Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4641 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בתור הבעלים לשעבר של מאזדה 3 ספיריט 2006 הייתי רוצה להעלות כמה דברים לגבי מחלות החשמל הנפוצות של הרכב:

 

סיפור קטן על כפתור קטנטנן שעשה צרות.

 

אני לא בעל מקצוע אבל נתקלתי במחלה בבורר אקלים של המזדה (מד טמפ' בגלגלת למי שלא מכיר),

 

לאט לאט מבלי לשים לב הוא הפסיק לעבוד, אם פעם כל מדרגה קטנה ימינה ושמאלה הייתה מגיבה באופן מיידי, היית פתאום יכול להרגיש שהכפתור מסתובב לך הרבה יותר על "ריק".

 

כשהלכתי לבדוק את הנושא נדהמתי,

 

בחברה הציעו לי להחליף את כל הקונסולה של המזגן בסכום מכובד של ב-4 ספרות,

 

אצל אנשים פרטיים קיבלתי הצעות לקונסולה יד 2 משופצת בסביבות ה600 ש"ח (פלוס מע"מ!, לא כולל!)

 

במקרה סיפרתי את הדבר הזה למי שהתקין לו את המערכת אודיו במזדה בזמנו והוא, כשהקונסולה כבר מפורקת, לקח אותה הצידה, החליף איזשהו חלק קטנטן בקנסולה שקשורה לבורר האקלים. והפלא ובפלא - לאחר ההתקנה הבורר עבד כמו ביום הראשון!

 

בשורה התחתונה, זה לא עלה לא לי ולא למתקין שום דבר חוץ מ2 דקות עבודה (הקונסולה כבר הייתה מפורקת בגלל התקנת המערכת אודיו) ואולי חלק קטן שהוא החליף על הדרך (אני לא בעל מקצוע, אבל אני יכול להעיד שזה חלק חסר משמעות מבחינה כספית).

 

אז כמה עלה לי? כלום ! נאדה ! בחינם!

 

וגם אם לא הייתי מתקין אצלו את המערכת ,אז כמה זה כבר היה עולה? 100 ש"ח? אם כבר אז בגלל הפירוק וההרכבה.

 

 

בשורה התחתונה, אל תתפתו להאמין לכל בעל מקצוע מבלי לבדוק קודם. במקרה שלי אז היה לי גם המון מזל להיתקל באדם הגון שלא ניסה לעשות על זה כסף.

 

לבעלי המקצוע יהיה הרבה יותר קל פשוט להחליף לכם את הקונסולה למשופצת, לחלוב מכם כמה מאות שקלים, לקחת את הישנה כחלק מהעסקה כשלהם זה ממש לא עולה כלום. פשוט גזל.

 

 

לידיעת הקוראים.

I should win a fucking AWARD for being me

פורסם

המזגן עדיין המשיך לעבוד כרגיל, אבל אם הוא היה נמצא בטמפ' מסויימת, אז זה מה שיהיה, מד הטמפ' נתקע במקום ועם מזל זז חצי מעלה לפה או לשם אם ממש תתאמצו. אני מדבר על החל' הימני בקונסולה.

 

לגבי התאורה אני לא ממש זוכר, בכל מקרה זה לא משהו שממש הטריד אותי בזמנו.

I should win a fucking AWARD for being me

פורסם

זה לא חדש שאפשר לתקן את בקרת האלקים ב 3 דקות עבודה.

 

סידרתי אצלי...אצל דוד שלי...ועוד חבר מהעבודה.

 

מה שצריך זה סבלנות ודבק 3 שניות ומבטיח לך זה עובד יותר טוב מחדש.

 

בינתיים אצלי שנה שלמה טפו טפו טפו הכל מצוין.

 

יוגב

Mazda 3 Spirit Canary Yellow

פורסם

עוצמת המפוח וקביעת הטמפרטורה ברכבי מאזדה 3 נקבעת ע״י גלגלים אל גלגלים אלו מחוברים מין״מסרקים״ שנוגעים בלוח אלקטרוני וכך אתה בוחר את הטמפרטורה ואת העוצמה . בעיה נפוצה ופשוטה לתיקון בבית חבל על הכסף לקח לי לעשות את זה בחצי שיה כולל פירוק והתקנת הפלסטיקה.

״בצרה קראת ואחלצך...״

פורסם

יש המון רכיבים ברכב שניתן לתקן בעלות אפסית עד מגוחכת.

הבעייה היא שמוסכים לא אוהבים לתקן (אם כי לעיתים גם אסור להם), מוסכים אוהבים להחליף. גם הרביצו קופה וגם חסכו לעצמם הרבה עבודה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

הרבה תקלות חשמל, העלות תיקון שלהם רק מבחינת חלקים היא כמה שקלים, מקסימום עשרות שקלים בודדות.(גם מבחינת עבודה, בהתחלה לוקח זמן למצוא את התקלה, אבל לאחר מכן זה בטוח חוזר על עצמו, ככה שזה בידיוק כמה דקות לתקן).

 

לפי מה שאתה מתאר הבעיה היא איזה טרנזיסטור כלשהו שגמר קריירה.

 

ככה זה בעולם, תקלה של כמה גרושים, בגלל שרוב האנשים לא יודעים ואף פוחדים מחשמל, מנצלים ולוקחים על זה מינימום שלושה אפסים בחשבונית.

 

לדעתי כל האלקטרוניקה הזאת מיותרת, בקרת אקלים, מסכים, עניינים.

הכי טוב והכי פשוט זה כמו במכוניות הישנות, כפתור עם ארבעה עוצמות, ברז לויסות חום-קור, ובורר מצבי תעלות. (וכמובן כפתור AC.)

לא צריך יותר מזה.

היום כל המסכים וכל הטכנולוגיה, יותר מסובך ממזגן של בית.

פורסם

אספר לך יותר מזה,

קניתי מאזדה 3 לא מזמן,

והתאורה של הבקרת אקלים לא עבדה,

חשבתי שזה כך, שלא רציך לביות תאורה שם.

נכנסתי בטעות לרכב אחר, והפלא ופלא התארוה עובדת,

שיחקתי קצת עם הגלגל טמפרטורה ומרגיש שזה קשיח, נגיעה קלה והטמפרטורה עולה,

אצלי במאזדה צריך לסובב סיבוב שלם בשביל להרים טמפרטורה אחת,

בררתי מחירים, תחליפים,שיפוצים ומה לא!!!

כול הפתרונות היו 600 ומעלה...

התייאשתי,

עד שיום שבת אחד הייתי בחופש והיה לי משעמם,

ירדתי למאזדה פירקתי את הקונסולה,

ועליתי הביתה,

דבק 3 שניות שעלה 6 שקל באלונית.

ומנורות קטנות 5W 8 שקלים לזוג

יחדיו זה 14 שקל !!!

והנה לך תאורה, ובורר טמפרטורה חדש!!!!!!!

פשוט בדיחה!!!!!

מהיום, כל דבר אנסה לבד,

אסתבך אפנה לבעל מקצוע :)

פורסם

שמח שהמזל שיחק לך והאיר פנים.

 

רק שלא תתמכר לדבק 3-שניות!

השימוש בו ממכר מאוד, אבל עם הניסיון תבין שזה פתרון קסם שלא שווה הרבה.

במקרה של פלסטיקים וכו', זה יכול לעזור קצת, אבל חשוב להבדיל מקרים: אלה שדורשים דבק 3 שניות, או אלה שדורשים חידוש או כל דבר רציני יותר.

 

בשביל לחזק לך את המוטיבציה, אם אתה תעבוד לבד, אתה תחסוך הרבה מאוד.

ואל תשכח שזה שאין לך ניסיון זה לא אומר כלום, מה שבטוח זה שאתה עובד מהלב ומתוך כיף ועניין.

במוסך הם עובדים מתוך לחץ ומתוך זמן קצוב, ככה שברוב המקרים התיקונים והעבודה שלך, תצא איכותית יותר!

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
בתור הבעלים לשעבר של מאזדה 3 ספיריט 2006 הייתי רוצה להעלות כמה דברים לגבי מחלות החשמל הנפוצות של הרכב:

 

סיפור קטן על כפתור קטנטנן שעשה צרות.

 

אני לא בעל מקצוע אבל נתקלתי במחלה בבורר אקלים של המזדה (מד טמפ' בגלגלת למי שלא מכיר),

 

לאט לאט מבלי לשים לב הוא הפסיק לעבוד, אם פעם כל מדרגה קטנה ימינה ושמאלה הייתה מגיבה באופן מיידי, היית פתאום יכול להרגיש שהכפתור מסתובב לך הרבה יותר על "ריק".

 

כשהלכתי לבדוק את הנושא נדהמתי,

 

בחברה הציעו לי להחליף את כל הקונסולה של המזגן בסכום מכובד של ב-4 ספרות,

 

אצל אנשים פרטיים קיבלתי הצעות לקונסולה יד 2 משופצת בסביבות ה600 ש"ח (פלוס מע"מ!, לא כולל!)

 

במקרה סיפרתי את הדבר הזה למי שהתקין לו את המערכת אודיו במזדה בזמנו והוא, כשהקונסולה כבר מפורקת, לקח אותה הצידה, החליף איזשהו חלק קטנטן בקנסולה שקשורה לבורר האקלים. והפלא ובפלא - לאחר ההתקנה הבורר עבד כמו ביום הראשון!

 

בשורה התחתונה, זה לא עלה לא לי ולא למתקין שום דבר חוץ מ2 דקות עבודה (הקונסולה כבר הייתה מפורקת בגלל התקנת המערכת אודיו) ואולי חלק קטן שהוא החליף על הדרך (אני לא בעל מקצוע, אבל אני יכול להעיד שזה חלק חסר משמעות מבחינה כספית).

 

אז כמה עלה לי? כלום ! נאדה ! בחינם!

 

וגם אם לא הייתי מתקין אצלו את המערכת ,אז כמה זה כבר היה עולה? 100 ש"ח? אם כבר אז בגלל הפירוק וההרכבה.

 

 

בשורה התחתונה, אל תתפתו להאמין לכל בעל מקצוע מבלי לבדוק קודם. במקרה שלי אז היה לי גם המון מזל להיתקל באדם הגון שלא ניסה לעשות על זה כסף.

 

לבעלי המקצוע יהיה הרבה יותר קל פשוט להחליף לכם את הקונסולה למשופצת, לחלוב מכם כמה מאות שקלים, לקחת את הישנה כחלק מהעסקה כשלהם זה ממש לא עולה כלום. פשוט גזל.

 

 

לידיעת הקוראים.

 

 

סליחה שאני מקפיץ את ההודעה פשוט זה מאוד רלוונטי אליי וראיתי שזה נכתב רק לפני מס' חודשים.

בכל אופן יש לי בעיה זהה במאזדה 3 2005 , במד טמפרטורה , הוא עובד אבל לא כל כך טוב יש פעמיים שהוא מסתובב על ריק, מי זה הבחור הזה שתיקנת את אצלו איפה הוא נמצא ומה מס' הטלפון שלו? אני מעוניין לתקן את זה..

×
×
  • תוכן חדש...