Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5047 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

התמונות מירושלים לפני 94 שנים - הגנרל הבריטי אדמונד אלנבי שכבש את ארץ ישראל מהתורכים ב -1917 ושחרר את ירושלים

 

מגיע לכנסיית סנט ג'ון בירושלים.

 

מי מזהה מהו רכב הפיקוד של הגנרל ? מן הסתם דגם תוצרת בריטניה....

P8220048xx.jpg

P8220049xx.jpg

250px-Allenby33.jpg

250px-Allenby's_arival_to_Jerusalem.jpg

פורסם

שני השקעים המאורכים בצידי מכסה המנוע מעידים כי זה היה ווקסהול. דגם 25hp היה army staff car כלומר רכב של מפקדים בכירים בצבא הבריטי בין השנים 1914- 1918

ראה גם כאן

וכאן

voxhall.jpeg

voxhall2.jpeg

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם

תודה וכל הכבוד על המידע המדוייק והמלמד.

 

שאלה שעלתה בדעתי :

 

האם מכונית הת"ש הזו הייתה המכונית הראשונה על אדמת ארץ הקודש ? או במילים אחרות ,האם בתקופה הטורקית

 

(שהסתיימה ב - 1917 עם כיבוש א"י ע"י הבריטים וגנרל אלנבי ) היו כבר מכוניות ב"כבישי" פלסטינה-א"י ?

פורסם
תודה וכל הכבוד על המידע המדוייק והמלמד.

 

שאלה שעלתה בדעתי :

 

האם מכונית הת"ש הזו הייתה המכונית הראשונה על אדמת ארץ הקודש ? או במילים אחרות ,האם בתקופה הטורקית

 

(שהסתיימה ב - 1917 עם כיבוש א"י ע"י הבריטים וגנרל אלנבי ) היו כבר מכוניות ב"כבישי" פלסטינה-א"י ?

 

מכונית הראשונה הגיעה לארץ ב 1908.

כתבתי עליה ב"טורבו" בזמנו.

ובנוסף היתה התארגנות בשכם לשירות "מוניות" בשנת 1910 +- אבל העגלונים שברו את המכוניות..(מתוך עיתונות התקופה)

ואהרן אהרונסון מזכרון יעקב החזיק, החל משנת 1912 מכונית פורד מודל T.

גלידן - Copy.jpg

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

פורסם

תודה רבה על התגובה המלמדת.

 

הכתבה שלך שצרפת מרתקת !

 

לפיה , אם הבנתי נכונה , ניתן להבין שהעגלה נטולת סוסים הראשונה בארץ הייתה נאפייר בביקורו של גלידן, אחריה דגמ/ים נעלם של

 

מונית ערבית שהושבתו ע"י העגלונים המתחרים , אחריה פורד מודל T של אהרונסון , ועד סוף מלחה"ע הראשונה שהגיעו הבריטים

 

עם אלנבי לא היו אבטומובילים בארץ.

 

מעניין אם לתורכים העותומאניים לא היה שום רכב , אפילו לא לפחה השליט ?

פורסם
התמונות מירושלים לפני 94 שנים - הגנרל הבריטי אדמונד אלנבי שכבש את ארץ ישראל מהתורכים ב -1917 ושחרר את ירושלים

 

מגיע לכנסיית סנט ג'ון בירושלים.

 

מי מזהה מהו רכב הפיקוד של הגנרל ? מן הסתם דגם תוצרת בריטניה....

 

Sunbeam 12/16

1856588183_9ac97b677f_z.jpg

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

פורסם
שני השקעים המאורכים בצידי מכסה המנוע מעידים כי זה היה ווקסהול. דגם 25hp היה army staff car כלומר רכב של מפקדים בכירים בצבא הבריטי בין השנים 1914- 1918

ראה גם כאן

וכאן

 

אני לא מזהה שקעים במכסה מנוע,לדעתי כלל לא דומה לווקסול.

פורסם

אלנבי נכנס לעיר בווקסהול: הנה מתוך A history of Vauxhall, ינואר 1980.

 

הכיתוב לתמונה: קרוב ל -2,000 ווקסהול 25 כ"ס D-Type נבנו עבור הצבא בין 1914 ו- 1918. התמונה מראה את כניסת הנצחון של גנרל אלנבי לירושלים.

 

התאריך: 7 דצמבר, 1917.

 

אלא שהמכונית המופיעה בתמונה הראשונה בשרשור זה שונה מהווקסהול D, ואולי זה דגם מוקדם שלה.

Allenby Jerusalem Vauxhall 25hp D-type.jpg

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

פסי מכסה המנוע המאורכים נראים בברור בתמונה שיוחאי צירף וגם בתמונות שאני צירפתי (אחת מהן אלנבי במכוניתו ליד מגדל דוד). אבל בתמונה שיוחאי צירף מופיע קצה של עוד מכונית, כך שלירושלים הגיעו לפחות שתי מכוניות. בעוד שלמכונית של אלנבי גלגלי שפיצים למכונית שאחריה חישורי עץ.

אלנבי היה המפקד הכללי של חיל המשלוח. תחת פיקודו היה בין היתר האנז"ק - (אוסטרליה, ניו-זילנד והודו). ה-staff car באנז"ק היו פורד מודל T וסנבים 12/16. לשתיהן היו חישורי עץ...

אני מצרף תמונה של המכונית של מפקד הכוח הניו-זילנדי ששהה בראשון-לציון ונס-ציונה עוד לפני כיבוש ירושלים, עם הפורד T שלו.

אין ספק שאלנבי נכנס לירושלים בווקסהול. אבל יתכן שלכנסית סנט ג'ון הגיע ברכב של אחד מפקודיו...

השמשה הקדמית של הסנבים היתה מפוצלת וזו של המכונית הנידונה בשירשור אחידה. למכונית שאחרי מכוניתו של אלנבי (בתמונה שהעלה יוחאי ואני הגדלתי קטע ממנה) הגה שמאלי וחלון מפוצל, בעוד שלמכונית של הקצין הניו-זילנדי הגה ימני. לדעתי ניתן לראות את "שקעי הווקסהול" בתמונה מסנט-ג'ון - אבל היא מספיק מטושטשת כך שניתן לחלוק על כך.

chaytor_cox.jpg

voxhall3a.jpeg

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם

אכן דיון מרתק.

 

מצרף שתי תמונות נוספות שמצאתי , שאולי יקלו על מומחי הזיהוי להגיע למסקנה סופית.

 

1. תמונה חדה יותר של כניסת הגנרל לבי"ח סנט ג'ון בירושלים.

 

2. תמונה נוספת של הגנרל אלנבי במכוניתו בירושלים. הפעם צילום צדודית של רכב. האם אותה מכונית של סנט ג'ון ?

 

האם זו הווקסהול שהעלו קודם בשירשור (בכניסה לשער יפו) ? נראית ממש לא.

 

בנוסף מעלה תמונת רכב (גרמני ?) שבטח לא ניתנת לזיהוי כלל שמתקשרת לנסיבות ההיסטוריות :

 

ביקור הגנרל הגרמני Erich von Falkenhayn בירושלים במלחמת העולם הראשונה(1916).

 

הוא נראה נוסע עם ג'אמל פאשה המושל התורכי עות'ומאני של סוריה וארץ ישראל.

St John 4.jpg

gen_allen_by_jerusalem.jpg

Falken and Pasha.jpg

×
×
  • תוכן חדש...