Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מערכת שמע ב I30?


SYpde
שימו לב! השרשור הזה בן 5725 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

אני לא בטוח שאני מפנה את השאלה בפורום הנכון - לכן אשמח אם מישהו יעביר את השאלה לפורום המתאים במקרה שאכן טעיתי.

אני חושב על לקחת I-30 (גימור הכי נמוך) דרך לייסינג בקרוב.

ה I30 מגיעה עם חיבור ל Ipod, מה שחוסך לי לרדת עם דיסקים לאוטו ונותן לי יותר גמישות - וחוץ מזה, כמובן, הייתי די מרוצה מהרכב עצמו.

מה שכן, לא באמת יצא לי לשמוע את מערכת השמע שלו. שמעתי שהיא יחסית טובה (למערכת שמגיעה עם הרכב), אבל לא מצאתי באינטרנט שוב חוות דעת על המערכת עצמה. האם מישהו עם נסיון עם ה I30 יכול לתת לי חוות דעת?

 

כרגע יש לי רכב גישור (Suzoki Liana GLX 2007), ואני ממש ממש מבסוט מהמערכת שמע שלו - הסיבה העיקרית היא שהרמקולים האחוריים לא מותקנים על הדלת כמו ברוב המכונית, אלה מותקנים על הגג של הרכב בזוית.

המיקום של הרמקולים מאחורה נותן הרגשה של סאונד יותר עגול ונקי יותר.

 

איך מערכת השמע של ה I30 (שמגיעה על רמקולים על הדלת) מול הליאנה?

ברמת העיקרון, אני לא יכול להתקין רמקולים חיצונים על רכב ליסניג אצלנו, לכן יש עדיפות מסוימת לרכב עם מערכת שמע טובה בבסיס שלו. אשמח גם לשמוע הצעות על רכבים אחרים באותו מחיר כמובן.

תודה על העזרה מראש :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקפיץ במקרא שאנשים פיספסו את זה ביום שבת - ואפילו זורק עוד שאלה:

 

יצא לי לדבר עם מישהו שהילל את ה I30, אבל אחרי שקצת בדקתי - שמתי לב שרק הדגם המאובזר יותר מגיע עם 2 רמקולים נוספים (שישה בסך הכל - אני מניך שאלו רמקולים לגבוהים) - ואילו הדגם הרגיל שאני יכול לקחת מגיע רק עם ארבע.

 

כמו שציינתי - אני אוהב את ה Liana בגלל שהיא מגיעה עם 6 רמקולים, והרמקולים האחוריים מורכבים על הגג באלכסון ולא על הדלת. האם יש משמעות למיקום הרמקולים האחוריים? האם רמקולים על הדלת מפיקים אותו איכות סאונד? או נבלעים בגלל שהם נמוכים ומאחורי כיסא?

 

ושאלה אחרונה - מישהו יכול להמליץ על רכב בסדר גודל ה I30, מזדה 3, טיוטה קורולה וכו' שמגיע עם מערכת סאונד טובה ברמת האיבזור הבסיסית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי טוב זה שתיקח דיסק שלך ותבקש מהחברים לליסינג שלך לשמוע ברכב שלהם. מאזדה 3 הוא די נפוץ (בלשון המעטה) אז אולי יש לך איזה חבר שתוכל לשמוע עצלו, כנ"ל לגבי שאר הרכבים. מאזדה 3, בגדול לא הרשימה אותי, כנ"ל פורד פוקוס. ושמספר הרמקולים לא יטעה אותך, זה לא מערכת של AUDI A8. אוהבים להרשים את הישראלים בכמויות הרמקולים. לפעמים עדיף 2 טובים על 10 מאעפנים.

 

עוד אני לא כ"כ מבין, איך רמקול חמישי ושישי מהווים לך שיקול לגבי בחירת רכב... לדעתי יש כמה גורמים טיפה יותר חשובים. למשל טויוטה, אתה מוכן לנסוע עם התיבה שלה, כל עוד יהיה לך אחלה רדיו? תבדוק שוב בליסינג שלך למה אי אפשר להוסיף רמקול (והם גם לא צריכים לדעת). אני חושב שכל עוד אתה לא עושה שינוי מבני\מחזיר את המצב לקדמותו, לא צריכה להיות בעיה.

 

אני רק יכול להעיד, כי זה הרכב היחיד שהרשים אותי עם מערכת מקורית זו ההונדה סיביק (דגם ליסינג), כן, אני יודע שזה דרגה מעל.

 

יואב

יואב :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי יואב, תודה על התשובה :-)

 

ברמת העיקרון - בגלל הביקורות הטובות ובגלל שלקחתי אותה לנהיגת מבחן, ה I30 מצאה חן בעיני.

אבל אני לא ישק ויגיד שחלק מהחווית נסיעה שלי היא סאונד טוב ומוזיקה טובה. ככה שהחיבור ל Ipod בצורה מובנה ב I30 רק יותר הלהיב אותי על הרכב. בגירסה הפשוטה יותר (שאני אולי יקח) יש ארבעה רמקולים בלי טוויטרים.

 

אני לא הייתי לוקח את את זה לקיצוניות, אבל ברמת העיקרון - זה הרכב הראשון שלי (חוץ מזה שנהגתי בזה של ההורים - פגו 307 SW והמערכת שם נוראית לטעמי), אז אני חושב שאני מוכן לוותר על רכב שמגיע מ 0 ל - 100 בשלוש שניות לטובת רכב קצת פחות טוב עם מערכת בנויה טובה. דברים כמו "אחיזת כביש" וכדומה, הם מושגים חדשים לי, ומאחר וזהו רכב רק לשנתיים אני לא מחפש חיית כביש - אלה משהו שינהג כמו שצריך ויספק חווית שמיעה סבירה למערכת בנויה.

 

בדקתי את ה Honda Civic ובאמת היא דרגה 3 לפני המחיר, קצת יקר לי :-)

ה Jazz מגיעה עם מערכת נחמדה?

 

ברכב גישור שקיבלתי Suzuki Liana 2008 יש מערכת לטעמי. 2 טוויטרים ליד השימשה הקידמית, בס חזק על הדלתות הקידמיות, ומה שבאמת נחמד זה הרמקול האחורי שלא מותקן על הדלת, אלה על הגג באלכסון. אחרי המערכת הזאת הפגו 307 של ההורים נשמעת כמו רדיו, ואני פשוט לא רוצה להתאכזב ולחזור למערכת פחות טובה ברכב החדש.

 

הם יש חשיבות למיקום הרמקול? אין לי הרבה נסיון - אבל במכונית הישנות שהרמקולים היו על המגש של הבגס מאחורה שומעים הרבה יותר טובה מהמיקום היום על הדלתות האחוריות? הם מיקום הרמקול האחורי צריך להיות חשיבות בקניה? (מאחר וכמה שציינת, אם אני יחליף רמקול, אני רק יחליף, ולא יקדח חורים חדשים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, ה I30, הוא רכב לא רע כשלעצמו, בהשוואה להיצע. בנסיעת מבחן לא בדקת את המערכת?

 

"שאני מוכן לוותר על רכב שמגיע מ 0 ל - 100 בשלוש שניות", מה, וויתרת על יונדאי גטס "FUN"? :wink:

 

אם "חלק מהחווית נסיעה שלי היא סאונד טוב ומוזיקה טובה", אני לא בטוח שמערכת מקורית של רכב תספק אותך (למרות שציינת שהיית מבסוט מהליאנה, אז הכל יחסי, כנראה). אל תצפה ליותר מדיי ממערכת מובנית שמגיעה עם רכב ליסינג. אלו גירסאות מאוד מופשטות לרוב, שהגימור, איבזור והפינוקים זה לא הצד החזק שלהן. הונדה סיביק, יש לה מערכת נחמדה, עם רמקולים קדמיים קואקסליים על הכיפאק. מה שחסר שם בעיקר זה נפח של באס. לא יכול להעיד לגבי הונדה JAZZ, מצטער (זה לא רכב ליסינג טיפוסיף אחרי הכל).

 

 

אז על הרכב אתה די סגור, בוא נראה איך אפשר להביא את מה שהיה בליאנה (לא יותר מדיי כנראה) אל ה יונדאי.

 

קודם כל תוודא באמת שיש בסיס לדבר ההתנגדות הליסינג שלך לשינויים במערכת האודיו. ראיתי כבר ליסינגים עם מגברים וסאבים, והכל היה בסדר :) . סה"כ אתה לא מתכנן לפרגע את כל ה דשבורד או משהו כזה.

 

מיקום הרמקול - ממש לא קריטי, בהתקנה ותכנון נכון מגש אחורי ישמע יותר טוב. ההבדל שאתה מדבר עליו שבמגש שומעים יותר טוב מבדלת, היא כנראה שבדלת יש רמקול קטן יותר (6.5") עם פחות באס לעומת 6X9 במגש אחורי.

אני לא בטוח האם יש רכב ליסינג משפחתי שבא עם רמקולים אחוריים במגש. לא התעמקתי בסוגיה הזו. רוב המערכות הרציניות לא לוקחות בחשבון את השיקול הזה (רמקול אחורי, לא פונקציה בכלל).

 

אופציה שאני יכול להציע לך זה לבחור רכב בתור רכב, לוודא שאפשר לשים לו רמקול של 6.5" בדלת הקדית ללא בניות. ואז לדרג את המערכת בקומפוננט ומגבר פשוט (אפשר להתקין מתחת למושב הנוסע - לא רואים). וככה גם יהיו לך טוויטרים מקדימה :D.

 

יואב

יואב :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה שוב על התשובה המקיפה :-)

 

"טוב, ה I30, הוא רכב לא רע כשלעצמו, בהשוואה להיצע. בנסיעת מבחן לא בדקת את המערכת? " - לצערי לא, יצא לי לשמוע קצת רדיו - אבל בדגם המאובזר יותר עם הטוויטרים הנוספים. בדגם הפחות מאובזר שאני לוקח מגיעים רק ארבע רמקולים בלי טוויטרים - אז אני לא ממש יכול לתת חוות דעת אמיתית. מה שכן - חבר נוסף הזמין את ה I30 הפחות מאובזרת ואני ינסה לשמוע את המערכת אצלו.

 

מה, וויתרת על יונדאי גטס "FUN"? :wink: - קרוב, מזדה 2? :-P

אני לא בטוח שמערכת מקורית של רכב תספק אותך (למרות שציינת שהיית מבסוט מהליאנה, אז הכל יחסי, כנראה). אל תצפה ליותר מדיי ממערכת מובנית שמגיעה עם רכב ליסינג - אני לא :-) זאת הסיבה שאני מחפש מערכת הכי טובה שאני יכול ל מצוא ברמת האיבזור הבסיסית.

 

אני לא בטוח האם יש רכב ליסינג משפחתי שבא עם רמקולים אחוריים במגש. לא התעמקתי בסוגיה הזו. רוב המערכות הרציניות לא לוקחות בחשבון את השיקול הזה (רמקול אחורי, לא פונקציה בכלל) - למען האמת, יצא לי להסתכל ב http://www.carsforum.co.il/vb/announcement.php?f=15&a=27 ונראה שדווקא הרבה מהדגמים היותר ישנים מגיעים? מעניין למה הפסיקו עם זה. זה נשמע פשוט שסאונד על מגש אחורי (למרות שבליאנה הוא בכלל מותקן על הקשת העליונה של החלון) הוא יותר עגול ומלא בצליל שלו. אין שום משמעות שרמקול על הדלת נמוך מאוד ויש כסא בינך לבינו? אני מניח שאתה שומע את הסאונד מאחורה פחות טוב מאחר והוא לא מגיע אליך ישירות? או סתם נדמה לי?

 

האם מישהו יודע את גודל הרמקולים ב I30? אתה אז פשוט מציע לקחת את ה I30 ולא את הליאנה בגלל איכות השמע ולשדרג את הרמקולים בדלת של הנהג והנוסע לידו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מאמין בלבחור רכב על פי מספר הרמקוליפ שמגיעים איתו, מה אני אעשה. אני גם לא ממש קיצוני בתחום, לכן אין לי בניות ברכב. מה שכן שיקול מבחינתי יכול להוות הד יוניט מובנה למשל ( לא אוהב! ) למרות שכיום לא משאירים הרבה ברירה.

 

כמה שאני מבין, אתה די מדבר באויר, אז קודם כל תשמע את המערכת המקורית הרלוונטית לך - דגם הליסינג, אולי תהיה לשביעות רצונך ואז חסכנו את כל הבאלגן.

 

כן, הבנת את הצעתי נכון. לבחור רכב שטוב לך. ואז לשים קומפוננט ומגבר קטן בשלב ראשון :) להוציא את האות מהרדיודיסק ( מגיע מובנה, אגב?). אין מה לעשות אם אתה רוצה קצת מעבר ללשמוע רדיו בעוצמה חרישית, צריך להשקיע. גם בהשקעה לא גבוהה אפשר להגיע לתוצאות יפות ומשמעותית טובות יותר מה המערכת של המפעל.

 

אני, קשה לי לדמיין על מה אתה מדבר בליאנה. לא יודע איך מחברים רמקולים לתקרה, סלח לי. יכול להיות שבגלל ההתקנה המיוחדת, הושקעה גם מחשבה ותכנון באיכות הצליל, לכו התוצאות היפות שאהבתה.

כמה שאני מבין, אם הרמקול מופנה לחלל הרכב (התקנת תקרה או מגש אחורי, הצליל מתפזר טוב יותר). אני כן חושב שאם הרמקול תקוע בדלת האחורית אז הוא גם שאר שם, נבלע בהחלט מאחורי הכסאות. התקנה במגש אחורי מאפשרת ל6X9 להפיק באס טוב, תוך זה שנפח הבגאז' מסייע לתהודה. גם גודל הממברנה העדיף מאפשר יותר עוצמה, כנראה.

 

יואב

יואב :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי יואב :-)

 

כנראה שאתה צודק. אני לא מאמין שהמערכת בליאנה כל כך איכותית, אבל לדעתי כמו שציינת - כן חשבו על סאונד. הבס ליד הרגל, הטוויטרים מתחת לחלון על הדשבורד והרמקולים היותר גדולים מאחורה בזווית על הגג - כנראה כל אלו יוצרים סאונד קצת יותר טוב מרוב המכוניות עם אותם מערכות שמע רק עם רמקולים בדלתות.

 

אני באמת קצת מדבר באוויר. אני יחכה עוד יומיים-שלושה עד שה I30 של החבר תגיע, ואקשיב לצליל עצמו :-)

במקרה שאני לא אוהב אני אפתח דיון כבר על רמקולים חדשים - ואם באמת ההבדל יהיה רציני, אולי פשוט אקח את הליאנה (חוץ מזה שהיא מכוערת - מבחינת נהיגה היא מרגישה לי בסדר - כמו שאמרתי, אין לי נסיון עם רכבים :-)).

 

אגב, הרדיודיסק מובנה :-)

 

תודה רבה על העזרה שוב!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סבא שלי קנה יונדאי אקסנט חדשה מהחברה דגם ה1.6

יש לו ברכב 4 רמקולים ורדיו רגיל שבא עם הרכב ובאמת הופתעתי לטובה

המערכת נשמעת נהדר גם שמגבירים את הווליום ממש חזק

סביר להניח שבi30 המערכת יותר טובה

תמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאמת(=את האמת), לכמה חברה יש את ה C4 פה בחניה. אני יקפוץ בצהריים ויבדוק את העסק. אתה מדבר על הדגם היותר או פחות מאובזר איציק?

 

יונדי אקסטנט אני לא מאמין שאני ימצא, אבל אני קודם באמת ינסה את ה I30 לפני זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעומת זאת בגטס ליסינג זה זוואה. אבל כנראה זה גם תלוי לאיזה מערכת אתה רגיל.

 

יואב

 

הכל יחסי, דיברתי על המערכת שבאה עם האוטו שיחסית טובה לשאר המכוניות בשוק

ברור שאי אפשר להשוות בכלל למערכת איכותית שקונים בניפרד.

תמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה - עדכון מהיר:

יצא לי לשבת ב I30 היום של חבר - מבחינת נהיגה, אני ממש מבסוט. הגה מצוין, נוח מאוד.

 

מבחינת השמע - התאכזבתי.

בגירסה הפחות מאובזרת (בלי הטוויטרים) שומעים בינוני מינוס לדעתי. אז מי ששמע שהרכב "מצטיין" באיכות השמע שלו - לפחות בגירסה הרגילה - הוא בינוני פלוס. (הליאנה טובה בכמה רמות לדעתי).

 

לא יצא לי לשחק הרבה עם המערכת הבנויה, אבל ממשחק ראשוני, היא דיי אכזבה אותי.

קודם כל, ברגע שאתה מחפש את ה Ipod שלך לרכב דרך החיבור Ipod, אני לא יכול יותר לעבוד עם ה Ipod - אתה חייב דרך המערכת הבנויה (הוא ננעל).

השליטה בספריות\קבצים דרך המערכת הבנויה היא נוראית. ישבתי על זה 10 והמערכת פשוט רצה על קבצים ב Ipod.

מי שמכיר את המבנה ספריות באייפוד, יודע שהוא לא מאורגן לפי אלבומים, אז מאוד מאוד קשה לשמוע אלבום מהתחלה עד הסוף.

והדבר שהכי איכזב אותי -

אני שומר את קבצי מוזיקה שלי ב M4A ולא Mp3. משום מה, הרכב לא זיהה שום M4a וידע לנגן רק את הכמה Mp3 שהיו לי.

יותר פשוט כבר לחבר ל Aux ולא לחיבור ה "מיוחד" - שכולה עושה חיפוש לפי קבצי MP3 ומנגן אותם לפי ספריות.

 

עדכון נוסף:

בדקתי קצת באינטרנט -

http://64.233.183.104/search?q=cache:--sr6q5lIWwJ:www.hyundai-forums.com/t23457-i30-ipod-full-control-connection-cable.htm+Ipod+Hyundai+I30&hl=en&ct=clnk&cd=1

ומסתבר שיש כבל - שהוא לא הכבל ש Apple נותנים לך עם המכשיר, שצריך לקנות על מנת שבאמת תוכל לעבוד עם ה Ipod ברכב.

אם אנשים חושבים לקנות את הרכב, שיקחו את זה בחשבון :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5725 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...