Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7107 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

האם תיתכן צריכת שמן מוגברת בתקופה הראשונה לאחר החלפת רינגים?

 

אם כן, אז כמה צריכת שמן תיחשב לצריכה נורמלית?

 

במקרה הספיציפי מדובר בקצת פחות מ- 3/4 ליטר לאחר כ 1100 ק"מ מהחלפת הרינגים.

 

תודה מראש

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אחרי ביצוע החלפת טבעות בוכנה לא צריכה להיות צריכת שמן כפי שציינת. אם החליפו טבעות למנוע שחוק מעט אז כו תהיה תצרוכת שמן מוגברת עד להתאמת הטבעות לתוואי הצילינדר, ויתכן שגם לעולם לא תווצר התאמה ויהיה צורך לבצע שיפוץ מלא (חריטת צילינדרים).

 

אולי תספק יותר פרטים על המקרה, מה הוחלף, בכמה קילומטרים, בעקבות מה בוצע התיקון ועוד.

פורסם
אחרי ביצוע החלפת טבעות בוכנה לא צריכה להיות צריכת שמן כפי שציינת. אם החליפו טבעות למנוע שחוק מעט אז כו תהיה תצרוכת שמן מוגברת עד להתאמת הטבעות לתוואי הצילינדר, ויתכן שגם לעולם לא תווצר התאמה ויהיה צורך לבצע שיפוץ מלא (חריטת צילינדרים).

 

אולי תספק יותר פרטים על המקרה, מה הוחלף, בכמה קילומטרים, בעקבות מה בוצע התיקון ועוד.

 

 

הרכב עשה כ- 140K ק"מ...

 

החלפת הרינגים נעשתה לאחר שיפוץ מנוע שבעקבותיו גדלה צריכת השמן של המנוע...

 

עד שיפוץ המנוע, היתה צריכת שמן במסגרת המותר...

פורסם

לא הבנתי, נעשה שיפוץ מנוע או רק טבעות בוכנה? מה מצב ראש המנוע? האם שופץ?

 

תן פרטים מלאים ומדוייקים שנוכל להתייחס לבעייתך בכובד ראש.

פורסם
לא הבנתי, נעשה שיפוץ מנוע או רק טבעות בוכנה? מה מצב ראש המנוע? האם שופץ?

 

תן פרטים מלאים ומדוייקים שנוכל להתייחס לבעייתך בכובד ראש.

 

בהתחלה נעשה שיפוץ ראש מנוע, לאחר השיפוץ צריכת השמן עלתה לכליטר שמן כל 800 ק"מ.

 

כתוצאה מצריכת השמן, הוחלט להחליף את הרינגים.

פורסם

אחרי ביצוע החלפת טבעות בוכנה צריכה להיות צריכת שמן כפי שציינת.

זאת במידה שלא נתנו למנוע לעבוד במקום במשך שעתיים, עם מעט טורים ועם קירור מים. דבר שנשכח במשך השנים והמוכונאים לא מבצעים זאת.

למי יש זמן כמו פעם לחכות עוד שעתיים,לאחוז את כוס הקפה ביד ולרקד בדאגה מסביב למנוע (העובד במקום) לבדוק נזילות מים ושמן, ולחזק שוב את צנרת המים.היום מעדיפים שאת השעתיים הראשונות לאחר הביצוע יעשה בנסיעה.

ואם יהיו נזילות או כיוונים נוספים יחזור למוסך.

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם
אחרי ביצוע החלפת טבעות בוכנה צריכה להיות צריכת שמן כפי שציינת.

זאת במידה שלא נתנו למנוע לעבוד במקום במשך שעתיים, עם מעט טורים ועם קירור מים. דבר שנשכח במשך השנים והמוכונאים לא מבצעים זאת.

למי יש זמן כמו פעם לחכות עוד שעתיים,לאחוז את כוס הקפה ביד ולרקד בדאגה מסביב למנוע (העובד במקום) לבדוק נזילות מים ושמן, ולחזק שוב את צנרת המים.היום מעדיפים שאת השעתיים הראשונות לאחר הביצוע יעשה בנסיעה.

ואם יהיו נזילות או כיוונים נוספים יחזור למוסך.

בברכה דוד.

 

תודה, אחרי כמה קילומטרים הצריכה צריכה לחזור להיות במסגרת הנורמה?

פורסם

עשיתי כמה אוברולים בחיי, אם אתה שם רינגים מאיכות טובה על מנוע במצב תקין, שאין לו חריצים בצילינדרים ואין שחיקה קונית אובלית מופרזת, תצרוכת השמן נעלמת כלא הייתה.

 

בלי לשם מים מים בששון, שעתיים וגם לא שלוש (אגב ,פעם ראשונה שאני שומע על זה) רק נסיעת הרצה של 500 קלומטר והחלפת שמן מנוע ופילטר.

 

החלפת רינגים במנועים מעט שחוקים, לפעמים זה מצליח ולפעמים לא.

כמה קילומטרים נסע הרכב לאחר החלפת הרינגים?

פורסם
החלפת רינגים במנועים מעט שחוקים, לפעמים זה מצליח ולפעמים לא.

כמה קילומטרים נסע הרכב לאחר החלפת הרינגים?

הכותב ציין כבר בתגובתו הראשונה 1100 ק"מ מאז החלפת הרינגים.

מה שלא ברור מדוע שופץ בכלל המנוע מלכתחילה, בעוד שבפרוש צויין שהמנוע לא צרך שמן לפני השיפוץ, אם כך השאלה המתבקשת מדוע בכלל שופץ המנוע, ומה התהליך שעבר שיפוץ המנוע, ומה הוחלף בשיפוץ?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

שלום לך מר דן !

כתבת,א.אם אתה שם רינגים מאיכות טובה על מנוע במצב תקין".

ב."עשיתי כמה אוברולים בחיי". אני מכיר הרבה אנשים שמשתמשים במילה עשיתי ומתכוונים למילה עשו לי. ניכר מדבריך שאינך מכונאי.

הסביר לנו בבקשה,מה הסיבה ששמו לך רינגים מאיכות טובה על מנוע במצב תקין.(אגב ,פעם ראשונה שאני שומע על זה).אם המנוע במצב תקין,מדוע לשים עליו רינגים ?.

לא העיקר לכתוב, צריך גם לחשוב מה לכתוב.

אגב, איך המים אצלכם בכוכב נוגה יש חוסר ?.:-P

בברכה דוד.

__________________

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

מעניין דוד, אז למה באמת עושים רינגים? והמושג חצי אובראול אני המצאתי, לדעתך?

 

יתכן שרינגים יהיו תפוסים או שחוקים, הרי הם ישחקו עוד לפני המנוע -ואז מצב המנוע לא מצריך חריטה רק הוניג.

 

וכן דוד, אני מכונאי -אמנם יותר צעיר ממך (כנראה), אבל אוהב את עבודתי ועושה אותה טוב מאוד.

 

אפרופו הוניג. יתכן ולא בוצע או לא בוצע כמו שצריך - צריך לדעת איך לעשות זאת מבלי לשרוף את דפנות הצילינדר ולקבל תוצאות טובות.

פורסם
אחרי ביצוע החלפת טבעות בוכנה צריכה להיות צריכת שמן כפי שציינת.

זאת במידה שלא נתנו למנוע לעבוד במקום במשך שעתיים, עם מעט טורים ועם קירור מים. דבר שנשכח במשך השנים והמוכונאים לא מבצעים זאת.

למי יש זמן כמו פעם לחכות עוד שעתיים,לאחוז את כוס הקפה ביד ולרקד בדאגה מסביב למנוע (העובד במקום) לבדוק נזילות מים ושמן, ולחזק שוב את צנרת המים.היום מעדיפים שאת השעתיים הראשונות לאחר הביצוע יעשה בנסיעה.

ואם יהיו נזילות או כיוונים נוספים יחזור למוסך.

בברכה דוד.

 

 

שלום.

צר לי לאכזב אותך אבל התשובה שלך לא נכונה!!!

אני לשם שינוי יכול לומר שעשתי אם לא מאות אז אלפי שיפוץ מנועים.

שים לב אסור להריץ מנוע במקום אחרי שיפוץ או החלפת רינגים!!! יש להניעה לבדוק מערכות וישר לינסוע בצורה רגילה ומתונה. כול זאת מהסיבות הבאות. כאשר מנוע מיסתובב במקום משך זמן ארוך, המנוע עובד על טמפ' מקסימלית כי אין זרימת אויר חיצונית והקרור מיתבצע רק בעזרת המאורר וצינור הפליטה יציעת גזים שרופים המפנים חום. מה שקורה השמן מיתחמם יתר על המידה ומפסיק להוליך את החום מטבעות הבוכנה לצילנדר לקרורם ואז נוצרת שיכבת גלזורה על הצילנדר [גלזורה זה כמו שיכבת לכה חלקה ומבודדת] והגלזורה גורמת זנק חמור לרינגים והמנוע.

מה שקרה אצל הבחור זה כמה דברים או מכונאי מאפן ,או טעות בדיאגנוזה של המכונאי על חשבון הלקוח, או תיקון חרה מכונאי גרוע.

מנוע ששיפצו לא ראש כמו שצריך והוחלפו רינגים בצורה מיקצועית לא יטרוף ולא ישתה ולא יצרוך שמן ביכלל!!! המום היחידי בהחלפת רינגים היא תוחלת חיים קצרה יותר יחסית ממנוע שעבר שיפוץ מלא.

אגב: לדעת איזה רינגים להרכיב זו אמנות כי זה לא כול כך פשוט לקנות ולהרכיב. יש כללים וצריך לדעת אותם, כמו כן יש סוגים שונים של רינגים , יש מצוינים ויש זבל אמיתי וצריך לדעת להבדיל

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

פורסם

מה שקרה אצל הבחור זה כמה דברים או מכונאי מאפן ,או טעות בדיאגנוזה של המכונאי על חשבון הלקוח, או תיקון חרה מכונאי גרוע.

מנוע ששיפצו לא ראש כמו שצריך והוחלפו רינגים בצורה מיקצועית לא יטרוף ולא ישתה ולא יצרוך שמן ביכלל!!! המום היחידי בהחלפת רינגים היא תוחלת חיים קצרה יותר יחסית ממנוע שעבר שיפוץ מלא.

 

 

צר לי לאכזב אותך אבל המכונאי שלי הוא טוב ועושה עבודה מצויינת, אשמח לקבל תשובות מה לבדוק הלאה? האם לחכות ולראות אם הצריכת שמן מתמעטת?

 

אגב, כ- 500 ק"מ לאחר החלפת רינגים המנוע עדיין לא אכל אפילו טיפת שמן.

פורסם

ידידי בני ל !

צר לי לאכזב אותך אבל התשובה שלך לא נכונה!

"אסור להריץ מנוע במקום אחרי שיפוץ או החלפת רינגים !.כול זאת מהסיבות הבאות. כאשר מנוע מיסתובב במקום משך זמן ארוך, המנוע עובד על טמפ' מקסימלית." אם היית קורא את תגובתי יותר בעיון,היית מוצא שכתבתי "עם מעט טורים ועם קירור מים".ז.א. הכנסת צינור מים במקום מכסה הרדיאטור שהמים יטפטפו החוצה.בכך תמנע שהמנוע יעבוד על"טמפ' מקסימלית.חוץ מזה השיטה הזאת של הרצת המנוע היתה נהוגה במשך שנים.אתה יכול לשאול את ידידנו המשותף אברהם "סמוך"שהוא מהנדס מכונות ובעל מפעל לחריטת מנועים,אם אני לא טועה הותיק ביותר בארץ.הוא חרט לי בזמנו גם את המנועים של הג'יפים 42,שלא לדבר גם על הסוסיתות למינהם.

ועוד דבר,במקומך לא הייתי ממהר לכנות את המכונאי של Tigra16V בשמות גנאי,עובדה שהוא כתב "המכונאי שלי הוא טוב ועושה עבודה מצויינת".אל תשכח שכולנו באותו המקצוע,ציטוט מדברי מוסך רון"לא כדאי לכרות את הענף עליו אנו יושבים."

בני,בני ימדרוב. :-P

בידידות דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

ידידי בעלי הנסיון, בהחלט מעניין לשמוע דעות שונות וויכוחים בין בעלי מקצוע מעולים ללא ספק. כל אחד וסגנון הכתיבה שלו, אל לאף אחד להתרגש. נראה לי שבני צריך פשוט להגדיל את הפונטים עוד יותר בחתימה שלו כדי שזה יהיה ברור :-)

 

לגבי סוגיית הרינגים האיכותיים. בני, דוד, Dan-Din, צביקה וכל מי שיכול לתרום לתשובה- אתם יכולים להסביר כיצד ניתן לזהות רינג איכותי לעומת רינג פשוט (מלבד להשתמש בחוש השישי שי זיהוי איכות רינגים). הנסיון שלכם לא יסולא בפז ולכן חשוב שאנשים ילמדו מכם.


×
×
  • תוכן חדש...