Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גולף TSI - עדיף לתדלק 95 או 98?


THE-ONE
שימו לב! השרשור הזה בן 5870 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן.

 

בעת קבלת הרכב, הבחור שמסר לי את הרכב הסביר שאני יכול למלא 95 או 98.

 

כששאלתי אותו מה עדיף, הוא טען שהיצרן לא נוקט בעמדה כלשהי אך כאשר פותחים את טנק הדלק - רשום 95.

 

הוא אמר שעדיף בגדול 98 כי זה נקי יותר למנוע וכך גם סביר להניח שהבלאי יהיה נמוך יותר עם הזמן. בסוף הוא הוסיף ואמר שזה ממש לא עקרוני ואני יכול פעם לתדלק 98 ופעם 95.

 

אני אשמח לקבל תשובה חד משמעית ולדעת באמת מה עדיף ומדוע.

 

תודה, ליאור.

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים 95.

מנסיוני [מנוע 1.8 טורבו של פולו ג'יטיאיי מבציר 2007] אין שום ייתרון ל98, לא נקיון, לא צילצולים ולא נעליים.

[אם כי מאוד אופייני לרוכשי רכבי הקונצרן לחשוב שהם הניחו יד על פריט מוטורי אקזוטי, פאר-אקסלנס, מי-ישמע-אולי-אזקק-לי-דלק-מיוחד-מעלי-אקליפטוס כדי להניע את הרכב השני בנפיצותו באירופה]

 

קצת כמו מכר שלי, שנורא רצה גולף וקצרה ידם של המוכרנים באולם התצוגה לשכנע אותו לקחת את הFSI, אז רכש הוא [בשנת 2008 לעזאזל] את הדגם מתומן השסתומים של היצרן, לאמור - מה לא ייתן ישראלי כדי לשאת בגאון את סמל "רכב-העם" בחזית המשפחתומטית שלו, אפילו יצטרך להתנייד ברכב שמוצא מנועו קבור אי שם בגולף MK I משנות השבעים, אם לא בכרמן-גיה מנוחתה עדן... הוא אגב, בחר להגן על השקעתו, והוא מקפיד למלא 98 בלבד.

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים 95.

מנסיוני [מנוע 1.8 טורבו של פולו ג'יטיאיי מבציר 2007] אין שום ייתרון ל98, לא נקיון, לא צילצולים ולא נעליים.

[אם כי מאוד אופייני לרוכשי רכבי הקונצרן לחשוב שהם הניחו יד על פריט מוטורי אקזוטי, פאר-אקסלנס, מי-ישמע-אולי-אזקק-לי-דלק-מיוחד-מעלי-אקליפטוס כדי להניע את הרכב השני בנפיצותו באירופה]

 

קצת כמו מכר שלי, שנורא רצה גולף וקצרה ידם של המוכרנים באולם התצוגה לשכנע אותו לקחת את הFSI, אז רכש הוא [בשנת 2008 לעזאזל] את הדגם מתומן השסתומים של היצרן, לאמור - מה לא ייתן ישראלי כדי לשאת בגאון את סמל "רכב-העם" בחזית המשפחתומטית שלו, אפילו יצטרך להתנייד ברכב שמוצא מנועו קבור אי שם בגולף MK I משנות השבעים, אם לא בכרמן-גיה מנוחתה עדן... הוא אגב, בחר להגן על השקעתו, והוא מקפיד למלא 98 בלבד.

 

 

רון.

 

רון - הבנתי שתדלוק 98 לאורך זמן יכול לתרום לביצועים חלקים יותר של המנוע וגם אפילו לחסוך עוד קצת בדלק, אולי יכול להיות שלא ניסית את ה-98 לתקופה ממושכת בשביל לראות תוצאות. מה דעתך?

 

לגבי חברך - אין ספק שעבדו עליו.

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שים 95.

מנסיוני [מנוע 1.8 טורבו של פולו ג'יטיאיי מבציר 2007] אין שום ייתרון ל98, לא נקיון, לא צילצולים ולא נעליים.

[אם כי מאוד אופייני לרוכשי רכבי הקונצרן לחשוב שהם הניחו יד על פריט מוטורי אקזוטי, פאר-אקסלנס, מי-ישמע-אולי-אזקק-לי-דלק-מיוחד-מעלי-אקליפטוס כדי להניע את הרכב השני בנפיצותו באירופה]

 

קצת כמו מכר שלי, שנורא רצה גולף וקצרה ידם של המוכרנים באולם התצוגה לשכנע אותו לקחת את הFSI, אז רכש הוא [בשנת 2008 לעזאזל] את הדגם מתומן השסתומים של היצרן, לאמור - מה לא ייתן ישראלי כדי לשאת בגאון את סמל "רכב-העם" בחזית המשפחתומטית שלו, אפילו יצטרך להתנייד ברכב שמוצא מנועו קבור אי שם בגולף MK I משנות השבעים, אם לא בכרמן-גיה מנוחתה עדן... הוא אגב, בחר להגן על השקעתו, והוא מקפיד למלא 98 בלבד.

 

 

רון.

1. לא כ"כ מבין את הזלזול במנועי 8 שסתומים.

2. וגם לא מבין את הקשר המשתמע מהכרזתך בין מספר השסתומים לגובה האוקטן.

3. וגם לא ידעתי שיש בשנת 2007 מנוע 1.8 טורבו לגולף GTI, למרות הדימוי הנלבב מעולם היינות.

4. וחוץ מזה מה בדיוק הקשר בין מנוע 1.4 TSI למנוע GTI מבחינת דרישת האוקטן.

5. ושיהיה רק טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לא כ"כ מבין את הזלזול במנועי 8 שסתומים.

2. וגם לא מבין את הקשר המשתמע מהכרזתך בין מספר השסתומים לגובה האוקטן.

3. וגם לא ידעתי שיש בשנת 2007 מנוע 1.8 טורבו לגולף GTI, למרות הדימוי הנלבב מעולם היינות.

4. וחוץ מזה מה בדיוק הקשר בין מנוע 1.4 TSI למנוע GTI מבחינת דרישת האוקטן.

5. ושיהיה רק טוב.

 

שתיהן עם מנועי טורבו אולי?

Twincharger Stratified Injection

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי,

גם אני דנתי בסוגייה לא פעם- לבסוף החלטתי כי אין יתרון לאוקטן 98 ואני מתדלק את המוגדשת ב95 בלבד.

אולי ברכב ישן יותר ה98 מורגש יותר...

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להזכירכם בספר רכב של האיביזה טורבו, שנת 2002, כתוב למלא 95, ויש גם הערה:

ניתן למלא דלק באוקטן 91 אם אין להשיג 95.

בשעת הדחק ניתן למלא באוקטן נמוך יותר מהמומלץ. אלא שאסור בתכלית האיסור למלא דלק שאינו נטול עופרת במכונית המצוידת בממיר.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על רגל אחת : 98 אוקטן נקי באותה המידה של שאר סוגי הבנזין, אין עניין של ניקיון אלא של תכונתו של 98 לעמוד בפני דטונציה טובה יותר מבנזין 95 , כלומר בנזין 98 הוא בעל התלקות עצמית בנקודת טמפ' גבוהה יותר מ-95 , מונע "צילצולים" בחום גבוה ובמאמץ מנוע גדול.

בד"כ ביחס דחיסה גבוה של מנוע מ-11 ל-1 ומעלה מחייב 98 אוקטן , יש מנועי שלהם השחיזו מגובה הראש ויחס הדחיסה טיפס מעלה בגין פעולה זו , מנוע זה ידרוש אוקטן גבוה ממה שתודלק קודם לתיקון הראש והשחזתו.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיוני [מנוע 1.8 טורבו של פולו ג'יטיאיי מבציר 2007] אין שום ייתרון ל98, לא נקיון, לא צילצולים ולא נעליים.

 

3. וגם לא ידעתי שיש בשנת 2007 מנוע 1.8 טורבו לגולף GTI, למרות הדימוי הנלבב מעולם היינות.

 

יש הבדל.

 

בכל מקרה, אצלי ב-TSI בזמן המסירה אמרו לי שיש למלא 95.

כמה חודשים לפני ההחלטה על הרכישה, הידיעה שדגם זה לוגם 95 ולא 98 כמו ה-FSI, הוסיפה כמה נקודות לשיקול לחיוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל.

 

בכל מקרה, אצלי ב-TSI בזמן המסירה אמרו לי שיש למלא 95.

כמה חודשים לפני ההחלטה על הרכישה, הידיעה שדגם זה לוגם 95 ולא 98 כמו ה-FSI, הוסיפה כמה נקודות לשיקול לחיוב.

 

גם במנועי 1.6L FSI עם יחס דחיסה של 1:12 ניתן לתדלק עם אוקטן 95 מה שיגרום לירידה קלה בביצועים (לא מורגשת).

 

המידע הינו מתוך ספרות ייצרן מקורית וניסיון אישי שלי עם גולף FSI.

 

מנועי TSI- יש להתחשב בקוד המנוע לשם קביעה חד-משמעית של האוקטן הדרוש.

 

מנוע 1.4L קוד מנוע BMY עם יחס דחיסה של 1:10 המפיק 103KW ניתן לתדלק ב-95.

 

מנוע 1.4L קוד מנוע BLG עם יחס דחיסה של 1:10 המפיק 125KW יש לתדלק 98.

ניתן לתלק ב-95 אוקטן מה שיגרום לירידה קלה במומנט בסיבובי מנוע נמוכים.

 

 

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדל.

 

בכל מקרה, אצלי ב-TSI בזמן המסירה אמרו לי שיש למלא 95.

כמה חודשים לפני ההחלטה על הרכישה, הידיעה שדגם זה לוגם 95 ולא 98 כמו ה-FSI, הוסיפה כמה נקודות לשיקול לחיוב.

טעות שלי. רציתי לראות גולף GTI אז ראיתי. לא שמתי לב שמדובר בפולו. אלף סליחות.:-(
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5870 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...