Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו לאונה 93'


infinite
שימו לב! השרשור הזה בן 2462 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן חברים!

 

אז קצת רקע לפני:

אני סטודנט, נותרה לי שנה אחרונה שתתחיל באוקטובר. מחפש רכב זול, אמין, ועוד פעם זול לצערי, כי זה מה שאני יכול להרשות לעצמי. יש לי אהבה גדולה ללאונות הישנות, ובכללי לכל דבר ישן :lol:

 

בחודש האחרון בדקתי כל מיני כיוונים (בין היתר בהתייעצות כאן). יונדאי גטס, פונטו , יורוסוויפט (שנתונים 2002-2003), לא נתקלתי ברכב שהיה בתקציב (אזור ה4.5k) ולא היה צריך טיפול מסיבי . למזלי קרוב משפחה בתחום הרכב והוא עוזר לי בבדיקות.

 

הבנתי שמעבר לכך שאני לא מוצא משהו פרקטי, המכוניות האלה פשוט לא עושות לי את זה. הרגשה אנמית שכזו בנסיעה בהן. אני לא נהג מרוצים בשום מובן, דווקא להפך, אבל התחושה בלאונה אחת שהזדמן לי לנהוג בה לא עוזבת אותי. תחושת אמינות מכאנית שכזו שאני מאוד אוהב. חוץ מזה, את הסטייל שלה אי אפשר לנצח. אני לא מסתיר את העובדה שהלוק הוא גם שיקול מבחינתי.

 

וכאן השאלה..כמה זה מופרך לרכוש אחת כזו בימים אלה?

הכיוון הוא ידני, עדיפות ללאונה סטיישן, מהשנתונים היותר מאוחרים 91-93.

 

טיב הנהיגה שלי:

בקיץ בעיקר נסיעות קצרות לעבודה, מעט נסיעות ארוכות (80 קילומטר בערך) אחת לשבוע- שבועיים.

בשנת הלימודים נסיעות יומיומיות שמסתכמות ב50 קילומטר ביום בערך. אולי קצת יותר.

 

אשמח לדעתכם בנושאר..האם גם ב2017 הוא קל לתחזוקה? תצרוכת דלק סבירה?האם אני סתם מחפש לעצמי צרות מיותרות?

 

תודה מראש על כל התייחסות :)

עריכה אחרונה על ידי infinite
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • חברי המעגל הראשון

אמנם אין לי ניסיון ספציפית עם לאונה, אבל בקוים כלליים לרכב בגיל כזה צריך להקדיש תשומת לב ולא לפחד "להתעסק" וללכלך את הידיים.

אם זה תחביב בשבילך ואתה אוהב את הרכב, זה יכול להיות אחלה שילוב פרקטי שלו בחיים שלך. אם זו טרחה, כדאי לוותר.

במהלך 5 שנות התואר שלי החזקתי והשתמשתי ברכב בן 25 (גולף). נהנתי מאד וגם החלפתי אותו ברכב ישן אחר באותו גיל כמו שאתה יכול לקרוא כאן.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדובר ברכב שתרכוש בלב מלא הגיון אלא בראש מלא ברגשות.

מכיוון שבחנת רכבים "הגיוניים" יותר והחלטת בכל זאת שהליאונה עושה לך את זה, נזה למצוא אקזמפלרים ראויים.

לא יהיה קל, סביר להניח שגם רכב שנראה טוב יהיה הימור גדול מבחינה מכנית, וצפה לבלת"מים פה ושם.

אם ישחק מזלך - הרווחת, רק תזכור לבצע יישור קו ולתת משנה תוקף לבדיקות נוזלים פעם בשבוע.

זכור כי לא מדובר ברכבים סופר חסכוניים והכן עצמך ליישור קו מקיף שכולל צמיגים לרוב, מצבר, שמנים, בלמים וכו'. חלפים עדיין קיימים לרכב הזה בשוק, וגם משומשים בפירוקיות יש לא מעט.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצם זה שאתה מציין ענייני תצרוכת דלק, מראה שאתה לא כול כך בכיוון.

 

זה רכב שהוא 25 שנה על הכביש. קח בחשבון שהוא יכול לעשות ימבה של בעיות, ולא משנה כמה שמרו עליו.

מלבד זה, יש ענייני בטיחות =0, ו-2 טסטים בשנה.

 

זה רכבים שקונים אם יש FETISH רציני אליהם ומודעים לבעיות שיכולות להיות. תצרוכת דלק, זה לא משהו ששואלים בעניינים הללו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצם זה שאתה מציין ענייני תצרוכת דלק, מראה שאתה לא כול כך בכיוון.

 

זה רכב שהוא 25 שנה על הכביש. קח בחשבון שהוא יכול לעשות ימבה של בעיות, ולא משנה כמה שמרו עליו.

מלבד זה, יש ענייני בטיחות =0, ו-2 טסטים בשנה.

 

זה רכבים שקונים אם יש FETISH רציני אליהם ומודעים לבעיות שיכולות להיות. תצרוכת דלק, זה לא משהו ששואלים בעניינים הללו.

 

 

ראשית תודה על התגובות המהירות חברים.

 

אני חושב שמבחינתי כרגע תצרוכת דלק זאת שאלה הגיונית בקנייה של כל רכב, כמובן שלאנשים רבים זה לא מזיז בכלל.

 

אכן יש לי הרבה רגשות לרכב הנ"ל, FETISH? כן, אפשר להגיד. ומצד שני, אני כן רוצה לדעת עד כמה פרקטית הקנייה הזאת כרגע אל מול האפשרות של להמשיך לחפש דגמים מאלו שציינתי.

 

הFETISH יכול לחכות גם לסיום הלימודים שאני אוכל להשקיע יותר כסף בנושא. אבל מצד שני לקנות ולמכור לקנות ולמכור זאת התעסקות משל עצמה.

 

 

 

**SLOWRIDE, דיון מרתק. כן יש לי נגיעה לאלקטרוניקה ומכניקה (אומנם מכיוון אחר). להתעסק וללכלך את הידיים מבחינתי זה מהנאות החיים.

עריכה אחרונה על ידי infinite
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סה'כ זה פטיש די סביר... הרכב עדיין נפוץ למדי. בבסיסו היה אמין ובנוי היטב

 

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פרקטי? זה תמיד פרקטי. הכול שאלה של כמה אתה מוכן להשקיע במידה ותצטרך.

 

ב-2008 בערך היה לי רכב טויוטה סטארלט שנת 93. בממוצע כול חודש הייתי משקיע 700 שקל בתחזוקה של הרכב הזה. פעם הלכו מייסבים, פעם הלך המזגן, פעם הלך הקלאץ, פעם הקרבורטור. הרכב נתקע לי גם כמה פעמים בכביש בעיצומו של חודש אוגוסט.

כשאתה מוכן להוציא סכומים כאלה , מה זה עוד 100-150 שקל על דלק בחודש?

 

היה כיף אמנם לנהוג ברכב הזה. אני אחד שגם אוהב רכבים ספרטניים בלי כלום, חוץ מברזל וגלגלים, אבל חווית הלהתקע בכביש וההוצאות זה לא היה כיף בכלל(ועוד לי לא היה 2 טסטים בשנה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה שואל על תצרוכת דלק, סימן שאתה חי בסרט.

 

תצרוכת דלק תהייה זוועה, כי הדלק עובר דרך קרבורטור מיושן שנסע במשך 25 שנה וסביר להניח שתצטרך לשפץ אותו - אם בכלל תמצא מקום שעושה את זה ולא שוחט אותך. היה בזמנו בחור בשם צביקה קרבורטור בנתניה, הוא נפטר ומשם אתה צריך כבר להתייעץ עם אנשי פורום אספנות.

 

חלקים מקוריים? שכח מזה. אולי אחד או שניים, אם תצליח למצוא. אני מכרתי לא מזמן תפוח מקורי של ליאונה למישהו באיסלנד. רק שתבין על מה מדובר וכמה החלקים נדירים.

 

חלקים תחליפיים? יש. נכון ללפני עשור, חלקים באיכות זוועה, כי כל מטרתם היא לעבור טסט. מראש מייצרים אותם רע. אני מניח שהאיכות רק התדרדרה מאז. היצרנים יודעים מי הקליינטורה - אנשים בלי כסף, ולכן מוכרים להם חלפים באיכות סופר ירודה.

 

בטיחות? אפס. אין שום מערכת בטיחות וגם לא כריות אוויר. רוב הסיכויים שאתה תצא פגוע מוחין מסיטואציה שאני אצא ממנה בשריטות, בקיה פיקנטו שלי.

 

נוחות? אפס. בולמי זעזועים ושאר חלקי שיכוך כבר מזמן יבשים והרוסים, אף אחד לא מתקן כאלה דברים ברכב של 2000 שקל.

 

החזקתי אחת כזו בת 16 במשך כמעט 6 שנים, כבר אז היה קשה להחזיק אותה, אני מניח שכיום זו משימה קשה פי כמה וכמה - ההמלצה החד משמעית שלי היא לא לרכוש רכב כזה - אלא אם אתה מחזיק אותו כתחביב, ואז זה כיף לא נורמלי להשיג לו חלקים, להשביח אותו כל הזמן ולראות איך הוא נהייה טוב יותר וטוב יותר. אם אתה צריך את הרכב הזה כרכב יום יומי, אתה תקלל כל רגע ותשרוף ים של כסף, שיכל היה לשמש אותך לרכישה של רכב נורמלי.

 

בעידן שבו אפשר לרכוש שברולט ספארק מחברת השכרה ב-25K ועוד לפרוש את זה ל-60 תשלומים של 450 ש"ח - אין שום סיבה בעולם לרכוש ענתיקה בת 25.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי רכב כזה שנת 1993 עד לפני מספר שנים. פעמיים טסט בשנה עם אישור בלמים ממוסך מורשה. זאת צרה בפני עצמה שהמוסך לפעמים לא נותן אישור באם יש תקלות קטנות בבלמים. מה ששבר אותי נזילות שמן למינהם וזאת בעיה בטסט והרבה הרבה כסף לתיקון.

צפה לתקלות פה ושם ולא מעט כסף לתיקון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אם אתה אוהב את ההתעסקות ואז הגיוני לרכוש מודל 87 ולרשום כרכב אספנות. טסט פעם בשנה ואגרות נמוכות ב 70%. אבל אסור לנסוע בין 7 ל 9 בבוקר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן חברים!

 

אז קצת רקע לפני:

אני סטודנט, נותרה לי שנה אחרונה שתתחיל באוקטובר. מחפש רכב זול, אמין, ועוד פעם זול לצערי, כי זה מה שאני יכול להרשות לעצמי. יש לי אהבה גדולה ללאונות הישנות, ובכללי לכל דבר ישן [emoji38]

 

בחודש האחרון בדקתי כל מיני כיוונים (בין היתר בהתייעצות כאן). יונדאי גטס, פונטו , יורוסוויפט (שנתונים 2002-2003), לא נתקלתי ברכב שהיה בתקציב (אזור ה4.5k) ולא היה צריך טיפול מסיבי . למזלי קרוב משפחה בתחום הרכב והוא עוזר לי בבדיקות.

 

הבנתי שמעבר לכך שאני לא מוצא משהו פרקטי, המכוניות האלה פשוט לא עושות לי את זה. הרגשה אנמית שכזו בנסיעה בהן. אני לא נהג מרוצים בשום מובן, דווקא להפך, אבל התחושה בלאונה אחת שהזדמן לי לנהוג בה לא עוזבת אותי. תחושת אמינות מכאנית שכזו שאני מאוד אוהב. חוץ מזה, את הסטייל שלה אי אפשר לנצח. אני לא מסתיר את העובדה שהלוק הוא גם שיקול מבחינתי.

 

וכאן השאלה..כמה זה מופרך לרכוש אחת כזו בימים אלה?

הכיוון הוא ידני, עדיפות ללאונה סטיישן, מהשנתונים היותר מאוחרים 91-93.

 

טיב הנהיגה שלי:

בקיץ בעיקר נסיעות קצרות לעבודה, מעט נסיעות ארוכות (80 קילומטר בערך) אחת לשבוע- שבועיים.

בשנת הלימודים נסיעות יומיומיות שמסתכמות ב50 קילומטר ביום בערך. אולי קצת יותר.

 

אשמח לדעתכם בנושאר..האם גם ב2017 הוא קל לתחזוקה? תצרוכת דלק סבירה?האם אני סתם מחפש לעצמי צרות מיותרות?

 

תודה מראש על כל התייחסות :)

בזמנו היתה לי ליאונהבת 15 . אז היתה מודל 83.

מה אומר לך ?

 

בכמה שנים שהחזקתי אותה, והייתי סטודנט תפרן היו לי:

 

תקלה בגיר , נזק קל של מאות שקלים.

 

2 ניסיונות גניבה ( גנבים כנראה מתים על ליאונה).

באחת שברו לי את כל השמשות באוטו.

 

נזילה מהרדיאטור שלא היה לי כסף לתקן , לנסוע עם ג'ריקנים ברכב ולמלא כל יום , כיף גדול.

 

פעמיים סתמתי צמתים מרכזיים בתל אביב כשנתקעתי עם הרכב. עוד פעם בכביש החוף.

 

החלפת צינוריות יבשות.

 

החלפת צמיגים יבשים.

 

מכות עשן פתאומיות מהמנוע.

 

לא עבר טסט בגלל זיהום- למוסך להוריד טורים- שוב טסט- למוסך לעלות טורים.

 

אחי רד מזה. רעיון לא משהו אלא אם יש לך מוסכניק צמוד.

 

 

 

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כל האהבה שהייתה לי לדגם הזה, שלא תחיה באשליות להחזיק אחת כזאת היום זה בור בלי תחתית.

וגם אז זה היה בור בלי תחתית כי אני פרפקציוניסט וזה רכב בדיוק לאנשים שהם הכי לא פרפקציוניסטים.

הוא ייסע בכל מצב כן אבל כמו גרוטאה, ולשמור על מצב מושלם אי אפשר עם רכב כזה.

אבל יש כאלה שמוכנים לשלם את המחיר של הנוסטלגיה ושל ההרגשה לנהוג ברכב עם אופי.

לפי דעתי יש פה הרבה פסיכולוגיה.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מפתיע העניין הזה. חשבתי שרכב שהיה כ"כ נפוץ פה (ועדיין רואים כאלה נוסעות פה ושם) יהנה מזמינות חלפים טובה.

מנסיוני במכוניות אירופאיות זה אחרת לגמרי. ניתן למצוא חלקים מקוריים או באיכות טובה בלי קושי מיוחד בארץ וכמובן בשפע באינטרנט.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2462 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...