Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע מתחמם יותר מהרגיל ( פיאסטה88)


Gregos
שימו לב! השרשור הזה בן 6189 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב .

 

הרכב הינו מסוג פורד פיאסטה 1100 . שנת88

מנוע הרכב שלי מתחמם יותר מהרגיל ( נסיון על מס פיאסטות מאותו הדגם) .

מד החום עולה גבוה ( עדיין בטווח הנורמה אך על הגבול העליון) והמאורר אינו מפסיק לעבוד .

כמו כן מורגשת ירידה קלה ב"סחיבה" - תגובת המצערת עייפה יותר לכל אורך הס"ד.

 

לאחרונה הוחלפו ברכב 2 צינורות מים לחדשים וכמו כן המים הרגילים הולחפו לירוקים ( גלייקולאטינול 50/50) .

אין נזילות ו/או סדקים בצינורות.

 

מה יכולה להיות הסיבה להתחחמות?

 

רדיאטור?

 

האם יש אופציה לניקוי הרדיארטור ועד כמה היא מומלצת , או שעדיף להחליף לחדש .

 

 

בתודה לעונים

שבת שלום

גרג

There's no bike too sacred, too slow, too heavy, too ugly, too small or too big that can't be turned into something amazing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית בדוק שמאורר הרדיאטור מסתובב בכוון הנכון, מושך אויר מקדמת הרכב דרך הרדיאטור אל תא המנוע.

אם זה תקין אז יתכן שהרדיאטור סתום ולפעמים ניתן לפרקו ולנקותו במכון רדיאטורים, אך אם הוא כבר רקוב אז יש להחליפו. לחדש.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב .

 

הרכב הינו מסוג פורד פיאסטה 1100 . שנת88

מנוע הרכב שלי מתחמם יותר מהרגיל ( נסיון על מס פיאסטות מאותו הדגם) .

מד החום עולה גבוה ( עדיין בטווח הנורמה אך על הגבול העליון) והמאורר אינו מפסיק לעבוד .

כמו כן מורגשת ירידה קלה ב"סחיבה" - תגובת המצערת עייפה יותר לכל אורך הס"ד.

 

לאחרונה הוחלפו ברכב 2 צינורות מים לחדשים וכמו כן המים הרגילים הולחפו לירוקים ( גלייקולאטינול 50/50) .

אין נזילות ו/או סדקים בצינורות.

 

מה יכולה להיות הסיבה להתחחמות?

 

רדיאטור?

 

האם יש אופציה לניקוי הרדיארטור ועד כמה היא מומלצת , או שעדיף להחליף לחדש .

 

 

בתודה לעונים

שבת שלום

גרג

גרג שלום רב!

בעייתך קשורה לנקוז אוויר לקוי, שלא בוצע היטב, לאחר החלפת שני הצינורות.

יש לפרק את הצינור הדק, המגיע מבית הטרמוסטט, למיכל העבוי, להרימו באוויר, להתניע את הרכב, ולתת למי הקירור לצאת

מהיציאה של בית הטרמוסטט, בלחץ וללא בועות אוויר, ואז לחבר שוב את הצינורית הדקה, למיכל העבוי, ולבדוק שוס את חום המנוע.

בפיאסטה שלך, חום המנוע, אמור להמצא תמיד בשליש האחרון של הסקאלה.

 

בשלב זה עזוב את נקוי הרדיאטור, אם כי בדוק האם רשת הרדיאטור חמה לכל אורכה ורוחבה של הרשת.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרג שלום רב!

בעייתך קשורה לנקוז אוויר לקוי, שלא בוצע היטב, לאחר החלפת שני הצינורות.

יש לפרק את הצינור הדק, המגיע מבית הטרמוסטט, למיכל העבוי, להרימו באוויר, להתניע את הרכב, ולתת למי הקירור לצאת

מהיציאה של בית הטרמוסטט, בלחץ וללא בועות אוויר, ואז לחבר שוב את הצינורית הדקה, למיכל העבוי, ולבדוק שוס את חום המנוע.

בפיאסטה שלך, חום המנוע, אמור להמצא תמיד בשליש האחרון של הסקאלה.

 

בשלב זה עזוב את נקוי הרדיאטור, אם כי בדוק האם רשת הרדיאטור חמה לכל אורכה ורוחבה של הרשת.

בברכה

צביקה

 

 

צביקה שלום, ותודה על ההסבר.

 

מספר שאלות לי אליך.

 

ראשית , בעת ביצוע הניקוז האם על פקק מיכל העיבוי להיות פתוח או סגור ?

שנית באומרך "בשליש האחרון של הסקאלה" למה אתה מתכוון?

 

להלן הסקאלה

םםםם

םםםם

N

O

R

M

םםםם

םםםם

היום בעת נסיעה שגרתית המחט הגיע לN אחרי כ 20 דק. ( גלילות-פולג) . עוד לא נתקלתי בהתחממות כזו בשום פיאסטה.

 

 

בתודה על התשובה

חג שמח

גרג

There's no bike too sacred, too slow, too heavy, too ugly, too small or too big that can't be turned into something amazing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרג רצוי שמכסה מיכל העבוי, יהיה פתוח ושזרם מים יצט מהצינור הדק שיוצא מבית הטרמוסטט.

חום המים צריך להיות סביבות הM !

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרג שלום רב!

בעייתך קשורה לנקוז אוויר לקוי, שלא בוצע היטב, לאחר החלפת שני הצינורות.

יש לפרק את הצינור הדק, המגיע מבית הטרמוסטט, למיכל העבוי, להרימו באוויר, להתניע את הרכב, ולתת למי הקירור לצאת

מהיציאה של בית הטרמוסטט, בלחץ וללא בועות אוויר, ואז לחבר שוב את הצינורית הדקה, למיכל העבוי, ולבדוק שוס את חום המנוע.

בפיאסטה שלך, חום המנוע, אמור להמצא תמיד בשליש האחרון של הסקאלה.

 

בשלב זה עזוב את נקוי הרדיאטור, אם כי בדוק האם רשת הרדיאטור חמה לכל אורכה ורוחבה של הרשת.

בברכה

צביקה

בפיאסטה ניקוז האוויר מתבצע אוטומטית, אין צורך לפרק את הצינור כדי להוציא אוויר.

אם כבר, אז יש צורך לבדוק אם הצינור לא סתום. אצלך הבעיה היא סתימה ברדיאטור או טרמוסטט תקול.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

חברים , תודה רבה על התשובות.

 

 

הרכב עבר בדיקבה יסודית במהלכה נתגלו לעיניי 3 פרטים מעלים חשד.

 

צינור המים המחבר בין מיכל העיבוי למנוע ישב בדיוק על ה(מדחס מזגן , אלטרנטור לא בדיוק זיהיתי את החלק אשר מונע מהמנוע בעזרת רצועה) וכמו כן הצינור מהטרמוסטט לרדיאטור יושב בדיוק באותו מקום.

 

את הצינור הראשון העברתי דרך חזית הרכב ( לפני הקונסטרוקציה צמוד לפתח אורור בכדי ליעל את הקירור . יש לציין כי ע"י ביצוע שינוי זה למעשה החזרתי את הצינור לתואי המקורי שלו .

 

לצערי הבעיה לא נפטרה כאן .

 

אתמול בערב פתחתי שרשור נוסף http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=160257 בנסיון היעזר באיש מקצוע לפתרון הבעיה .

 

בביקור אצל האיש היום בבוקר , הובהר לי כי עלות רדיאטור חדש הינה גבוה ( סדר גודל של 800~ ש"ח) וניקוי רדיאטור ישן כמו שלי ( בכל זאת 20 שנה) אינו מומלץ.

כנסיון לפתור את הבעיה הומלץ לי לבטל את הטרמוסטט המתפורר בלאו הכי ( להוציאו לחלוטין) ולראות אם הבעיה נפטרת .

 

כמובן שאין לי כל כוונה לבטל את הטרמוסטט , אך המצאות פיאסטה נוספת ברשותי ( מושבתת) מקלה על פתרון הבעיה , או לפחות לרענון המערכת.

 

היום , פורק אחר כבוד בית הטרמוסטט והטרמוסטט עצמו , ונכון לעכשיו שניהם עוברים השריה בחומר להסרת אבנית ( של קומקומים) .

 

מחר תוחלף הקונסטרוקציה ונראה באם הדבר יעזור להביא את הסאגה לסיומה . אם לא , אין אני רואה מנוס מהחלפת רדיאטור.

 

 

* גילוי נאות , באחת הפעמים בהן התחמם לי הרכב , פירקתי את הצינור המוביל מהטרמוסטט למיכל העיבוי ( בקצה של המיכל ) וע"י נשיפה בריאה פנימה נשמע "פק" קטן . "פק" זה , לדעתי, שחרר משהו שנתן לרכב עוד כמה ימים ללא התחממות ( לצערי רק עכשיו אני מקשרבין הסימפטומים).

 

זהו נכון לעכשיו. מקווה לסיים את הסיפור בקרוב .

 

עדכונים בהמשך.

There's no bike too sacred, too slow, too heavy, too ugly, too small or too big that can't be turned into something amazing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום , פורק אחר כבוד בית הטרמוסטט והטרמוסטט עצמו , ונכון לעכשיו שניהם עוברים השריה בחומר להסרת אבנית ( של קומקומים) .

 

מחר תוחלף הקונסטרוקציה ונראה באם הדבר יעזור להביא את הסאגה לסיומה . אם לא , אין אני רואה מנוס מהחלפת רדיאטור.

 

 

* גילוי נאות , באחת הפעמים בהן התחמם לי הרכב , פירקתי את הצינור המוביל מהטרמוסטט למיכל העיבוי ( בקצה של המיכל ) וע"י נשיפה בריאה פנימה נשמע "פק" קטן . "פק" זה , לדעתי, שחרר משהו שנתן לרכב עוד כמה ימים ללא התחממות ( לצערי רק עכשיו אני מקש רבין הסימפטומים).

 

זהו נכון לעכשיו. מקווה לסיים את הסיפור בקרוב .

 

עדכונים בהמשך.

 

לגבי ביטול תרמוסטט, דעתי כפי שבהנת נחרצת: בשום פנים ואופן לא!

לגבי טבילת הטרמוסטט ,בחומר להסרת אבנית, הדבר הוא ברכה לבטלה: עלות בית תרמוסטט חדש ובית טרמוסטט(פלאנש ) זניחה, ומומלץ להחליף את שניהם בחדשים.

לגבי המשפט שהדגשתי, לדעתי זאת היתה הבעייה ברכב, החלפת מי הקירור בפעם הקודמת גרמה לסתימה בצינור הדק המוביל למיכל העבוי, הנשיפה שנשפת פתרה זאת.[ ראה הערה מקצועית בנושא של חברי דוד מזר בתגובה קודמת] לאחר החלפת התרמוסטט והבית, ערוך בדיקת התחממות, ומירב הסכויים שבעייתך נפתרה.

האם הרדיאטור בפיאסטה המושבתת, לא במצב תקין, שאולי תוכל להחליפו ברדיאטור הקיים בפיאשטה הנוכחית?

חזור לעדכן בנושא.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי הרדיאטור הינו הרכיב המכאני היחיד שנפגע בפיאסטה הישנה:cry:.

 

 

צחוק הגורל.

There's no bike too sacred, too slow, too heavy, too ugly, too small or too big that can't be turned into something amazing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

והסאגה נמשכת .

 

אתמול , לאחר כבוד פורק בית הטרמוסטט . הזועה שנגלתה לעיניי הסבירה לי את מהות ההתחממות.

 

הטרמוסטט היה מלא בג'יפה , כל המכלול היה עם כ0.5 ס"מ עיסה דביקה וכמו כן , חתיכות אבן קטנות היו פזורים בתוך הבית .

 

לאחר פירוק וניקוי יסודי , התקנתי את הטרמוסטט והבית שהיו ברשותי , אטמתי את החיבור בעזרת rtv כחול עמיד בחום ומלאתי נוזל קרור ( לראשונה מצאתי אחד עם כיתוב של הרכב החומרים - גליקולאטילן . לכן כנראה עלה גם כפול מכל נוזל קרור אחר).

 

היום בבוקר בדקתי את הרכב והאם ישנה התחממות , להלן התוצאות.

 

בנסיעה עירונית , הרכב אינו מתחמם . מד החום מורה על חצי סקאלה ואינו שש לעלות גם לאחר כ40 דקות של נסיעה איטית.

 

בנסיעה בין עירונית המצב קצת שונה . מד החום עלה כמעט עד לקו האדום בנסיעה של 20 דק' ( גלילות-Mהדרך) . בחזור המנוע התחמם גם כן , אך היה ניכר כי פעולת מע' הקרור אינה אחידה ודי ספונטאנית, כלומר, הרכב התחמם כמעט עד לקו האדום, התקרר לכחצי סקאלה, עלה שוב ושוב ירד קצת .

 

יש לי תחושה שיש חלקיקי גיפה במערכת שאינם מאפשרים פעולה וזרימה חלקה במערכת .

 

סממן נוסף אשר לגלה לעיניי הוא , העלמות מים מהמיכל עיבוי . אתמול מולא המיכל עד הסוף ( סה"כ נכנסו כ3.5 ליטר נוזל קרור ) , והיום אחרי הנסיעה המיכל היה מלא כ60% .

 

בנוסף לכל האמור , ישנה הזעה ליד הפולי של המשאבת מים , יתכן ויש קשר כלשהו , ואף יתכן כי נפרצו אחד או יותר מהמחז"שים במשאבה.

 

 

אשמח לשמוע מכם כל השערה אפשרית אשר עלולה לקרב אותי לפתרון התעלומה .

 

בתודה

גרג

termostat 006.jpg

termostat 007.jpg

termostat 009.jpg

There's no bike too sacred, too slow, too heavy, too ugly, too small or too big that can't be turned into something amazing

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ביטול תרמוסטט, דעתי כפי שבהנת נחרצת: בשום פנים ואופן לא!

לגבי המשפט שהדגשתי, לדעתי זאת היתה הבעייה ברכב, החלפת מי הקירור בפעם הקודמת גרמה לסתימה בצינור הדק המוביל למיכל העבוי, הנשיפה שנשפת פתרה זאת.[ ראה הערה מקצועית בנושא של חברי דוד מזר בתגובה קודמת] לאחר החלפת התרמוסטט והבית, ערוך בדיקת התחממות, ומירב הסכויים שבעייתך נפתרה.

בברכה

צביקה

פרק שוב את הצינור הדק המחובר לבית הטרמוסטט, ונשוף בו קלות, לבדיקת אפשרות של בוצה שחדרה בתהליך הנקוי והחלפת מי הקירור, וודא שוב האם קיימת זרימת מים חופשית בצינור זה, ודא שכל השטח המגע של הרדיאטור , חם במידה שווה לאחר פתיחת הטרמוסטט, ובצע שוב נסיעת מבחן, וחזור לדווח.

בימים אלה חום המנוע לא אמור לעלות על השליש התחתון, כפי שציינתי בתגובתי הקודמת, ומאוור צריך להכנס לפעולה , הרבה לפני שהמחוג מגיע לחצי, וברוב המקרים בנסיעה מחוץ לעיר המאוורר לא אמור להכנס לפעולה, וחום המנוע, אמור להיות הרבה מתחת לחצי סקאלה של שעון החום.

חזור לעדכן בנושא.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6189 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...