Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5252 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בקנית הרכב המיכל של נוזל קירור היה כמעט מלא. לאחר חודשיים המפלס קצת ירד והיתי במוסך עם בעיה אחרת. אמרתי להם גם על זה. מילאו לי נוזל ואמרו לא נורא. עכשיו תוך חצי שנה מקניית הרכב הנוזל הוא על קוו התחתון. כשרכב מתחמם המפלס עולה קצת מעל קוו התחתון. אני אלך למוסך ביום רביעי. רציתי לשאול את דעתכם. תודה מראש.

  • תגובות 84
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

זה לא סביר.

 

יחד עם זאת, תביא בחשבון שמרבית הסיכויים שמדובר בדליפה מאחד מחיבורי הצינורות, תקלה מינורית שאמורה להיות מתוקנת בקלות.

 

לצורך הביטחון ולמקרה שמדובר במשהו חמור בהרבה (למשל תקלה באטם ראש מנוע), דאג לקבל תיעוד כתוב מהמוסך על כל פניה שלך בנדון.

פורסם

תודה לך על התשובה. באמת אבקש ביום רביעי כשאגש לשם. חבל שלא התעקשתי חודשיים אחרי קנייה בביקור שלי במוסך לרשום את הטיפול. הם סתם מילאו נוזל.

פורסם
בקנית הרכב המיכל של נוזל קירור היה כמעט מלא. לאחר חודשיים המפלס קצת ירד והיתי במוסך עם בעיה אחרת. אמרתי להם גם על זה. מילאו לי נוזל ואמרו לא נורא. עכשיו תוך חצי שנה מקניית הרכב הנוזל הוא על קוו התחתון. כשרכב מתחמם המפלס עולה קצת מעל קוו התחתון. אני אלך למוסך ביום רביעי. רציתי לשאול את דעתכם. תודה מראש.

רצוי לבצע בדיקה של מערכת הקירור. ניתקלתי בלא מעט מקרים של רכבים חדשים תוצרת קונצרן VAG שמאבדים מים בתקופת ההרצה דרך משאבת המים דבר שחולף לאחר תקופת מה והדבר נחשב תקין מבחינת מוסכי הייבואן.

איזה כייף לי :)

פורסם

זה אכן יכול להיות משהו פשוט כמו אטימה לקויה של המכסה של הרדיאטור או מיכל הפיצוי.

בכל מקרה התקלה צריכה להיות מדווחת ורשומה במוסך המורשה.

המוסך יכול לבצע בדיקת דליפות של מערכת המים, לא צריך להסתמך רק על ירידת המפלס במיכל.

פורסם

אל תתפלא אם לא ימצאו כלום, ראיתי מקרים דומים שחפרו את הכל ולא מצאו כלום גם אחרי כל הבדיקות כולל בדיקת דליפות במערכת קירור, קומפרסיה וכ"ו.

פורסם

תוכל לפרט מעט על מקרים בהם חפרו ולא מצאו כלום. האם מדובר היה על רכבים חדשים ובכלל איך קורה שלא מוצאים את הסיבה לאובדן נוזל קירור.

פורסם
בקנית הרכב המיכל של נוזל קירור היה כמעט מלא. לאחר חודשיים המפלס קצת ירד והיתי במוסך עם בעיה אחרת. אמרתי להם גם על זה. מילאו לי נוזל ואמרו לא נורא. עכשיו תוך חצי שנה מקניית הרכב הנוזל הוא על קוו התחתון. כשרכב מתחמם המפלס עולה קצת מעל קוו התחתון. אני אלך למוסך ביום רביעי. רציתי לשאול את דעתכם. תודה מראש.

התנהגות סבירה לגמרי. המשך לעקוב אם המפלס יורד מתחת לקו התחתון כאשר הרכב קר, גש למוסך שוב.

פורסם
זה לא סביר.

 

יחד עם זאת, תביא בחשבון שמרבית הסיכויים שמדובר בדליפה מאחד מחיבורי הצינורות, תקלה מינורית שאמורה להיות מתוקנת בקלות.

 

לצורך הביטחון ולמקרה שמדובר במשהו חמור בהרבה (למשל תקלה באטם ראש מנוע), דאג לקבל תיעוד כתוב מהמוסך על כל פניה שלך בנדון.

בעבר כבר כתבתי שהדבר סביר בהחלט שרכב חדש מאבד מים. ניתן לראות דליפה או נוזל קירור שהתייבש בפתח הניקוז הנמצא בתחתית המשאבה בתקופת RUN-IN קרי עד שהאטמים (טבעות אטימה) מתיישבים ואוטמים בצורה נאותה.

דרך אגב יש משאבות שיש להם שני פתחים או חרירים אחד לאדים בחלק העליון ואחד לנוזל קירור בחלק התחתון.

 

לא בכול המשאבות ניתן לראות דליפה או נוזל קירור שהתייבש מכיוון שהדבר תלוי במבנה משאבת המים.כמות נוזל הקירור שהולכת לאיבוד תלוייה בסוג האטם של ציר המשאבה.

 

בתור אחד שעסק בתיכנון משאבות מים לתעשייה קבל הסבר.

בקישור המצורף הסברתי את התופעה בצורה קצת יותר מורחבת (הודעה מספר 15).

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2892386&postcount=15

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק, ברור שאתה צודק וסביר ואף תקין שמשאבה תאבד נוזל בתחילת חייה, השאלה היא כמה - ומהתאור של פותח השרשור נראה לי שהאבדן לא סביר וגבוה בהרבה מהמוכר לי מכלי הרכב החדשים שעלו אצלנו על הכביש.

 

את האבדנים הקטנים שהיו ייחסתי לכיסי אוויר שנותרו במערכת הקירור כמו גם לנזילות קלות שנאטמות מעצמן.

כפי שכתבתי במקרה הזה מדובר לדעתי באיבוד נוזל חמור מידי.

פורסם

גם בגולף הקודמת ובמיוחד הנוכחית שברשותיי היה מחסור בנוזל הקירור והמפלס היה יורד מסימן MAX לתחום של בין MIN-MAX בחודשים הראשונים לאחר רכישת הרכב.

כמה זה תקין ?

מנסיוני ומדיווח של אנשים בפורום ברכבי קונצרן VAG חדשים מערכת הקירור מאבדת בסה"כ בסביבות 250-500 מ"ל.

 

אני לא מסכים שנזילות קלות נאטמו מעצמן אלא אם מדובר על מערכת המים בבית פרטי שגרגירי חול ואבנים בכמות לא מבוטלת צפים במים.

הלחץ במערכת הקירור יעיף כול פירור של לכלוך במוקדם או במאוחר ולא תהייה אטימה.

איזה כייף לי :)

פורסם
מרק, ברור שאתה צודק וסביר ואף תקין שמשאבה תאבד נוזל בתחילת חייה, השאלה היא כמה - ומהתאור של פותח השרשור נראה לי שהאבדן לא סביר וגבוה בהרבה מהמוכר לי מכלי הרכב החדשים שעלו אצלנו על הכביש.

 

את האבדנים הקטנים שהיו ייחסתי לכיסי אוויר שנותרו במערכת הקירור כמו גם לנזילות קלות שנאטמות מעצמן.

כפי שכתבתי במקרה הזה מדובר לדעתי באיבוד נוזל חמור מידי.

אתה צודק, האיבוד מים דרך משאבת מים הוא זניח ומינורי, בטוח לא ברמה כפי המתוארת כאן.

אפשרות סבירה לשינוי כה דרסטי במפלס הנוזל קירור הוא כיסי אויר, למרות שקצת קשה לקבל זאת כי במפעל ממלאים את מערכת קירור ע"י ציוד מיוחד עם ואקום, ללא אפשרות לכיסי אויר להיווצר, אך בהחלט יתכן כי הרכב טופל במערכת הקירור לאחר שירד מפס היצור, עוד אצל היצרן או היבואן ולכן יש למשיך לעקוב אחר המפלס ואם ממשיך לרדת, לטפל.

פורסם

דרך רציתי לשאול בדיוק אותה שאלה,

אני קניתי שברולט ספארק בחודש נובמבר, עד עכשיו הרכב עשה 4500 ק"מ, שמתי לב שמפלס נוזל הקירור ירד בערך 1 ס"מ מתחת לקו המקסימום, וגם שמן מנוע ירד במפלס.

האם זה תקין?

Leon 2014: HU: OEM | TW: MT23|MID: PROFI PHASE | AMP: Genesis Profile 4 | MONO: JL :

|Audio 250\1 | SUB: DLS Kw10|ALPINE PXE H650


×
×
  • תוכן חדש...