Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קורולה רובוטית 2008 , תיקון תקלה בגיר (מס' 900), בשיטת "שעה זאת בעצמך"


ofir84
שימו לב! השרשור הזה בן 1333 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שבוע שעבר העלתי את הפוסט הבא

אספר בקצרה,

בזמן נסיעה הרכב קפץ לניוטל, לא היה ניתן להעביר הילוכים, ומנורת התקלה בגיר דלקה באופן קבוע. הרכב נחנה ע"י דחיפה.

חשוב לי לציין שלפני התקלה הזו הרכב נסע בצורה תקינה ולא הורגש "קלאץ מחליק" ,הרכב החליף הילוכים בצורה תקינה, סחב בעליות וכדומה. אומנם לא כמו רכב שיצא מהחברה אבל בהחלט בצורה תקינה.

 

יצרתי קשר עם "מוסך מומחה טויוטה רחובות" שהיו מוכנים להגיע ולאבחן את הרכב במקום, חסכו לי כאב ראש של גרר. הגיע איש שרות התחבר לרכב וניסע לאתחל את הגיר ללא הצלחה. התקלה שהמחשב הציג הייתה

Code: 900

Description: clutch actuator circuit

 

y5nc3oogddex.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=y5nc3oogddex.jpg

קיבלתי הצעת מחיר להחלפה של קלאץ(aisin) + מנוע(מקורי) מערכת הפעלת מצמד(מנוע בלבד לא כל המערכת בשלמותה מה שקרוי actuator אלא רק את המנוע שמפעיל אותה) 4095 ₪

(אצל אבי חלקי חילוף רחובות, המנוע עולה 750 שח, הקלאץ 700 שח.)

אמרתי תודה רבה, אני אחשוב על זה, ושילמתי על הדיאגנוסטיקה 292 שח

למזלי לא הייתי לחוץ לתקן את הרכב והיו לי מספר ימים שיכולתי להסתדר.

 

התחלתי לקרוא על התקלה ולראות סרטונים ביו טיוב, קיים הרבה חומר ברוסית, נעזרתי בחברים דוברי רוסית ולפי מה שראיתי יש כמה מסקנות.

א. הבעיה כלל לא קשורה לקלאץ

ב. הבעיה היא אך ורק במערכת שעושה את ההפרדה של הקלאץ

ג. הבעיה יכולה להיות או במנוע החשמלי שמפעיל את היחידה המכנית או ביחידה עצמה שמזייפת, גורמת למנוע לעבוד תחת עומס ולכן המנוע נשרף בסופו של דבר, במקרה הזה החלפה של המנוע בלבד היא לא מומלצת, שכן המנוע החדש לא יאריך חיים אם היחידה גורמת לו לעבוד תחת עומס חריג.

לכן החלטתי לפרק את ה actuator ולבדוק מה הסיפור שלו

על מנת לפרק אותו הייתי צריך לפתוח שלושה ברגי 12 מ"מ, שניים עם גישה מתחת לרכב ואחד מלמעלה, על מנת להגיע אל הבורג העליון יש צורך בפירוק המצבר ,וכן פירוק תושבת המצבר. בנוסף יש צורך בניתוק של שני קונקטורים חשמליים שמתחברים ליחידה.

jzgmlmdnjdyj.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=jzgmlmdnjdyj.jpg

 

kwkmy5njvnwn.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=kwkmy5njvnwn.jpg

 

kdmd05omzuix.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=kdmd05omzuix.jpg

 

otniyzemn3kt.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=otniyzemn3kt.jpg

 

cdym5z3iew5m.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=cdym5z3iew5m.jpg

 

mg2lgoon4erk.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=mg2lgoon4erk.jpg

לפני שבחנתי את המערכת קודם כל פרקתי את המנוע וזה נראה כך:

 

ttjmiyzyn1nn.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=ttjmiyzyn1nn.jpg

 

hbmwuz5ydfjy.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=hbmwuz5ydfjy.jpg

כמו שניתן לראות יש הרבה אבקה של פחם, לפי מיטב הבנתי מהסירטונים, הדבר מעיד על עבודה של המנוע תחת עומס חריג.

לאחר פירוק המנוע ניסיתי לסובב את הציר של היחידה עם מברג איפה שהמנוע אמור לסובב, כדי לבדוק איך זה מרגיש, התנועה הייתה מאוד קשה ולא אחידה, הבנתי שיש פה בעיה. פתחתי את היחידה,

 

ydrvumlmnz2t.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=ydrvumlmnz2t.jpg

ניקיתי וגירזתי מחדש, התנועה השתפרה אך לא בצורה משמעותית. בשלב הזה הייתי צריך להחליט אם לבצע החלפה של המנוע בלבד שמסתכמת ב750 שח, או להחליף את כל היחידה בשלמותה, שעלותה 2630 שח.

בסוף החלטתי להחליף את כל היחידה

 

0jiynqldwqoz.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=0jiynqldwqoz.jpg

 

zy5ywjyztmwm.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=zy5ywjyztmwm.jpg

 

zxt4jkkkzxto.jpg

http://www.siz.co.il/my.php?i=zxt4jkkkzxto.jpg

הרכבתי את היחידה החדשה, לאחר ההרכבה נעזרתי בפרוצדורה המצויינת של blueprint

על מנת לבצע אתחול למחשב הגיר. האתחול הצליח, ביצעתי נסיעת מבחן, הרכב מרגיש ונוסע מצוין!

 

אני מחזיק רכב חברה הרבה שנים, את הטויוטה קניתי לאישתי לפני קצת פחות משנתיים וזאת הפעם הראשונה שיוצא לי לטפל בתקלה ברכב הפרטי שלי.

 

משתף מתוך תקווה שהניסיון שלי יוכל לעזור לחברים אחרים שיתקלו בתקלה דומה.

בברכה,

אופיר

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אחי, קלאץ זה כבר סרט אחר לגמרי. צריך לפרק חצי אוטו. תראה סירטונים. אני חושב שלא כדאי לעשות דבר כזה בבית, במיוחד למי שאין ניסיון בעבודות כאלה, כל תקלה הכי קטנה אתה יכול למצוא את עצמך בבעיה רצינית.

 

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה מאוד! כל הכבוד.

לא הכנסת את הגיר לניוטרל?

יש להעביר את המחשב למצב ניוטרל לפני עבודה כדי שהמנוע יגיע לנקודת המוצא שלו,

בסרטונים ראיתי שמתקנים יחידות כאלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה מאוד! כל הכבוד.

לא הכנסת את הגיר לניוטרל?

יש להעביר את המחשב למצב ניוטרל לפני עבודה כדי שהמנוע יגיע לנקודת המוצא שלו,

בסרטונים ראיתי שמתקנים יחידות כאלו.

היי ניר,

מרגע שהתקבלה התקלה לא הייתה לי אפשרות לעשות כלום. הרכב היה על N קבוע עם נורת תקלה.

כאשר ניגשתי לפרק את היחידה התקולה הקלאץ היה במצב מוצמד, ז"א בסוף התנועה של המנוע, הזרוע של היחידה הייתה פתוחה. מה שאומר שהיחידה הייתה אמורה לבצע הפרדה ז"א לסגור את הזרוע ולמשוך את המזלג של הקלאץ ,וכנראה בנק' הזו המנוע שבק חיים. היחידה החדשה הגיעה באותו מצב כמו הישנה, כשהזרוע במצב פתוח, ולכן גם ההרכבה הייתה פשוטה. אפשר לראות את זה בתמונות של היחידות, הישנה מול החדשה, הזרוע באותו המצב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עקבתי בדיון הקודם, כל-הכבוד על איתור התקלה ועבודת התיקון.

כדאי להוסיף את כל התגובה הראשונה שלך כאן, לסוף הדיון הקודם.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד!

עם קצת אומץ, ידע, זמן פנוי וראש בריא אפשר לחסוך הרבה כסף וללמוד המון!

 

איך הרכב הגיע למצב ניוטרל? זה רובוטי, לא?

מיצובישי גרנדיס 2005 | שברולט אפלנדר 2007

בתאריך 1.8.2021 בשעה 17:55, m3x7r3m3 כתב:

איך יודעים שפוליטיקאי משקר? השפתיים שלו זזות

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אבי,

אכן מדובר על קורולה רובוטית. במהלך נסיעה רגילה בעיר, עצרתי בעצור, כשרציתי להמשיך לנסוע, התקבלה התקלה, N מהבהב בלוח השעונים + נורה אדומה של גלגל שיניים עם סימן קריאה. ידית ההילוכים הייתה פיזית במצב E (זהה לD). כמו בסרטון הזה(שלא אני צילמתי)

 

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...
בתאריך 13.5.2017 בשעה 22:22, ofir84 כתב:

היי אבי,

אכן מדובר על קורולה רובוטית. במהלך נסיעה רגילה בעיר, עצרתי בעצור, כשרציתי להמשיך לנסוע, התקבלה התקלה, N מהבהב בלוח השעונים + נורה אדומה של גלגל שיניים עם סימן קריאה. ידית ההילוכים הייתה פיזית במצב E (זהה לD). כמו בסרטון הזה(שלא אני צילמתי)

 

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

מה עושים בתקלה כזו ? גלגל שינים עם סימן קריאה ?
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1333 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...