Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6249 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי חברים

 

סיפור המקרה: אישתי נכנסה לבור בכביש עם הפאביה החדשה (סקודה פאביה ספורט ידנית 2008) את המכה חטפו 2 הצמיגים בצד הימני וגם 2 הגנטים הקידמי נעשה לא עגול בשפה הפנימית ובאחורי הצמיג נלחץ על הגנט ויש נזק לצמיג ועיקום קטן בגנט.

בשלב ראשון החלפתי את כל הצמיגים והגנטים לגנטים פח עם צמיגים בחתך נורמלי (מורשים לאוטו ושיניתי גם ברישיון).

 

בעת כניסתי למוסך סקודה המורשה הוא ציין בפני שיש לבדוק גם זוויות היגוי. עקב תקלה שהיתה לו במכונה דחיתי את הבדיקה עד לפני שבוע. דבר נוסף ששמתי לב הוא שיש נטיה של ההגה שמאלה (קלה).

 

להלן התוצאות:

 

 

קידמי קסטר שמאל לפני 4 מעלות 42 דקות אחרי 4 מעלות 54 דקות

קידמי קסטר ימין לפני 4 מעלות 12 דקות אחרי 4 מעלות 42 דקות

קידמי קמבר שמאל לפני מינוס 6 דקות אחרי מינוס 6 דקות

קידמי קמבר ימין לפני מינוס 43 דקות אחרי מינוס 36 דקות

קידמי TOE שמאל לפני מינוס 2.5 אחרי 0

קידמי TOE ימין לפני 1.6 אחרי 0

 

אחורי קמבר שמאל לפני מינוס 12 דקות אחרי מינוס 12 דקות

אחורי קמבר ימין לפני מינוס 2 מעלות 42 דקות אחרי מינוס 2 מעלות 42 דקות

אחורי TOE שמאל לפני מינוס 3.4 אחרי מינוס 3.1

אחורי TOE ימין לפני 5.0 אחרי 5.0

 

 

לפני ואחרי מתיחס לכוון שבוצע. בוצע רק כוון TOE קידמי. כאשר שאלתי את בעל המוסך מה עם הזווית מאחור וכל השאר הוא אמר רק TOE מכוונים. עוד נקודה יש גם המידות שאליהם צריך לכוון הדגם שמופיע הוא אוקטביה 99 ולא פאביה 2008.

חמי גם בדק את הרכב וציין בפני כי הגלגל הימני הקידמי נמצא כס"מ יותר אחורה לעומת השמאלי.

 

אשמח לשמוע דעה מבל מקצוע בתחום מה צריך לבצע על מנת להחזיר את הרכב לאיפוס.

מה צריכות להיות המידות לפאביה ספורט 2008?

והכי חשוב היכן יש מוסך בארץ שיכול לבצע עבודה כזו באיכות גבוהה עדיף באיזור הצפון.

 

תודה

 

איציק

פורסם

יש לך אפשרות לסרוק או לצלם את טופס התוצאות כפי שהוא מופיע לך ולהעלות אותו לכאן? יהיה יותר קל להתייחס.

פורסם

בטופס המדידה היוצא ממדפסת מכשיר המדידה חייבים להיות רשומים זוויות הנמדדות בפועל במכונית ולידן המידות שצריכות להיות לפי הוראות היצרן.

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

פורסם

איציק, במידה ואתה צריך המלצה למכון פרונטים מעולה - "התחייה", בת"א (אם יצא לך להיות באיזור המרכז).

 

בהצלחה!

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

היי חברים

 

מצורף טופס הבדיקה.

שימו לב שדגם הרכב שמופיע זה אוקטביה 99 בעוד הרכב שלי זה פאביה 2008.

אשמח לחוות דעתכם.

 

תודה ויום טוב

 

איציק

For_Itzik_edit.pdf

פורסם

היי,

 

בזמנו חשבתי לשנות את זוויות ההיגוי בגולף בהתאם להמלצות של חבר הפורום מוטי מיאטה ולצערי הרבה לא היה ניתן לכוון.

 

במקרה שלך כנראה שזה אותו שסי/מערכת מתלים כמו באוקטביה שנת 1999.

 

בכול מקרה את הזוויות הבאות לא ניתן לכוון ברכב שברשותך.

 

קידמי- Toe,Caster

אחורי- Camber

 

מקדימה ניתן לכוון את camber בתחום הטולרנסים על-ידי הזזת

מנשא/מוביל של המנוע-גיר. כמובן אחרי פעולה זו יש לבדוק את יישור ההגה ולתקן בהתאם.

 

האם הבדיקה נעשתה כאשר הרכב עם מיכל דלק מלא,מיכל נוזל שמשות מלא,וגלגל רזרבי ברכב ?

איזה כייף לי :)

פורסם

היי מרק

 

תודה על התגובה.

כן גם אני הבנתי שמערכת המיתלים ברכב הזה סגורה לשינויים. החשש שלי זה שהאוטו "חטף" ולכן כל הזוויות השתנו. צריך לישר ע"יי החלפת משולשים או ... (וזו השאלה הגדולה - וכמובן מי יכול לבצע זאת בארצנו).

 

אני לא בטוח שכוון הזווית בפאביה 2008 הוא כמו אוקטביה 99 (נראה לי כמו טעות של המפעיל שלא שינה לרכב הנכון).

לגבי שאלתך לא ידעתי שמצב הדלק, נוזל השמשות וגלגל רזרבי משנים - אנא הסבר את הקשר.

אני לא יודע מה היה מצב הדלק או נוזל השמשות (לא ריק ולא מלא עד הסוף). גלגל רזרבי היה באוטו במקומו.

אולי יש קשר או לא הרכב במידות צמיג שונות מהמקור (מקור 205.45.16 כעת 195.55.15 - קוטר חיצוני של הגלגל זהה לחלוטין).

 

תודה

איציק

פורסם
היי,

 

 

בכול מקרה את הזוויות הבאות לא ניתן לכוון ברכב שברשותך.

 

קידמי- Toe,Caster

אחורי- Camber

 

 

בדוק את עצמך, אמור להיות ניתן לכוון TOE קדמי.

 

קצת קשה להתייחס לזוויות מתלים ללא נתוני יצרן מדוייקים אך בהתרשמות כללית ביותר אני לא רואה משהו חריג במתלה הקידמי ובאחורי יש מעט תזוזה של המתלה בכללותו ימינה (לדעתי ניתן לסדר זאת בקלות אם יש צורך), אך ראיתי כוונים כאלו בהרבה רכבים חדשים ולאור מרחק הדחיקה הזעום אני לא חושש שיש כאן בעיה טכנית כלשהי.

 

אם תוכל להשיג נתוני יצרן לצורך אימות סופי זה יהיה מצויין.

פורסם
היי מרק

 

תודה על התגובה.

כן גם אני הבנתי שמערכת המיתלים ברכב הזה סגורה לשינויים. החשש שלי זה שהאוטו "חטף" ולכן כל הזוויות השתנו. צריך לישר ע"יי החלפת משולשים או ... (וזו השאלה הגדולה - וכמובן מי יכול לבצע זאת בארצנו).

 

אני לא בטוח שכוון הזווית בפאביה 2008 הוא כמו אוקטביה 99 (נראה לי כמו טעות של המפעיל שלא שינה לרכב הנכון).

לגבי שאלתך לא ידעתי שמצב הדלק, נוזל השמשות וגלגל רזרבי משנים - אנא הסבר את הקשר.

אני לא יודע מה היה מצב הדלק או נוזל השמשות (לא ריק ולא מלא עד הסוף). גלגל רזרבי היה באוטו במקומו.

אולי יש קשר או לא הרכב במידות צמיג שונות מהמקור (מקור 205.45.16 כעת 195.55.15 - קוטר חיצוני של הגלגל זהה לחלוטין).

 

תודה

איציק

 

אני אנסה לעזור לך...

 

אנא ציין את קוד המנוע ואת התוספות/דברים יחודיים שיש ברכב שניתן למצוא אותם לפי מספר PR (מדבקה המודבקת בספר הרכב או בתא המטען).

דוגמא מהרכב הקודם שלי.

VW-Golf-User Manual_Page_1.jpg

איזה כייף לי :)

פורסם

אם אתה רואה בעין שאחד הגלגלים זז אחורה אין טעם להמשיך עם מכוני פרונט וכיווני פרונט. עליך לגשת לפחח שירים את הרכב על ליפט ויבצע מדידות עם מטר פשוט של המרחקים שציירתי לך, אם אין סימטריה בין ימין לשמאל אז צריך להמשיך עם המדידות מתחת לרכב עם המטר ולראות מה התעקם, אל תחפש קיצורי דרך, יתכן ותגלה שמדובר בחלקי מתלה אבל יתכן שזה גשר או מרכב/שילדה והעלות הגבוה תאלץ אותך לחייב את הביטוח אם יש לך.

111.JPG

פורסם

היי חברים

 

תודה על ההתיחסות.

רפי - תודה על ההמלצה למכון פרונט אולי אשתמש בה כשיגיע שלב כוון הפרונט (לדעתי אני עדין לא שם).

מרק - ראה צילום של המדבקה כפי שביקשת.

עודד - מדדתי את המרחק מהגלגל הקידמי ראה תמונות ימין ושמאל זה בערך 5 ס"מ בימין ובערך 7 ס"מ בשמאל (שמאל זה עם המטר הפוך). האם אתה מכיר מוסך מורשה סקודה לטיפול בענין.

 

תודה

 

איציק פלג

Fabia_data.jpg

left.jpg

Right.jpg

פורסם

צריך לשחרר את הברגים של המתלה האחורי שמקבעים אותו לשלדה ולסובב אותו שמאלה*, בזה כנראה תסתיים הפרשה.

 

* צד ימין לדחוף קדימה וצד שמאל אחורה.

פורסם

כיוון פרונט מומלץ בחיפה - דוד שוקרון, רחוב האיטלקים 3 (למטה בעיר, ליד ההתחלה של אלנבי). מקצוען אמיתי ופרפקציוניסט, מנסיון אישי. יסדר לך את האוטו הכי טוב שאפשר.

דייקנות היא הכישרון לנחש בכמה הצד השני יאחר

פורסם

היי,

 

בספרות שברשותיי קיים מידע עבור מערכת מיתלים סטנדרטית G40.

לפי מספר ה-PR שקיים אצלך G02 כלומר מערכת מיתלים שונה לכן עלייך לפנות לצ'מפיון לשם קבלת מידע עדכני.

Fabia_data.jpg

איזה כייף לי :)

×
×
  • תוכן חדש...