Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6772 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
שלום צביקה,

 

 

הרבה יותר קל להתקדם במסלול מכונות להנהלה כי לרוב מניחים שיש לו ראיה רחבה יותר (כנקודת מוצא של עבודת שטח משולבת עבודה משרדית) - ממש לא נכון ולאחר שתעבוד בתעשייה תבין על מה אני מדבר אין חכם כבעל ניסיון.

אתה חי בסרט טוב.

על איזה עבודת שטח אתה מדבר ? אתה תשב במשרד מול מחשב ותכנן איזה חלק שברוב המקרים מייצרים אותו במפעל בצפון או בדרום ולא תראה אותו ולא תדע בכלל האם החלק יוצר בחריטה/כירסום/ניקוב/כיפוף.

 

ולכל הסטודנטים כאן אני מאחל סיום מהיר של השביתה - ויאללה לסיים את התואר כבר :-D

 

חלומות פז

איזה כייף לי :)

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אני עובד משנת 1989 בתור מהנדס תיכנון מכני ועבדתי בכמה חברות והם: אי.טי.טם שנרכשה על-ידי יישקר ,ובחברת בת של ECI הנקראת ECTEL, לצערי תאכל'ס רוב המשרות תפוסות על-ידי עולים חדשים מברה"מ בגלל דרישות השכר הנמוכות שלהם.

 

מרק, למהנדס מכונות אין אופציות תעסוקה אחרות מלבד תכנון מכני?

ידוע לי שהתחום הזה של תכנון מכני נמצא בשפל והאמת היא שזה בדיוק התחום שלא מעניין אותי בכלל.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

האם שמעת על תעשיית רכב בארץ או תעשיית חלל שאצלם הנושא המכני יותר מפותח מאשר בחברות ההיטק בארץ.

 

על בדיוק חשבת ? תכנון רובוטים ? תכנון מערכת הזרקה רב נקודתית תן דוגמאות.

איזה כייף לי :)

פורסם

מה באמת לגבי כל נושא הרובוטיקה? התחום די תופס בעולם, אני מניח שגם בארץ בתעשיות הבטחוניות יש עיסוק נרחב בתחום.

כמו כן מה לגבי בקרה וכדומה?

 

דרך אגב, מה לגבי עבודה במקומות כמו התעשיה האווירית, רפא"ל וחברות דומות? אין שם אפשרויות תעסוקה מספיק טובות שאפשר להתקדם בהן (למהנדסי מכונות)?

 

 

*דרך אגב לגבי העולים החדשים, אני חושב שזה קורה בכל התחומים, לאו דווקא רק בהנדסת מכונות, ככה שזה פחות משנה.

פורסם

 

הרבה יותר קל להתקדם במסלול מכונות להנהלה כי לרוב מניחים שיש לו ראיה רחבה יותר (כנקודת מוצא של עבודת שטח משולבת עבודה משרדית) - ממש לא נכון ולאחר שתעבוד בתעשייה תבין על מה אני מדבר אין חכם כבעל ניסיון.

אתה חי בסרט טוב.

 

על איזה עבודת שטח אתה מדבר ? אתה תשב במשרד מול מחשב ותכנן איזה חלק שברוב המקרים מייצרים אותו במפעל בצפון או בדרום ולא תראה אותו ולא תדע בכלל האם החלק יוצר בחריטה/כירסום/ניקוב/כיפוף.

 

 

שלום מרק,

 

אני לא אכנס איתך לדיון מעמיק מכיוון שאכן אתה הרבה יותר זמן ממני בתחום.

 

אני לא יודע מה היה בשנות ה90 - אני יכול לספר שאני נכנסתי לעבוד ממש לא דרך קשרים אלא דרך יריד תעסוקה באוניברסיטה.

 

היום לא ניתן להיתקבל באם יש לך קרובי משפחה במפעל.

 

לגבי להוציא עבודות מחוץ למפעל, זה בחלקו נכון. אבל יש גם ייצור רב בבית.

 

אצלינו מהנדסי אלקטרוניקה בכלל לא קשורים למכונות. אבל שוב זה לא הייטק.

 

העבודה היא לא רק לשבת לתכנן במשרד, אתה יודע - יש כאלו שהם גם מהנדסי ייצור - והם אפילו לא חמש שנים בתחום.

 

להתווכח עם מנהל עבודה שהוא 30 שנה במח' הייצור לא רואה טעם, צריך ללמוד ממנו (מהניסיון שלו) ולקחת את הידע שלו ולנתב אותו באופן יעיל יותר. וזה אפשרי.

 

אני שוב פעם חוזר - זה תלוי בסוג הבן אדם, בצורת חשיבתו ובדרך שלו לגשת לדברים.

 

אני את הנק' שלי נתתי.

 

לגבי העיסוק שלי בפועל, לצערי לא אוכל לפרט יותר לעומק.

 

ולגבי חלומות פז :idea:

 

בינתיים אני לא מתלונן על הסרט שאני חי בו.

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

מרק, בתגובה לדבריך (הערותיי בכחול):

 

לאחר שתעבוד בתעשייה תבין על מה אני מדבר אין חכם כבעל ניסיון.

נראה שהנסיון שלך מתורגם לשחצנות. אני מכיר כמה וכמה מהנדסים שמרוב "ניסיון"

איבדו קשר עם הזמן והטכנולוגיה המתפתחת, ועדיין טוענים שהם מומחים, פשוט כי

הם עוסקים בזה כבר 20-30-40 שנה...

 

אתה חי בסרט טוב.

ואתה מתייחס בזלזול לחבר פורום ועמית למקצוע, תו"כ ביצוע מעשה מגונה בשפה העברית.

 

אתה תשב במשרד מול מחשב ותכנן איזה חלק שברוב המקרים מייצרים אותו במפעל בצפון

או בדרום ולא תראה אותו ולא תדע בכלל האם החלק יוצר בחריטה/כירסום/ניקוב/כיפוף.

אם הגעת למצב כזה בעבר, סימן שאתה מהנדס בינוני ומטה, או שאתה עובד בחברה הלא נכונה.

מהיכרות עם כתיבתך בפורום, אני מהמר על האפשרות השניה. אתה נשמע רציני ויסודי מכדי לאפשר

את המצב הנ"ל. בכל מקרה, אצלי בחברה מתכנן מכני יורד לפרטי פרטים של תהליך הייצור, הציפוי

והתמחור של החלק, גם אם זה כולל מספר טיסות למפעל בסין ע"מ לוודא שהכל מיוצר בהתאם למפרט.

 

פורסם

הרמן מה שאתה אומר בקשר לחוסר משרות סטודנט להנדסת חשמל, ותסלח, הוא קשקוש מארץ הקשקושים.

 

כנראה השותף שלך הוא עם אפס נסיון בתחום, ובנוסף מחפש את המשרה שלו באיזור באר-שבע ולא באזור המרכז.

 

אם יש לך אפס נסיון אתה יכול להתקבל רק לחברות הגדולות באמת שהן טולרנטיות לעקומת למידה ארוכה,

מצד שני אם הממוצע שלך לא גבוה - אין לך סיכוי להתקבל לשם.

 

בכל מקרה, אני בתור מנהל פיתוח בחברת הייטק באזור המרכז, מחפש סטודנט כבר כמעט 3 חודשים וכמעט אין קורות חיים (מלבד של כל מיני ליצנים שרושמים בשורת הנסיון : עבודה בACE , ניהול דוכן גלידה ועבודה בדיוטיפרי)

פרסמתי בינתיים באוני' ת"א, בר אילן, מכללת אפקה להנדסה, המרכז הבינתחומי, המכון האקדמי בחולון וקורות החים שנשלחות הן מועטות אולי אחד או שניים בשבוע.

(נא לא לפנות אליי בהודעות פרטיות בנוגע למשרות סטודנט - תודה)

 

אני בזמן התואר כל הזמן קיבלתי הצעות וכל הזמן הייתי בראיונות, וכל הזמן הייתי בקו עלייה מבחינת שכר ומעמד ,

עבדתי ב3 חברות שונות במהלך התואר ובאחרונה מביניהן המשכתי במשרה מלאה.

 

לעומת זאת - מספר החברות שרלוונטיות לבוגרי הנדסת מכונות הרבה הרבה יותר נמוך.

אני לא מזלזל במקצוע, אם SOLID עושה לך את זה , אז על הכיפאק . אני אישית לא מתלהב מתכנון חלקים מכאניים וכל מיני זיוודים וכו'.

אם היה סיכוי לעבוד בתעשיית הרכב , הייתי אולי הולך ללמוד את זה.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
הרמן מה שאתה אומר בקשר לחוסר משרות סטודנט להנדסת חשמל, ותסלח, הוא קשקוש מארץ הקשקושים.

 

כנראה השותף שלך הוא עם אפס נסיון בתחום [איך סטודנט צריך לקבל את הניסיון שלו מלכתחילה??], ובנוסף מחפש את המשרה שלו באיזור באר-שבע ולא באזור המרכז.[דווקא לא, מחפש במרכז ופעמיים בשבוע והוא עם ראש טוב]

 

 

 

אם יש לך אפס נסיון אתה יכול להתקבל רק לחברות הגדולות באמת שהן טולרנטיות לעקומת למידה ארוכה,

מצד שני אם הממוצע שלך לא גבוה - אין לך סיכוי להתקבל לשם.[זה לא כל כך נכון, בחברות גדולות זה תלוי באיזה תקופה אתה בא]

 

בכל מקרה, אני בתור מנהל פיתוח בחברת הייטק באזור המרכז, מחפש סטודנט כבר כמעט 3 חודשים וכמעט אין קורות חיים (מלבד של כל מיני ליצנים שרושמים בשורת הנסיון : עבודה בACE , ניהול דוכן גלידה ועבודה בדיוטיפרי)

פרסמתי בינתיים באוני' ת"א, בר אילן, מכללת אפקה להנדסה, המרכז הבינתחומי, המכון האקדמי בחולון וקורות החים שנשלחות הן מועטות אולי אחד או שניים בשבוע.

(נא לא לפנות אליי בהודעות פרטיות בנוגע למשרות סטודנט - תודה)

 

אני בזמן התואר כל הזמן קיבלתי הצעות וכל הזמן הייתי בראיונות, וכל הזמן הייתי בקו עלייה מבחינת שכר ומעמד ,

עבדתי ב3 חברות שונות במהלך התואר ובאחרונה מביניהן המשכתי במשרה מלאה.

 

לעומת זאת - מספר החברות שרלוונטיות לבוגרי הנדסת מכונות הרבה הרבה יותר נמוך.[לא הייתי מסתמך על זה, יש הרבה פחות חברות סטארט אפ]

אני לא מזלזל במקצוע, אם SOLID עושה לך את זה [המקצוע הזה הוא ממש לא רק עבודה במחשב וזה מה שאני מנסה להסביר פה 2על גבי עמודים] , אז על הכיפאק . אני אישית לא מתלהב מתכנון חלקים מכאניים וכל מיני זיוודים וכו'.[אני מסכים, צריך ללכת עם מה שאתה אוהב]

אם היה סיכוי לעבוד בתעשיית הרכב , הייתי אולי הולך ללמוד את זה [לפי המשפט הזה אני לא בטוח שאתה אוהב את העבודה שלך].

 

אני מציעה לך לקרוא עיתונות לגבי תעשיית הרכב.

217.jpg

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם
מרק, בתגובה לדבריך (הערותיי בכחול):

 

לאחר שתעבוד בתעשייה תבין על מה אני מדבר אין חכם כבעל ניסיון.

נראה שהנסיון שלך מתורגם לשחצנות. אני מכיר כמה וכמה מהנדסים שמרוב "ניסיון"

איבדו קשר עם הזמן והטכנולוגיה המתפתחת, ועדיין טוענים שהם מומחים, פשוט כי

הם עוסקים בזה כבר 20-30-40 שנה... - התגובה הזו מיותרת מכיוון שתיכנון מכני לא ממש מתפתח בקצב של שאר התחומים ואין טכנולוגיות חדשות שיש צורך להתעדכן מידי שעה דרך האינטרנט. אכן כלי עיבוד שבבי מתפתחים בקצב מסחרר במיוחד בנושא חומרים וציפויים מיוחדים המקנים אורך חיים ארוך יותר.

 

 

 

אתה חי בסרט טוב.

ואתה מתייחס בזלזול לחבר פורום ועמית למקצוע, תו"כ ביצוע מעשה מגונה בשפה העברית.

 

אתה תשב במשרד מול מחשב ותכנן איזה חלק שברוב המקרים מייצרים אותו במפעל בצפון

או בדרום ולא תראה אותו ולא תדע בכלל האם החלק יוצר בחריטה/כירסום/ניקוב/כיפוף.

אם הגעת למצב כזה בעבר, סימן שאתה מהנדס בינוני ומטה, או שאתה עובד בחברה הלא נכונה.

מהיכרות עם כתיבתך בפורום, אני מהמר על האפשרות השניה. אתה נשמע רציני ויסודי מכדי לאפשר

את המצב הנ"ל. בכל מקרה, אצלי בחברה מתכנן מכני יורד לפרטי פרטים של תהליך הייצור, הציפוי - זה מתפקידו של המהנדס וגם אני עבדתי בצורה זו אחרת לא היית מקבל מוצר מוגמר.

והתמחור של החלק, גם אם זה כולל מספר טיסות למפעל בסין ע"מ לוודא שהכל מיוצר בהתאם למפרט. - מוכר

 

 

שלום לחבר,

 

אני לא מזלזל באף אחד ואם הדברים הובנו בצורה זו אז סליחה.

 

התשובה גם עבורך וגם עבור הרמן הסבר לדבריי.

 

בחברות היטק כמו ECI או גילת שעוסקות בתיכנון וייצור ציוד תקשורת למהנדס מכונות מובטחת משכורת גבוהה יותר בגלל הרווחיות של החברות האלה לעומת חברות שמתעסקות אך ורק בייצור/תכנון מכני.

 

המעמד של מהנדס מכונות בחברות אלה לא משתווה למעמד מהנדסי אלקטרוניקה/חשמל מכיוון שהם מובילים את החברה.

 

בחברות שמתעסקות נטו במכניקה אכן אין קשר ניהולי ישיר בין מהנדס מכונות לאלקטרוניקה.

 

כפי שכבר רשמתי וגם הרמן בחברות ציבוריות/ממשלתיות אם אין לך קשרים אז לא תתקבל לשום עבודה. החברות שציינתי עובדות היום עם קבלני משנה ואתה יכול לנסות למצוא עבודה זמנית בתיכנון לתקופה מסויימת דרך חברות השמת כוח אדם.

 

היתה פריחה בתחום המכני בין השנים 1993-2000 בערך כאשר חברות ההיטק פרחו גם הייצרנים המקומיים פרחו ולכן היתה דרישה למהנדסי מכונות היום המצב בטטה.

 

אייל, (אני יודע שאתה מכיר את הנושא)

 

תוכנות תיב"מ הם כלי עזר למהנדס לצורך התיכנון המכני ובסופו של דבר להוציא שרטוט טכני לצורך ייצור (כלי הביטוי של המהנדס המכני).

בתחילת דרכי באמצע שנות או סוף שנות ה-80 תיב"מ היה עדיין בחיתוליו וזכור לי שבזמנו עבדתי עם מחשב של חברת אפל (דרגון או משהו דומה) לצורך תיכנון מכני ואכן בזמנו התלהבתי.

מה שחשוב זה הידע הטכני והיכולת וכושר ייצרתי ולא התוכנות האלה שניתן ללמוד תוך פרק זמן של חודש ימים לעבוד איתן בצורה מועילה.

איזה כייף לי :)

פורסם

צביקה הי,

אני הייתי בוחר במקומך בחשמל, בגלל שני דברים בולטים(בין יתר הסיבות שרשמו כאן), האחד, יש לך ניסיון בתחום, והשני הוא הדרישה הגבוהה יותר לעובדים בתחום.

 

לא חסרים בוגרים שלא מוצאים תעסוקה ופונים לתחומים אחרים ממה שלמדו, לדעתי אתה צריך נקודת פתיחה כמה שיותר טובה.

ובכלל, אני מאמין שאדם שלא אוהב לעבוד, תמיד יהיה ממורמר מהעבודה, ותמיד ימצא תירוץ לכך שהעבודה שהוא עושה לא לרוחו.

 

לעומת אנשים כאלו, יש את אלו שתמיד ימצאו את הדברים החיוביים בכל תחום, ויתקדמו בהתאם, וזה לא נוגע רק לשני התחומים שהזכרת.

לכן אני מאמין שאתה צריך לפנות לתחום שאתה מכיר, ושסיכויי הצלחתך בו גבוהים יותר.

 

בכל אופן, אני בשנה רביעית הנדסת אלקטרוניקה, ויכול להגיד שלא ממש פשוט למצוא משרת סטודנט ראויה, מנסיון שלי ושל שאר בני מחזורי.

אייל, האם אתה מפרסם במרכז להכוון תעסוקתי של המוסדות שהזכרת?

בהצלחה.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

פורסם
האם שמעת על תעשיית רכב בארץ או תעשיית חלל שאצלם הנושא המכני יותר מפותח מאשר בחברות ההיטק בארץ.

על בדיוק חשבת ? תכנון רובוטים ? תכנון מערכת הזרקה רב נקודתית תן דוגמאות.

אני מתאר לעצמי שהתחום מפותח בהרבה בחברות ההיי-טק, אבל למעשה כל תחום שתקח בתעשייה יהיה מפותח יותר בהיי-טק, כולל שירותי ניקיון.

חשבתי יותר על הכיוון של מכניקה נטו - מנועים, מערכות אלקטרו-מכניות, אווירודינמיקה, הנדסת רכב.

לדעתך אם בארץ עבודה בתחומים האלו, והרוב המוחלט של מהנדסי המכונות עובדים בתכנון מכני של קופסאות פח וזיוודים?

 

כנראה השותף שלך הוא עם אפס נסיון בתחום, ובנוסף מחפש את המשרה שלו באיזור באר-שבע ולא באזור המרכז.

לזה בדיוק התכוונתי כשכתבתי שהניסיון שלי שווה משהו.

אני מאמין שסטודנט עם ציונים טובים שהיה שולח לאייל קורות חיים שלי כמו (עם 5 שנות ניסיון בתעשיית האלקטרוניקה) היה בעל סיכוי גדול יותר להתקבל לעבודה.

 

כפי שכבר רשמתי וגם הרמן בחברות ציבוריות/ממשלתיות אם אין לך קשרים אז לא תתקבל לשום עבודה. החברות שציינתי עובדות היום עם קבלני משנה ואתה יכול לנסות למצוא עבודה זמנית בתיכנון לתקופה מסויימת דרך חברות השמת כוח אדם.

אני הבנתי מדבריו של הרמן שמי שיש לו קשרים (=קרובי משפחה) לא יכול להתקבל לחברות הנ"ל.

עבדתי במשך שנה כקבלן של אחת החברות האלו, אני יודע שיש לא מעט חברה' צעירים שנכנסים לשם בלי קשרים ובלי קומבינות.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

הרמן, זה לא שאני לא אוהב את העבודה שלי. אלא שאפשר לומר שבמובנים מסויימים אני אוהב יותר את התחביב (מכוניות) מאשר את העבודה שלי.(כמו כל אחד מאיתנו)

 

אני יודע שהנדסת מכונות זה לא רק תוכנות מחשב, נתתי את זה כדוגמא.

 

צביקה פיק:

בקשר לציונים: אני אישית לא מסתכל על ציונים של מועמדים. זה לא מעניין אותי כמה טוב לימדו אותם לעבור מבחנים.

אני במהלך התואר שלי התרכזתי בללמוד מה שבאמת חשוב לדעת ולהתקדם מבחינה מקצועית, לא ממש עניין אותי אם אני אקבל 60 או 100 בקורס מסויים.

 

בקשר לנסיון : מספיק אפילו נסיון צבאי או נסיון של שנה-שנתיים בשוק, הבעיה היא שבאים ללמוד הנדסת חשמל אנשים שלא מבינים בכלל בתחום ולא מבינים אפילו מה עושה מהנדס חשמל. אנשים אלו , דרך אגב, מוציאים את הציונים הכי גבוהים בדרך כלל (בהמשך להערה הקודמת בנוגע לציונים) אבל בתכלס ממש לא בעניינים.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אני, אישית, חובב את תחום הרכב יותר מתוכנה וגם מחשמל. לכן, השאלה השנייה ששאלתי את עצמי כשהתלבטתי היא "איפה יש יותר כסף". (הראשונה הייתה כמובן מה יותר מעניין). מה לעשות, גם ההייטקיסט המכור יחליף את העבודה בליין של מחזור בקבוקים, אם זה יהיה רווחי פי שלושה.

 

התשובה פשוטה: לך לאיפה שיש יותר כסף וביקוש - וזה, חד משמעית - חשמל. רפי-הקבלה למכונות נמוכים משמעותית, ולא סתם; בעיתונות מס' מודעות הדרושים לבוגרי מכונות אפסיות, ובטבלאות השכר מהנדסי מכונות נמצאים הרחק למטה. אלו עובדות. למרות שאני שונא להסתכל על טבלאות השכר של חברות האאוטסורסינג, להן אינטרס ברור להוריד את הציפיות של ע(ו)בדיהן - היחסיות, פחות או יותר ,נשמרת.

 

 

ולא קשור, משפט שאמר לי פעם חבר (מהנדס חשמל): מהנדסי תוכנה הם כמו פיצה; מהנדסי חשמל הם כמו יין - משתבחים עם השנים. ממה שהבנתי ממנו בהתחלה בעבודה אתה הולך להיות שוקיסט פי כמה מתוכנה - ולעבוד עם דברים שאתה לא יודע מאיפה נחתו עליך אבל לאורך השנים את צובר פרקטיקה וניסיון. (אולי אייל יפרט).

 

אגב, הבחירה שלי (אחרי המון לבטים והתייעצויות עם חבר'ה מהתחום) הייתה מדעי המחשב תלת שנתי. אני לא חושב שהשנה הנוספת להנדסה כל-כך קריטית להנדסה. גם 95% מחבר'ה מהתעשיה שדיברתי איתם חושבים כך.

 

 

אביעד (שבכלל חולם לעבוד בתחום הרכב).

פורסם
אני עובד משנת 1989 בתור מהנדס תיכנון מכני ועבדתי בכמה חברות והם: אי.טי.טם שנרכשה על-ידי יישקר ,ובחברת בת של ECI הנקראת ECTEL, לצערי תאכל'ס רוב המשרות תפוסות על-ידי עולים חדשים מברה"מ בגלל דרישות השכר הנמוכות שלהם.

 

אני מקווה שכול מהנדסי המכונות הטריים יש להם קשרים בחברת החשמל,בתי זיקוק או בתעשייה האווירית בכדי לקבל משרה טובה.

 

לצערי, לא נשארו הרבה מפעלי מתכת העוסקים בתיכנון מכני, ככה שתשכחו מאנליזות חום/אלמנטים סופיים וכול מה שקשור למה שלמדתם. ברוב החברות בארצינו היקרה אין זמן לשבת ולבצע אנליזות חוזק, זמן=כסף צריך להוציא מוצר לשוק ולכן צריך מהנדסים שצברו ניסיון ויודעים לבחור את סוג החומר/מידות/טיפול טרמי ללא כול החישובים.

 

יש ספרות טכנית במיוחד ספרות של SAE או תקני DIN שכמעט לכול דבר יש חישובים מוכנים והמלצות לבחירה של חומרים סוגי ברגים וטיפול תרמי.

 

 

לרוב למהנדסי המכונות אין ממש לאן להתקדם ובמיוחד לא לתפקדי ניהול מכיוון שברוב חברות ההייטק שמעסיקים כמה מהנדסי מכונות בדרך כלל הם מקבלים הוראות ממהנדסי אלקטרוניקה שהם המנהלים.

 

 

 

חבר'ה, לפני שאתם תתכננו בעזרת תוכנת תיב"מ (סימטרון,אוטקאד,SOLIDWORKS) איזה חלק תחשבו על-כך שבריצפת הייצור יש אנשים בעלי 30-50 שנות ניסיון שתצטרכו להתעמת או לענות להם על שאלות שממש לא תבינו מאיפה זה בה לכם.

 

רוב החברות ההיטק מעדיפות להוציא לגורמים חיצוניים עבודות תיכנון ויצור מכני כמו: ברטל,זיווד רונן , תורכיה ועוד חברות שמעסיקות מהנדסים עולים עם ניסיון רב ובשכר ממוצע ורמת ידע מאוד גבוהה.

 

תאכל'ס עדיף ללמוד הנדסת חשמל/אלקטורניקה/ניהול מכיוון שבארץ נושא המכניקה דעך.

 

מרק, אתה טועה בגדול.

 

כמהנדס מכונות קצת יותר צעיר ממך (סיימתי ב 96' את הטכניון) אבל כאיש שחי את התעשייה בארץ שנים רבות (נולדתי לאבא תעשיין) וכמעסיק אתהכנראה לא יודע מה שאת מדבר.

 

התעשייה המסורתית משוועת לאנשים טובים בתחום ההנדסה. אתה יודע שמפעל בשדרות חתם הסכם עם סטודנט שנה ב' להנדסת מכונות שהוא משלם לו שכר של 10,000 ש"ח ברוטו בזמן הלימודים ל 3 משמרות בשבוע כאחראי משמרת (מפעל עיבוד שבבי ממוחשב שעובד עם סימטרון), מימון לימודים ואח"כ שכר של 20,000 ש"ח ברוטו תמורת התחייבות לשנתיים לאחר סיום הלימודים. חסרים כיום מהנדסים בוגרי מוסד ישראלי בתעשייה וכמעט כל מי שאני מכיר מחפש. השכר מתחיל מ 8,000 ש"ח ברוטו למי שמחפש מהנדס ברמת שרטט והשמיי הם הגבול (20,000 הוא לא שכר נדיר לרמות הגבוהות של ראשי צוותים, מהנדסי מפעל וכו').

 

למהנדסי מכונות יש הרבה מאוד לאן להתקדם. רוב אנשי השיווק בתעשייה הם מהנדסי מכונות, מנהלי ייצור, מנהלי תפעול ומנכ"לים. מפעלי התעשייה שאני מכיר ועוד איך עושים תכנון פרט לבודדים שעובדים עם חברות חיצוניות ודווקא ברטל וזיוודרונן (שאת שניהם אני מכיר טוב מאוד. את זיווד רונן אני מכיר עוד כשעבד משמרת אחת עם רבע מהציוד שיש לו היום ועוד לפני שניר חלם על BMW 740) לא מחזיקים מחלקת תכנון אלא מהנדסים ברמה של שרטטים שכל הידע שלהם הוא פריסת פחים.

 

מי שרוצ באמת להיות מהנדס מכונות יוצר ומפתח לא הולך לא לחברת החשמל ולא למקומות דומים אלא למפעלים הקטנים והבינוניים. שם מנדס עוסק בתכנון, בייצור (אם הוא רוצה הוא ייצר פיזית את אב הטיופס ואם לא אז הוא ינחה את העובדים), בשיווק טכני, בשירות שדה וברכש.

 

תפקיד מהנדס המכונות הוא להיות האינטגרטור של צוות הפיתוח כי הוא היחיד שמכיר את כל התחומים (לא לעומק אבל ייודע מה לדרוש מאיש האלק, מבין את שפתו של איש החשמל ובטח יודע את כל מה שקשור למכניקה).

 

כל האמור לעיל לא בא לקבוע איזה מקצוע עדיף כי המקצוע העדיף הוא זה שהבוחר ירגיש יותר טוב איתו. מי שבוחר את מה שמעניין אותו יוכל להיות בו טוב ולהתקדם.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אהלן,

 

מהנדסי החשמל הטובים ביותר מולם עבדתי הם אלה שהיו בעברם טכנאים/הנדסאים. והמשפט נכון בייחוד לתחומים היותר "מלוכלכים" כמו RF, ANALOG, Board Design.

 

אתה טכנאי אלק' עם מספר שנים נסיון וזה משהו שאמור להכריע את הכף מבחינתך.

 

רוצה לומר, אם אתה אוהב את תחום העיסוק שלך בתור טכנאי, ואתה רואה את עצמך מתעסק בתחום ברמה גבוהה יותר (משמעותית) - לך על לימודי הנדסת חשמל.

 

בהצלחה!


×
×
  • תוכן חדש...