Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נפילת טורים בעמידה לאחר תחילת נסיעה, דייהטסו שרייד 1.5 1998


CharadeClassic
שימו לב! השרשור הזה בן 2743 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זו רצועת אביזרים

 

מתי הוחלפו פלאגים?

אצלי 'המנוע קפץ' עד שהוחלפו פלאגים וחוטי הצתה.

 

זה קורה גם כשהמזגן מכובה?

מיצובישי גרנדיס 2005 | שברולט אפלנדר 2007

בתאריך 1.8.2021 בשעה 17:55, m3x7r3m3 כתב:

איך יודעים שפוליטיקאי משקר? השפתיים שלו זזות

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו אכן רצועת האביזרים ויש לך 3 כאלה אם אני זוכר נכון. מה שקובע את רמת הבלאי שלה זה הצד הפנימי ולא החיצוני אז בדוק זאת שוב. לפי התמונה גם ניראה שתושבת המנוע העליונה סדוקה ממש בצמוד לבורג הציר האמצעי שלה...גם מצריך בדיקה מעמיקה יותר. לגבי המצערת , שוב...אין אצלך מנוע צעדים אם אני זוכר נכון ואחד האחראים לסלד סרק יציב הם צינורות הנוזל קירור המתחברים למצערת כך שחשוב לבדוק שהמעבר בהם ובמצערת פתוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

AVI135 - למען האמת אני כבר לא זוכר, אני צריך להוציא היסטוריית טיפולים. זה קורה גם כשהמזגן מכובה, אך רק בעמידה ברמזור.

 

מאור30 - קודם כל מחילה שאתה צריך לחזור על דברייך שוב, אני לא קשה קליטה אלא כל הזמן שהרכב אצלי פשוט טיפלתי במוסך מורשה/מרכזי שהידיים הקודמות טיפלו בו כי סמכתי עליו שהוא מכיר את הרכב. לכן הידע המכני שלי שואף ל0. ומה שנקרא, שילמתי על בורותי את המחיר (במזומן). רק כאשר הוא עשה טיפול הקשור למצבר (בחשמל כן יש לי הבנה) אז הבנתי את "רמתו" וכאשר חקרתי (הרבה אודות הפורום הזה) הבנתי שהוא "השחיל אותי" מס' פעמים והחלטתי להפסיק לטפל אצלו.

כי הרכב הזה גם ככה מיושן כבר, החלטתי שאני רוצה לטפל לבד. אני מעדיף להשקיע כסף על כלים או שמישהו ילמד אותי, במקום לתת כסף למוסך, שרק "מתקתק" אותך, וגם חטא על פשע - עושה לך עבודה עלובה מאוד (לפחות בתיקון המצבר המדובר).

אני קורא בפורום הרבה והגעתי למצב ש"דברים קטנים" פתרתי בעזרת אשכולות ישנים שמצאתי בחיפוש, אבל עכשיו אני מרגיש תקוע וצריך אשכול משלי.

אז אני מאוד מודה לכולם על הסבלנות, אני יודע שזה מעצבן לחזור על תשובות פעם אחר פעם (בעיקר שאף אחד לא מקבל על כך כסף). רק שתדעו שאני מעריך את זה מאוד.

 

בחזרה לנושא -

היום עברתי על הצינורות (שאפשר להגיע עליהם בלי לפרק כלום), ומצאתי 3 צינורות "מעניינים". בעיקר 2 הצינורות המוצגים ב2 התמונות הראשונות (אלו אותם צינורות פשוט מזווית אחרת):

 

zym4jtznaiid.jpg

fkvgzzjygwmz.jpg

 

 

עכשיו יש עוד צינור שמחובר למיכל מים לווישרים אבל לא נראה לי הוא קשור:

dzekoxw3nm2i.jpg

(אני מדבר על הצינור הבהיר שיוצא מהפקק)

 

 

האם הצינורות הללו אמורים להיות מנותקים ?

לכל הצדקנים שלא מכירים מקרוב וממשיכים לשכנע אנשים שאין תקלות .

בסוף מאחוריי הייעוץ יש בן אדם שיפגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער אם נשמעתי קצת כעוס...זו לא הייתה הכוונה ואם צריך אחזור עוד ועוד על דבריי עד אשר הבעיה תיפתר. לעניין הצינורות הם אמורים להיתחבר לבית הפילטר אויר שזה הקופסא השחורה וניתן לראות שיש 2 כניסות ריקות. תכניס אותם לא משנה לאיזו כניסה כל צינור רק לשם הבדיקה ואם הסלד עדיין משחק תהפוך בניהם ותראה אם הבעיה ניפתרת. צינורות וואקום משפיעות באופן ישיר על הסלד. אם עדיין אחרי כל הניסיונות העניין לא מיסתדר תצטרך לעלות שלב לכיוון המצערת וביצוע התהליך עליו דיברנו במעלה השירשור. אני יוצא מנקודת הנחה שלא מצאת עוד צינורות מנותקים.

לגבי הצינורית השקופה היא מיתחברת למיכל העיבוי שבו מצוי נוזל קירור ולא למיכל הוישרים. תפקידה של צינורית זו היא לפלוט עודפים של נוזל קירור ולמנוע הצטברות וואקום בזמן שהרדיאטור מושך בחזרה נוזל קירור מהמיכל ברגע שהוא מיתקרר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מאור.

 

רציתי להתניע אך בדקתי את מפלסי השמן, עלו לי 2 שאלות:

 

1. חסר לי מעט שמן הגה, האם צריך לרוקן ואז למלאות מחדש או פשוט להוסיף ?

2. בדקתי את שמן המנוע וכאשר הסתכלתי לתוך הפקק שמתי לב כי מתחילה היווצרות במרקם ג'לי בדופן הפנימי של הפקק. האם זו התחלה של בוצה במנוע ?

 

 

למען האמת אני מפחד להניע עכשיו, יש סיבה לחשש?

לכל הצדקנים שלא מכירים מקרוב וממשיכים לשכנע אנשים שאין תקלות .

בסוף מאחוריי הייעוץ יש בן אדם שיפגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון:

אחרי שכבר אבדתי עצות, פניתי לאסף. בהזדמנות זו אגיד שהוא פשוט איש משכמו ומעלה, שלא נדבר על כל הקונספט המעולה הזה של "כנופיית הטיפולים". כל הכבוד לכל העוסקים במלאכה.

 

ולנושא:

אז נפגשנו היום בעקבות הבעיות שנכתבו כאן באשכול, בעיקר בעיית הסל"ד (אמ;לק - מניע, נוסע, ברגע שאני עומד ברמזור הטורים היו נופלים מ1K ל0.1K+-. בנוסף היו בעיות בסל"ד כאשר נסעתי בR עם מעט גז).

אסף, כמו מאור30, איבחן את הבעיה מבעוד מועד וחשד במצערת סתומה/צריכה ניקוי. במקצועיות רבה אסף פירק את בית פילטר האוויר והגיע למצערת ונכחנו לראות כי אכן המצערת מלוכלכת להפליא. להלן התמונות:

lmnzhyddfmo0.jpg

wnztgy4myzjc.jpg

 

אסף התחיל בתהליך הניקוי בעזרת ספריי קרבורטורים, כאשר הוא מתיז דרך כל חור שנמצא במצערת המפורקת על מנת לבדוק היכן יש סתימה. בבדיקה זו התגלה כי המצערת אינה סתומה אלא יש שם צינור שנמצא בדיוק מעל תריס המצערת ובעצם "חוסם" אותו מעט - דבר אשר מאיץ את הצטברות הליכלוך במצערת.

במקצועיות רבה בעזרת ספריי הקרבורטורים אסף ניקה את המצערת עד שהגיע למצב הבא:

gz2g1nnnou2h.jpg

fmizyzindmmm.jpg

 

לאחר תהליך הניקוי התחלנו לחבר חזרה את המצערת. במהלך החיבור, היו 2 צינורות (שמתחברים למצערת) שמעבירים מים ואסף בדק שהם לא סתומים על מנת להיות בטוחים (הוא בדק באמצעות נשיפה לתוך מיכל המים המתחבר לצינור על מנת לראות אם יוצאים מים מהצינור), ואכן הצינורות לא היו סתומים. לאחר חיבור המצערת, אסף כיוון את בורג הטורים.

לאחר שהכל חובר, הנענו את הרכב ונתנו לו מס' דק' להיות בפארקינג על מנת שילמד את המצערת. כאשר הנענו בפעם הראשונה, הטורים עמדו על מעל 2K סל"ד ואסף התחיל לכוון את בורג הטורים. חשוב לציין שכיוון הטורים בP/N שונה מכיוון הטורים בR/D, ולכל קבוצה יש לבצע כיוון בנפרד.

יצאתי ל"נסיעת מבחן" קצרה וניתן לראות שינוי מיידי, הטורים יציבים כאשר הרכב "עומד" בD ואין נפילות טורים או רעידות סרק.

בעיות נוספות שהעלתי פה בשירשור כמו רצועת מנוע, תושבת מנוע ובוצה נבדקו ע"י אסף ולמזלי כולם בלי עין הרע בסדר בנתיים. ארצה לציין כי מה שגרם לי לחשוד בבוצה במנוע היא העובדה שהפקק היה מעט שמנוני, אך צריך להסתכל פנימה ולא בפקק כי בפקק נצטברת שמנוניות גם אם אין בוצה. (כל הזכויות שמורות לאסף :lol:)

 

ארצה לסיים עם משפט בנימה אישית, יש משהו מרתיע לטפל באוטו לבד וזה יוצר חששות אך עם הליווי של אסף - התחושות הללו התהפכו ב180 מעלות. נתחיל מזה שנהנתי, גם מהחברה וגם מהתעסוקה, בנוסף למדתי הרבה היום והכי חשוב (עבורי) זה שאני מרגיש שיש לי יותר ביטחון לגשת לרכב. לא מספיק בשביל להתחיל לטפל בו לגמרי בעצמי, אבל גם צעד קטן זה התקדמות.

 

תודה לאסף ולפורום, אין עליכם.

 

נ.ב

במהלך הפירוק התגלו - הגומייה שמחברת בין בית פילטר האוויר למצערת הייתה סדוקה, אטם בית מצערת היה נפוח ודורש החלפה ופקק מצערת גם כן בלוי ודורש החלפה. דברים אשר יוחלפו בהקדם האפשרי.

בנוסף ישנם 2 צינורות שהתגלו בבדיקה של אסף כסדוקים (אחד מהם התפורר בידיים) ונדרשים להחלפה.

לכל הצדקנים שלא מכירים מקרוב וממשיכים לשכנע אנשים שאין תקלות .

בסוף מאחוריי הייעוץ יש בן אדם שיפגע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2743 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...