Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5540 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כל הקבוד על היוזמא.

 

באמט אני לו מבין איח אנשים קותבים לאזאזל איפא היתם בקיתה א' ????

בתח בשירותים מאשנים???

 

תאויות כאלה אלמנתריות אפשר לאישתגע !!! לו (לא)???

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כל הכבוד!

 

סוף סוף מישהו נלחם את מלחמתה של העברית - שפתנו החיה, הנושמת, המתנגנת והגוזרת.

 

ותעשו לי טובה -

השורש ג.מ.ע. קשור לשתייה, דהיינו: לגמוע מים

 

מנגד - השורש ג.מ.א. (ללא קשר ללנצ'יה) קשור למרחקים. דהיינו: לגמוא מרחקים

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

פורסם

אני חושב שהיוזמה אכן תביא בסופו של דבר לאוירה קצת יותר תרבותית.

(גם תרבות היא לא מילה גסה).

 

וגם בעניין א+ח+י, יוזמה מבורכת סה"כ, קצת חודרנית ושתלטנית אבל סה"כ נחמד.

מצד שני אנשים לא משנים באמת את ההרגל, הם עדיין יכתבו א+ח+י כי זה יותר קצר מ"ידידי היקר". אבל סבבה.

:-D

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

תודה על השיעור המורה :)

 

בלי קשר, השגיעות האלה נובעות מכתיבה מהירה, שנובעת אף היא מההתלהבות מהנושא הנקרא... זה לא מעיד על בורות, אף אחד בפורום פה לא מפגר וערס, משום שמפגרים וערסים לא מבינים במכוניות.

X כ"ס יפניים = X כ"ס צרפתי כפול 1.5

 

1.כועס ומנצח, כועס ומנצח - כמו חתול

2.כרגע למדתם שיעור מהיר איך הופכים לימון ללימונדה

(ממיטב אמירותיו השנונות של מודי בר-און בעת שידור חצי גמר אליפות "ניין בול" בספורט +5)

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

אני שמח מההתלהבות בה כולכם נסחפתם להגנת שפתנו, אבל בואו נזכור מספר דברים.

אזרחי המדינה רבים, ובניגוד לסקנדינביה, באים ממוצאים שונים: עולים חדשים וילידי הארץ,יהודים ומוסלמים (ונוצרים ודרוזים וצ'רקסים ושומרונים וסליחה עם מי ששכחתי).

יש בעלי השכלה פורמלית ויש בעלי חכמת חיים. יש אנשים שכותבים באופן מקצועי למחייתם, ויש כאלה שמפרנסים אותם ע"י קריאת מה שכתבו.

יש אנשים חכמים ושנונים ויש כאלה שהם....פחות.

פורום הוא במה להשמעת דעות, ואלו כידוע רבות. כדי לשמוע את הדעות שלי, אני לא צריך פורום.אני כאן להשמיע ולשמוע. נכון שיותר נעים לקרוא הודעה מנוסחת בבהירות ללא שגיאות ובעברית צחה, אבל אפשר להבין את הכוונה גם כשהכותב בונה משפט עם תחביר ואיות קרואטי.

יש לי הרגשה מטרידה, שלאחרונה מנהלי הפורום אגרסיבים מעט יותר מהדרוש בביקורת ובצנזורה. ביקורת מופרזת וסתימת פיות, סופם שיצמצמו את הפורום לאשכנזים - ילידי הארץ - בעלי תואר ראשון ומעלה - תושבי גוש דן.

 

רועי - חליק. שגיאות כתיב זה לא נורא. יותר נורא אם יהיה אפילו חבר פורום אחד שימנע מהעלאת הודעה אחת מפחד הביקורת. יותר נורא אם קבוצות אוכלוסיה שונות, כמו עולים חדשים למשל, ירגישו כאן לא בבית.

 

נמרוד

פורסם
אני שמח מההתלהבות בה כולכם נסחפתם להגנת שפתנו, אבל בואו נזכור מספר דברים.

אזרחי המדינה רבים, ובניגוד לסקנדינביה, באים ממוצאים שונים: עולים חדשים וילידי הארץ,יהודים ומוסלמים (ונוצרים ודרוזים וצ'רקסים ושומרונים וסליחה עם מי ששכחתי).

יש בעלי השכלה פורמלית ויש בעלי חכמת חיים. יש אנשים שכותבים באופן מקצועי למחייתם, ויש כאלה שמפרנסים אותם ע"י קריאת מה שכתבו.

יש אנשים חכמים ושנונים ויש כאלה שהם....פחות.

פורום הוא במה להשמעת דעות, ואלו כידוע רבות. כדי לשמוע את הדעות שלי, אני לא צריך פורום.אני כאן להשמיע ולשמוע. נכון שיותר נעים לקרוא הודעה מנוסחת בבהירות ללא שגיאות ובעברית צחה, אבל אפשר להבין את הכוונה גם כשהכותב בונה משפט עם תחביר ואיות קרואטי.

יש לי הרגשה מטרידה, שלאחרונה מנהלי הפורום אגרסיבים מעט יותר מהדרוש בביקורת ובצנזורה. ביקורת מופרזת וסתימת פיות, סופם שיצמצמו את הפורום לאשכנזים - ילידי הארץ - בעלי תואר ראשון ומעלה - תושבי גוש דן.

 

רועי - חליק. שגיאות כתיב זה לא נורא. יותר נורא אם יהיה אפילו חבר פורום אחד שימנע מהעלאת הודעה אחת מפחד הביקורת. יותר נורא אם קבוצות אוכלוסיה שונות, כמו עולים חדשים למשל, ירגישו כאן לא בבית.

 

נמרוד

 

חלילה, אין שום כוונה לפגוע במי שעברית אינה השפה הראשונה שלו, או מי שסתם אינו

מסוגל לכתוב ללא שגיאות כתיב מסיבות כאלה ואחרות (גם בין המנהלים יש כאלה, ואני בטוח

שבמעבר על הודעות שכתבתי בעבר יש מספיק שגיאות כתיב).

 

אנחנו גם מתנגדים ל-"עליהום" על מי שכותב עם שגיאות כתיב, או סתם טועה. נכון שמדי

פעם צצה כאן ביקורת קצת חדה מדי, אבל אנחנו משתדלים להמנע.

 

ההודעה של רועי פונה אל האנשים שכן מסוגלים, אבל לא מטריחים את עצמם.

דברים שבקריאה שניה של ההודעה קל מאוד לראות.

פורסם
נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

 

זכר ונקבה ברא אותם.

 

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

 

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

 

עמית

 

נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

 

זכר ונקבה ברא אותם.

 

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

 

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

 

עמית

 

אם כבר מדקדקים אז צ"ל דוגמה ולא דוגמא.

וכן דוגמות ולא דוגמאות!

כנ"ל לגבי כורסה וכורסות ולא! כורסא\כוסאות.

 

אבל זאת באמת הגזמה ו 99% מאיתנו כותבים דוגמא ולא דוגמה, ויותר מזה דוגמאות

ולא דוגמות.

פורסם
נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

 

זכר ונקבה ברא אותם.

 

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

 

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

 

עמית

 

נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

 

זכר ונקבה ברא אותם.

 

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

 

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

 

עמית

 

אם כבר מדקדקים אז צ"ל דוגמה ולא דוגמא.

וכן דוגמות ולא דוגמאות!

כנ"ל לגבי כורסה וכורסות ולא! כורסא\כוסאות.

 

אבל זאת באמת הגזמה ו 99% מאיתנו כותבים דוגמא ולא דוגמה, ויותר מזה דוגמאות

ולא דוגמות.

 

תבדוק את עצמך לפני שאתה לוחץ "שלח" :!:

 

בעברית קיימות שתי גרסאות של כתיבה/דיבור, אחת של המשנה, והאחרת מהתלמוד.

שתיהן מקובלות כיום.

לכן אין זו שגיאה לכתוב: דוגמא(בצורה התיקנית זה נרשם בכתיב חסר "דגמא").

פתח מילון ובדוק אם אינך מאמין :idea:

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

 

זכר ונקבה ברא אותם.

 

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

 

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

 

עמית

 

נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

 

זכר ונקבה ברא אותם.

 

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

 

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

 

עמית

 

אם כבר מדקדקים אז צ"ל דוגמה ולא דוגמא.

וכן דוגמות ולא דוגמאות!

כנ"ל לגבי כורסה וכורסות ולא! כורסא\כוסאות.

 

אבל זאת באמת הגזמה ו 99% מאיתנו כותבים דוגמא ולא דוגמה, ויותר מזה דוגמאות

ולא דוגמות.

 

תבדוק את עצמך לפני שאתה לוחץ "שלח" :!:

 

בעברית קיימות שתי גרסאות של כתיבה/דיבור, אחת של המשנה, והאחרת מהתלמוד.

שתיהן מקובלות כיום.

לכן אין זו שגיאה לכתוב: דוגמא(בצורה התיקנית זה נרשם בכתיב חסר "דגמא").

פתח מילון ובדוק אם אינך מאמין :idea:

 

עמית

 

מצטער, אבל micam צודק.

לאחרונה, נקבע שייכתב דוגמה ולא דוגמא, דוגמות ולא דוגמאות, וכנ"ל לגבי עוד מילים מהמין הזה.

אני לא זוכר מי קבע, אבל לפני שבוע המורה שלנו לספרות העירה לנו על כך, ואין להתעסק איתה בכל הנוגע ללשון.

 

 

:idea::idea::idea:

:idea::idea::idea:

172

פורסם
נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

זכר ונקבה ברא אותם.

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

עמית

נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

זכר ונקבה ברא אותם.

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

עמית

אם כבר מדקדקים אז צ"ל דוגמה ולא דוגמא.

וכן דוגמות ולא דוגמאות!

כנ"ל לגבי כורסה וכורסות ולא! כורסא\כוסאות.

אבל זאת באמת הגזמה ו 99% מאיתנו כותבים דוגמא ולא דוגמה, ויותר מזה דוגמאות

ולא דוגמות.

תבדוק את עצמך לפני שאתה לוחץ "שלח" :!:

בעברית קיימות שתי גרסאות של כתיבה/דיבור, אחת של המשנה, והאחרת מהתלמוד.

שתיהן מקובלות כיום.

לכן אין זו שגיאה לכתוב: דוגמא(בצורה התיקנית זה נרשם בכתיב חסר "דגמא").

פתח מילון ובדוק אם אינך מאמין :idea:

עמית

מצטער, אבל micam צודק.

לאחרונה, נקבע שייכתב דוגמה ולא דוגמא, דוגמות ולא דוגמאות, וכנ"ל לגבי עוד מילים מהמין הזה.

אני לא זוכר מי קבע, אבל לפני שבוע המורה שלנו לספרות העירה לנו על כך, ואין להתעסק איתה בכל הנוגע ללשון.idea:

הוצאת לי את המילים מהפה.

ולמעשה זה כבר מספר שנים שנקבע שיש להשתמש אך ורק בגרסה הזו (אגב- גרסא\גרסה זו עוד דוגמה)

ולמי שהגבתי לדבריו בתחילה (אם אני לא טועה עמית)- לא התכוונתי לפגוע בך, להעליב

או לרדת עליך. ובכל זאת, מצטער אם זה יצא כך.

רק הארתי הארה כללית כי רוב העם שוגה.

פורסם
נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

זכר ונקבה ברא אותם.

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

עמית

נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

זכר ונקבה ברא אותם.

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

עמית

אם כבר מדקדקים אז צ"ל דוגמה ולא דוגמא.

וכן דוגמות ולא דוגמאות!

כנ"ל לגבי כורסה וכורסות ולא! כורסא\כוסאות.

אבל זאת באמת הגזמה ו 99% מאיתנו כותבים דוגמא ולא דוגמה, ויותר מזה דוגמאות

ולא דוגמות.

תבדוק את עצמך לפני שאתה לוחץ "שלח" :!:

בעברית קיימות שתי גרסאות של כתיבה/דיבור, אחת של המשנה, והאחרת מהתלמוד.

שתיהן מקובלות כיום.

לכן אין זו שגיאה לכתוב: דוגמא(בצורה התיקנית זה נרשם בכתיב חסר "דגמא").

פתח מילון ובדוק אם אינך מאמין :idea:

עמית

מצטער, אבל micam צודק.

לאחרונה, נקבע שייכתב דוגמה ולא דוגמא, דוגמות ולא דוגמאות, וכנ"ל לגבי עוד מילים מהמין הזה.

אני לא זוכר מי קבע, אבל לפני שבוע המורה שלנו לספרות העירה לנו על כך, ואין להתעסק איתה בכל הנוגע ללשון.idea:

הוצאת לי את המילים מהפה.

ולמעשה זה כבר מספר שנים שנקבע שיש להשתמש אך ורק בגרסה הזו (אגב- גרסא\גרסה זו עוד דוגמה)

ולמי שהגבתי לדבריו בתחילה (אם אני לא טועה עמית)- לא התכוונתי לפגוע בך, להעליב

או לרדת עליך. ובכל זאת, מצטער אם זה יצא כך.

רק הארתי הארה כללית כי רוב העם שוגה.

 

צר לי לאכזב את המורה של veyron לספרות, שהחליטה על דעת עצמה שדוגמא חייבים לרשום דווקא עם ה'. אך לא כך הדבר ודוגמא ניתן לרשום הן עם ה' והן עם א'. בדיוק כמו שריבוי המילה - יכול להיכתב ד??גמות או ד??גמאות (ותסלחו לי על החצי כתיב חסר-חצי מלא :p ).

 

ואותו הדבר לגבי גרסה וגרסא. ניתן להשתמש הן בה', והן בא' כאשר ה' מקורה בספרות ימי הביניים וא' בתלמוד.

 

 

אה - ודבר אחרון:

 

ה"דוגמה" היחידה שניתן לרשום אך ורק עם ה' היא - ד?ו?ג?מ?ה (dogma), מילה שפרושה "אמונה או הנחה שמקבלים כאמת מוחלטת".

פורסם
נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

זכר ונקבה ברא אותם.

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

עמית

נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

זכר ונקבה ברא אותם.

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

עמית

אם כבר מדקדקים אז צ"ל דוגמה ולא דוגמא.

וכן דוגמות ולא דוגמאות!

כנ"ל לגבי כורסה וכורסות ולא! כורסא\כוסאות.

אבל זאת באמת הגזמה ו 99% מאיתנו כותבים דוגמא ולא דוגמה, ויותר מזה דוגמאות

ולא דוגמות.

תבדוק את עצמך לפני שאתה לוחץ "שלח" :!:

בעברית קיימות שתי גרסאות של כתיבה/דיבור, אחת של המשנה, והאחרת מהתלמוד.

שתיהן מקובלות כיום.

לכן אין זו שגיאה לכתוב: דוגמא(בצורה התיקנית זה נרשם בכתיב חסר "דגמא").

פתח מילון ובדוק אם אינך מאמין :idea:

עמית

מצטער, אבל micam צודק.

לאחרונה, נקבע שייכתב דוגמה ולא דוגמא, דוגמות ולא דוגמאות, וכנ"ל לגבי עוד מילים מהמין הזה.

אני לא זוכר מי קבע, אבל לפני שבוע המורה שלנו לספרות העירה לנו על כך, ואין להתעסק איתה בכל הנוגע ללשון.idea:

הוצאת לי את המילים מהפה.

ולמעשה זה כבר מספר שנים שנקבע שיש להשתמש אך ורק בגרסה הזו (אגב- גרסא\גרסה זו עוד דוגמה)

ולמי שהגבתי לדבריו בתחילה (אם אני לא טועה עמית)- לא התכוונתי לפגוע בך, להעליב

או לרדת עליך. ובכל זאת, מצטער אם זה יצא כך.

רק הארתי הארה כללית כי רוב העם שוגה.

 

צר לי לאכזב את המורה של veyron לספרות, שהחליטה על דעת עצמה שדוגמא חייבים לרשום דווקא עם ה'. אך לא כך הדבר ודוגמא ניתן לרשום הן עם ה' והן עם א'. בדיוק כמו שריבוי המילה - יכול להיכתב ד??גמות או ד??גמאות (ותסלחו לי על החצי כתיב חסר-חצי מלא :p ).

 

ואותו הדבר לגבי גרסה וגרסא. ניתן להשתמש הן בה', והן בא' כאשר ה' מקורה בספרות ימי הביניים וא' בתלמוד.

 

 

אה - ודבר אחרון:

 

ה"דוגמה" היחידה שניתן לרשום אך ורק עם ה' היא - ד?ו?ג?מ?ה (dogma), מילה שפרושה "אמונה או הנחה שמקבלים כאמת מוחלטת".

 

שמע, המורה שלו לא טעתה. זאת ההחלטה של האקדמיה ללשון. יש להם אתר.

לא מזמן ראיתי שגם הכלל הזה פורסם באותו אתר (אם אני זוכר נכון)

בכל אופן- זה וודאי. צריך לרשום דוגמה. לא יקרה כלום אם תרשום דוגמא.

פורסם
נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

זכר ונקבה ברא אותם.

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

עמית

נוסיף דבר נוסף שצורם לי :?

זכר ונקבה ברא אותם.

אני יודע שזה קצת יותר קשה לכתוב נכון את שידורי המח היומיומי של ה"רחוב":

דוגמא טרייה:

איזה סבלנות

צ"ל

איזו סבלנות :!:

עמית

אם כבר מדקדקים אז צ"ל דוגמה ולא דוגמא.

וכן דוגמות ולא דוגמאות!

כנ"ל לגבי כורסה וכורסות ולא! כורסא\כוסאות.

אבל זאת באמת הגזמה ו 99% מאיתנו כותבים דוגמא ולא דוגמה, ויותר מזה דוגמאות

ולא דוגמות.

תבדוק את עצמך לפני שאתה לוחץ "שלח" :!:

בעברית קיימות שתי גרסאות של כתיבה/דיבור, אחת של המשנה, והאחרת מהתלמוד.

שתיהן מקובלות כיום.

לכן אין זו שגיאה לכתוב: דוגמא(בצורה התיקנית זה נרשם בכתיב חסר "דגמא").

פתח מילון ובדוק אם אינך מאמין :idea:

עמית

מצטער, אבל micam צודק.

לאחרונה, נקבע שייכתב דוגמה ולא דוגמא, דוגמות ולא דוגמאות, וכנ"ל לגבי עוד מילים מהמין הזה.

אני לא זוכר מי קבע, אבל לפני שבוע המורה שלנו לספרות העירה לנו על כך, ואין להתעסק איתה בכל הנוגע ללשון.idea:

הוצאת לי את המילים מהפה.

ולמעשה זה כבר מספר שנים שנקבע שיש להשתמש אך ורק בגרסה הזו (אגב- גרסא\גרסה זו עוד דוגמה)

ולמי שהגבתי לדבריו בתחילה (אם אני לא טועה עמית)- לא התכוונתי לפגוע בך, להעליב

או לרדת עליך. ובכל זאת, מצטער אם זה יצא כך.

רק הארתי הארה כללית כי רוב העם שוגה.

 

צר לי לאכזב את המורה של veyron לספרות, שהחליטה על דעת עצמה שדוגמא חייבים לרשום דווקא עם ה'. אך לא כך הדבר ודוגמא ניתן לרשום הן עם ה' והן עם א'. בדיוק כמו שריבוי המילה - יכול להיכתב ד??גמות או ד??גמאות (ותסלחו לי על החצי כתיב חסר-חצי מלא :p ).

 

ואותו הדבר לגבי גרסה וגרסא. ניתן להשתמש הן בה', והן בא' כאשר ה' מקורה בספרות ימי הביניים וא' בתלמוד.

 

 

אה - ודבר אחרון:

 

ה"דוגמה" היחידה שניתן לרשום אך ורק עם ה' היא - ד?ו?ג?מ?ה (dogma), מילה שפרושה "אמונה או הנחה שמקבלים כאמת מוחלטת".

 

שמע, המורה שלו לא טעתה. זאת ההחלטה של האקדמיה ללשון. יש להם אתר.

לא מזמן ראיתי שגם הכלל הזה פורסם באותו אתר (אם אני זוכר נכון)

בכל אופן- זה וודאי. צריך לרשום דוגמה. לא יקרה כלום אם תרשום דוגמא.

 

הם גם החליטו לרשום כרוכית... :p

 

אין כל מניעה להשתמש בשפת התלמוד, המשנה והמקרא ולכן לעולם לא יהיה "אסור" (או תהיה טעות) לרשום עם א'.

פורסם

רועי, המורה שלי לא טעתה. כל מה שבאתי להגיד כאן הוא שהאקדמיה ללשון קבעה כך לפני זמן מה.

הנה צטטה בנושא מתוך האתר של האקדמיה ללשון העברית:

 

דוגמה או דוגמא? משכנתה או משכנתא?

שמות שהתגלגלו לעברית מן הארמית והמשמשים בצורת נקבה, כגון דוגמה, נכתבים בה"א בסופם. דוגמות נוספות: סדנה, טבלה, פסקה, עסקה, קופסה, גרסה. הוא הדין בשמות כגון שאלתה, משכנתה, אסמכתה, אתנחתה, בדותה.

יוצא מן הכלל כתיב המילה סבתא.

 

 

אתם מוזמנים לגלוש באתר שלהם ולהעשיר את העברית שלכם. עברית איננה שפה פשוטה ככל הנראה.

 

כמה כללים נחמדים שמצאתי:

 

1. דלעת אחת, הרבה דלו?עים.

 

2. מ?כסה אחד, כמה מכסו?ת.

 

:wink:

172


×
×
  • תוכן חדש...