Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מגאן דור 1 - רעש מוזר בהדלקת המזגן על סירקולציה


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 5399 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב,

 

לפני מספר שעות בדקתי מגאן שנת 97 ידנית למכירה.

הרכב יצר רושם חיובי, למעט כמה תופעות ספציפיות, לגביהן הייתי רוצה להיוועץ בכם:

 

1. יש מזגן שעובד טוב, בטורים יציבים. כשלוחצים על כפתור הסירקולציה הפנימית, לאחר מס' שניות

נשמע צליל מכני מוזר כמו של קוביה מתגלגלת בתוך הדשבורד. הרעש חוזר על עצמו כל דקה בערך,

עד שמכבים את הסירקולציה והכל חוזר למקומו (גם עם מזגן פועל). נשמע לכם מוכר? :shock:

 

2. בעל הרכב אומר כי לפני מספר חודשים ביצע החלפת מחזירי שמן בגיר. עם נסועה שנתית של כ-10K,

האם זה משהו שנהוג לעשות עקב בלאי, או עקב תקלה?

 

3. כמו בהרבה מגאנים אחרים, יש מעט חלודה במקום בו השמשה האחורית פוגשת במתכת.

האם זה משהו שפחח טוב יכול לתקן, או שכדאי להיערך להחלפת הדלת במלואה?

 

כמאפיין כללי, אפשר לומר שהרכב נוסע יחסית מעט ובעיקר מחוץ לעיר. כמו-כן, שמתי לב שלנהג יש קצת

עיכוב בהעברת הילוכים ונטיה למשוך את השני והשלישי. בשגרה הרכב נוסע על 1200-3000 סל"ד, עם

הדלקת המזגן יורד בכ-200 ואז חוזר ומתייצב. פעילות המנוע בסרק מתבצעת בכ-1000 סל"ד.

 

הערה למנהלים: אם לפי דעתכם ההודעה שייכת לפורום יעוץ, אני מתנצל, ומקבל זאת. בינתיים, נראה לי

שפירסמתי במקום הנכון.

 

 

בתודה מראש. 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אכן ישנו רעש בעת הפעלת מפוח פנימי אבל הוא רק למס' שניות. אח"כ שקט מוחלט.

2. למה ? הוא החליף קלאצ' באותו מעמד ?

3. פעם ראשונה שומע על התופעה.

 

מנוע בסרק אמור לעבוד נמוך יותר מ-1000 סל"ד. בעת הדלקת המזגן אצלי זה גם יורד מעט ואחרי כ-2 שניות מתייצב חזרה על אזור ה-750-800 סל"ד.

ליאור

Veni Vidi Vici

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה.

 

1. אני מניח שהרעש במפוח אמור להיפסק בשלב כלשהו, אבל כאן הוא נמשך כ-7 דקות, עד שכיביתי אותו.

2. לא דובר על החלפת קלאץ', למרות שזה לא יפתיע אותי, בהתחשב באופי הנהיגה.

3. עד עכשיו בדקתי בפועל 4 מגאנים 5 דלתות - התופעה הייתה קיימת בכולן.

 

בסוף השבוע ניגש עם המוכר למוסך מורשה לקבלת תדפיס טיפולים. באותה הזדמנות אני אבדוק גם מה הם

אומרים על המזגן.

 

:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי מגאן 1999 ופרקתי את מערכת המאוורר הפנימי

הרעש נובע, עקב בלאי בגלגלי שיניים מפלסטיק

שסוגרים פותחים את הפתח לכניסת אויר מבחוץ AIR CIRCULATION

יש שם מנוע חשמלי קטן שמסובב גלגלי שיניים מפלסטיק

להחליף את זה, כנראה יעלה לך לא מעט

אלא אם כן תמצא את המערכת מפירוקיה

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטור חשמלאי רכב אני רוצה להגיד לך שהרעש בזמן הדלקת כפתור

הסירקולציה זוהיא תופעה נפוצה מאוד במגאן המצריכה באמת להחליף את מנוע הסירקולציה

של האוויר אבל יש דרך לסדר זואת ללא החלפת המנוע בכך שסוגרים את התריס

ומנתקים חוט אחד מהמנוע החשמלי זואת האפשרות הזולה ביותר:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שברוב הדגמים של רנו משנות ה90 קליאו מגאן ו19 יש את הבעייה הזו,בד"כ מנתקים את המנוע של המדף ומקבעים אותו במצב סירקולציה מכיוון שכמו שנאמר כאן זה תיקון יקר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סירקולציה של מזגן ברכב, זה הכפתור שמופיע עליו חץ מתהפך??

כל הנאמר בפורום הינו בגדר הסבר תיאורטי בלבד! (סעיף 14 לחוק יסוד קארספורום/יישום וביצוע פעולות).

וכן. ציון גולן הוא מ-ל-ך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בטור חשמלאי רכב אני רוצה להגיד לך שהרעש בזמן הדלקת כפתור

הסירקולציה זוהיא תופעה נפוצה מאוד במגאן המצריכה באמת להחליף את מנוע הסירקולציה

של האוויר אבל יש דרך לסדר זואת ללא החלפת המנוע בכך שסוגרים את התריס

ומנתקים חוט אחד מהמנוע החשמלי זואת האפשרות הזולה ביותר:roll:

 

מסכים בכל מילה

אותה תקלה ברכבי הקודם

נפתרה בדיוק כך

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

התריס נותק חשמלית וננעל על מצב סירקולציה אצל יצחק וייס בתשלום סמלי.

 

פתרון נוסף שהוצע לי במוסך המורשה: פירוק יחידת המזגן ונעילה מכנית של

התריס באמצעות בורג מתכתי. עלות העבודה הוערכה בכ-200 ש"ח.

 

לידיעת בעלי מגאן Mk1 בהווה ובעתיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אכן סוג של פתרון, אבל לנסוע עם מזגן במצב סירקולציה בנסיעות ארוכות זה לא מומלץ. האויר בחלל הרכב מתייבש מאוד, ובאופן כללי אתה נושם את אותו אויר. לא שאני חושב שזה ישכנע אותך לטפל במערכת, ואני מסכים שזה לא שווה תיקון של יותר מ-300-400 ש"ח במקרה הגרוע, אבל הייתי חייב לומר זאת.

 

מרכיבי עדשות מגע יסבלו יותר מאויר יבש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא לא האויר היבש אלא דילול החמצן. במערכות בקרת אקלים הסירקולציה הפנימית עוברת לאויר חיצוני לאחר פרק זמן קצוב למנוע תופעה זו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

יש לי את אותה בעיה בדיוק ברנו מגאן שנת 1997 אוטומטית ואני מקבל את העצה של החשמלאי רכה לשעבר לנתק את המנוע של התריס אבל איך באמת עושים את זה? והאם אפשר לעשות זאת לבד או שחייבים ללכת למוסך בשביל דבר כזה?? אודה לכם אם תחזירו לי תשובה מהירה....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום, ברוך הבא לפורום ולמשפחת בעלי המגאן.

 

לא הייתי ממליץ לנסות זאת לבד. המודול נמצא בין תא המנוע לשמשה הקדמית, ושליפתו קשה למדי ועלולה לגרום לנזק אם אין לך נסיון קודם עם הדגם הזה. זה משהו שתגלה בהרבה מקומות במגאן. כשיודעים איפה ללחוץ, היא מתפרקת כמו לגו, אבל כשלא...

 

לא הייתי ממליץ גם להיכנס לתיקון של מנוע התריס. זה יכול להיות יקר באופן שאינו מצדיק את ההשקעה, ואז גם להתקלקל שנית בתוך זמן קצר. 300 שקל זה מחיר סביר מאד לפירוק היחידה ונעילת התריס במצב סירקולציה. לניתוק בלבד אתה מוזמן להיעזר בשירותיו של יצחק וייס, ואני מאמין שזה יצא לך יותר זול, כולל דלק לפ"ת וחזרה. בכל אופן, חשוב מאד שלבעל המקצוע שעושה את העבודה יהיה נסיון קודם בדגם הספציפי הזה, ושלא ינסה להשלים את ההשכלה שלו על האוטו שלך.

 

את רוב התיקונים במגאן אפשר לבצע לבד, עם קצת חוש טכני, כלים נכונים ונסיון קודם. בשביל לרכוש נסיון, אפשר לעקוב אחרי בעל המקצוע בעת ביצוע העבודה, וכך לדעת להבא איך עושים את זה. לא מומלץ ללמוד ע"י ניסוי וטעיה. ניתן גם לעיין בספרות טכנית ובתוכנת "דיאלוגיס" של היצרן בשביל הוראות פירוק, הרכבה ותחזוקה של כל הרכיבים באוטו. חיפוש בפורום יתן לך את הלינקים הרלוונטיים.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה אחי עזרת לי מאוד הלכתי למוסך חשמל והוא ניתק לי את המנוע של הסיקולציה ב2 דקות ולקח על זה 100 שקל הבעיה עכשיו שהתריס לא סגור עד הסוף מה עושים???

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5399 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...