Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6619 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, מבקש הסבר על רגל אחת איך מחושב היחס בין היח"ד במנוע לתצרוכת הדלק והאוקטן. כלומר במידה והעלתי יח"ד במנוע/ הורדתי יח"ד וגדשתי: לפי איזה משוואה אני מחשב את העליה הדרושה באספקת הדלק למנוע ובמקרה גרוע יותר - הצורך בהעשרת הדלק.

פורסם
?no body

 

 

אפשר לעשות חישובים כל היום....

 

אבל בסופו דבר צריך לתת למנוע את מה שהוא רוצה...

 

חפש בגוגל מושג בשם BSFC BRAKE SPECIFIC FUEL CONSUMPTION,

קו---------------------------------------

פורסם

אני מעט מוגבל בקריאת חומר טכני באנגלית. קראתי את הערך בויקי, נראה כמו שיעור פיזיקה מימי התיכון, מכפלה של ספיד במומנט שווה בלה בלה.. אני לא מבין את החישובים הנ"ל במושגים של BTU/lb וכדומה ותוצאות בקילוספיד כפול שעה חלקי גרם. אשמח להסבר/חומר טכני שמדבר ספציפית על נושא צריכת הדלק ברכב מול יחסי דחיסה ואוקטן.

פורסם

שלום , במנוע בעל יחס דחיסה גבוה 10: 1, 11: 1 הדרישה לבנזין 98 עד 100 אוקטן פלוס , במנועי טורבו יחס הדחיסה הוא נמוך בשל ערכי הדחיסה הגבוהה בסל"ד גבוה. לכן גם במנועי טורבו יש להשתמש באוקטן גבוה !

איש באר שבע שמאוד אוהב אותכם

  • ספונסר פורום
פורסם

ידידי,אל תסתבך בחישובים

מניסיוני תמיד יש סטיה גדולה בין התוצאה של החישוב למצב בפועל.

אם אתה רוצה לכוון את המנוע לאחר ההרכבה בצורה המדוייקת ביותר ,אתה צריך 2 שעונים,האחד הוא WIDEBAND

וEGT

עם שני השעונים האלו אתה יכול לראות בכל רגע נתון מצב תערובת,וטמפרטורת גזי פליטה

אורן

פורסם
ידידי,אל תסתבך בחישובים

מניסיוני תמיד יש סטיה גדולה בין התוצאה של החישוב למצב בפועל.

אם אתה רוצה לכוון את המנוע לאחר ההרכבה בצורה המדוייקת ביותר ,אתה צריך 2 שעונים,האחד הוא WIDEBAND

וEGT

עם שני השעונים האלו אתה יכול לראות בכל רגע נתון מצב תערובת,וטמפרטורת גזי פליטה

אורן

 

אהלן אורן,

 

אני חושב שכאשר אומרים חישובים הכוונה היא לסדרי גודל, כמובן שבעזרת חישובים פשוטים לא ניתן להגיע לתוצאה מדוייקת.

 

ואז הכיוונונים יכולים להתבצע בעזרת הכלים שאמרת.

 

הרי צריך להכניס ערכים התחלתיים כלשהם, לא?

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

צודק אורן, גם השעונים יגיעו.

אני צריך חישוב לסדר גודל התחלתי, כלומר איזה נפח קרבורטור/מזרקים אני צריך בתור התחלה לפני שאני מתחיל בכיוונים. לשם כך אני צריך משהו בסגנון משוואת העליה בצריכת הדלק מול דחיסה/גדישה יחסית לנפח ההזרקה המקורי אותו מקבל המנוע, שהוא כמובן ידוע לי.

פורסם

אם תה יודע מה ספיקת האויר, תיאורתית ניתן לדעת כמה דלק צריך להוסיף בכדי לשמור על יחס סטויכיומטרי (אולי מעט עשיר יותר)

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

כרגיל אתה משגע לכולם את השכל ומבלבל מליון מושגים.

 

גודל של קארב מחשבים CFM שמתחשבים בגורמים כמו נפח,סל"ד,ועוד כמה פרמטרים ש רלוונטים לסוג מנוע ותוספות עליו.

 

גודל של מזרק (מידות אמרקאיות ) מחשבים ל LB/S ו CC ושם מתחשבים בלחץ דלק של מערכת,פולסים של ההזרקה,כ"ס.

 

ולכוון את כל זה אתה צריך את השעונים שאורן ציין.

 

עכשיו בין זה שאמרת שאתה מתכוון לגדוש 4 באר על מנוע סטנדרטי ולבין זה שקנית בוכנות משומשות ל יחס דחיסה 11 :?

קשה לקחת אותך ברצינות .. זה לא שמנחסים פשוט אולי תשב ותלמד לפני שאתה סלט?

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם

תקשיב קובי ואל תעשה סמטוכה:

א. קניתי בוכנות 11:1 משומשות במצב חדש. מכיוון שהאוטו לא הולך להתחרות בנסקאר אני לא רואה שום חיסרון בזה.

ב. אני לא הולך לגדוש על מנוע סטנדרטי ולא 4 באר ואני מבקש שלא תסלף דברים שאמרתי. אז אם נדייק אמרתי שעם 671 אני יכול לגדוש באופן תיאורטי קרוב ל4 באר. מחקרים בנושא אתה מוזמן לעשות בעצמך.

ג. המנוע שיגדוש על בלאואר יהיה 454 מחוזק באטרף ויגדוש את המקסימום שאני יצליח להוציא בלי להשמיד אותו. צפי ל2 לפחות.

ד. בשונה ממה שאמרת, כדי לדחוס 11:1 על ה350 אני לא צריך FORGE 4340. נחמד שיש לך קראנק שישרוד פצצת אטום, אבל במקרה הספציפי הזה לא נחוץ לחלוטין.

יהיו ברגי ראש ואטמים מחוזקים + טבעות על ראשים סטנדרטיים. אני מבין שאתה חולק עליי בנושא, המנוע בקרוב יוצא מחריטה להרכבה ואז נדע.

ה. עכשיו לנושא: נכון, אני לא מבין כלום בנושא אספקת דלק ולכן אני מבקש הסבר בנושא, איך עובד, איך מחשבים עליה בצריכה מול עליה בדחיסה/גדישה וכו'. לכן במקום להתחיל לקטול אתה יכול להסביר ואז אני יוכל להגיד שסוף סוף נתת לי משהו מועיל.

אני לא בא להיכנס איתך ראש בראש והכל ברוח טובה. אם יש מישהו שאני חושב שכן יוכל להסביר ויש לו את הידע - זה אתה.

פורסם

א:אי אפשר להשתמש בבוכנות משומשות שלא נדבר על כאלה עם דום בגלל בוכנה שעבדה מקבלת צורה קונית.

ב:חבל שהאקרים דפקו לנו את הפורום אבל הייתי מוכיח לך את זה ב2 דקות שכתבת

ג:בהצלחה אבל אין מצב שזה יסע פה בארץ.

ד:אני יכול לראות לך מייסבים שיצאו השבוע ממנוע של 1:10 עם קראנק רגיל רק היה חסר קצת כדי שיהיה ביס של פיטבול בקראנק. עזוב אותך 4340 אתה רוצה להרכיב הכל על רכבים שלא עברו איזון.. :S

 

לא נכנס בך ראש בראש.. זה פשוט מציק לי בעיין

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם
תקשיב קובי ואל תעשה סמטוכה:

א. קניתי בוכנות 11:1 משומשות במצב חדש. מכיוון שהאוטו לא הולך להתחרות בנסקאר אני לא רואה שום חיסרון בזה.

ב. אני לא הולך לגדוש על מנוע סטנדרטי ולא 4 באר ואני מבקש שלא תסלף דברים שאמרתי. אז אם נדייק אמרתי שעם 671 אני יכול לגדוש באופן תיאורטי קרוב ל4 באר. מחקרים בנושא אתה מוזמן לעשות בעצמך.

ג. המנוע שיגדוש על בלאואר יהיה 454 מחוזק באטרף ויגדוש את המקסימום שאני יצליח להוציא בלי להשמיד אותו. צפי ל2 לפחות.

ד. בשונה ממה שאמרת, כדי לדחוס 11:1 על ה350 אני לא צריך FORGE 4340. נחמד שיש לך קראנק שישרוד פצצת אטום, אבל במקרה הספציפי הזה לא נחוץ לחלוטין.

יהיו ברגי ראש ואטמים מחוזקים + טבעות על ראשים סטנדרטיים. אני מבין שאתה חולק עליי בנושא, המנוע בקרוב יוצא מחריטה להרכבה ואז נדע.

ה. עכשיו לנושא: נכון, אני לא מבין כלום בנושא אספקת דלק ולכן אני מבקש הסבר בנושא, איך עובד, איך מחשבים עליה בצריכה מול עליה בדחיסה/גדישה וכו'. לכן במקום להתחיל לקטול אתה יכול להסביר ואז אני יוכל להגיד שסוף סוף נתת לי משהו מועיל.

אני לא בא להיכנס איתך ראש בראש והכל ברוח טובה. אם יש מישהו שאני חושב שכן יוכל להסביר ויש לו את הידע - זה אתה.

 

ליאור

פעם אמרו לי משפט שאמר

" שאתה יכול ללמוד כמוני או ללמוד ממני " אותו בנאדם למד מניסיון והכיס

אז תקשיב למה שאומרים לך תברר טוב דברים ואל תזמין סתם (זאת דעתי )

כיוון שאין לך אנגלית ברמה של לקרוא מאמרים

אני לא יודע מאיפה הנתונים שאתה נותן על הבלאורים האלו, יכול להיות שהם נכונים אבל מצב די טוב

הוא שאתה מבין רק חלקי משפטים ופסקאות ולא את כל התמונה , כי אין מאמרים על זה בעיברית

 

בנוגע לבוכנות אין לי מושג מה קנית בכל אופן לי הייתה בעייה פעם עם בוכנה שבורה במנוע ורציתי רק להחליף אותה

והתייעצתי עם לא מעט אנשים שמבינים בתחום שטענו שבוכנה שעבדה מקבלת עיוות קל בסוף הזמנתי סט בוכנות

כי לא בא לי להיתקע עם האוטו , ובסוף אתה משלם יותר

עכשיו תחשוב על יחס דחיסה 1/11 שהבוכנה עובדת הרבה יותר קשה . (אצלי דובר על 1\9)

 

מבחינת אוקטן

מה אתה שובר את הראש

שים 98\99 וזהו למה אם אתה תצטרף אוקטן גבוה יותר יש לך איך להשיג ?

שאתה מכוון את המנוע תראה שאתה לא מצלצל וזהו

או שמה אתה מנסה לחסוך בדלק כי 98 יותר יקר

 

חוץ מזה בוא אני ישאל אותך שאלה אחרת נניח ש

בנית מנוע עם 500 כח סוס בגלגל תנופה , יש לך בכלל רכב להשתיל את זה שם ?

יש לך גיר ובקאקס מחוזקים שיחזיקו את המומנט שהמנוע הזה ייצר ?

יש לך בכלל אחיזת כביש באוטו , כי אם לא תוריד את הכח לרצפה אתה תפרפר כמו מפגר , תעשה ענן עשן , ואפילו חיפושית תיתן לך בראש

mustang 67 GT, 302 engine t5

×
×
  • תוכן חדש...