Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדיקת צריכת זרם ללא ניתוק המצבר הכיצד ? שאלה למומחים בחשמל


מרק10
שימו לב! השרשור הזה בן 6392 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב-טוב,

 

כיצד ניתן למדוד את צריכת הזרם הכללית מהמצבר כאשר הרכב לא מונע, ללא ניתוק הקוטב השלילי, או הוצאת פיוזים באמצעים ביתיים ?

ברשותיי DMM בלבד.

האם ניתן ללפף סליל על הקוטב השלילי של המצבר ולחבר אותו לאמפרמטר ולמדוד זרם השראתי בצורה זו ?

תודה לעוזרים

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר עם מד השראות,יש מכשיר ששמים אותו על הכבל השחור או האדום של המצבר והוא נותן לך קריאת זרם מדוייקת, מכשיר מעולה למדידת זליגות ועוד.

באמצעות רב מודד בייתי, חייבים לפרק הדק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי מרק,

 

בוא נעשה סדר בבלאגן-

מד השראות הוא מכשיר לגמרי שונה ממה שנאמר. הוא מודד השראות עצמית של סלילים (נמדד ביחידות מיקרו הנרי). נכון שצבתות זרם ל-AC מבוססים על השראות אבל זה לאהופך אותם למדי השראות ובכל מקרה לא רלוונטי למקרה שלך- מדידת DC.

 

מה שאתה מחפש נקרא צבת זרם. המכשיר מקובל מאד לשימוש ב-AC ודיי נדיר לשימוש ב-DC.

 

את צבת הזרם מחברים לרב המודד והוא מתרגם זרם למתח או לזרם (תלוי בסוג) בדר"כ ביחס של חלקי 1000 ולכן איננו מתאים לזרמים נמוכים. ישנו פרוב זרם לסקופ אבל זהו פרוב יקר ודורש מגבר מיוחד לפני החיבור לסקופ. בכל מקרה איתו מודדים זרמים נמוכים. כמובן שבכל מקרה את הצבת נועלים מעל החוט (הבודד כמובן ולא צמה) ואז ניתן למדוד ללא ניתוק.

 

בעיקרון צבת AC הוא סוג של סליל (בפועל זאת ליבת שטף יעילה מאד) שמתלפף סיבוב אחד סביב החוט הנבדק. במקרה שלך ליפוף חוט לא יעזור לך היות ואתה מודד DC, שיוצר שדה מגנטי קבוע ולכן כאשר יושרה על סליל אחר (זה שתלפף) לא יווצרו בו שינויי שטף, לא שינויי מתח ולכן לא תוכל למדוד כלום.

 

ראה לינק מצורף לאתר של fluke לאביזר הרלוונטי. מובן שבשורה התחתונה ללא הצבת DC לא תוכל למדוד ללא ניתוק בלי האביזר:

http://www.fluke.nl/comx/show_product.aspx?pid=9323&locale=ilen&product=PRCU

 

לדעתי מדידת הזרם ב-AC מתבצעת ע"י השראות על הסליל ומדידת זרם ה-DC ע"י Hall sensor אבל זה רק ניחוש. לא בדקתי את העניין.

 

אם אתה רוצה למדוד צריכת זרם כאשר הסוויטץ' כבוי תחבר מד זרם בטור ותתחיל מהתחום של 10A. לא סביר בעליל שהרכב יצרוך מעל 10A כשהוא כבוי (עם סוויטץ סגור כמובן וללא מגברים או זללנים אחרים דלוקים). אם תראה שהתחום נמוך תעבור ל-mA. במקרה הכי גרוע ישרף לך הפיוז במודד.

 

אם מאד חשוב לך למדוד גם כשהמנוע דולק אין לך ברירה אלא להשתמש בצבת DC (בגלל הזרם הגבוה, לא בגלל הניתוק). צור איתי קשר במידה והדבר קריטי ואני אנסה להשיג צבת כזה לצורך הבדיקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה צריך רק זרם זליגה במנוע כבוי, אתה לא חייב לנתק הדק (ליצור "הפסקת חשמל") כדי לבדוק עם רב-מודד רגיל.

סדר חיבור: צד אחד של רב-מודד ישירות במגע עם הקוטב של המצבר, צד שני - במגע עם הטבעת שמתלבשת על הקוטב - כאשר הטבעת עדיין מחוברת לקוטב. אחרי זה מכוונים את הרב-מודד למדידת זרם ומפרידים בין הטבעת לבין הקוטב (כאשר החיבורים של רב-מודד נשארים מחוברים גם לטבעת וגם לקוטב). בצורה הזאת, המעגל החשמלי נשאר סגור כל הזמן.

 

אם אתה מנסה לעקוף בעיה של הפסקת מתח רגעית שקוראת בניתוק מצבר, זה יעזור לך. אם יש לך מטרה אחרת - אז היו כאן הצעות יותר מוצלחות משלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב תודה על המידע המפורט, כנראה שלא הסברתי את עצמי נכון.

איך ואיזה ציוד נדרש לצורך בדיקת עוצמת הזרם במעגל חשמלי אני יודע, למעשה רציתי לבנות מעגל פשוט שניתן לחבר אותו למד-זרם שיש ברשותי ולבדוק בצורה זו את זליגת הזרם ברכב ללא ניתוק המצבר.

תודה גם לשאר המשיבים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי אז ככה,

 

  1. מאחר ומדובר בזרמי זליגה (אגב אני לא מסכים להגדרה, זרם זליגה זה משהו אחר אבל העיקר שהכוונה ברורה לכולם) שהם קטנים בדר"כ מ-1A לא תוכל למדוד אותם במדוייק אפילו אם תקנה את הצבת DC שהוא בסבירות גבוהה איכותי ומדוייק יותר מכל מעגל שאני או אתה נבנה. במקרה הטוב תוכל לקבל מושג גס ברזולוציה של אמפר אחד.
  2. כמו שהסברתי עיקרון ההשראות ההדדית לא יבוא לעזרתך כאן בגלל שמדובר ב-DC. מה שכן אפשר לעשות זה לחקור קצת על איך הצבתות DC עובדות (כמו שאמרתי, אני מנחש שעל אפקט Hall) ואז לבנות מעגל כזה שיגביר סיגנל שיגיע מחיישן Hall (אגב יש בתוך הדיסטריביוטר של רכבי הזרקה חיישן כזה, רק שאני לא יודע מה הרגישות שלו- אוליי יכול להיות שימושי).
  3. נדמה לי שראיתי צבת רב-מודד שיודע למדוד גם מתח וגם זרם DC. אם אני זוכר נכון רק AC היה ניתן למדוד דרך הצבת ו-DC דרך הדקים רגילים כמו כל DMM אבל יכול להיות שאני טועה. כדאי שתבדוק, אוליי לקנות כזה לא יעלה הרבה (ברור שלא של פלוק).

אני אשמח אם למישהו יש שיטה יעילה שאני לא מכיר למדוד DC ללא חיבור טורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מודד זרמים גם לDC (בעל צבת). לא דבר כלכך נדיר.

הייתי מציע לך עזרה בשימוש עם שלי אך הטבעת אצלי מאד קטנה ולא יכולה להתלבש על כבלים עבים כמו של מצבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה"צבתות" מתחברים בנקל ל AC ו DC ע,י מתג בורר.

המכשיר מעולה, חוסך את הצורך בניתוק כבל מצבר , או אף ההליך (הנכון- ולעיתים מסוכן שכן הוא תלוי בידי הבודק לאי ניתוק של 0.X שניה) שרשם Jack_R1 .

בדיקה מדוייקת תעשה בטור כפי שרשם Jack_R1

לבעל נסיון ניתן לעבוד עם צבת השראתי בבורר DC , הקפיצות (ע"פ סוג המכשיר) יראו אם הזליגה סבירה מעל או מתחת לסביר , אך לא בדיוק של 100 אחוזים.

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק שלום

 

מדוע שלא תשלוף את הנתיך ,ותחבר את רב המודד אל שקע הנתיך ,גם בדיקת זליגה וגם תגלה את המעגל הסורר

יגאל

אגב ישנו מכשיר דיגיטלי יעודי, המודד עד רמה של מיליאמפר עם חיבור לשקע הנתיך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכול המשיבים.

הבדיקה בוצעה על הבוקר על-ידי ניתוק המצבר והתוצאות תקינות לחלוטין זליגה של 30 מיליאמפר.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6392 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...