Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהו דיפרנציאל


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6214 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחר חיפושים פה בפורום תחת הערך "דיפרנציאל" לא מצאתי את מה שחיפשתי.

ולעניינו , מהו הדיפרנציאל ומה תפקידו?

90 קמ"ש זו רק המלצה (:roll:)

פורסם

מצטער על הבורות , אך הבנתי את הנושא ברמת העיקרון.

אך אני רוצה להבין את הנושא קצת יותר לעומק, אם מישהו יכול להסביר לי במילים שלו.

 

תודה רבה

90 קמ"ש זו רק המלצה (:roll:)

פורסם

TSHRK ,מה יותר מושלם מלהבין את רמת העיקרון ? לא שאלת כאן על המטלורגיה או המיסוב של החלק הזה,לדעתי נתנו כאן קישורים מעולים,תחטט גם בקישורי התוספת שהיו שם,ג'יפולוג וכאלו,חומר ברמה מעולה.

בהצלחה

פורסם

העניין הוא שאת רמת העיקרון כבר ידעתי , העיקרון השטחי , אך אני רוצה להבין איך זה עובד קצת יותר לעומק.

הקישור לויקיפדיה שהביאו קצת מדבר עם מונחים קשים טיפה להבנה.

והסרטון לא פועל, רמת העיקרון היא בסדר, אך שוב, אני רוצה לדעת יותר .

90 קמ"ש זו רק המלצה (:roll:)

פורסם

אז שוב מעט מעבר לעקרון השטחי..

חפש חומר על המושג פלניטר,סוד העקרון של הדפרנציאל קשור בפעולה פלניטרית של סבוב מכלול בתוך עצמו(עיין ערך ממסרות אוטומטיות,הן נגזרת משוכללת של הדפראנציאל)

אגב אם אתה כבר חופר לעומק אז דפראנציאלים בנויים ממטלורגיה שונה,למשל פיז'ו השתמשו לא אחת בחומרים כמו נחושת ועוד לבניית דפראנצילים.

פורסם

הוו הדיפרנציאלים מנחושת של פז'ו...אותם אלו ששפכו אליהם נסורת מרגע שהתחילו להרעיש:roll:

ישנו סרטון ביו טיוב שמסביר בצורה נהדרת את דרך פעולתו של הדיפרנציאל:

http://www.youtube.com/watch?v=FKaF20iFU9s&feature=related

 

אם לא מצאת עד עכשיו תשובה אז הדיפרנציאל הוא בעצם החלק שמחלק את הכח המועבר בין המנוע לגלגלים.

כידוע לך רכב לא תמיד נוסע בקו ישר. כשאתה פונה הגלגל החיצוני של הרכב מסתובב במהירות גבוהה מהגלגל הפנימי (הוא עושה דרך ארוכה יורת בפרק זמן זהה) ולכן יש להעביר את הכח מהמנוע ל2 הגלגלים ושתהיה אפשרות לכך ששניהם יסתובבו במהירות שונה. הדיפרנציאל בעצם מאפשר לגלגל אחד להסתובב מהר יותר מהגלגל השני.

רכב ללא דיפרנציאל יחליק בסיבוב (למשל טרקטורון עם ציר אחורי אחד).

וכמו שנאמר דיפרנציאלים עשויים מחומרים שונים, ובטכנולוגיות שונות (כיום ישנם דיפרנציאלים חכמים שמחלקים את הכח בצורה אופטימלית).

כבר לא מחפש מנוע 2 ליטר לסיירה. פינטו או לא פינטו.

השימוש במידע הינו על אחריות המשתמש בלבד, על כל המשתמע מכך.

×
×
  • תוכן חדש...