Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהו מנוע FSI בשני מילים.


G_E_M_S
שימו לב! השרשור הזה בן 6063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בלאון קופרה מורכב מנוע ה-TFSI 2.0 ליטר אם אני לא טועה... כך זה לא ממש סותר.

 

 

בדיוק, זה אותו המנוע שיש בלאון שלנו , למה כאן החליטו לשים לו אינטרקולר ואצלנו מספיק לו ווטר קולר?

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

טוב בדקתי שוב כמה דברים במאמר. באמת נראה שמשהו לא יושב טוב. המשפט הזה קצת מבלבל. לא מדובר ב-WATERCOOLER שהחליף אינטרקולר.

לפי מה שראיתי באתרים אחרים ה-TFSI מגיע עם אינטרקולר בכל גירסאותיו כך שגם בלאון TFSI שלכם יש אינטרקולר. הקירור נעשה באמצעות שמן ונוזל קירור זאת בדומה לגירסאות הקודמות של הלאון. מה ששונה זה בעצם המיקום שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב בדקתי שוב כמה דברים במאמר. באמת נראה שמשהו לא יושב טוב. המשפט הזה קצת מבלבל. לא מדובר ב-WATERCOOLER שהחליף אינטרקולר.

לפי מה שראיתי באתרים אחרים ה-TFSI מגיע עם אינטרקולר בכל גירסאותיו כך שגם בלאון TFSI שלכם יש אינטרקולר. הקירור נעשה באמצעות שמן ונוזל קירור זאת בדומה לגירסאות הקודמות של הלאון. מה ששונה זה בעצם המיקום שלו.

 

 

הפכתי את כל המנוע ןאני פשוט לא מצליח למצוא את האינטרקולר- צדדי, קקידמי---- כלום

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפכתי את כל המנוע ןאני פשוט לא מצליח למצוא את האינטרקולר- צדדי, קקידמי---- כלום

 

בן- אולי בגלל זה קיבלנו הנחה- חסכו עלינו אינטרקולר...:wink:

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בן- אולי בגלל זה קיבלנו הנחה- חסכו עלינו אינטרקולר...:wink:

 

 

טוב זה בסדר אם ככה כי אנחנו חסכנו עליהם יותר:wink:

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא,הוא לא נמצא שם בדקתי

 

אני מקווה שמישהו ישפוך קצת אור על זה

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשצ'מפיון פנו ליצרן לבקשת מחיר מוזל לארץ בשל המיסים הגבוהים, היצרן שאל אותם איזה תוספות הם רוצים להשאיר ואיזה להוציא מהמפרט הבסיסי שלו ואם הם רוצים להוסיף משהו.

כיוון שהיה חשוב להם יותר לשים מערכת סטריאו וצמיגים 17 אינץ' הם העדיפו להוציא את האינטרקולר בטענה שזה אביזר לא חשוב ושצריך אותו רק במדינות ממש חמות. לא כמו ישראל.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשצ'מפיון פנו ליצרן לבקשת מחיר מוזל לארץ בשל המיסים הגבוהים, היצרן שאל אותם איזה תוספות הם רוצים להשאיר ואיזה להוציא מהמפרט הבסיסי שלו ואם הם רוצים להוסיף משהו.

כיוון שהיה חשוב להם יותר לשים מערכת סטריאו וצמיגים 17 אינץ' הם העדיפו להוציא את האינטרקולר בטענה שזה אביזר לא חשוב ושצריך אותו רק במדינות ממש חמות. לא כמו ישראל.

 

 

כן גם הטורבו עשוי מבדיל כי מרוב שקריר הטמפרטורה לא תמיס אותו:-)

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיוון שהיה חשוב להם יותר לשים מערכת סטריאו וצמיגים 17 אינץ' הם העדיפו להוציא את האינטרקולר בטענה שזה אביזר לא חשוב ושצריך אותו רק במדינות ממש חמות. לא כמו ישראל.

אתה רציני?

"I teach the fools some basic rules"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני צוחק. אבל כמו שאומרים, בכל צחוק יש טיפת אמת.

בהחלט ישנם יבואנים (*אהם*טויוטה*אהם*) שבמקום להביא במכוניות שלהם את מקסימום כריות האוויר, לאבזר את הרכב במערכת ESP ומערכת ABS - דברים חשובים מבחינה בטיחותית,

מעדיפים להוריד אותם בשביל לחסוך כסף ולמכור את האוטו עם סאן רוף חשמלי, רדיו-דיסק מקורי וג'נטים מסגסוגת קלה.

 

למה? כי כשאדון ישראל ישראלי יסע למשרד כולם יראו שיש לו סאןרוף וג'נטים, אבל מי כבר יראה שיש לו 7 כריות אוויר? אז הוא יסע עם 2..

ולמה הוא צריך ESP? הרי הוא נוסע גם ככה רוב הזמן בפקקים במהירות איטית ואין סיכוי שהוא יאבד שליטה על הרכב..

מה גם שהוא יודע הכי טוב.. חס וחלילה שמחשב יתערב לו באמצע החזרת השליטה על המכונית..

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לקבל הסבר קצר על מנוע FSI.

 

פשוט מאוד;

במנועי בנזין, היכן שהתערובת מוזרקת בפעימת היניקה של המנוע, ישנה בעיה לעבור יחס דחיסה מסויים בגלל הצתה עצמית של התערובת (כתוצאה מחום שנוצר במהלך הדחיסה). יחס דחיסה הוא פרמטר עיקרי בכל הקשור לנצילות המנוע - ולכן עד כה נצילות מנועי הבנזין היא נמוכה מזו של מנועי דיזל (גם בגלל ההרכב של החומר עצמו - אבל לא רק).

 

מאחורי מערכת ה FSI עומד הרעיון שקיים כבר עשרות שנים במנועי דיזל: הזרקת הדלק לקראת סוף תהליך הדחיסה, מה שנותן לך את האפשרות להוריד בכמות הדלק מבלי לחשוש שהמנוע "יצלצל" - וכתוצאה מכך, לעבוד על כמויות דלק נמוכות בהרבה (ובכך להפר את היחס הקבוע של אויר:דלק 1:14.7).

במנועי בנזין (FSI\GDI) זה בא לידי שימוש בעיקר בעמידה (סרק-IDLING) או במצבים שלא נדרש בהם כמעט כח (שיוט במהירויות נמוכות וכד). בכל שאר המצבים המערכת מזריקה את הדלק בתהליך היניקה (כמו בכל מערכת הזרקת דלק רגילה) ובעצם מתפקדת "כרגיל" ללא יומרות מיוחדות.

החסרון של עבודה בתערובת עניה הוא פליטת גזי NOx רעילים, דבר שנמצא בפיתוח מאוד מתקדם בשנים האחרונות ובעקבותיו נעשה שימוש חוזר בגזי הפליטה (באמצעות שסתום EGR) ורעיונות אחרים שנמצאים עדיין בפיתוח.

 

ה FSI יציג יתרון משמעותי בצריכת הדלק במכוניות שמבלות את עיקר זמנן בנסיעות עירוניות ובפקקים, היכן שמערכות הזרקת דלק עדיין ימשיכו לעבוד בסרק על תערובת כמעט-מושלמת של 14.7:1, ה FSI יעבוד על תערובת עניה פי כמה ויחסוך המון דלק וזיהום אויר (למעט NOx).

 

זה רק עניין של זמן עד שגם במנועי בנזין יעברו להזרקה ישירה תמידית (כמו במנועי דיזל), מה שיאפשר להם לעבוד גם על תערובות עניות וגם על הגדלת יחס הדחיסה של המנוע (עד לגבול מסויים - כי בסופו של דבר ככל שתעלה את יחס הדחיסה תצטרך מבנה חזק יותר, מה שיתבטא במנוע כבד יותר). זאת, אגב, אחת הסיבות לכך שבשנתיים האחרונות אנו רואים סנוניות של מנועי טורבו דיזל\בנזין בנפח 1.4-1.6, קרי: חיסכון בדלק.

המנועים הללו מאפשרים לנצל את הדלק בצורה הרבה יותר טובה: היכן שלא נדרש הרבה מאמץ (סרק, נסיעה איטית, שיוט המהירויות נמוכות) הם עובדים על תערובת עניה וצורכים מעט דלק (גם בגלל נפחם הקטן) - והיכן שצריך הרבה עוצמה מכניסים את הטורבו לפעולה, מה שמגדיל את נצילות המנוע (יחס הדחיסה) ומספק כח כמו שצריך.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק,

אחלה של הסבר. הרבה יותר פשוט והרבה יותר ברור מכל הסבר שקראתי וניסיתי להבין אי פעם.

יצאת מלך!:king:

תודה רבה!

:beerchug:

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קירור מים (chargecooler) לא בהכרח עדיף מקירור אויר (intercooler). הוא אכן יותר יעיל בהתחלה מבחינה תרמודינמית.

ולהסבר:

קירור אויר יותר פשוט מבחינה מכאנית ובזמן גדישה כמות האויר שנכנסת מהחזית היא גדולה מאוד ותמיד בטמפרטורת הסביבה.

בקירור מים יש את הקולר עצמו, משאבת מים, מיכל נוזל קירור, צינורות ורדיאטור לקירור המים. בזמן עומס, כמות נוזל הקירור במערכת הוא סופי ולכן בעומס מתמשך הקירור בצ'ארג' קולרנהיה פחות יעיל לעומת האינטרקולר שמקרר ביעילות הולכת וגוברת יחד עם התאוצה.

הקירור האמיתי בקירור מים מתבצע בעיקר לאחר העומס, כאשר הרכב משייט / עומד במקום.

הצ'ארג' קולר על חלקיו השונים בדרך כלל יותר קטן מהאינטרקולר ולכן אפשר להכניס אותו למקומות צרים יותר ברכב. אם ברכב אין מקום לאינטרקולר פשוט וטוב, תישקל הכנסת צ/ארג' קולר. כמו כן, צנרת הגדישה קצרה יותר ויש תגובה טובה יותר של הטורבו (פחות השהייה).

ככול שמיכל נוזל הקירור גדול יותר, כך יש לך יותר נוזל קירור שיעבור לקולר בזמן העומס ואת גודל המיכל קובעים לפי ספיקת משאבת המים וזמן הקירור שרוצים לקבל בזמן עומס. לצורך העניין - אם המשאבה מזרימה 30 ליטר בדקה ואתה רוצה שהקירור יהיה מקסימלי ב 15 שניות הראשונות של הגדישה, אתה צריך מיכל של 7.5 ליטר (חצי ליטר לשניה). בצורך כזאת, יהיו לך ב 15 שניות הראשונות של הגדישה 7.5 ליטר נוזל קירור יחסית קר.

 

באופן טבעי, משתמשים בקירור מים למכוניות דראג, שם הוא יותר יעיל מאינטרקולר כי השימוש במים לקירור יעיל יותר מאויר חיצוני ואפשר לשים גם קרח יבש לפני כל מיאוץ. :)

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6063 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...