Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בלמים


roysol
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7871 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

עד כמה שאני יודע ומודע, לחיצה על דוושת הברקס תפעיל את הברקסים האחוריים והקדמיים גם יחד.

השאלה היא האם יש הבדל בין האחוריים לקדמיים מבחינת הכוח שהם מופעלים?

שמעתי ש80% הולך לקדמיים ו20% לאחוריים... זה נכון?

אולי זה מסביר את התופעה שבמכוניות עם הנעה אחורית ניתן ללחוץ על הברקס ובו זמנית על הגז, ואז האוטו עומד במקום (בגלל שהברקסים מחזיקים את הקדמיים..) אבל מפרפר עם האחוריים...

 

תודה,

רועי.

פורסם
שלום לכולם,

עד כמה שאני יודע ומודע, לחיצה על דוושת הברקס תפעיל את הברקסים האחוריים והקדמיים גם יחד.

השאלה היא האם יש הבדל בין האחוריים לקדמיים מבחינת הכוח שהם מופעלים?

שמעתי ש80% הולך לקדמיים ו20% לאחוריים... זה נכון?

אולי זה מסביר את התופעה שבמכוניות עם הנעה אחורית ניתן ללחוץ על הברקס ובו זמנית על הגז, ואז האוטו עומד במקום (בגלל שהברקסים מחזיקים את הקדמיים..) אבל מפרפר עם האחוריים...

 

תודה,

רועי.

.You're mixing up to things, the brake proportioning valving and the brakes actual effective rates

 

The actual effective rates meaning which wheels carry most of the braking effort, which what you are saying, that 80% of the braking effort is being carried by the front wheels normally

 

The valving of the brakes pressure is done by proportioning valves that are installed at some point on the hydraulic lines, and it determines how much of the actual hydraulic pressure will be transfered to the front wheels and how much to the rear wheels, when every car and model have different settings... in my car for example, I know it is set from the factory that 67% of the pressure will go to the front wheels but every car is different

 

.Moti

פורסם

יש בלא מעט מכוניות ווסת בלימה משתנה שמווסת את חלוקת עוצמת הבלימה בהתאם לעומס על הצירים.

במצב אופטימלי שני הצירים יינעלו באותה עוצמת לחיצה על הדוושה, אבל העומס המוטל על הצירים אינו קבוע, כמה גופות בבגאז' יכולות להעביר את מרכז הכובד לאחור ולגרום לכך שהבלימה מאחור תהיה אפקטיבית יותר ושיש צורך בהפניית יותר לחץ לבלמים האחוריים. בבלימה חזקה ממהירות גבוהה מרכז הכובד של הרכב נוטה קדימה ויש צורך בהפניית יותר לחץ לבלמים האחוריים וכו'.

ווסת הבלימה מודד את הזוית בה נמצא הרכב (ובכך, למעשה את הלחץ על הקפיצים) ומווסת את הלחץ המופנה לבלמי הסרן האחורי בהתאם לכך. אצלי ברכב הווסת יושב סמוך לציר האחורי ומוכוון על ידי מוט הפיתול, וראיתי מכוניות בהן הוא מותקן בתא המנוע בסמוך לבוסטר.

לידע כללי בלבד - הווסת הזה ניתן לכיוונון אבל זה לא מומלץ, למעט במקרים בהם הגלגלים האחוריים ננעלים הרבה לפני הקדמיים או להיפך - דבר שמעיד על חוסר איזון, ובדיקת הכיוונון נעשית על ידי בלימות חירום חוזרות ונשנות עם כיוונון ביניהן - תהליך לא מומלץ לכל משתמש שלא בטוח 100% מה הוא עושה, כי בלמים זה לא משחק.

פורסם

אוקיי... תודה.

אבל מה לגבי המכוניות שעומדות במקום ומפרפרות עם הגלגלים האחוריים.. (הנעה אחורית כמובן..)

איך הברקסים לא עוצרים את הגלגלים האחוריים??

×
×
  • תוכן חדש...