Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיפור על רעידות ב-I30, שלושה מוסכים ופתרון אחד [או: למה קשה לתחזק רכב כאן?]


Gosser1860
שימו לב! השרשור הזה בן 2579 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

אמ;לק- 3 מוסכים, החלפת שמן גיר אחת והבעיה נפתרה.

 

מנהלים- זה לא פוסט תלונה על מוסך כזה או אחר, אלא תהליך טיפול בתקלה ולכן החלטתי לפתוח את הדיון כאן.

 

אז אחרי הפוסט בנוגע לנקישות (והבעיה אכן הייתה הקופלונג הגה- נפתר על ידי החלפתו), החלטתי לטפל בבעיה שהתפתחה בתקופה האחרונה והתגברה והיא הרעידות בעמידה (בעיקר ב-D ו-R, אך גם ב-N), וב"בעיטה" בעת מעבר ל-R מ-D.

 

לאחר סריקה של הפורומים הועלו האופציות הבאות:

-תושבות מנוע/גיר שחוקות/קרועות.

-שמן גיר.

-עדכון תוכנה למנוע/גיר.

-יש עוד סיבות, אך אלו המרכזיות שהופיעו.

 

המוסכים:

-יונדאי אשדוד.

-הילוך שישי ראשל"צ.

-רמי שירותי דרך ת"א.

 

תחילה הגעתי עם הבעיה למוסך יונדאי אשדוד, וביקשתי לבדוק את עניין הרעידות. ביצעתי נסיעת מבחן עם המכונאי (שגם נהג) אשר הרגיש את הרעידות והגדיר אותן "קלות" ואת ה"מכה" במעבר ל-R, כבלאי טבעי. אך המשכתי להתעקש, מה אפשר לעשות. שהרי לא סביר שרכב מתוחזק משנת 2008 ירעד כמו אוטובוס לאחר קרוב ל-9 שנים. נאמר כי יש לבדוק את התושבות, ביקשתי להוסיף גם בדיקה של שמן גיר ועדכון תוכנה.

קיבלתי חזרה את הרכב, נאמר כי התושבות תקינות- לא נראה בלאי או קרעים. את שמן הגיר לא מחליפים* וכי "אין מה לעשות, יש רכבים שרועדים וזה המצב".

 

כמובן שלא קיבלתי את האבחנה הזו והמשכתי לחפש מוסך שייתן לי אבחנה נוספת, אז נסעתי להילוך שישי בראשל"צ. נקבעו תאריך ושעה.

מגיע- מוסר את המפתחות לאחר שיחה עם נציג השירות בנוגע לבעיות. ממתין זמן מה, ומקבל את אותה אבחנה: התושבות תקינות, וגם כאן, נאמר לי כי את שמן הגיר לא מחליפים*, ו-"הרכב הזה ידוע בכך שהוא רועד, סה"כ התופעה מתגברת עם השנים". פה כבר חשבתי שאני המשוגע היחיד שהרעידות האלה מרגישות לו מוזר בצורה חריגה ובאופן כללי מנסים להימנע מטיפול ברכב. החלטתי לבדוק עם שאר דיירי הבית אם גם הם מרגישים זאת- והפלא הפלא כולם ללא יוצא מן הכלל מרגישים את שתי התופעות (רעידות וה"מכה").

 

החלטתי להמשיך ולמצוא פתרון לבעיה הזו, שהרי לא רק אני מרגיש את הרעידות הללו. נסעתי לרמי שירותי דרך בת"א לקבל דיאגנוזה נוספת. ביצענו נסיעת מבחן, העלינו את הרכב על ליפט וכאן המסקנות היו מעט שונות:

התושבות אכן תקינות** ואין צורך להחליפן. קיים רעש\רחש קל בנסיעה מן המייסבים האחוריים עקב בלאי- נבדקו ונמצאו שחוקים מעט.

נמסר (בפעם הראשונה אחרי ביקורים ב-2 מוסכים שונים) כי אפשר לבצע החלפה חלקית של שמן הגיר על מנת ל"שמור עליו", ובכל אופן הרעידות אינן משמעותיות כלל.

 

אין ספק, חזרתי מאוכזב חלקית כי התקלה עדיין קיימת. החלטתי להמשיך בקו של השמן גיר (בעיקר כי לא בוצע כזה). נסעתי למוסך הרגיל (יונדאי אשדוד) בו אני מטפל ברכב בעקביות, וביקשתי להחליף את שמן הגיר. בתחילה נתבקשתי לבצע שוב נסיעת מבחן עם אחד המכונאים, לאתר את אותה הבעיה. כמובן שגם הפעם לא הורגשו הרעידות (מבטיח לכם רבותיי, הן קיימות ועוד איך). לאחר הנסיעה נתקלתי בסירוב מסוג אחר, "החלפת שמן גיר לא תפתור בעיה בגיר- אם קיימת כזו". המכונאי התרצה רק כאשר ביקשתי לעשות זאת כטיפול מנע. ובכל מקרה, ממתי מוסכים מסרבים לקבל כסף על עבודה (וחלקים)?

הפעם הגעתי עם ספר הרכב, ובו רשום שחור על גבי לבן, כי יש להחליף את שמן הגיר כל 45K ק"מ או 3 שנים. מה עוד צריך?

וזו התשובה: "זו סה"כ המלצה, אין צורך להחליף את שמן הגיר" :lol:.

 

המתנתי זמן יחסית קצר, העבודה בוצעה והשמן הוחלף. עליתי על הרכב והנעתי. ההלם היה מוחלט. הרעידות כמעט פסקו לחלוטין. ההילוכים עוברים בצורה חלקה יותר וכמעט ואין בעיטה מורגשת במעבר ל-R מ-D. הרגשה של רכב חדש.

 

לסיכום, הטעות שלי היא כי האמנתי להמלצת המוסך לא להחליף את שמן הגיר במשך התקופה בה החזקתי את הרכב והמצב הגיע עד כדי תקלה\בעיה שכזו. אני שמח שבכך הנושא נפתר ולא חמור (יקר) מכך.

אך הביקורת שלי כלפי המוסכים, בפרט אלו המצוינים לעיל היא קודם כל תרבות "תחזוקת שבר", מה שנקרא נוסע-לא נוסע. אני לא מבין למה צריך לצאת מגדר הרגיל כדי שסטנדרט התחזוקה יהיה גבוה. ובנוגע לשני המוסכים הראשונים שהוזכרו, בפרט היותם מוסכי מורשי יבואן התשובה בנוגע להחלפת השמן מעלה אצלי תהיות קשות באיתור תקלות ובעיות שהן מעבר לטיפולים השוטפים.

חבל שעוד לא מצאתי מוסך המתמחה ברכבים אלו, אשר ישמח לחקור גם בעיות\תקלות שהן מעבר לטיפול השוטף.

 

 

* לא מחליפים לאורך כלל חיי הרכב, מה שנשמע מגוחך לכל הפחות- אך מכיוון שאינני מכונאי או איש מקצוע, לצערי נשאר לי להסתמך רק על המרשתת.

** הפעם עשיתי שיעורי בית וידעתי היכן הן נמצאות. היה נחמד לראות בעל מקצוע מאשש את הטענות שלו על ידי בחינה משותפת איתי של החלקים המדוברים.

 

אריאל

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכונאי קל למצוא, אנשי דיאגנוסטיקה /בעלי מקצוע טובים ולא רק על גבי דפי הסמכות קשה למצוא.

כמה מקרים יש כאן בפורום על בעיות דומות לשלך עם אותו הפיתרון...

אולי המוסכים שהיית בהם לא רצו לקחת סיכון(יכלו לכתוב בכוכבית שהאחריות היא על גבי הלקוח) ואולי לא הכירו את הוראות היצרן שזה יותר חמור, חבל שלא עובדים בכפוף ליצרן ולפי הספר בדברים שהם מעבר לשמן ופילטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן יש בארץ נטייה למוסכים לא להחליף שמן גיר בתיבות אוטומטיות בחשש שהגיר יתחיל להחליק אחר כך.

יש לא מעט מיתוסים בעניין הזה אבל בגדול אם יש המלצה של היצרן להחליף שמן גיר ובמהלך חיי הרכב השמן גיר הוחלף על פי הנחיות יצרן יש להמשיך ולעשות כך.

לעיתים כאשר לעולם לא החליפו שמן והשמן כבר שרוף אכן החלפה של שמן גיר עלולה לגרום להחלקה של הגיר אבל זה לא בגלל שהחלפת שמן גיר גורמת לנזק, אלא הדיסקיות בגיר כבר שחוקות ובגלל רכיבי המתכת הרבים שנמצאים בשמן הגיר הישן הן עוד מצליחות להחזיק ולא להחליק ככה שזה רק עניין זמני עד אשר גם יהרס.

 

לעוד מידע בנושא ממליץ מאוד לראות את הוידאו הבא, הכל מוסבר שם בצורה מפורטת :

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן,ברכב הזה בשנתונים 2008-9,קיימת בספר הנחיה חד משמעית להחליף שמן גיר -פעם ראשונה לאחר 45,000 ק"מ או 3 שנים ולאחר מכן כל שנתיים ללא תלות בק"מ.בנוסף,על הדרך כדאי לנקות את בורג אגן השמן של הגיר,משבבי המגנטים שהצטברו עליו.

עד עתה,ביצעתי 3 החלפות לפי הנדרש וברוך השם הגיר מעביר הילוכים כמו מרגרינה/חמאה.

אני כותב זאת,כדי שאנשים שמחזיקים ברכב הזה לא יחששו להחליף שמן גיר כי גיר,שמוחלף לו שמן בזמן לא צריכה להיות איתו בעיה.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שמעוניין להחליף ביונדאי, לשים לב שמכניסים לרכב שמן גיר בתקן SP3 ולא DEX3. הרבה מוסכים אוהבים להכניס שמן לא בתקן לרכב.

ההמלצה היא לתיבה 4 הילוכים אוטומטית כמובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי יש יונדאי I30 שנת 2010 ולאחרונה התחלתי לחוות רעידות מעצבנות שכאלה. כמה שמן זה החלפה חלקית? איזה סוג מומלץ ומה העלות הסבירה לשמן +עבודה במוסך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל,מה שקרה כאן הוא שהרעידות בסרק נבעו מזה שהגיר מאוד עצבני כאשר השמן מזוהם והוא גורם לכך,שהנסיעה תהיה קופצנית ולא נעימה(לא תקלה של סיבוי סרק לא יציבים,אלא הבעיטות הן אלו שגרמו לכך) ולכן החלפת שמן הגיר עשתה לרכב ובמיוחד לגיר רק טוב.

החלפה חלקית של הנוזל היא בסביבות 3-4 ליטר.

שמן מקורי (SP-3 בלבד)עולה אצל יונדאי שופ באיזור ה 50-70 לליטר ובמוסך מורשה גובים על העניין 90-100 ש"ח לליטר ללא עבודה.

דיוןו בנושא שמנים מתאימים נוספים כאן :

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?290653-%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%9C%D7%AA%D7%99%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98%D7%99%D7%AA&highlight=%D7%A9%D7%9E%D7%9F+%D7%92%D7%99%D7%A8+%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%99+%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99

עבודה במוסך כללי באיזור ה 150-200 ש"ח ובמורשה טיפה יותר.

כאשר מורידים את ההברגה,כדאי כבר לנקות את הבורג המגנטי מכל הג'יפה שהצטברה עליו.

ronaldo17- ברכב שלך אמנם אין המלצה להחליף אבל בכל זאת,הייתי מבצע רענון חלקי-זה בטח עדיף מאשר להגיע למצב של התמונות הלא קלות לפצייה מהשרשור הזה על צבע שמן הגיר.

להערכתי,אם פותח הנושא,היה מחכה עוד כמה חודשים,הגיר הזה היה מגיע לשיפוץ גם אם הק"מ שעבר לא גבוה.

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה מחיר החלפה חלקית של שמן הגיר ב I30 במוסך יונדאי?

 

גם לי יש יונדאי I30 שנת 2010 ולאחרונה התחלתי לחוות רעידות מעצבנות שכאלה. כמה שמן זה החלפה חלקית? איזה סוג מומלץ ומה העלות הסבירה לשמן +עבודה במוסך?

 

לא זול בכלל:

- 83 ש"ח לליטר שמן גיר לפני מע"מ, סה"כ הוחלפו 6 ליטרים.

- 260 ש"ח שעת עבודה, לפני מע"מ.

- סה"כ אחרי דין ודברים 800 ש"ח (כולל מע"מ).

 

הבא בתור, ומסתבר שגם בחלק הזה, ככל הנראה, מורשי יבואן מחליפים רק כאשר משהו נהרס והוא המסנן דלק.

אחרי שראיתי שהוא נמצא בתוך התא דלק, וצריך להזיז את הכיסאות ולפתוח את מכסה הדלק אני מחפש מוסך אמין ואחראי לביצוע הטיפול הזה, מישהו מכיר? (מוכן לנסוע הרבה ק"מ בשביל אחד כזה).

 

מעבר לכך, עברתי כמה פעמים על היסטוריית הטיפולים ולוודא שלא פוספס שום דבר. מעבר להחלפת שמן גיר והמסנן דלק, הכל הוחלף בזמן.

האם יש לי עילה להתלונן על העניין הזה? אם לא הייתי בוחן את ספר הרכב (אכן אחריות מלאה שלי, אך גם המוסך איננו חף מאחריות כלשהי), כנראה שהנושא היה מטופל רק כאשר דברים חמורים יותר היו נהרסים.

 

אודה לעזרתכם.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר דלק הוא לא דבר מאוד מסובך להחלפה, ולכן אני ממליץ לקנות להחליף לבד או להיעזר בכנופיה הטיפולים השוטפים. בנוסף גם תחסוך כסף, בסה"כ הוצאת לא מעט על הרכב בתקופה האחרונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זול בכלל:

- 83 ש"ח לליטר שמן גיר לפני מע"מ, סה"כ הוחלפו 6 ליטרים.

- 260 ש"ח שעת עבודה, לפני מע"מ.

- סה"כ אחרי דין ודברים 800 ש"ח (כולל מע"מ).

מה עם הפילטר? לא החליפו לך?

6 ליטרים בהחלפה חלקית זה ממש הרבה ולא נראה לי הגיוני. 4 ליטרים מקסימום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל,מה שקרה כאן הוא שהרעידות בסרק נבעו מזה שהגיר מאוד עצבני כאשר השמן מזוהם והוא גורם לכך,שהנסיעה תהיה קופצנית ולא נעימה(לא תקלה של סיבוי סרק לא יציבים,אלא הבעיטות הן אלו שגרמו לכך) ולכן החלפת שמן הגיר עשתה לרכב ובמיוחד לגיר רק טוב.

 

עצבני על מי הגיר?

הסבר לא משכנע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עצבני על מי הגיר?

הסבר לא משכנע.

אז כיצד תסביר את העובדה שהחלפת השמן כן פתרה את התקלה ?

לדעתי,התשובות נמצאות בתמונות שהעלה פותח הנושא ובהן צבעים שונים של שמן הגיר.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2579 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...