Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מעגל תנועה בעל שני נתיבים


שימו לב! השרשור הזה בן 2486 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עכשיו ברור למה אין ימינה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 77
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אופ רואד

 

 

מה שמעניין זה בדיוק החיצים לפני הכניסה למעגל התנועה, בדיוק כמו שהחיצים לפני צומת רגילה קובעים לך איך לצאת מהצומת.

 

ישה, הטיעון של סימונים לפני מעגל תנועה בעייתי.

לא ענית על ההודעה הקודמת שלי בעניין, ואני אחדד את השאלה:

- האם מעגל תנועה כולו הוא צומת אחד? או שהוא רצף של צמתים - כל כניסה ויציאה צומת בפני עצמו?

אם מעגל התנועה הוא רצף של צמתים, אז הסימון היחיד ההגיוני לפני המעגל הוא סימון המורה לפנות ימינה - הרי אסור לפנות שמאלה בכניסה למעגל התנועה.

מסלול יציאה נכון צריך להיות מסומן בתוך המעגל לפני כל יציאה.

 

ואם מעגל תנועה הוא צומת אחד גדול, אז גם פה יש חוסר בהירות: נניח שמעגל התנועה גדול - ויש כאלה, לדוגמה בצומת המוסכים בכניסה לנצרת. אני נכנס למעגל בנתיב השמאלי ומתכוון לצאת ביציאה השנייה - כאילו ישר בצומת. לפניי בכניסה הבאה בזהירות משתלב רכב בנתיב הימיני, וגם הוא רוצה להמשיך ב"ישר" שלו. לא הפריע לי בכניסה, לא חתך את נתיבי, הכל כשר וחוקי. אלא מה, עכשיו שנינו נוסעים במקביל ואני רוצה לפנות ימינה ביציאה שלי והוא רוצה להמשיך במעגל ליציאה שלו. אם אני יוצא, אני מתנגש בו. מה לעשות?

 

עריכה: דרך אגב, עוד נושא מעניין העולה פה הוא: האם זכות קדימה במעגל תנועה ובצמת בכלל היא לכל הנתיבים? האם בדוגמה שהבאתי כניסה של רכב לנתיב ימיני כשאני בנתיב שמאלי הייתה אסורה?

עריכה אחרונה על ידי vladday
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעגל התנועה הוא צומת אחת גדולה. ומופלאה.

 

כאשר אתה במעגל זכות התנועה שלך על פני רכב שנכנס למעגל ( למרות שברגיל זכות הקדימה היא לרכב הבא מימין ).

 

אם אתה בשמאלי, רכב הנכנס לנתיב הימני, סבבה.

 

עכשיו שניכם במעגל, חלים חוקי התנועה הרגילים , כלומר אם אתה רוצה לחתוך את הרכב בימני, זכות הקדימה שלו.

 

הציטוט שהבאתי בהודעה 30 הוא ציטוט מתוך לוח התקנת תמרורים, ושם מובהר היטב כי תוקפם של החיצים לפני צומת ( וכאמור מעגל תנועה הוא צומת ) כיצד להתנהל בתוך הצומת ואיך לנסוע עד ליציאתך מן הצומת.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעגל התנועה הוא צומת אחת גדולה. ומופלאה.

ישה,

תביא, בבקשה, הגדרה של מעגל תנועה לפי התקנות. האם בכלל ישנה התייחסות מיוחדת לנקודה הזאת בהגדרת מעגל התנועה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"צומת" - השטח המתהווה על ידי פגישתם של שני כבישים או יותר והמוגבל על ידי קווי שפות הכבישים או אבני השפה של אותם כבישים או על ידי הארכתם המדומה;

 

מגדיר "מעגל תנועה" )או "כיכר"(

אשר בו נקבע הכלל כי זכות הקדימה

תינתן לרכב או רכבת הנעים בתוך

מעגל התנועה, כאשר אין חשיבות

לזרוע ממנה נכנסו אליו.

בכך מתבטלים כללי מתן זכות

. הקדימה בצומת, על פי תקנה 64

 

ראה גם תמרור 121 המזהיר על מעגל תנועה בצומת הקרובה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישה, בוא נעשה מסקנה אחרונה:

בתקנות יש הגדרה ברורה מה הוא צומת - הבאת אותה למעלה.

לצורך שלמות בוא נביא גם הגדרה של כביש:

"כביש" - חלק הדרך המיועד לתנועת כלי רכב, או שנסלל או שופר לשם כך, או שתנועת כלי רכב נוהגת לעבור בו, למעט שולי הדרך;

 

לפי שתי הגדרות האלה מעגל תנועה הוא כביש ולא צומת, יחד עם זה כל כניסה/יציאה של מעגל תנועה עונה להגדרה של צומת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסקנתך שגויה.

 

תראה את תמרור 121 המתריע על מעגל תנועה לפניך והוא מציין תוקפו עבור הצומת הקרובה, וכן את הפקעת כללי הצומת במעגל התנועה.

 

גם בהגדרה של צומת הוא נכלל - מפגש של שני כבישים ויותר.

 

מכאן שהוא צומת רק עם כללים אחרים מצומת.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השופטים מתיחסים לכל יציאה ממעגל תנועה כפנייה ימינה:

פסד דין 1

פסק דין 2

 

ומפרשים התנהגות נכונה במעגל תנועה כהתנהגות בכביש - נדרש מעבר לנתיב ימיני בשביל פנייה ימינה, ולא כצומת שבה מעבר נתיבים לא רצוי / אסור

עריכה אחרונה על ידי vladday
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה ששנינו קוראים שני פסקי דין שונים.

 

בשני המקרים שהבאת אין התייחסות לחיצים / תמרורים שיש במעגל התנועה, כפי שהובאו בתמונות של פות"ש וספריאל.

 

לכן וכפי שכתבתי תהיה היציאה מנתיב ימין תוך שהרכב מנתיב שמאל צריך להשתלב בנתיב הימני ליציאה תוך מתן זכות קדימה לרכב הנע בנתיב הימני.

 

שונה הדבר כאשר קיימים תמרורים / חיצים המורים כיצד לנסוע בתוך הצומת ( מעגל התנועה ).

 

כאמור ייתכן גם מצב בו אין תמרורים / חיצים לפני הצומת ואז חלים הכללים הרגילים.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדוייק , מי שחותך צריך לתת זכות קדימה למי שבא מימין.

 

אבל במקרה של שתי יציאות הימני יוצא בימני, השמאלי יוצא בנתיב השמאלי, וכך אף אחד לא חותך אף אחד.
זה ברור, אבל מה קורה אם הנוסע במסלול הימני רוצה להמשיך במעגל וזה שבשמאלי רוצה לצאת?

 

בנוסף, המשפט הראשון של מלכישוע מדויק להפליא. במידה ויש שני נתיבים ביציאה, הנהג בנתיב הימני *חייב* לצאת בה!!! הוא לא יכול להחליט להמשיך בנתיב הימני בתוך הכיכר. מתי כן? כשיש נתיב אחד ביציאה, ואז מותר לצאת רק מהימני, וניתן גם להיות בו מבלי לצאת.
זה נשמע לי (במחילה מכבודך) קצת מופרך. יש לך סימוכין לטענה הזו? ומאיפה הנהג, שנכנס למעגל, אמור לדעת מראש אם ביציאה שלו יהיו שני מסלולים ימינה או רק אחד?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

סוף דבר...

הכנתי לי דף, עם ההוכחות, ועם הסיכומים. הדיון התקיים היום בצהרים.

ישבנו באולם כשעה לפני מועד הדיון, ואמרתי לביתי, לא משנה מה כב' השופט יורם ברוזה יפסוק במקרה שלנו, אני אוהב את אופן ניהול המשפט, ואת השיפוט שלו.

מיד בתחילת הדיון, השופט שאל את הנתבע האם נסע בכיכר במסלול השמאלי, ויצא ממנו. כשנענה ב"כן", אמר לו שהוא אשם, ויש לצאת מכיכר בעלת שני נתיבים מהמסלול הימני, ושהוא נהג בניגוד לתקנות התעבורה. ואז, הוא מסביר לבת שלי שנכון שחוקית ניתן להמשיך במסלול הימני, כדי לצאת ביציאה השלישית, אבל יותר נכון ובטוח לעבור לשמאלי, ולחזור לימני לצורך יציאה. ושוב הדגיש שזה לא לפי התקנות אלא בשביל הזהירות ממקרים כאלה.

הפעם היחידה שביתי דיברה, הייתה בתגובה לדבריו על המעבר לנתיב הפנימי בכיכר.

אותי הוא מחק מכתב התביעה, טען שאני לא צד. לא טענתי את טיעוני, וכמובן שאני גם לא זכאי להוצאות.

בסופו של דבר, הוא הטיל על ביתי אשם תורם בגובה 15%, בהדדיות, בטענה כי הייתה צריכה להיזהר, ובלימת החירום לא מספיקה.

מצ"ב סיכום הדיון ופסק הדין.

 

בהזדמנות זו ברצוני להודות לכל מי שתרם לשרשור, ובמיוחד לישה, שללא עזרתו, לא הייתי מגיע הלום, היום.

 

psd1s.jpg psd2s.jpg

עריכה אחרונה על ידי pasat04

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזל טוב לכם.

 

מזל רע לנהגים באשר הם, כל עוד ימשיכו לעצום עין ולא ללמד נהיגה במעגל כראוי, ימשיכו תאונות מסוג זה (ועוד הגדיל השופט והמליץ על מעבר נתיבים כפול בתוך כביש מעגלי... איזה סיכון מיותר....)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2486 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...