Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לקסוס ls430 שנת 1994 כדאיות רכישה.


אריק הררי
שימו לב! השרשור הזה בן 6117 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם.

יש לי בבית בן ובת שניהם נהגים חדשים.

חשבתי לקנות לקסוס 1994 כרב שישמש אותם (וגם אותי) לנסיעות בטווחים קצרים.

השיקולים הם: בטיחות, אמינות, נוחות, ואהדה שלי לרכב.

אני מודע לעובדה שהרכב נדיר, וקיימת בעיית חלפים, הן בזמינות והן בעלויות.

האם מישהו יכול להצביע על בעיות/מחלות/צרות, או כל דבר אחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קיימת LEXUS LS430 בשנה בזאת. לשנת המודל 1994 קיימת ה-LS400, שמופיעה בארץ עד שנת 99.

לאחר מכן מופיע בגרסאות בודדות דגם ה-LS430. כיום משווקת ה-LS460.

 

מה שטוב כיום, זה שלאחר שלקסוס התחילו להשתקע בארץ והתחילו למכור רכבים בצורה מסודרת- זה שיש לך גב.

אומנם הוא יהיה יקר יותר, אך זאת לפחות תעודת ביטוח קטנה.

 

כיום יש 2 מוסכים רשמיים בארץ של החברה וסכונות אחת בהרצליה, ככה שיהיה לך מענה במידה ותרכוש את הרכב.

 

לי בבית כיום יש את ה-LS400 מודל 1998. במקביל אבא שלי נוהג גם על LS460 שנת 2007.

לי יצא לנהוג על שניהם. ולא יודע, חוץ מהטכנולוגיה והצורה החיצונית, אהבתי יותר את ה-98.

משהו בתא הנוסעים ה"ישן" והסגנון- מעט עושה (לי לפחות) את זה.

 

אחרי 30K ק"מ ושנה וחצי שה-LS400 אצלנו (ה-LS460 מינואר האחרון) העלויות הן אינן זולות כלל.

הרכב מפגין אמינות לא רעה, אך כל טיפול, אפילו הפשוט ביותר, מצריך מבעל הרכב לפתוח קצת יותר את הארנק.

כמובן שעם השנים יש את נושא הבלאי ועייפות החומר. מה שאומר שמתישהו תצטרך להחליף מנגנונים חשמליים

או חלקים כאלה ואחרים. עניין לא זול בכלל.

אם יש לך אפשרות לייבא את החלקים לארץ לפי מספר מק"ט- תוכל לחסוך מאות ואלפי שקלים.

לגבי זמינות- חלקים בסיסיים נמצאים בארץ (לפחות מהדגמים החדשים יותר), אך בחלקים נדירים יהיה צורך בהזמנה מחו"ל.

לא תהליך ארוך במיוחד אך יכול לקחת בין 3 ימים ויותר.

 

המנוע כמובן מפגין יכולות נפלאות וגם תיבת ההילוכים. אז במקרה של רכישה אם תמצא אחת,

ש-200K ק"מ ומספרים אחרים לא יפחידו אותך, זה מנוע שעושה הרבה מעבר לכך.

מנוע שקט וחזק. הנסיעה ברכב מדמה שיוט רגוע בספינה. עד שלוחצים על הדוושה עד הסוף :wink:.

מנוע מצויין מבית TOYOTA ועוד הרבה חלקים שמיוצרים ע"י חטיבת היוקרה של החברה המצויינת הזאת.

מנוע V8 (צילנדרים) עם 32 שסתומים, בנפח של 4,000 סמ"ק עם 280 כ"ס ומומנט אדיר- הם לא צחוק.

המשקל קצת כבד (לטובה) - 1,815 ק"מ, אך הרכב מציג נתונים של 6.9 שניות מ-0 ל-100, ו-250 קמ"ש סופיים.

 

יש לזכור שהלקסוס היא בעלת הנעה אחורית ויש לייחס לכך חשיבות רבה, במיוחד אם יש נהגים חדשים בבית.

צריך ללמוד את הרכב בזהירות בגלל הגודל, המנוע וסוג ההנעה.

 

על הבטיחות לא נראה לי שיש מה להרחיב.

הרכב גדול מאוד, בעל מבנה חזק ומסיבי. אני לא מודע לציוני בטיחות, אך רק מראייה ראשונית זהיתי 4 כריות אוויר מקדימה.

סביר להניח שאני טועה, ויש יותר כריות אוויר ברכב.

 

הבעיה/מחלה/צרה הכי גדולה שנתקלתי בהם ברכב היא אחת- דלק. (גם הידית הילוכים מתקלפת. בקטנה :wink:, זה דבר שאפשר לסדר)

הרכב בעל המנוע האימתני הזה לא מרחם על בעליו כלל. צפה ביקורים תקופתיים בתחנות הדלק.

הממוצע שאני הצלחתי לראות באוטו הוא 1 ל-6-7, וזה בלי לאמץ אותו כלל.

תדלוק של טנק דלק מלא יכול להגיע לכ-500 ש"ח.

עניין חשוב מאוד אם הרכב ינסע לא מעט.

 

הגענו לנוחות.

לא נראה לי שיש דבר נוח ממנה! מושבי עור מפנקים, ענקיים וחשמליים.

סתם דוגמא: אפילו כיוון גובה החגורה נעשה בצורה חשמלית.

גם מאחור יש מרווח אדיר ליושבים ובכיף יכולים להכנס לשם 3 אנשים מבוגרים.

לא נחסך שום דבר ברכב והוא מאובזר בשלל תוספות שלא מביישות רכבים מדגמי 2008.

סאנרוף, גלגלי מגנזיום, בקלת אקלים (כולל פתחי מזגן מאחור), מחשב דרך, קסנון - הן רק מעט מן התוספות שאני יכול למנות כאן.

 

 

זה לא היה קצר :wink:

מקווה עזרתי,

טל

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית הייתי נותן לנהג ונהגת חדשים רכב אחר להתרגל אליו.

 

הלקסוס גדולה - קשה לתמרן ולחנות.

חלקיה יקרים ומחירה זול - אני חושב שלא יבטחו לך אותה בביטוח מקיף, אך עם זאת כל שפשוף הכי קל יעלה לא מעט כסף לתקן במידה וצריך החלפת חלקים.

הלקסוס חזקה - לרכב מנוע חזק בהרבה מהממוצע, יכול לגרום לילדים ברגע של שטות להרבה צרות.

 

אם הילדים היו לא נהגים חדשים במיוחד הייתי אומר לך, לך על זה.

במקרה הזה, הייתי שוקל פעמיים.

 

מתחרות, זולות ופשוטות יותר ברובן:

1. הונדה לג'נד.

2. מזדה קסדוס 9.

3. ניסאן מקסימה (דווקא יכול להיות אחלה אופציה, עקב כך שהיא פחות נדירה וניתן למצוא עם מנוע 2.0 V6).

4. שלל מתחרות מאירופה וארה"ב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשתי מילים - לא כדאי.



 

אולי הרכב מפגין אמינות (כמו כל אוטו יפני), אבל כל תיקון קטן יכניס אותך לאוברדרפט, מאחר והחלפים יקרים, וגם כל תקלה (שמונעת נסיעה תקינה) תגרום להשבתה של הרכב לשבועות אם לא חודשים (מאחר וצריך להזמין חלקים מיפן).

 

מנוע גדול (4 ליטר) = צריכת דלק מטורפת, וגם, כמו שנקמישי אמר יכול להכניס לצרות ברגע של שטות.

 

רכב מקבוצת רישוי גבוהה (על אף מחירו הזול) = אגרה יקרה.

 

לגבי ביטוח מקיף - לא מבטחים רכב מודל מתחת ל-1997 בביטוח מקיף.

 

ובכלל, לנהג חדש מומלץ רכב קטן וצנוע (רצוי ידני), ע"מ שיצבור מיומנות בנהיגה (לדעתי רכב ראשון חייב להיות ידני).

 

אבל אם חשובה לך נוחות, לך על משפחתית מנהלים אירופאית או יפנית עם מנוע 1.8-2.0 ליטר, כגון הונדה אקורד, מיצובישי גלנט, טויוטה קרינה/אוונסיס, פז'ו 406, סיטרואן קסנטיה, רנו לגונה, פולקסווגן פסאט ועוד.

 

אגב, למי שאמר פה על שלושה מבוגרים במושב האחורי - אצלי בקסנטיה הם גם מסתדרים יופי.

 

 

 

 

נ.ב. סתם שאלה - כמה רוצים על הלקסוס?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי שהרכב ישמש בעיקר את ילדיך. נשאלת השאלה: מדוע כזה רכב ולא ללכת על רכבים נפוצים ושגרתיים יותר?

 

ואחרי זה אנשים מתלוננים שיש רק מאזדה 3 על הכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון שמחתי לעזור, ואני שמח שנהנים לקרוא את התגובות שלי ושבכלל מישהו לומד מהן.

אני מוכן לתרום מהידע שלי בכיף כל עוד אני יכול.

 

לגבי המושב האחורי בקסנטיה.

תעשה טובה, אל תשווה אותו ללקסוס.

 

לגביך, אריק. הכל תלוי בגודל הכיס שלך.

אם יש לך אתסכום ההשקעה הראשוני והעתידי לאחזקת הרכב הייתי אומר לך - לך על זה.

אם אתה מוכן להתפשר קצת ברמה וגם להשאיר עוד קצת שקלים בכיס - לך על המזדה או הניסאן.

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זאת תיהיה טעות לרכוש לילדים את האוטו הזה

נהגים חדשים צריכים להשתפשף קצת לפני שהם עולים על אוטו גדול מימדים + מנוע חזק וכו'

 

העצה שלי זה ללכת על רכב יותר צנוע וקטן, עם מנוע חלש הרבה יותר (ולא חסר רכבים כאלו שמתאימים לקריטריונים שלך)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

roiei

 

מאז שיש לי רשיון אני נוהג רק על רכבים גדולי מימדים בעלי מנועים חזקים (לא 250 כ"ס, אך בהחלט נושקים ל200).

ותתפלא - מעולם לא עשיתי תאונה, מעולם לא קיבלתי דו"ח וכו' (טפו טפו).

 

פשוט נזהרים יותר, אין מה לעשות, נהג שיעשה תאונה עם לקסוס יעשה אותה גם עם דייהטסו שרייד.

 

לפותח השרשור - אם זה הרכב שבו חשקה נפשך ויש לך את הממון לטיפולים ואחזקה שוטפת - לדעתי לך על זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הילדים זה לגמרי שיקול של הקונה. שישאל את עצמו אם הילדים נהגים סבירים ואחראיים.

יש ילדים שמקבלים כמכונית ראשונה גם קורבט, אז כל מקרה לגופו.

 

הרכב הוא נהדר, זה הדגם שהראה איך היפנים עושים בית ספר לגרמניות היקרות ביותר (S CLASS). למי שמסוגל להחזיק ומבין למה הוא נכנס אין מה לחשוב פעמיים.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים :mmangel:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי בעיה עם מכוניות סטנדרטיות.

תמיד נסעתי במכוניות הנחשבות "נדירות" יחסית בכבישי ארצנו המאותגרת מוטורית.

הבעיה חוזרת תמיד כשאני צריך להחליף רכב או לרכוש רכב נוסף.

ההתחבטות בין הרצוי למצוי.

הרכב המדובר הוא משנת יצור 1994 300K ק"מ 30K שקלים. מצב כללי טוב.

נראה לי שווה.

שמח לשמוע את דעתכם, לחיוב ולשלילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב המדובר הוא משנת יצור 1994 300K ק"מ 30K שקלים. מצב כללי טוב.

נראה לי שווה.

שמח לשמוע את דעתכם, לחיוב ולשלילה.

 

מדובר במכונית מעולה שמזדקנת בכבוד רב גם ביחס למותגי פרימיום מובילים.

ההנדסה ברכב הזה לדעתי מושלמת.

 

החיסרון היחידי (כמובן שביחס למכוניות בסדר גודל כזה - לא בהשוואה לסופר מיני חסכונית) הוא העדר זמינות מיידית של חלקי חילוף. כלומר, החברה תדאג לך לכל חלק שנחוץ אבל חלקים רבים לא יהיו במלאי זמין ויגיעו תוך 10 ימים.

 

המשמעות - צריך להחליף רפידות בלם? לא בטוח שיש רפידות תחליפיות במוסך המרכזי (שערוך לטפל רק בדגמים שיובאו בצורה סדירה לארץ).

פרצו לך את הרכב ושברו חלון? תמתין 10 ימים עד שיגיע חלק מיפאן.

 

אתה מוכן לחיות עם הסיכון? מזל טוב! עשית בחירה מעולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6117 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...