Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6117 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז כמו שחלקכם אולי הבינו מהדיונים קודמי הטיפול ליאור17 ואני החלטנו לעשות טיפול ביחד.

אחרי קצת התברברות בין חנויות ה"פארטס" בעפולה (שיש לציין שהופתעתי מהן לטובה) והמוסך המורשה של מאשארקה בעפולה קנינו:

 

פולו 16V 2000:

פילטר אוויר - תחליפי

פילטר דלק - מקורי

פילטר שמן - קנחט'

שמן 10W40 ליקווימולי

פחית K44

סט מגבי חלונות קדמי חדש

פחית ריח אורגני בריח מסטיק ;)

וככה לסגירת הפינות 4 צמיגי GT 195/50/15 CHAMPPIRO-228 אחרי הבחנה של ליאור שצמיגים בני 8-9 צריך להחליף חחח (יש לציין שהקלאבר שהיו מורכבים לפני ה GT החזיקו מעמד יפה את התשע שנים שלהם)

סה"כ עלות:2000 ש"ח

 

פולו פוקס 1997 1.6:

פילטר אוויר - תחליפי

פילטר דלק - MANN

פילטר שמן - קנחט'

שמן 10W40 ליקוימולי

גולד לייבל וכמובן פחית ריח אורגני בריח מסטיק :D

סה"כ עלות: 350 ש"ח (נחכה לליאור שיזכיר לי בדיוק חחח)

 

התחלנו בפולו פוקס של ליאור

ליאור טיק טק ניקז את השמן מהאגן לתוך קערת הקוסקוס של אמא שלו ;) אחרי מאמצים וכמה נעיצות מברגים וסיבוב הצלחנו לשחרר את פילטר השמן הלא מקורי שהיה אצל ליאור ברכב ומייד הרכבנו חדש וליאור התחיל למלא שמן.

p2209091628.th.jpg

הבעיה היחידה שהשמן שהוא מילא יצא מיד מפתח אגן השמן שליאור שכח לסגור!

p2209091630.th.jpg

לא נורא הוא קצת ניקה פיח שנשאר באגן :).

טוב אני חופר אז נקצר, סיימנו עם ליאור די בקלילות ואז הגענו לרכב שלי בו לא הצלחנו לפתוח את פליטר השמן (מה הפלא למוסכניק שלי לקח הבוקר איזה 9 דקות יפות לפתוח אותו למרות שהוא היה מקורי)

אז החלטנו להשאיר את זה ככה ושאני אלך היום בבוקר למוסך להחליף אותו (כמובן לא מורשה).

 

p2209091604.th.jpgp2309091148.th.jpgp2209091851.th.jpg

 

מצ"ב כמה תמונות חביבות מהטיפול.

בתפקיד המוסכניק ליאור, בתפקיד הצלם והעוזר הראשי אני :)

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

פורסם

את הפילטר לא הצלחתם לפתוח מכיוון שמישהו סגר אותו בכוח רב מידי.

בפעם הבאה תרכוש כלי לפתיחת פילטר שמן.

 

את הפילטר החדש יש להדק רק בעזרת היד וללא שום כלי, לפני ההרכבה יש למרוח מעט שמן מנוע על האטם של הפילטר ולנקות היטב את שטח המגע בבית הפילטר לפני הרכבה.

 

כמו כן הייתם צריכים להחליף את הבורג לקרטר בחדש או רק את אטם הנחושת/אלומיניום (יש להחליפו לאחר כול פתיחה).

 

למה יש שלולית של שמן מנוע על הריצפה ?

למה לא רכשתם משפך עבור מילוי שמן מנוע ?

למה לא הרמתם את הרכב על לוקים ?

 

אתם קצת חוראנים :lol:

 

בפעם הבאה אני מקווה לראות עבודה יותר יסודית !

איזה כייף לי :)

פורסם

ת'אכלס לא צריך משפך כי ליקוימולי דאגו לפיה מתאימה בהחלט

 

אני גם קצת חששתי מעיניין הג'קים במקום בוקים, אבל ליאור לקח את הסיכון חחח

 

אתה מתכוון בורג לאגן שמן? איפה קונים אותו במורשה?

 

מה שכן קצת עבדו עלי לגבי הצמיגים. מכרו לי רבעייה ב-1600 שהמחיר באתר tiers4u.co.il

330 ש"ח ליח'

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

פורסם

בורג עם שייבה לאגן השמן עולה משהו כמו 5-6 שקלים במורשה, אני מחליף בכל טיפול.

לא הבנתי איזה פילטר שמן הרכבתם, אני מקווה שזה מקורי או MANN.

 

הפולו 16V מעלה לי הרבה נוסטלגיה. רכב שהיה לי במשך תקופה ארוכה מאוד ושאהבתי מאוד וגם טיפלתי בו לבד לא מעט.

 

בקשר לצמיגים גם שילמת הרבה כסף וגם קנית צמיגים גרועים. לא נעים לי לומר את זה אבל מישהו חייב לומר זאת.

 

בקשר לפולו הלבנה:

פולו מהשנים האלה עם סיומת מספר רישוי 60 יכולה להיות מונית / משטרה לשעבר או רכב שהורד מהכביש וחזר.

אני מקווה שבעל הרכב מודע לזה.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

כן ליאור יודע לגבי המספר, ולגבי הצמיגים קראתי כמה פוסטים הדעות חלוקות

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

פורסם

כמו כן הייתם צריכים להחליף את הבורג לקרטר בחדש או רק את אטם הנחושת/אלומיניום (יש להחליפו לאחר כול פתיחה).

 

 

בפעם הבאה אני מקווה לראות עבודה יותר יסודית !

 

פרט להוראות יצרן, יש הסבר להחלפת בורג?

כלומר, למה לא להסתפק באטם חדש.

פורסם

הברגים החדשים עבור גולף 4 וגם 5 מגיעים עם אטם מולבש על הבורג ולא כחלק נפרד.

 

בעבר היה ניתן לרכוש בצ'מפיון רק את אטם הנחושת.

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק גם אני ניתקלתי בבורג החדש עם האטם הקשיח המולבש עליו, האם צריך להחליף בורג כל טיפול?

 

במידה וכן, שמרתי גם את הבורג הישן עם האטם נחושת. האם יש הוראות יצרן לגבי מספר הפעמים שמותר להשתמש בבורג לקרטר?

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם

במידה ולא מחליפים את השייבה הדבר ייאלץ אותך לסגור את הבורג במומנט פיתול גדול יותר על-מנת שהשייבה תבצע אטימה טובה מהסיבה הפשוטה שכול סגירה גורמת לדפורמציה פלסטית במתכת והקשיית מעוותים קרי , החוזק של המתכת עולה עד גבול מסויים כמובן.

 

בפעם השלישית תצטרך לסגור במומנט עוד יותר גדול ובפעם הרביעית לא תצליח לפתוח את הבורג וכמובן תהרוס את התבריג של הבורג או הקרטר.

 

לפני סגירת הבורג נקה היטב את הבורג מלכלוך ומשמן וגם את התבריג בקרטר.

איזה כייף לי :)

פורסם

תודה על הטיפים מרק (באמת תותח) ניקח לתשומת ליבי בטיפול הבא.

טיפול הבא אני צריך לעשות גם טיימינג (את הקודם עשו בינואר 08 לפני 60K ק"מ)

אני מעדיף לא לחכות ל-90K ולקנות בחנות פארטס וללכת למוסכניק הביתי שלי (לא מורשה)

מה עוד אתה ממליץ לטיפול הבא?

-פולו 16V 6N שנת 2000, -סקודה אוקטביה  2015, גולף 2018,  סופרב 2020

-איוניק 5 עלית

×
×
  • תוכן חדש...