Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השתלת מנוע Z3 2.8L ב-Z3 1.8L


Road-z-ter
שימו לב! השרשור הזה בן 6045 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

הרכב שלי הוא Z3, שנת 1997, 1.8L.

אני מעוניין להוסיף לו עוד כוח ולכן התחלתי להתעניין על השתלת מנוע Z3 2.8 (דגם: M52) במקום המנוע הקיים (דגם: M43).

 

- האם ניתן לאשר מהלך שכזה בצורה חוקית?

- האם נדרשים חיזוקי שלדה/גיר?

 

תודה רבה לעונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, אך האשכול נפתח בזמנו בפורום הלא נכון, חוץ מזה התשובה לא סיפקה אותי בצורה חד משמעית. (החלטתי בזמנו לדחות את המהלך ולכן לא המשכתי בדיון).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקנו אותי אם אני טועה, אך אישרו וביצעו פרויקטים יותר מורכבים במדינה הזו :).

הייתי חושב לכיוון מנוע מוגדש, אך אני חושש מהחוקיות שבעניין (מדים כחולים/טסטים/ביטול ביטוח).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא מחייב להוציא את המנוע דווקא מ Z3 2.8 , אפשר מכל בימר 2.8 או נפחים אחרים.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תהיה בטוח שלא תוכל לבצע פרוייקט טורבו באופן חוקי.

 

אני יודע, לכן הלכתי לכיוון השתלת מנוע קיים.

 

זה לא מחייב להוצי אאת המנוע מ Z3 2.8 , אפשר מכל בימר 2.8 או נפחים אחרים.

 

אתה אומר דבר מעניין, האם לדעתכם המהלך ניתן לאישור? (בנפח כזה או אחר)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה של ALX היתה מדויקת ונכונה עכשיו אפרט

הדבר היחיד המשותף בין הZ 2.8 לרכב שלך הוא השלדה אשר היא בעלת אותו מספר קטלוגי ,אבל זהו זה

 

עליך להחליף ,מהחזית אחורה

מצנן

כונס

מיכל עיבוי

מנוע מושלם כולל כל האביזרים

פלטר אויר

מיכל מתיזים

צנרת מים

צנרת מיזוג

בולמים

בלמים

צנרת בלמים שונה

צנרת דלק

צמת מנוע כולל מחשב ,אימובלייזר ,וסוויץ' ,לוח שעונים

גשר תחתון

מסרק הגה

תושבות מנוע כולל הזרועות

במידה והגיר רגיל אין צורך להחליף

גלגל תנופה

סט קלאץ'

גשר גיר

גל הינע

משולשים אחוריים מושלמים (רחבים יותר)

ציריות ארוכות יותר ובעלות קוטר גדול יותר

הינע סופי (דיפרנציאל )4.10

עכשיו

יש להחליף את הכנפיים האחוריות לרחבות יותר כנל הפגוש האחורי ופחי הסף

עדיין בעניין?

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי יגאל,

ראשית, תודה על תשובתך.

 

שים לב שלא ביקשתי להפוך את הרכב שלי ל-Z3 2.8 מבחינת כל מכלולי הרכב אלא רק להשתיל את יחידת הכח שלה על מנת להוסיף כמה עשרות סוסים משמעותיים.

האם כדי לעשות זאת אצטרך לטפל בכל הדברים שציינת? לא נשמע לי הגיוני כל כך (כמובן יתכן ואני טועה).

 

נ.ב

1. הרכב שלי הוא ידני :).

2. עד כמה שידוע לי אותו מנוע (M52) מותקן בכמה דגמי BMW נוספים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נאמר שעד הגיר ,כל הרשימה היא מנדטורית כדי להפוך את הרכב לכזה

ושכחתי גם את מערכת הפליטה ,יחודית לדגם

 

אכן מנוע הM52 חולק מספר דגמים כאשר בZ מהלך הבוכנה הוא יחודי לדגם

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שידרוג למנוע כזה בלי חיזוק והחלפת המכלולים כמו שיגאל טען, יגרמו לבלאי מוגבר ואני בספק אם יש חלקים מסויימים

שלא יגמרו את חייהם אחרי פחות מ-1K ק"מ עם המנוע החדש.

החלקים הנוכחיים שלך כיום (חוץ מהגיר והשלדה) מיועדים לעמוד בהספק ובכוח של מנוע 1.8 ולא יותר מכך.

הדבר החשוב ביותר שלא יוכל לעמוד בעומסים החדשים והגבוהים ועלול לגרום לסיכון החיים שלך ושל אחרים הוא - מערכת הבלימה.

 

כמו שיגאל אמר, שידרוג המנוע ברכב הזה יעלה לך עשרות אלפי שקלים ולא יסתיים במנוע בלבד.

מה גם שלאשר את כל הפרוצדורה ולקוות שהכל יצא מושלם- אתה עדיין רחוק מאוד מזה.

 

אני הייתי מציע לך להנות מרכבך כפי שהוא היום (מודע לזה שהוא "חלש קצת" עקב משקלו) או להשתדרג לדגם חזק יותר.

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי מציע לך להנות מרכבך כפי שהוא היום (מודע לזה שהוא "חלש קצת" עקב משקלו) או להשתדרג לדגם חזק יותר.

 

היי כוח-סוס,

תודה על תשובתך, אך באתי לפורום זה כדי למצוא פתרונות אפשריים ולא כדי שיגידו לי להשאר עם מה שיש, עם כל הרצון הטוב :).

האם יש דרך אחרת כדי להשיג את המטרה?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי

המלצתי היא השקעה של 20 עד 30 אלף בקיט סופר כולל תכנה מתאימה וחיישן MAF

מחברות ידועות כמו "דיניין"

http://www.activeautowerke.com/supercharger/main.php

 

http://www.esstuning.com/

 

http://www.vf-engineering.com/index.php?v=/cat-index.php

 

הקיט ניתן להסרה ולמכירה ,ובכך להפוך את השיפור למעט יותר כלכלי

אגב ערוך חיפוש בפרום ייעוץ לקנייה התייחסתי שם למחלה של התפרקות גשר תומך של הדיפרציאל האחורי ,ובדוק אצלך מה המצב

יגאל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6045 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...