Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום 32 חודשים וכ- 7300 ק"מ עם אופניים חשמליים


שביט
שימו לב! השרשור הזה בן 2449 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם. התחשק לי לכתוב סיכום תקופה לא קצרה על אופניים חשמליים, כדי לעזור למי שחושב על רכישה, וכדי להעשיר את מאגר המידע של קארספורום.

 

הכל התחיל לפני כמעט 3 שנים. אשתי סיימה את חופשת הלידה, הילדה נכנסה לגן פרטי ב1/9, והתעורר צורך בפיתרון תחבורתי זמין לשנינו. בחודש הראשון הצלחתי לתמרן בין אוטובוסים וטרמפים עם חברים מהבית בהרצליה לעבודה בסינמה סיטי ובחזרה, החודש השני היה לשמחתי חודש חגים, ובתחילת נובמבר, אחרי נסיעת מבחן בזוג של חבר כדי למדוד זמנים ומסלול, נפל הפור- אני קונה אופניים חשמליים.

 

מדובר באופני "אולטראלוקס" שניקנו ב3,000 ₪ מאקופאן בהרצליה פיתוח, "יד שנייה" אחרי 3 חודשים אצל הבעלים הקודמים, במצב דנדש. רוב זוגות האופניים בסטנדרט הזה זהים אחד לשני, פרט למדבקה, אך מחיפוש קצרצר ברשת וצפייה בכמה סרטוני מבחן, עולה כי נפלתי על "סוס עבודה" אמין וטוב, הסובארו DL של האופניים החשמליים. חישוב שביצעתי מעלה שבממוצע שנתי אני נוסע כ230 ק"מ בחודש.

 

האופניים עם בלמי V קדמיים ואחוריים (עמידים ליותר זמן, קלים וזולים להחלפה בהשוואה לבלמי דיסק), מנוע 250 וואט, עם סוללת 10 אמפר 36 וולט. האופניים מגיעים למהירות 25 קמ"ש במישור והסוללה כחדשה גמעה כ27 ק"מ. כיום, "צריכת הדלק" עומדת על כ 19 ק"מ שמספיקים לי לשלושה כיוונים מהבית לעבודה. רכישת סוללה חדשה בסביבות 1,000 ₪ לא עומדת כרגע על הפרק.

 

האופניים גומעים כ12 ק"מ בכל יום, ועוד קצת סידורים עניינים בהרצליה וסביבותיה כבר קרוב ל3 שנים, ועושים זאת באמינות מלאה ובהוצאות תחזוקה מצחיקות. סך כל ההוצאות על תיקונים למיניהם מסתכם ב560 ₪ (שני מיכלי דלק בערך)- 60 ₪ לזוג פדלים (הציר של אחד הפדלים המקוריים התעקם), 40 ₪ לזוג פנימיות (פנצ'ר בגלגל הקדמי ואחת ספייר), 100 ₪ הרכבת ידית בלם חדשה (האופניים נפלו לי והמקורית התעקמה לגמרי), 100 ₪ לתיקון 3 "שפיצים" בגלגל האחורי, 100 ₪ חיווט מצערת (התחילה לג'עג'ע קצת אחרי שנתיים), 40 ₪ ל"ברזל" שמחבר את הסבל לאופניים (נשבר אחרי שנתיים וחצי) ועוד 120 שקל לשלושה זוגות של רפידות בלם, שהוחלפו לאורך התקופה. ניתן לראות ששום סעיף מהרשימה אינו מוגדר כתקלה רצינית ויקרה, ובטח שלא תקלה משביתה.

 

רוב הזמן אני רוכב על כבישים עירוניים שקטים, עם קסדה, שתי מראות, פנסים ובהתאם לחוקי התנועה. הילדה מורכבת על כיסא עם חגורה וקסדה, וכשאני איתה אני רוכב לאט ובזהירות על מדרכות ושבילים. לאחרונה נודע לי על פוליסת הביטוח של שומרה שעולה כ1,000 ₪ לשנה. לא מעט, וגם לא הרבה, בטח בתמורה לשקט שזה נותן.

 

החלפה לאופניים אחרים לא עומדת כלל על הפרק. שיכוך מלא, חישוקים מעוצבים וכל מיני גימיקים לא מעניינים אותי. אני נוהג לומר בצחוק שהאופניים היחידים שאקנה במקום הם אופניים חשמליים בגודל רגיל. קניתי הרבה דברים בחיי, וכל יום שעובר מחזק את התחושה שזוהי הקנייה החכמה ביותר שעשיתי בחיים.

 

מקווה שנהנתם

 

IMG_20170715_110050.jpg

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה. סיכום מצוין. חידשת לי כמה דברים.

כתבת שהסוללה מאפשרת לך כ-19 ק"מ לטעינה, כמה היא איפשרה בתחילת חייה?

יש לך טיפים כיצד לקנות אופניים חשמליים מיד שניה?

 

Sent from my M3s using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו 7300ק"מ לאופניים חשמליות זה מטורף. אני נדהם שהאופניים לא התפרקו לגמרי. והסוללה עדיין מקורית - מרשים מאוד.

אחל'ה סובארו DL של אופניים.

תודה על הסקירה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר שני שבילי אופניים בהרצליה, אחד בחלק המדרחוב של רחוב סוקולוב והשני מהפארק דרך כל רחוב פינסקר עד תחילתו. כמי שנוסע בעיקר בכביש, אני פחות שם לב לשבילים, ייתכן ויש עוד כמה.

כשקניתי את האופניים הסוללה הספיקה לכ27 ק"מ. אני מודד את הנסועה באופן די קבוע, וקצב הירידה ב"צריכת הדלק" הדרגתי מאוד, וכל שלב מחזיק כמה חודשים טובים.

ברכישת אופניים יד שנייה הייתי בודק את מצב מערכות הבלמים, המהלכים והחיווט החשמלי. הייתי מנסה לקנות מאדם מבוגר ולא מילד בן 16 (אני מנחש שמי שמוכר יד שנייה הם בד"כ אנשים קצת יותר מבוגרים). בנוסף לשים לב למצב השלדה והגלגלים, לראות שהם לא שבורים או עקומים (זה סעיף שדומה לאופניים רגילים).

 

האופניים עם בלמי V קדמיים ואחוריים (עמידים ליותר זמן, קלים וזולים להחלפה בהשוואה לבלמי דיסק)

 

זאת ה- המלצה שלי לקניית אופניים חשמליים.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שאני כבר תקופה (שנה בערך) שוקל קניה דומה.

כיף לקרוא- מה אתה עושה בחורף?

If you can dream of something, you can achieve it

הייתי עם הגברת, אני חושב שאם הייתי מזכיר את המילים ״רכב״/״פורום״/״ניקוי״ הייתי ישן בספה או בטרקלין ;)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנת נכון. 6 ק"מ הלוך, 6 חזרה.

לוקח לי פחות מ20 דק'.

בחורף אני רוכב עטוף במעיל, צעיף וכפפות. אני יכול לספור על שתי ידיים את הימים שלא רכבתי בגלל גשם כבד.

גם בימים גשומים אפשר לזהות הפוגה שתימשך קצת יותר מ20 דקות חצי שעה הדרושות לי לנסיעה.

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

מתעלק על הנושא ומשתף תובנות וחוויות שלי לאחר כשבועיים על אופניים חשמליים.

אפרט פה לא מעט מספרים, הם בגדול מספרים את כל מה שאני רציתי לדעת טרם הקניה ולא הצלחתי למצוא בשום מקום.

אז לאחר שבערך עברתי למרכז גיליתי שנסיעה בתחבורה ציבורית לעבודה בשעות השיא אורכת כשעה ו10 דקות DOOR TO DOOR. בערך 5 וחצי ק"מ מרחק אוירי. הזיה.

השגתי זוג אופניים חשמליים להתנסות קצרצרה, ונפלה ההחלטה - אני קונה כאלו.

חיפוש של כשלושה ימים בלוחות ומצאתי את מה שחיפשתי -

יד ראשונה מרופא בן כ-30 (לא ילד - וזה אומר הרבה בשוק האופניים החשמליים...), KALOFUN עם סוללה 36V 10A, בלם דיסק קדמי ובלם V אחורי.

סטוק, מוגבל ל-25 קמ"ש.

קצת מוזנחים, לא משהו שדיטיילינג עם סבון כלים וקצת כלי עבודה לא יפתרו.

קילומטרז' לא גבוה לפי עדות הבעלים אם כי לא ידוע בוודאות וללא יכולת לאמת (התיחסות נוספת לנקודה זו בסוף).

קניתי.

 

פרופיל הנסיעה שלי מורכב משני מסלולים שונים בתכלית, אתייחס לכל אחד בנפרד.

ביום-יום נסיעה במרחב רמת גן-גבעתיים-תל אביב,

כ-7 ק"מ לכיוון, סה"כ כ-14 ק"מ ביום.

הנסיעה אורכת 25 דק' נטו, ו-30 דקות כולל קשירה והגעה למשרד.

כל הנסיעות מתבצעות עם דיווש מתוגבר מנוע, מצערת היד משמשת בעיקר לזינוקים מעמידה. הדיווש לא מורגש בכלל ברגליים.

בסוף היום לאחר כ-14 ק"מ כאמור, הסוללה מראה 3 מתוך 4 מנורות על המסך בכידון (או 2 מתוך 3 על הסוללה עצמה).

יחס מהסביבה - כיוון שאני נוסע בר"ג-גבעתיים, בהן אין שבילי אופניים, רוב הנסיעה שלי היא על הכביש. הנהגים כבר רגילים לחיים המשותפים עם האופניים על הכביש והנסיעה מרגישה בטוחה יחסית. לא צופרים, מסתדרים יחד.

 

לעיתים יוצא לי לנסוע בתוך חיפה במתווה די הררי.

נסיעה של כ-6 ק"מ, על פניהם טיפוס מצטבר של כ-200 מ' בכיוון אחד, אותו מסלול בחזור (200 מ' ירידה על פני כ-6 ק"מ נסיעה).

לצורך הדוגמא למקומיים שמכירים, מדובר על טיפוס כל עליית יד-לבנים או ראש-מיה + עוד נסיעה במישור.

הנסיעה הלוך אורכת כ-20 דקות נטו בכיוון העליה, וכ-15 דק נטו בכיוון הירידה. מהירות ממוצעת בכיוון עם העליה כ-19 קמ"ש.

גם כאן כל הנסיעה עם דיווש מתוגבר, בעליה זה מרגיש כמו דיווש קליל באופניים רגילים במישור. אף טיפת זיעה בקיץ.

לאחר שני הכיוונים הסוללה מראה כמו בנסיעה במרכז - 3/4 במסך, 2/3 בסוללה.

היחס מהסביבה מפחיד בהרבה בחיפה. בנסיעה על הכביש נהגים לא יודעים איך מסתדרים עם אופניים, צופרים, צועקים וכו'.

יצויין כי אני נוסע צמוד לקצה הימני של הכביש, לא חוסם נתיב אם אין דרך לעקוף אותי וכו'. לכן אני משתדל לנסוע כמה שאפשר על המדרכה מבלי לסכן את הולכי הרגל כמובן. שבילי אופניים כמובן שאין.

 

 

מאז רכישת האופניים הרגה אותי הסקרנות בעניין הטווח המירבי של הסוללה.

אז יצאתי לטייל בתל אביב - גבעתיים - רמת גן. הסוללה מתה סופית לאחר כ-38 ק"מ. הייתי בהלם.

מכאן אני מסיק שהאופניים בקושי נסעו אצל הבעלים הקודם, שכן להבנתי עם פריקות הסוללה הקיבולת שלה יורדת.

 

ובשורה התחתונה -

מדובר בכלי תחבורה מצוין. מתאים בצורה מושלמת לצרכים שלי. עושה את העבודה מושלם במרכז, ועושה את העבודה גם בחיפה - בהגבלות מסוימות שאותן אבחן בהמשך (טווח נסיעה מקסימלי בחיפה).

ממליץ בחום לכל מי שנמאס לו מהפקקים וגר בטווח של עד 10 ק"מ מהעבודה.

עריכה אחרונה על ידי Step

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער אבל לא הייתי מעלה את הילד שלי בחיים, בעד שום סכום, על אופניים חשמליים לנסיעה בכבישים. שום חסכון לא שווה בטיחות של ילד, ובמיוחד כשמדובר באופניים.. בתאונה הכי קלילה שאפשר לחשוב עליה הנזק יכול להיות קיצוני, לא רוצה לחשוב על תאונה קשה יותר.

אתה סע לבד. את הילד שלך קח ברכב בטיחותי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצערת היד משמשת בעיקר לזינוקים מעמידה.

למען יאריכו חיי הסוללה, מומלץ דווקא להתחיל מדיווש, ולעבור למצערת יד כשהגעת למהירות המקסימלית (למרות שיותר נוח לתת בגז :lol)

בעליות מומלץ דיווש בלבד.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אם כבר הנושא נפתח אז אוסף את השנקל שלי. אני הלכתי על סוללת 48 בגודל 15 אמפר. שני דברים חשובים שלדעתי שווים את התוספת. זה חסכון בזמן, אצלי זה כלי תחבורה לעבודה. יש ימים שאני עושה 60 קילומטר ביום ולכן מחזיק 2 סוללות 48. אחת 13.5 אמפר וכאמור מעלה 15 אמפר. הקטנה יותר מחזיקה 25 קילומטר והגדולה 32. אבל מהירות הרבה יותר גבוה מ 36 וולט שהחזקתי כזה למשך שנה. למי שהזמן חשוב אז ניוד בתוך העיר עם ה 48 יותר מהיר מרכב. לצערי לפני חודשיים נגנבו וקניתי דגם זהה של קלאופן. אופניים עברו כבר 2000 קילומטר והם חדשים לגמרי

לדעתי הם יחזיקו בכיף 20..30 אלף קילומטר. רק להחליף צמיגים ורפידות וזהו. מוזר שסוללה אצלך מראה דעיכה. אצלי זה לא קרה בכלל. דבר נוסף, אני לא מעיז להרכיב את הבן שלי אך עם זאת כל מי שעושה סיבוב מבין עד כמה הכלי זה מועיל במדינה שלנו. וכן, קצת מסוכן עם הנהגים/נהגות אינפנטיליים

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי 98civic

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כך גם אני רוכב כל יום אמנם במרחקים ה-רב-ה יותר קצרים.

 

אממה אני גר בדרום ועם השמש החביבה שיש כאן הליכה למקום העבודה ברגל לוקחת 10 דקות+ שעה התרעננות:) בהחלט אופניים חשמליים זה אחת הקניות הכי משתלמות שעשיתי בחיים!

 

בגלל שהרכב ביום עצמו אצל אישתי מצאתי את האופניים ככלי רב שימושי. (מדי פעם מנייד איתם את הילדים כמובן עם כיסא מתאים בזהירות לאט ורק על מדרכה)

 

אז כך אני קניתי דיאור פרימיום שזה אומר ג'אנטים ולא שפיצים. מעצורי דיסק סבל מחוזק ומערכת הילוכים מרמה גבוהה יותר.

 

בניגוד לדעת הרוב כאן. בלמי דיסק הרבה יותר חזקים בבלימה מרגילים (מנסיון ואין ספור השוואות עם אופניים של חברים) ג'אנטים זה דבר שחשוב מאוד למי ששוקל יותר מ80 קילו כמוני:) פוטנציאל הנזק של החישוקים נמוך משמעותית.

 

מערכת הילוכים משופרת לעמות זאת נראית לי מיותרת כי אני נוסע רק עם ידית הגז כל הזמן.

 

בקיצור כלי שימושי עם אחזקה זולה מאוד.

עריכה אחרונה על ידי yd b-4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון ג'נטים זה מאד חשוב לכבדים. באופניים קודמים החישוק התחיל להתפוצץ בחיבור של השפיצים. ממש סכנה. ובלמי דיסק חובה. גם יותר חזקים וגם תחזוקה וכיוונים מאד פשוטים. בחישוב גס עשיתי חשבון שאני חוסך כל חודש 500-700 שקלים על דלק. שלא לדבר על זמן פקקים וחיפושי חניה

 

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...