד כמה מורגש ההבדל בהתנהגות בין דור ראשון לשני?

ב. כייצד מזדקנות המכונית האלו? שווה בכלל להתעסק עם דור ראשון 1.6 מתחילת שנות ה-90? או שעדיף לחפש מודל כמה שיותר גבוה?

ג. מחלות אופייניות לדגם?

 

כל המלצה, עצה, הארה והערה יתקבלו בתודה :mm_yeah:

HFturbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי מתקרב למיאטה, חבר טוב אכל מרורים מהאוטו הזה, עם חלודה בבגאז' ובעיות של שירות וחלקים.

Z3 אפילו עם מנוע קטן עדיפה, וגם נראית יותר טוב לדעתי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי מתקרב למיאטה, חבר טוב אכל מרורים מהאוטו הזה, עם חלודה בבגאז' ובעיות של שירות וחלקים.

Z3 אפילו עם מנוע קטן עדיפה, וגם נראית יותר טוב לדעתי

 

 

?????? :shock:

 

אלא אם המגיב הוא מחזיק של Z3 או עובד בקמור - אין שחר לדברים.

---

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי מתקרב למיאטה, חבר טוב אכל מרורים מהאוטו הזה, עם חלודה בבגאז' ובעיות של שירות וחלקים.

Z3 אפילו עם מנוע קטן עדיפה, וגם נראית יותר טוב לדעתי

 

באיזה סרט אתה חי ?

 

יש בנאדם אחד שאני מכיר שהייתה לו מיאטה בעייתית, אני לא רוצה להזכיר את שמו כי היא מפורסמת למכירה, וזה לא הוגן כלפיו.

 

הוא קנה אותה במצבה, ולא בדק שום דבר אפשרי והתעלם מכל אותו האזהרה שהיו לאורך הדרך :?

 

(כמו שאסי רציני, חלודה בבגאז', צמיגים שהיו יותר ישנים בכמה שנים טובות מגיל הרכב עצמו...)

 

חוץ מזה - יש לך מועדון שלם של אנשים שיכולים להעיד רק נפלאות על הרכב.

 

א. עד כמה מורגש ההבדל בין המנועים השונים בדור הראשון?

ב. עד כמה מורגש ההבדל בהתנהגות בין דור ראשון לשני?

ב. כייצד מזדקנות המכונית האלו? שווה בכלל להתעסק עם דור ראשון 1.6 מתחילת שנות ה-90? או שעדיף לחפש מודל כמה שיותר גבוה?

ג. מחלות אופייניות לדגם?

 

כל המלצה, עצה, הארה והערה יתקבלו בתודה :mm_yeah:

 

א. מורגש. מה גם שהרבה ממנועי ה- 1.6 הם אוטומטיות.

 

ב. מורגש, אך השאלה באיזו "רמת נהיגה" יהיו משתמשי הרכב.

 

לדור השני (הידנית) יש דיפרנציאל מוגל החלקה, בלמים יותר גדולים, צמיגים רחבים, הקשחות בשלדה, ועוד.

 

ג. מזדקנות בגבורה אם טופחו כראוי. יש בחו"ל מיאטות משנות ה-90 שנראות כאילו הרגע יצאו מהמפעל. גם בארץ יש לא מעט כאלו.

 

ד. חיוך על פני הנהג. מעבר לזאת, כל עוד יש תחזוקה הולמת ומודעת (לעניין הגג, גומיות בדלתות, והכנסה למוסך שמכיר את הרכב),

 

אין לרכב שום בעיות מולדות. למעט קרקושים בפלסטיקה - הרכב אמין, אמין, אמין.

 

תוכל לקרוא במיאטה נט אודות אנשים שמחזיקים במיאטות של שנות ה-90 מיומן הראשון,

 

ועברו כבר למעלה מחצי מיליון ק"מ. יותר מזה אפשר לבקש ?

 

מה שכן, דור שני ידנית אתה לא תמצא ב 90,000 ש"ח.

 

שנת 2003 כמעט ואין ידניות (ועל חלק מהן אני יכול בחום להמליץ לך להתרחק),

 

ושנת 2004 עולות יותר כבר במחירון, ונמכרות בסכום לא קטן מעליו.

 

אז האופציות הן (כפי שאני רואה את זה):

 

לקנות 1.8 ידנית דור ראשון, או להגדיל תקציב ולקנות 1.8 ידנית דור שני.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

HF,

מיאטה דור ראשון 1.6 שונה לא רק במנוע אלא בעוד הרבה דברים.

כולל חיזוקי שלדה ומבנה, גיר, בלמים, יחסי העברה סופי וכו'.

היא יותר קלת משקל.

 

לגבי חלפים בשבילה - כל חלק שהינו שונה מגרסאת 1.8 לא תוכל להשיג כאן.

גם חלקים של דור ראשון (נקרא NA) לא תמיד זמינים.

היבאון ממש לא משהו מדהים מהבחינה הזו.

 

עד כמה שאני יודע Z3 מאוד נדירה ולכן מחירים שלה גבוהים מאוד.

 

מה לדבי דור שני NB אוטומטית?

גם יש היצע יפה, מחירים לא בשמים, שנתון חדש יותר וכו'.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינה ספורטיבית, המיאטה היא הבחירה הטובה ביותר בטווח המחירים שציינת.

 

עד כמה שאני יודע Z3 מאוד נדירה ולכן מחירים שלה גבוהים מאוד

 

אמת ויציב.

 

Z3...נראית יותר טוב לדעתי

 

גם לדעתי! :-P

 

מזדקנות בגבורה אם טופחו כראוי. יש בחו"ל מיאטות משנות ה-90 שנראות כאילו הרגע יצאו מהמפעל. גם בארץ יש לא מעט כאלו.

 

ניתן להגיד זאת גם על ה-Z3 (רק במקום "גם בארץ יש לא מעט כאלו" תחליף ל-"רק בארץ יש מעט כאלו"), קשה מאוד למצוא אחת שמורה (הן מבחינה מכנית והן מבחינת פנים הרכב) :arrow:

כמו כן, יש לא מעט אוטומאטיות.

 

חיוך על פני הנהג. מעבר לזאת, כל עוד יש תחזוקה הולמת ומודעת (לעניין הגג, גומיות בדלתות, והכנסה למוסך שמכיר את הרכב).

 

פלסטיקה וחלקים יקרים מאוד (בנוסף, רובם המכריע של החלקים לא נמצא בארץ ויש להמתין שיגיעו מחו"ל, המתנה בין שבוע ל-10 ימים).

עלות הטיפולים בהתאם לסוג הטיפול, היקפו ומקום הטיפול - אחזקת מיאטה תהיה זולה משמעותית.

בנוסף, יש לציין שביטוח למיאטה יהיה זול משמעותית מהבימר.

 

קונדסון, מילים בסלע:

נסיעה ברודסטר = חיוך שלא נגמר...:lol:

 

* הכותב הינו בעל Z3.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני התעניינתי בקניית מיאטה דור ראשון או זד 3,אני מבין שהרכב הוא רכב פאן אבל המחירי יש שניה של שתי המכוניות הנל הוא מוגזם מאוד מאוד מאוד במיוחד של המיאטה.

כל החשיבה של רודסטר קטנה לא חזקה במיוחד ושובבה צריכה להיות גם יחסית זולה.

אבל לדעתי השוק המקומי הפך את מיאטה לאלה קסם משהו אלוהי שכזה שהפך את מחירי הדור הראשון לבילתי הגיוני בעליל!!!

נכון שמיאטה היא רכב קסום מסוג הדברים שכבר כמעט לא מייצרים היום אבל לשלם עבור דו מושבית עם מנוע 1.6 בת 15 שנה במצב בינוני מינוס 65-70 אלף שח זאת הסחפות שלא הייתה כמוה!

דוגמאות שמורות משנים קצת יותר מאוחרות כבר נוגעות באיזור ה90k!!!

נשאלת השאלה הבאה.....הזמן עובר ומחירי דור 3 ודור 2 יורדים להם אט אט האם מחירי הדור 1 ירדו בהתאם כי כמו שזה נראה כרגע מחירי הדור הראשון עדיין מאוד גבוהים ומחירי הדור ה2 הולכים ומתקרבים אל מחירי הדורהראשון מה שהופך את העניין למעט לא הגיוני...

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחירון של הדור השני והשלישי יורד, אבל הם גם נמכרות ביותר הפרש מעל המחירון,

 

ככה שמחיר הקנייה כמעט נשאר אותו הדבר.

 

אני שילמתי על המיאטה שלי מעל המחירון, וקיבלתי שנתיים אח"כ הצעה

 

שהייתה כמעט זהה לסכום שבה קניתי את הרכב, והמחירון ירד ה-מ-ו-ן מאז.

 

המחיר נראה לך מופרז? אף אחד לא מכריח אותך לקנות. אף אחד לא רוצה שתרגיש לא שלם עם ההחלטה שלך.

 

המושג של "רודסטר זולה" הוא מושג יחסי. למה יחסי ? כי חוץ ממספר מועט של רודסטרים,

 

אין לך עוד שום דבר אחר שמשתווה לזה בחלק הזה של הרבע מיליון שקל.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מבין את כל התלהבות, כולה יפנית מקרקשת שעולה הון.

אם כבר, עדיפה הטויוטה, גם אמינה יותר, גם בנויה יותר טוב ואפילו עם מנוע מרכזי.

מיאטה זה אוטו מיושן שנבנה כהעתק למשהו משנות ה-60 (שגם אז לא היה מוצלח מדי) ונתקע מאחור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5829 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...