Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ב.מ.וו M135i הקדמת טיפולי החלפת שמנים במוסכי היבואן - דברים שלא לקחתי בחשבון


Gidimi
שימו לב! השרשור הזה בן 2704 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חפירה נעימה:

 

חלק מהדברים שאכתוב כאן מבוססים על היקשים ותובנות מבוססות נסיון וליקוט מידע מפורומים בחו”ל

יתכן וישנם פרמטרים נוספים שלא ידועים לי אבל המטרה שלי היא לשתף מידע רלוונטי למותג BMW, שרב בו הנסתר על הגלוי כאילו מדובר בסודות גרעין.

אשמח אם בשירשור הזה יתווסף מידע (גם אם לא קשור ספציפית לנושא שהעלתי) אמין ומבוסס נסיון בלבד ממי שהחזיק/מחזיק ב.מ.וו. ולא השערות.

 

 

מה שרשום פה, מבוסס בעיקר על הנסיון שלי עם ה F20 M135i מנוע 3.0 N55 , יתכן ויכול להיות שונה עם דגמים אחרים של היצרן.

 

 

למי שמכיר את מוסכי היבואן המורשים של ב.מ.וו, כמעט ולא ניתן לקבל מידע ופרטים בנוגע לעלויות ומידע. הכל סודי וסבוך.

(יתכן וחלק מהסודיות והעמימות נובעות ביסודן מחוסר הבנה ומקצועיות של אנשי השירות בחברה, ולא מטעמים זדוניים במטרה למנוע ממך מידע - לא סגור על התשובה הנכונה)

שאלה פשוטה בסגנון של “כמה יעלה לי טיפול” או מה מחליפים בטיפול ראשון/שני לעולם לא תענה בפשטות תוך נקיבת סכום או מתן פרטים אלא, תענה ב “תביא את המפתח” או "מה שהמפתח יגיד”

 

 

ולמה הם זקוקים למפתח?

נתוני הנסועה של הרכב ומידע מחיישנים מסויימים נשמרים במפתח, ובמרכזי השירות קוראים את המידע מהמפתח באמצעות קורא מיוחד הקיים רק אצלם ומחייב הגעה פיזית (לברר נתונים בטלפון זו משימה לתחקירן כלבוטק).

 

 

למזלי ובשל האדיקות ששמרתי על הרכב שלי, לאורך שלוש שנים וכ- 40K ק”מ פרט לטיפולים שוטפים לא נזקקתי לשירותי מוסך.

אולם, בשל תכונות של פדנטיות יתר הקיימות בי, ומחוסר אמון (שלי) בנוגע להתאמתו המלאה של סוג השמן בו משתמשים במוסכי היבואן (ליקווי מולי סגול שזה שמן בטכנולוגיה סינטטית, ולא סינטטי מלא), החלטתי על הקדמת הטיפולים ברכב ולא לפעול בדיוק לפי דרישת היבואן לטיפול כל 12 אלף ק”מ.

(את הטיפול האשון ביצעתי ב 12 אלף ק”מ לפי דרישת היבואן, ואז קיבלתי החלטה להקדים את שאר הטיפולים, זאת כאמור, לאחר שראיתי את השמן בו הם משתמשים והתחלתי לחפור בנושא ולא הצלחתי להגיע להבנה האם זה אכן השמן המתאים ביותר)

 

 

ובכן, בטיפול האחרון (וקצת לפני 38 אלף ק”מ) המפתח ביקש להחליף פלאגים! (קצת מוקדם לא?)

אם היו מתמחרים את מחיר הפלאגים כמו בחו”ל - ניחא, אבל דחילק, 200 שקל לכל פלאג כפול 6 לפני עבודה וכמעט בחצי הק”מ של תדירות ההחלפה המקובלת. וכל זה כי המפתח אמר?

התחלתי לשאול שאלות את יועץ השירות, ממתי מחליפים פלאגים ב 38 אלף ק”מ? כמובן שליועץ אין הסבר לכך מלבד תשובה בסגנון של - זה מה שהמפתח אמר, זה מה שצריך לעשות.

בקיצור דבר אל המפתח (או כמו שהטרמינייטור נוהג לומר - Talk To The Hand)

 

 

שאלתי את מנהל העבודה שהיה במתחם המוסך שאלה פשוטה (מבלי שראה את הדרישה): "מתי מחליפים פלאגים?”

הוא ניסה להתחמק ממתן תשובה ורק לאחר התעקשות מצידי שיחרר וענה שבסביבות ה 60 אלף.

אז איך זה שהמחשב מבקש החלפה ב 38K? שאלתי

לא היה לו מושג ובאמת נראה לו תמוה.

 

 

ובכן, לא מדובר בשום תקלה או עניינים הקשורים למיספיירים או משהו קונקרטי. הרכב תקין לחלוטין ושמור בצורה מופלאה.

לאחר חפירה בכמה פורומים בחו”ל (גם שם לא לכל שאלה מוצאים תשובה ברורה ויש כמה דעות) הגעתי לתובנה שקיים טיימר שסופר את מספר הטיפולים שהרכב ביצע..

 

 

הגעת לטיפול הרביעי - תחליף פלאגים. לא משנה כמה ק”מ הרכב עבר. (כל טיפול שמתבצע ברכב במוסך היבואן מתעדכן במחשב של הרכב ושמור בו)

 

 

במידה והתובנה אליה הגעתי נכונה וקיים כזה טיימר, השאלה המתבקשת היא מה עוד נכנס לספירה של הטיימר הזה?

האם ישנם חלקים נוספים אותם המחשב דורש להחליף ללא קשר לבלאי או לקריאת חיישן על תקלה אלא רק בשל מספר הטיפולים שבוצע? טיימינג? אלטרנטור? לך תדע.. הכל מסווג

למי ניתנת הגישה למשחק ושינוי של חבילת הטיפולים שהמפתח מבקש מלבד ליצרן? האם הכל “מכתוב מראש" במחשב הרכב או שליבואן יש יכולת לשנות את “הכללים"??

 

לא מצאתי בספר הרכב (כמו אצל יצרנים אחרים) איזו רשימה של הטיפולים הבסיסיים נדרשים על פי הק”מ המצטבר (פרט להגדרה בסיסית של inspection)

 

 

ובכן, מסקנתי האופרטיבית מנסיון זה היא פשוטה:

יש לך ב.מ.וו ורוצה להחליף שמן לפני הזמן שדורש היבואן - כנס למוסך מורשה המתמחה ברכבי יוקרה כדוגמת טיג ותחליף.

אל תבצע זאת במוסכי היבואן כדי שלא יקפיץ לך את הטיימר שצובר את מספר הטיפולים שנעשו. משום שיש לכך השלכות נוספות.

 

 

לסיכום,

אם הייתי משלם על החלפים את המחירים של אירופה/ארה”ב לא הייתי מייחס לזה כזו חשיבות. אבל תמחור החלפים במוסכי היבואן הוא שערורייתי על גבול העושק (פי 2 עד 5 מעלות החלפים לצרכן בחו”ל). לא משנה איזה חלק צריך להחליף - אתה יודע שדופקים אותך במחיר.

 

 

יש דברים שכדאי לדעת לפני ולא אחרי. וזו מטרת השירשור.

 

 

לא ידוע לי מה יכול להיות במידה ושמים קצוץ על מה "שהמפתח דורש” ומסרבים לביצוע החלפת הפלאגים כפי שנתבקשתי.

מבחינת תוקף האחריות (הרשמית ו"הרצון טוב”) אם תדרש בעתיד ברור שזה מחליש עד מבטל.

 

 

וספקולציה לסיום:

האם מישהו יכול להתחייב שפרט לעניין תוקף האחריות המשפטית, אין איזשהו אלגוריתם חבוי שתפקידו לייצר "תקלות" יזומות ברכב במידה ולא נשמעים להנחיות המפתח??

 

 

יש מעליות המתוכנתות “לשבוק” במידה ולא מתבצעת קריאת שירות במשך תקופה מסויימת, כך שלא מדובר במדע בדיוני. הדברים האלה ניתנים לתיכנות ויש ענפים שעושים בזה שימוש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסקתה את המסקנה הנכונה.(אנחנו שבויים :wink:)

טיפול קל שמן + פילטר - במוסך רגיל וטוב - עם שמן ופילטר בתקן הנדרש.

טיפול שנתי במוסך יבואן.

 

נ.ב - כאשר משתמשים בשמנים החדשים, גם החצי-סינטטי.

אפשר שנה ואו עד 15.000 ק"מ.

ומאחר ואצלך ממוצע הנסיעה הוא כ 10-15 אלף ק"מ בשנה.

אפשר לבצע טיפול אחת לשנה - ואו אם בקרת הרכב תתריע על דרישה להחלפת שמן.

 

בד"כ החלפת הפלגים היא ק"מ / שנים.

אפשר במהלך הטיפול לבקש לפתוח את אחד הפלגים ולבדוק את המצב.

ובתיאום, אולי להשאיר ולהחליף טיפול אח"כ.

או - לגמור עיניין ולהחליף, בשביל השקט הנפשי... והיבואן.

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגעתי לתובנה שקיים טיימר שסופר את מספר הטיפולים שהרכב ביצע..

אתה לא מדייק בטרמינולוגיה: "טיימר" זה רכיב שמודד זמן. מה שאתה מתאר נקרא "מונה" (Counter).

 

 

האם מישהו יכול להתחייב שפרט לעניין תוקף האחריות המשפטית, אין איזשהו אלגוריתם חבוי שתפקידו לייצר "תקלות" יזומות ברכב במידה ולא נשמעים להנחיות המפתח??

 

יש מעליות המתוכנתות “לשבוק” במידה ולא מתבצעת קריאת שירות במשך תקופה מסויימת, כך שלא מדובר במדע בדיוני. הדברים האלה ניתנים לתיכנות ויש ענפים שעושים בזה שימוש.

במקרה של המעלית שתארת לא מדובר בתקלה (או "תקלה") אלא בהשבתה מכוונת כיוון שהציוד לא נבדק מעל תקופה מסוימת כדי לשמור על בטיחות המשתמשים.

שמעתי שישנם רכבים שמסרבים להניע אם הבלמים אינם תקינים, אבל גם זאת התנהגות רצויה כי שומרת על בטיחות.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2704 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...