Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אתיקה עיתונאית לאן ??


CX25GTI
שימו לב! השרשור הזה בן 6371 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תגיד לי מתי בפעם האחרונה שראית כתבה שנראה לך שהיא נכונה , לא מצאת כמה ימים אח"כ את הסיבה האמיתי או את הרקע של מי שכתב אותה? לא יודע לגביכים , אבל מנסיון של שנים , עד היום כול העיתונים חוץ מגלובס היו די מוטים בכול מיני כיוונים . זו הסיבה שאני מנוי על גלובס וקורא רק אותו . והאמת שעכשיו הוא גם מתחיל להדרדר.

 

אז זהו זו המדינה שלנו

 

בברכה יהודה

כמעט צודק. קרעת אותי מצחוק עם האיזכור של גלובס. בשנת 2001 כשהיה לי סטרטאפ רצינו שיסקרו את הופעתנו בתערוכה בחול מטעם גלובס. היחצן שלנו הודיע שכתב מסוים דורש הוצאות אשל בסכום מסוים, בלי קבלות בכלל, והכל יהיה בסדר. ואז הזבל הזה כתב עלינו באיחור של יומיים, והסתבר שהוא קיבל הוצאות כאלו מארבע חברות לפחות, ומי ששילם יותר זכה לסיקור יותר מקיף.



היחצן לא התרגש, והסביר לנו שכך זה עובד. אחר כך כבר התרגלנו, ולמדנו שצריך לשמן את המערכת כל הזמן, ואז אתה יכול לשלוח כתבות מטעמך שמופיעות מילה במילה בתזמון שנוח לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נשאלת השאלה האם כאשר עיתונאי רכב יוצא לחו"ל במימון יבואן רכב ומקבל טיפול הכי טוב בעולם , האם אין השפעה של האירוח על הכתיבה או הביקורת והאם לפני שהוא מקיש על המקלדת של הלפ-טופ הוא חושב ואפילו לעשירית שנייה על האירוח שקיבל

דובי, אתה מפספס את הנקודה בגדול. הוא לא חושב על האירוח שקיבל אלא על האירוח הבא שלא יקבל אם יכתוב בדיוק את מה שהוא חושב. ועל אלה שאחריו...

 

כמובן, כל זה רק בתנאי שבכלל מותר לו לחשוב. השחיתות האמיתית אינה נמצאת בנסיעות לחו"ל (למעט בכלי תקשורת שהם בגדר מונופול, כמו ידיעות אחרונות) אלא בתקציבי הפרסום. האיום האמיתי על הכתב אינו מתבצע ישירות מהיבואן אלא באמצעות העורך/מו"ל, שחושש מחרם פרסומות.

 

אתם הרי לא צריכים שאספר לכם שוב על מה שקורה בארץ, אבל הנה סיפור מעניין על איך סחטו ג'נרל-מוטורס את אחד העיתונים הנחשבים בארה"ב - לוס-אנג'לס טיימס - ובאמצעותו את כתב הרכב היחיד בעולם שזכה עד היום בפרס פוליצר (טוב, זה רק בגלל שחבר השופטים של הפוליצר לא קורא עברית...):

http://www.detnews.com/2005/autosinsider/0504/09/autos-144684.htm

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, קראתי את הכתבה שבקישור ואני לא רואה "איך סחטו ג'נרל-מוטורס את אחד העיתונים הנחשבים בארה"ב - לוס-אנג'לס טיימס.." כמו שאמרת.

מהכתבה עולה דווקא כאילו הכתב אכן העלה טור נוסף בו הוא ממשיך לבקר את GM באופן נוקב למדי (ובצדק, אגב) וש-GM באמת הפסיקו לפרסם ב-LA Times.

 

הטיימס כתבו מה שכתבו, GM איימו, הטיימס ציפצפו על האיום והמשיכו לכתוב את מה שהם רוצים ו-GM מימשו את האיום שלהם.

אני לא רואה כאן את הסחיטה.

 

הכתבה היא מאפריל 2005, יש לזה המשך איפשהו?

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש המשך. מתוך ידיעה מאוגוסט אותה שנה, כאשר GM חזרו לפרסם בעיתון אחרי הפסקה של כמה חודשים:

 

Times spokeswoman Martha Goldstein said Monday that the paper has "had productive conversations with GM, and while we didn’t see the need to run a correction, we listened to their concerns.” GM spokesman Brian Akre said the automaker and Times executives "have respectfully agreed to disagree on some of the issues" that caused the rift. "We appreciate [The Times’] ongoing willingness to listen."

 

דהיינו: היו שיחות, מה שכבר נכתב לא תוקן, ואין לנו מושג מה נאמר בחדרי-חדרים והאם ניתנו הנחיות כלשהן לכתב המדובר. אני מנחש שכאחד ששזכה בפרס פוליצר, הוא לא התכופף - זה לא שהיתה לו בעיה להשיג עבודה במקום אחר.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשיבואן/יצרן (או בנק או כל חברה מסחרית אחרת) מפסיקים לפרסם בכלי תקשורת בעקבות ביקורת שפירסם עליהם, אפשר להגדיר את החרם באחת משתי האפשרויות: סחיטה או נקמה.

(הערה: אם הביקורת היתה שקרית ניתן היה להגיש תביעת לשון הרע)

 

ומה קרה בעקבות החרם? the paper has had productive conversations with GM

 

מנסיוני ומהגיוני, אינני רואה "שיחות פרודוקטיביות" כחלק מתהליך נקמה. אני כן רואה בהן השפעה על התנהלותו העתידית של העיתון.

 

ולידיעתך, טל שביט, הצטיינותו של עיתונאי משפיעה על אפשרויות התעסוקה שלו הרבה פחות מאשר סירובו לקבל תכתיב "כלכלי" של המו"ל. ומאחר שמיותר לחזור על דוגמה מקומית(...), הנה עוד אחת מאמריקה.

לפני שנים לא מעטות מונה בכיר כתבי מגזין הרכב המוביל בארה"ב, דון שרמן, לעורך המגזין. כשהוחלף לאחר תקופה קצרצרה יחסית, ביררתי מה הסיבה אצל אחד מכתבי המגזין, קאר-אנד-דרייבר. "זו היתה דרישה מדטרויט (בירת תעשיית הרכב האמריקאית - ר'א')," היתה התשובה. ולא, אף מגזין רכב אחר לא מיהר לקבל לשורותיו את שרמן כמוצא שלל רב. להיפך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדמה לי שבארה"ב במיוחד מגזיני הרכב אכן נוטים להיות מושפעים משיקולים כלכליים, ולכן הם הרבה פחות נשכניים והרבה יותר חלביים מאלו שמעבר לאוקיינוס האטלנטי. אלא שכאן לא מדובר על מגזין רכב, אלא על עיתון יומי רב תפוצה, עם פורטפוליו רחב של מפרסמים מכל התחומים. האם זה אומר שהוא לא הושפע מהסרת הפרסום? אני מעריך שכן, למרות הצהרת הדוברים כי "הוסכם שלא להסכים". אבל אני בהחלט חושב שגם בארה"ב, כתב זוכה פוליצר לא יתקשה למצוא עבודה בעיתון יומי אחר.

אבל כל אלו הן ספקולציות בלבד.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעלויות צולבות מביאות לאינטרסים שסמויים מעיני הצרכן הפשוט,

אולי עצם קיום הכתבה מהווה אחד כזה, ואולי דווקא הכתבה על סדרת הכתבות היא האינטרס הסמוי של מישהו...

 

הגדיל לעשות עיתון "Motorcyclist" בכתבה על קסדות רכיבה.

 

הכתבה גררה אחריה רעידת-אדמה של ממש בתחום. שני יצרנים, בצעד של מחאה, הפסיקו בעקבותיה לפרסם בו.

 

http://www.fullgaz.co.il/tech/blowing-the-lid.php

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארה"ב במיוחד, מגזיני הרכב אכן נוטים להיות מושפעים משיקולים כלכליים, ולכן הם הרבה פחות נשכניים והרבה יותר חלביים

"בארה"ב" :lol: :lol: :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הא לכם סיפור מעניין - גדול עיתוני הרכב בקמצ'טקה עילית היה מאז ומעולם עגולע-נייעס. את העיתון ערך שצ'ופק סחווסקשצ'מנייפצקר, עיתונאי רב זכויות שנודע ביושרו הרב.

יום אחד בעודו מבוסס בבוץ בדרכו מפלך נידח לעיר המחוז כשבצקלונו חומר רב שאסף אודות שחיתות לכאורה במפעל יצולי כרכרות (וכן מספר בקבוקי שנאפס בלוטים משובח) נתקל בדוב אימתני.

שלף שצ'ופק את חרבו, קטל את הדוב האימתני במיומנות וישב להתקין לו ממנו סעודה.

מאי שם הופיע הלך כפוף ודל ושצ'ופק (שהיה אמנם גוי, אך איש טוב היה) הזמינו לסעוד ליבו בצלי דוב אימתני לשעבר.

הודה לו ההלך, סעד את ליבו והעביר איתו את הערב בשיחה מעניינת על שוק הכרכרות ועל עפיצות האפסרים הצרפתיים בשבילים מפותלים. משהקיץ הבוקר המשיכו איש איש לדרכו.

מקץ כמה ימים התקבלה במערכת עגולע-נייעס טלגרמה בהולה מארמון הפריץ ובה הזמנה שאינה משתמעת לשתי פנים להתייצבות בהולה של העורך.

לבש שצ'ופק את מיטב מחלצותיו ויצא כולו חיל ורעדה לארמון הפריץ ושם התבשר כי אותו הלך דל שפגש בדרכו היה איש הסקורישצ'וורקק, שירות הביטחון מהלך האימים של הפריץ וכי הוא הביא את סיפור המעשה אודות השחיתות במפעל יצולי הכרכרות לאוזני אדונו.

אלא מאי? הפריץ ידו בכל ויד כל בו ומפעל יצולי הכרכרות הוא מתת מימנו לאחיינו רפה השכל גרעבעלע. ואם יתגלו מעשיו הנקלים של אותו אחיין ימושו עסקיו ויחזור הוא להיסמך על שולחנו של הפריץ, ללהג הבלים בעת סעודות ולעגוב אחרי משרתות וחיות מחמד. והלא אין שצ'ופק רוצה שעוגמת נפש כזו תהיה מנת חלקו של הפריץ המיטיב, הא....?

עמד שצ'ופק על שתי רגליו האחוריות, זקף בלוריתו והניף אצבע מורה מתריסה באויר "גם אם אלך בגיא צלמוות, לא אירא - כי יושרי מהלך עימי! ללא מורא וללא משוא פנים ססמתי, האמת והצדק דגלי! את הכתבה לא אגנוז!"

הבין מיד הפריץ שמולו אינו עומד אדם ככל בני תמותה כי אם איש יחיד במינו, נדיר וטהור וקשה כיהלום, שכמוהו מתגלים לאנושות אחת לתרי דורות לכל היותר ומיד ציווה לאינקוויזיטור הראשי לפרק אותו לגורמים כדי לבדוק מה כל כך מיוחד בו ואיך למנוע השנות מקרים כאלו.

שרידיו של שצ'ופק שמורים בצנצנות במרתפי הארמון עד היום ומוצגים לקהל בחגי ומועדי קמצ'טקה עילית.

את עריכת עגולע-נייעס קיבל עליו אחיין אחר של הפריץ בשם שוועבעלע, והוא דרדר אותו למדרגת פרסומון עלוב.

 

מקווה שלמדתם את הלקח שלכם - תמיד שאו באבנטכם חרב, כי אינכם יודעים מתי תהיו רעבים ותמצאו דוב.

לילה דוב.

סליחה, טוב. לילה טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הא לכם סיפור מעניין: הבין מיד הפריץ שמולו אינו עומד אדם ככל בני תמותה כי אם איש יחיד במינו, נדיר וטהור וקשה כיהלום, שכמוהו מתגלים לאנושות אחת לתרי דורות לכל היותר ומיד ציווה לאינקוויזיטור הראשי לפרק אותו לגורמים כדי לבדוק מה כל כך מיוחד בו ואיך למנוע השנות מקרים כאלו.

עזבו אותי מאתיקה-שמתיקה - תנו לי ליהנות מתצלומי כרומו טובים (ויותר מזה אין נפשי חפצה לדעת פן תקום עלי הלילה).

אישפוז? מיידי בהול!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר גם להבין את המפרסם "המתנקם" וגם את העיתונאי המתכופף.

 

נגיד שהמפרסם רוצה לפרסם מודעה מושקעת שאומרת "אצלנו תגיע למוסך רק כל 30 אלף קילומטר". אבל רצה הגורל ובאותו הגיליון יש מבחן רכב לאותו הדגם שמספר איך רכב המבחן הדנדש הדליק איזו נורת אזהרה במהלך נסיעת המבחן, ביציאה מהחניה, והיה צורך לחזור למוסך היבואן מיד.

העיתונאי הישר מזכיר את האירוע. כל הכבוד לו.

המפרסם גונז את הפרסומת באותו הגיליון. איזה טעם יש לו לזרוק כך כסף?

 

ואם העיתונאי הישר כותב על רכב מסוים בדף הדגמים הקבוע "מיושן, כבד", אבל המפרסם כותב במודעה "רכב פצצה. מיליון איש לא טועים". איזה טעם יש לו לפרסם בעיתון הזה?

 

בקיצור, ככה זה בחיים. אין פה רשעים גדולים או צדיקים גמורים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישפוז כול הכבוד על הכתיבה .ממש נחנקתי מצחוק

 

ולגבי הנושא , בזמנו קראתי שני עיתוני סטריאו שנחשבים להכי טובים , אחרי זמן רב הבנתי שחברות אמריקאיות שונות זוכות למיקומים שאלא אם כן יש "פטריוטיות" לא היה מקומן שם. וזה ירחונים של היי אנד , שהמערכות המדוברות מתחילות בכ10K דולר ומעלה .

אז אם בארזים נפלה שלהבת מה יגידו אזובי הקיר. לכן לא התפלאתי לדעת שירחונים אחרים גם יש להם "חלביות" מסויימת כלפי גופים מסוייימים. ולאחר קריאה מרובה ניתן למצוא את היבואנים/יצרנים המדוברים

בברכה ושבת שלום יהודה

בברכה יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהודעתי הקודמת חל שיבוש טכני ונשמט ממנה הקטע האחרון. אז הנה הוא.

 

את האגדה שחיבר אשפוז יש לקרוא לא על רקע יגאל סרנה וידיעות אלא על רקע אחר לגמרי:

 

אני מאמין שתומר הדר הוא אדם הגון כי אני מכיר אותו.

אבל מה שאנחנו מאמינים לא רלוונטי, הקרדיביליות של עיתון הארץ נפגעה ואני מאמין שזה לא יעבור בשתיקה והעניין עוד יתברר.

אז זהו, שתומר לא דיבר ועברו חודשים ארוכים והעניין לא "התברר" - למי שעדיין סבור שהוא לא ברור כשמש - והאגדה הזאת אינה אלא נאום הגנה על החבר תומר: ככה יעשה לעיתונאי אשר לא יתכופף בפני המו"ל/המפרסמים.

 

אני לא יודע, אשפוז, אם יש לך ילדים קטנים ואם אתה נוהג להקריא להם אגדות לפני השינה; אם כן, אני ממליץ על אגדות עם מוסר השכל שונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6371 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...