Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Mercedes Benz Geländewagen


Ahbarony
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5760 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

MERCEDESBENZG-Klasse-W460--medium-949_3.jpg

 

כבר מזמן הרכב הזה מעניין אותי. לדעתי זוהי אגדה באותה רמה כמו הדיפנדר המקורי ואפילו יותר. עובדה שעד היום מייצרים אותו בשינוי עיצובי קל מהמקור לפני 30 שנה.

אבל משום מה ראיתי בודדות כאלה בארץ וגם אלה היו הגרסאות היקרות מתוצרת עכשווית הפלצנית.

האם יש או היו כאלה בארץ?

במה כרוכה אחזקה של רכב כזה בארץ הן מבחינה כספית והן מבחינה לוגיסטית?

פורסם

אם אני זוכר נכון, זה הG קלאס. הוא מעל 3.5 טון כולל, מה שאומר שצריך רשיון למשאית בשביל לנהוג בו. לכן לא יובא לארץ באופן סדיר.

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

פורסם

השינוי מ-4 טון ל-3.5 התרחש לפני שנים ספורות מאוד (כשלוש, למיטב זכרוני). זה בהחלט לא רלבנטי לשנתונים שאליהם בוקי התייחס, מה גם שכל מי שקיבל רישיון לארבעה טונות יכול עדיין לנהוג ברכב שמשקלו הכולל הוא עד ארבעה טונות.

אולי יש משהו שאינני מודע אליו, אבל מאיך שזה נראה עכשיו, לא זאת היתה הסיבה לחוסר הפופולריות שלו.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
השינוי מ-4 טון ל-3.5 התרחש לפני שנים ספורות מאוד (כשלוש, למיטב זכרוני). זה בהחלט לא רלבנטי לשנתונים שאליהם בוקי התייחס, מה גם שכל מי שקיבל רישיון לארבעה טונות יכול עדיין לנהוג ברכב שמשקלו הכולל הוא עד ארבעה טונות.

אולי יש משהו שאינני מודע אליו, אבל מאיך שזה נראה עכשיו, לא זאת היתה הסיבה לחוסר הפופולריות שלו.

אלאד, אסביר יותר טוב....

מנתוני היצרן...

Curb weight + payload = total weight 1990kg + 2110kg = 4100kg

רשיון דרגה 2, היה בעבר עד למשקל כולל של 4 טון. כך שגם אז, נדרש רשיון למשאית בשביל לנהוג בו....

אבל מה אני יודע.... רק עבדתי כמה שנים במרצדס....:wink:

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

פורסם

לא הטלתי ספק ברמת הידע שלך, וקל וחומר שלא אעשה זאת כעת, משהתברר לי כי עבדת במרצדס. כל שארצה זה להפנות אותך לדברים שכתבת בהודעתך הקודמת, ואנא שים לב לקטע המודגש:

אם אני זוכר נכון, זה הG קלאס. הוא מעל 3.5 טון כולל, מה שאומר שצריך רשיון למשאית בשביל לנהוג בו. לכן לא יובא לארץ באופן סדיר.

רק כשהעליתי את התהיה שלי, חשפת את הנתון לפיו משקלו הכולל של הרכב הינו 4.1 טון, מה שיכול להסביר מדוע יש צורך ברישיון למשאית כדי לנהוג בו.

איך שלא יהיה, יש כאן איזה אחד שקוראים לו bagira, שהשמועה מספרת שהוא מכיר את הכלי הזה די טוב.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
לא הטלתי ספק ברמת הידע שלך, וקל וחומר שלא אעשה זאת כעת, משהתברר לי כי עבדת במרצדס. כל שארצה זה להפנות אותך לדברים שכתבת בהודעתך הקודמת, ואנא שים לב לקטע המודגש:

 

רק כשהעליתי את התהיה שלי, חשפת את הנתון לפיו משקלו הכולל של הרכב הינו 4.1 טון, מה שיכול להסביר מדוע יש צורך ברישיון למשאית כדי לנהוג בו.

איך שלא יהיה, יש כאן איזה אחד שקוראים לו bagira, שהשמועה מספרת שהוא מכיר את הכלי הזה די טוב.

אלעד,

התיחסתי בדברי הראשונים, לפותח השרשור שכתב בצורה בוטה לטעמי "אבל משום מה ראיתי בודדות כאלה בארץ וגם אלה היו הגרסאות היקרות מתוצרת עכשווית הפלצנית."

והתגובה שלך לדברי "אולי יש משהו שאינני מודע אליו, אבל מאיך שזה נראה עכשיו, לא זאת היתה הסיבה לחוסר הפופולריות שלו."

ואני שואל, מאין הזכות, מעבר לדמוקרטיה וכו', לצאת בהשערות בלי מידע או ידע מוקדם? אם תרצה לדעת מהם השיקולים הנוספים של יבואן זה או אחר, בבחירת דגמים לייבוא, רק תשאל.

ככה בדיוק יוצרים שמועות או דעות קדומות....:?

אוטוטו יום כיפור והכל ייסלח...:wink::lol:

תורת היחסות, מיוחסת לאלברט איינשטיין. ההסבר, שלי!

לפני שאתה עונה "חרא" לשאלה, מה שלומך, חשוב רגע מה זה "חרא", בשביל בן אדם שסובל מעצירות!

פורסם

G קלאס לא מחייב רישיון משאית.

לא היום ולא בעבר.

מקסימום משקל מותר שלו לא מגיע ל 4 טון וגם לא ל 3.5

יבואן מרצדס לא מייבא G קלאס בשל שיקולים אחרים. הניחוש שלי הוא שפשוט אין ביקוש.

פורסם

רבותי. תרשו לי להבהיר את עצמי. אני לא מדבר על W463. זהו רכב פלצני ומיותר שמיועד לקהל יעד שאינני נמנה איתו וטוב שכך.

אבל מאוד מעניין אותי הדגם המקורי W460. ליתר דיוק 230G החל משנתון 83 דומני. הייתה כזאת בחצר בניין שגרתי בו ונזכרתי בה כזכרון חמים מהילדות, כאשר הזדמן לי לנסוע בG500 חדישה שעברה בסדנה של בראבוס בדרך. למיטב הבנתי לא צריך שום רשיון מיוחד לכלי זה. אומנם כורסאות עור אדומות של בראבוס יותר נוחות מקרש עם בד משבצות שאני זוכר, אבל אני רוצה את המשבצות. גם אין מערכת ניווט ורדיו לווני, אבל אני אסתדר.

כאמור, יבואן והשיקולים שלו כעת לא מעניינים אותי. דווקא, עד כמה שידוע לי, ניתן להזמין G-KLASSE היום. ראיתי כמה חדשות כאלה ואחת פחות חדשה ליד שגרירות צרפת עם מספרים לבנים.

יותר מעניין אותי האם יש כאלה למצוא בארץ ובמה כרוכה אחזקה של רכב כזה. הבנתי שהוא לא מסובך לאחזקה ומאוד אמין עקב יועודו הצבאי במקור. אבל איך מתמודדים עם חלודה וכדומה? חלקים מחו"ל הבנתי שלא בעיה, חוץ מבירוקרתיה. האומנם?

פורסם

ואני שואל, מאין הזכות, מעבר לדמוקרטיה וכו', לצאת בהשערות בלי מידע או ידע מוקדם? אם תרצה לדעת מהם השיקולים הנוספים של יבואן זה או אחר, בבחירת דגמים לייבוא, רק תשאל.

ככה בדיוק יוצרים שמועות או דעות קדומות....:?

כנראה שלא הבנת היטב את שכתבתי. קרא שוב ותבין בדיוק את מקור ההשערה שלי.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

ה g הוא רכב אגדי, עם עבירות הכי גבוהה שאפשר, ובדגמים של פעם גם פשטות וקשיחות מדהימה שמתאימה לדור ההוא של מרצדסים שהיה הטוב ביותר.

 

למיטב זכרוני הוא מיוצר משנת 79 כך שהוא מתחיל להיות אספנות. אני מניח שמנוע 230 מאוד קטן עליו, אחר כך הוא בא עם 280 ואחר כך עם שלל גרסאות מנוע אבל לייבוא זה עדיין לא רלוונטי.

 

יש גרסה ארוכה וגרסה קצרה, הקצרה שימשה חקלאים בכל רחבי אירופה. הרבה כאלה נתפסו שלל ונמכרו במכרזים, אבל לא לתנועה בכבישים.

 

יש מעט מאוד בארץ מסיבה פשוטה: הן עלו הון...ובשנים הרלוונטיות לא היתה כאן תרבות ג'יפים מפותחת כך שלא היה ביקוש. בשנות השמונים היו כאן סיקסים וזהו (פחות או יותר) גם דיפנדרים היו מעט מאוד בארץ עד שנות ה 2000.

 

במשך השנים הן התמחשבו כמו כל המרצדסים והפכו לרכבים בעייתיים מאוד. הצורה הבסיסית לא השתנתה, אבל הפשטות המכאנית ואיכות הייצור האגדית נעלמה.

 

גילוי נאות: כשיימי זלטין יעברו (אינשאללה) ובעוד כמה שנים, אחת כזו בהחלט נמצאת אצלי ברשימת הייבוא. למיטב ידיעתי מדובר בג'יפ הטוב ביותר אול אראונד שיוצר מעולם.

 

אגב, הוא יוצר בשיתוף חברת שטיייר פוך האוסטרית שהיתה אחראית לתמסורות וכו'. הן נמכרו באירופה גם עם סמל שטייר.

 

מבחינת פשטות ותחזוקה: מאוד פשוט ומאוד אפשרי לתחזק. ברמת המנוע חשמל וכו' כמו כל מרצדס מהשנים ההלו, ברמת התמסורות צריך לייבא אבל יש המון חלקים משומשים והם עמידים מאוד. ברמת הפח, כן הן מחלידות אבל בגלל הקווים הישירם לחלוטין של הפח לא מסובך במיוחד לשחזר אותם.

 

בהצלחה

 

לסיכום, להזהר מאוד מדגמים מעל אמצע שנות ה 90, הישנים יותר כלים נפלאים.

פורסם

למיטב הבנתי מאז ומעולם הם ייוצרו על ידי שטייר פוך באוסטריה. עד אצם היום הזה. בעצם כל הרכב תוכנן על ידם. מרצדס נתנו מנוע וסמל שתחתם היה יותר קל להתמודד במכרזים צבאיים.

בשנות ה90 מרצדס התערבו יותר וכך נולד הממזר - W463 של שנות ה90. זה רכב אחר עם מערכת הנעה שונה מהמקורית וגימור פנים ברמות של S קלאס, אבל יותר קיטשי, שנהיה מאוד אהוב על פושעים וזמרי ראפ.

פורסם

ובכן, חברים, בידי נמצא כעת האוטומוביל רוויו של דגמי 1980, אותם ניתן לייבא כבר מתחילת השנה. הנה המידע הרלבנטי:

הרכב יצא לשוק בפברואר 1979. שווק בשוייץ, אוסטריה ומזרח אירופה כ"פוך"(שטייר-דיימלר-פוך) ובשאר אירופה כמרצדס.

המכונית הוצגה עם 4 מנועים ותיבה ידנית או אוטומטית, לשתיהן 4 הילוכים.

300GD-מנוע דיזל בעל 5 ציל' בהספק 80 כ"ס, מהירות מקס' 130 קמ"ש

240GD-ציל' אחד פחות ו-72 כ"ס, 105 קמ"ש

230G- בנזין 4 ציל' עם מאייד ו-90(וכאופציה 102) כ"ס, 135/122 קמ"ש

280GE-בנזין 6 ציל' מוזרק, 150כ"ס, 150 קמ"ש

 

להלן המשקלים, עצמי/כולל בק"ג, לדגם 300GD(הכבד בסדרה):

קצר עם ברזנט-2500/1700

קצר סגור(3 דלתות)-2500/1750

ארוך סגור(5 דלתות)-2800/1870

 

למיטב זכרוני, בשנות השמונים כלמוביל נמנעה מיבוא הדגם הזה, גם בהזמנות מיוחדות.

 

מקווה שעזרתי.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם
ה g הוא רכב אגדי, עם עבירות הכי גבוהה שאפשר, ובדגמים של פעם גם פשטות וקשיחות מדהימה שמתאימה לדור ההוא של מרצדסים שהיה הטוב ביותר.

 

למיטב זכרוני הוא מיוצר משנת 79 כך שהוא מתחיל להיות אספנות. אני מניח שמנוע 230 מאוד קטן עליו, אחר כך הוא בא עם 280 ואחר כך עם שלל גרסאות מנוע אבל לייבוא זה עדיין לא רלוונטי.

 

יש גרסה ארוכה וגרסה קצרה, הקצרה שימשה חקלאים בכל רחבי אירופה. הרבה כאלה נתפסו שלל ונמכרו במכרזים, אבל לא לתנועה בכבישים.

 

יש מעט מאוד בארץ מסיבה פשוטה: הן עלו הון...ובשנים הרלוונטיות לא היתה כאן תרבות ג'יפים מפותחת כך שלא היה ביקוש. בשנות השמונים היו כאן סיקסים וזהו (פחות או יותר) גם דיפנדרים היו מעט מאוד בארץ עד שנות ה 2000.

 

במשך השנים הן התמחשבו כמו כל המרצדסים והפכו לרכבים בעייתיים מאוד. הצורה הבסיסית לא השתנתה, אבל הפשטות המכאנית ואיכות הייצור האגדית נעלמה.

 

גילוי נאות: כשיימי זלטין יעברו (אינשאללה) ובעוד כמה שנים, אחת כזו בהחלט נמצאת אצלי ברשימת הייבוא. למיטב ידיעתי מדובר בג'יפ הטוב ביותר אול אראונד שיוצר מעולם.

 

אגב, הוא יוצר בשיתוף חברת שטיייר פוך האוסטרית שהיתה אחראית לתמסורות וכו'. הן נמכרו באירופה גם עם סמל שטייר.

 

מבחינת פשטות ותחזוקה: מאוד פשוט ומאוד אפשרי לתחזק. ברמת המנוע חשמל וכו' כמו כל מרצדס מהשנים ההלו, ברמת התמסורות צריך לייבא אבל יש המון חלקים משומשים והם עמידים מאוד. ברמת הפח, כן הן מחלידות אבל בגלל הקווים הישירם לחלוטין של הפח לא מסובך במיוחד לשחזר אותם.

 

בהצלחה

 

לסיכום, להזהר מאוד מדגמים מעל אמצע שנות ה 90, הישנים יותר כלים נפלאים.

 

Agree with everything and they are not cheap even today even here in Austria

 

http://www.tschiewagon.com/de/mercedes-g-klasse-gelaendewagen/index.php

 

These are just examples from a business`site, but for the old ones you are talking about at least €5000 for a good one. T

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

×
×
  • תוכן חדש...