Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מספר בעיות במגאן 97' ופתרונן - [שרשור מאוחד]


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 5835 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

תופעה מפחידה מעט התגלתה לאחרונה ברכב שלי - רנו מגאן 97'.

 

בעת עזיבת הגז תו"כ נסיעה, נשמע רעש צורם, כמו חתיכת ברזל שמשתפשפת במשהו.

הרעש חולף מיידית ברגע שלוחצים על הגז או על הקלאץ', ואז חוזר אם עוזבים את הדוושה.

התופעה מורגשת בעיקר בהילוכים 2-4, במהירויות של עד 80 קמ"ש.

 

הרכב נמצא ברשותי מסוף מאי, בעל היסטוריית טיפולים מלאה מהיום הראשון. טיפול אחרון (טיימינג)

בוצע לפני כחודשיים במוסך שאפט.

 

האם יש למישהו השערות לגבי מקור הרעש? וכיצד כדאי להתנהל בשלב זה?

 

 

בתודה מראש. :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנרה שהרעש נובע מתיבת ההילוכים (גיר). אתה כבר מכיר את "מוסך שאפט", אז גש אליהם שימעו הרעש ויבדקו את מקורה.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שלום לכולם,

 

מבקש את חוות דעתכם בדבר רעשים מתכתיים הנשמעים מתא המנוע בעת נסיעה.

למיטב הבנתי, הרעשים אינם תלויים בחום המנוע, מהירות הנסיעה, או כל גורם ספציפי אחר.

 

התקלה אובחנה ע"י בני ל. כבלאי בממיר הקטליטי, והתיקון המתבקש הוא החלפת הממיר בשלמותו.

למען הסיכוי הקטן שישנן אלטרנטיבות זולות יותר, מבלי לפגוע באמינות הרכב, אשמח לשמוע אם

נתקלתם אי פעם במקרה דומה, במיוחד בדגמי רנו השונים. במידה וכן, כיצד נפתרה התקלה?

 

בתודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גש לאגזוזן רכב כדי שיבדוק את המייר הקטליטי ויחליפו אם צריך (ויש תחליפי בזול יותר ממקורי).

כשבני מאבחן, מעטים המקרים שהוא אינו צודק (אם בכלל).

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הצעת המחיר שניתנה לי היא כאלף ש"ח לממיר תחליפי.

2. גם אם אגזוזן (:lol:) זה או אחר יתן הצעה של 700 ש"ח, אני עדיין מעדיף לעשות את זה אצל בני.

3. החלק של "אלטרנטיבות זולות יותר" התייחס לאפשרויות תיקון נוספות. כישורי האבחון של בני הם בגדר אקסיומה.

 

תודה בכל מקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שלומות,

 

המגאן כנראה הרגישה שאני עומד למכור אותה בקרוב, והחליטה לנקום! :twisted:

אתמול נשברו צירי דלתית הפלסטיק הדקורטיבית שמכסה את מיכל הדלק.

 

למראית עין, אין גישה קלה לפירוק החלק (אולי מהצד הפנימי של הדופן).

אי-לכך, אני מחפש פתרון אחר, בשאיפה למשהו שלא יפגע במראה הרכב.

 

אשמח לשמוע הצעות יצירתיות...

 

 

בתודה מראש. 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

שלום לכולם,

 

תקלה שחוזרת על עצמה במגאן Mk1 - מערכת אימובילייזר משולבת עם נ"מ + אזעקה בהתקנה מקומית (Meta).

בעת לחיצה על המפתח (אות IR למקלט שנמצא ליד המראה המרכזית), אין תגובה. נורית האימובילייזר ממשיכה

להבהב, והדלתות לא נפתחות. לפעמים, אחרי פתיחה מכנית של הדלת והצמדה של המפתח למקלט, זה עובד.

לפעמים גם זה לא עוזר. אין חוקיות בתופעה, שהופיעה לפני כמה חודשים, נעלמה כליל אחרי שבועיים וכעת חזרה.

כאשר המערכת עובדת, הלחיצה על המפתח נקלטת גם ממרחק מטר. כשלא עובד - לא נקלט משום כיוון.

 

החשד שלי נופל על איזשהו מעגל אלקטרוני שרגיש לטמפרטורות משתנות. פעם קודמת זה קרה בימים הכי קרים

של החורף האחרון. עכשיו זה חזר בזמן החמסין. אחרי שהרכב חונה חצי שעה בחניה תת"ק, הכל עובד. אחרי

חצי שעה בחוץ, בשמש, הכל מפסיק לעבוד.

 

במוסך המורשה (פיתוח) אומרים שמעולם לא נתקלו בתופעה כזאת, ומציעים לבדוק תמורת 240 ש"ח לשעה +

עלות החלפים, אם נצטרך כאלה. מיותר לציין שזה לא בא בחשבון.

 

רגע לפני שאני משבית את הרכב ומעביר אותו למעבדה של אייל נויימן, הייתי רוצה לשמוע אם מי מכם נתקל בתופעה

דומה בעבר, וכיצד היא נפתרה. אשמח לכל עצה שימושית.

 

 

בתודה מראש. :cry:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין מפתח רזרבי. יש שני מפתחות בשימוש קבוע, אחד מהם הוחלף לפני כשנה.

התופעה קיימת ללא תלות במפתח שמשתמשים בו, כנראה שהבעיה בצד השני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי, שווה לך להתחיל מנטרול מערכת המיגון שהותקנה בארץ. איכות המערכות האלה ואיכות התקנתן נמוך מאוד בד"כ. לעומתן, מערכות אימובילייזר מקוריות כמעט ולא מתקלקלות ולכן קח את האופציה שמערכת כזו התקלקלה אך ורק כמוצא אחרון לאחר שבדקת את שאר האופציות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי, האזעקה היא Slave של האימובילייזר ולא אמורה להשפיע על תפקודו.

כנראה שבכ"ז נבדוק את האפשרות הזאת. תודה.

 

שאלה נוספת: במידה ויש תקלה באימובילייזר, האם היא אמורה להירשם במחשב הרכב,

כך שניתן יהיה לאתר אותה באמצעות סורק תקלות סטנדרטי? כלומר, האם במוסך המורשה

יכולים לחבר סורק, ללכת לתפריט X, להסתכל על שורה Y ולראות אם הייתה תקלה, ואיזו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5835 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...