Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית Vanos Seals בב.מ.וו


Laurence
שימו לב! השרשור הזה בן 5417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

בחיפוש בפורם של BMW בחו"ל, נאמר לי שלמודל E39 יש בעיה של ירידת כח בשל בעיה ב - Vanos Seals . הפנו אותי לאתר שמייצר Vanos Seals שמתאימים לרכב ופותרים את הבעיה (החלפה למקוריים של BMW נאמר לי יחזירו את הבעיה)

 

השאלות שלי:

 

1. מה זה Vanos Seals מה הם עושים והאם זו יכותה להעות הסיבה להפסד כח

2. האם למישהו מוכרת הבעיה והפתרון הזה: http://www.beisansystems.com/products.html

3. אם אקנה אותם, האם בקמור יסכימו להתקין אומם למרות שהם לא מקוריים של BMW

4. האם למישהו נראה שכל הסיפור הזה הו עוקץ? (האתר של הפורום של BMW רציני ואמין)

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

לBMW יש מערכת לתזמון שסתומים, או יותר נכון לשינוי גובה פתיחת השסתומים.

 

המערכת פועלת על עקרון של שינוי גובה הגל זיזים ע"י בוכנה, בהתאם ללחץ השמן במנוע.

 

כנראה שהטבעות הנ"ל, משמשות לאטימה של חלק במערכת.

 

אינני יודע בדיוק לאיזה חלק זה שייך, אבל יהיה מעניין אם מישהו מקצועי יגיב פה לעניין.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

VANOS היא מערכת תזמון השסתומים המשתנה של BMW.

אני מניח שהאטמים שאתה מתייחס אליהם משמשים לאטימה על הבוכנות שמשנות את מצבי המערכת.

דליפה שכזו סביר להניח שתוביל לתזמון שסתומים לא מתאים לסל"ד בו פועל המנוע, ובהחלט יכולה להיפגם יעילות המנוע.

 

למשיב שמעלי, המערכת השולטת במידת הפתיחה של השסתומים (להבדיל מתזמון הפתיחה) נקראת ולווטרוניק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וולטרוניק זאת טכניקה חדשה יותר של תזמון שסתומים של BMW, המערכת כולה חשמלית וע"י מנוע סרבו שמזיז את הנדנדים של השסתומים.

 

הVANOS עובד על עקרון של בוכנה הידראולית, שמופעלת ע"י סרבו שמנתב אליה את לחץ השמן הרצוי בהתאם לסל"ד המנוע.

 

הבוכנה ההידראולית מזיזיה בעצם את גל הזיזים, ומשנה את המרחק שלו מהשסתומים.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לBMW יש מערכת לתזמון שסתומים, או יותר נכון לשינוי גובה פתיחת השסתומים.

 

המערכת פועלת על עקרון של שינוי גובה הגל זיזים ע"י בוכנה, בהתאם ללחץ השמן במנוע.

 

כנראה שהטבעות הנ"ל, משמשות לאטימה של חלק במערכת.

 

אינני יודע בדיוק לאיזה חלק זה שייך, אבל יהיה מעניין אם מישהו מקצועי יגיב פה לעניין.

 

אכן אופן הפעולה כפי שציינת רק ששינוי גובה גל הזיזים (של שסתומי היניקה,אגב) נקבע ע"י ידי מחשב הניהול ובתלות ישירה לסל"ד המנוע.

מערכת ה-VANOS הוצעה לראשונה במנועי M50 בסוף שנת 92', מאוחר יותר הוצעה מערכת ה- DOUBLE VANOS בה התווסף אותו עיקרון של שינוי גובה גם לשסתומי הפליטה.

למי שאמר לך שהאטמים של במוו לא מחזיקים.... הרי האוטו שלך נסע על החלפים האלה כבר עשרות אלפי קילומטרים לא בודדים.

 

על כל פנים,נראה לי שאפשר לקנות אותם בניפרד (ללא קשר לסט אטמי ראש).

מועדון BMW ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובות, אבל אני עדיין רוצה לדעת האם מישהו מכיר את הבעיה כאן בארץ.

 

הטענה היא שהאטמים נשחקים וזה פוגע בכח של המנוע. בנוסף, קמור מוכנים למרכור רק מערכת VANOS שלמה באלפי שקלים ולא את האטמים כפריט בודד.

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

זה נכון שהיצרן מספק יחידת VANOS מושלמת ולא בטוח שיסכימו לשפץ אצלם במוסך. אין למכירה אטמים בנפרד אצל היצרן.

מכוון שהעלות של הקיט תיקון מאוד נמוכה לדעתי שווה הנסיון, שמוסך מקצועי יפרק וירכיב את החלק ברכב ואתה תעשה לבד את החלפת טבעות האטימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קמור כמובן לא מוכנים לעשות את זה אם לא מחליפים את כל המערכת אצלם (עלות של כ- 9000 ש"ח כולל עבודה)

 

קניתי ואף קבלתי את האטמים המשופרים מחו"ל אבל עדיין לא הרכבתי. קבלתי הצעת מחיר של 700 ש"ח לעבודת פרוק והרכבה משני מוסכים שאני סומך עליהם. אבל... באותה נשימה הם אמרו לי (למרות הרווח הצפוי להם) שאם אין בעיה אמיתית, עדיף לא לפרק ולהרכיב את המערכת הזאת.

 

מצד שני, פורום BIMMERFEST האמריקאי משבח את התוצאות וכל בעל בימר שעושה את השדרוג (רובם עושים לבד ע"פ ה - DIY של יצרן האטמים) טוענים שההבדל מורגש.

 

למבינים הטכניים, הנה תאור הבעיה והפתרון: http://www.beisansystems.com/

 

אני מאוד מתלבט אם לעשות או לא, האטמים כבר אצלי.

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה מצויינת דניאל. אני לא בטוח. אין סימפטומים מיוחדים וגם לא השוותי לרכב אחר שעשה את השדרוג כי אני לא מכיר כזה בארץ.

 

בכלל, אני לא מבין איך כל המבינים בארץ לא שמעו על הבעיה ולא מכירים אותה (גם לא המוסכים).

 

הנה לינק לאתר היצרן של האטמים והפורום שבו כל האנשים שעשו את השדרוג דנים בשינוי:

 

http://www.bimmerboard.com/forums/vanos

 

הטענה של היצרן היא שכל ב.מ.וו מדגם מסויים ועם מספר מסויים של קילומטרים מתאפיין בירידת כח בגלל שחיקת האטמים המקוריים של ב.מ.וו. הרכב שלי נכנס לקטגוריה הזאת ולכן (אחרי קריאת תגובות באתר BIMMERFEST) חשבתי לשדרג את האטמים.

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחור חכם מפורום אחר אמר "אם זה לא שבור - אל תתקן את זה"

אם אתה לא מרגיש בעיה - אל תחפש אותה. [זה כתוב גם בפורומים של BMW בחו"ל בשפות אחרות]

 

לגבי הבעיה של האטמים בVANOS, אם אתה רוצה לחפש רפרנסים אחרים לבעיה הזו נסה לחפש ב

R3VLIMITED וגם בE30TECH, אלה אתרים שמתייחסים לE30 לצורך העניין, אבל יש בהם חלקים שלמים שמתייחסים אך ורק למשפחות הM50\M52 ויש שם מצב טוב מאוד לקבל מידע בנושא.

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

ראיתי את הכתבה הנ"ל ונזכרתי בשרשור המדובר, אז מצורף קישור להחלפת אטמי הוונוס.

 

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אתה מרגיש ירידה בביצועים בסל"דים נמוכים?

 

וד.א זה ממש לא נראה סיפור גדול לעשות את המלאכה הזאת.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...