Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אזהרה מתופעה מעצבנת: הברקסים "גבוליים"/"נגמרו" (או: עזרו לבעל המוסך לבנות פרגולה)


פריג'י
שימו לב! השרשור הזה בן 2008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז ככה,

לא אכתוב באיזה מוסך מדובר, שכן אני מטפל בו וייתכן ואמשיך לטפל בו.

מבחינתי, מדובר בניסיון שלא צלח, וגם לא יצלח, כל עוד אני דוגל בשיטה של תמיד להטיל ספק, לשאול, לבדוק ולהיות מקצועי לפני הכל ואחרי הכל, ולכן זה לא מהווה עילה להחלפת נותן שירות. בפעמים הקודמות שהייתי הם מצאו חלק מתלה משוחרר, סידרו אותו, והכל כחלק מטיפול שגרתי, אז יש על מי לסמוך.

 

הכנסנו רכב לטיפול. כ"קצין הרכב" של המשפחה, העול נופל עלי. מזל שאני נהנה מזה ולא רואה בעניין מטרד כמו רבים מבני ארצנו.

 

בודקים בדיקה יסודית של הרכב לבקשתי, מסכמים הצעת מחיר מודפסת וחתומה של הטיפול בהתאם לסיכום טלפוני שהוא יישור קו שאני עושה תמיד לפני הביקור במוסך, ואני הולך לי לדרכי אל פינת הישיבה.

לאחר כשעה שהרכב מטופל, אני נקרא אל יועץ השירות.

תשמע, צריך לעשות 1, 2, ו-3. ובעוד 4000 ק"מ צריך להגיע להחליף ברקסים. הם עוד לא גמורים, אבל בדרך.

 

אני שואל מה הכוונה ברקסים, ונענה: רפידות וצלחות.

רקע: הבלמים הנוכחיים הוחלפו בחודש שבו נקנה הרכב, לפני כ-55 אלף ק"מ ושנתיים, סחורה של מיטב היצרנים. הרכב לא ידני, ולא אוטומט, נוסע בתוואי הררי. מצד שני, שני הנהגים יודעים לנהוג, וממעטים להגיע למצב בו נדרש לענות את הבלמים. אין צורך לבלום היכן שניתן להאיץ, ודי לחכימא ברמיזא.

תיעוד במרכז השירות הינו להחלפת בלמים שבוצעה קודם ע"י הבעלים הקודם, ב-30 אלף ק"מ, לפי התיעוד במורשה. כלומר מבחינתם לא הוחלפו בלמים 75 אלף ק"מ אם מסתמכים על התיעוד (מה שלא צריך לקרות כי אצלו הוחלף למקורי ואלו לא בלמים מקוריים).

 

אני מקשה - תעשו 1 ו-2, את 3 אני אתייעץ לפני שאסכים, ולגבי הבלמים - מה עובי הצלחת?

ממתין ומתקשקש עם היועץ אחרי שהעביר את השאלה פנימה, למכונאי.

שואל שוב, ומגיעה תשובה. העובי 21 מ"מ.

רקע: צלחת חדשה: 22 מ"מ. צלחת פסולה: 19 מ"מ.

אני מתחכם - זה נשמע לי הרבה, כמה זה פסילה? לפני שהיועץ עונה, אני משיב - בעצם, בוא נלך ביחד לבדוק.

מגיע, מבקש מיקרומטר. מקבל קליבר. מבקש מיקרומטר, אומרים לי אין. מבקש מיקרומטר - הנה בבקשה.

בודק את הדיסק, ומחפש תוצאה לא טובה.

דיסק ראשון - תוצאה מינימלית של 21.61

דיסק שני - תוצאה מינימלית של 21.59. נחמיר: 21.50

 

בשני הדיסקים - אין סטיה של יותר משתי מאיות המ"מ.

הרפידות - מלאות בשר כמו עסקית ברק בשר.

 

חברים, מדובר בדיסקים במצב קרוב יותר לחדש מאשר למשומש.

קצת חשבון:

 

untitled.PNG

 

במונה - ההפרש בין העובי המותר לעובי הפוסל, פחות העובי החסר

במכנה - ההפרש בין העובי המותר לעובי הפוסל

 

כלומר לא עוד 4000 ק"מ, וגם לא עוד 40000 ק"מ.

 

למרות זאת, רשמו בחשבונית את הקשקוש שצריך להגיע להחלפת בלמים בעוד 4000 ק"מ, וזו הסיבה היחידה שאני שוקל אם להמשיך לטפל שם או לא, אבל מבחינת בטיחות, אני שקט. מאוד שקט. מבחינת הגינות? בתור ישראלי אין לי מה להיות מופתע, חבל על העצבים.

 

סליחה על העריכה עקב חישוב מתוקן.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם כמה מוסכים יתנו לבן אדם לבצע בעצמו בדיקות?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"בדיקות" אולי לא, אבל מדידות? לדעתי הם חייבים אם לא לאפשר בדיקה עצמית או להוציא דוח חתום על ידם עם תוצאת המדידה, שם המודד, כלי המדידה, מספרו הסידורי, והערכים שנמדדו. משהו שיהיה אפשר ללכת ולבדוק את נכונותו במקום אחר, ואת נכונות הליך הבדיקה. אבל ברור שלא יוציאו דוח כזה כשהחוק מאפשר להם לכתוב "צריך להחליף" בלי שום תיעוד של מידה וערך הנדסי.

 

אבל לא צריך להיות מופתע כשמתברר, למשל, איך בוצע מתן התקן הישראלי למשל למצלמות המהירות. קובץ אקסל עם תוצאות, ותו לא.

 

בוא רק נניח לצורך הדיון, שהייתי מקבל את התשובה של 21 מ"מ שהם מדדו. החמירו עשרות מונים ממה שצריך, "לטובתי". סלמתק. עדיין מדובר בבלמים שנשחקו רק ב-33%. כלומר הם בכמעט 70% מהמצב כחדש. לא תסכים איתי שזה רחוק שנות אור מ"לך תחליף עוד חודשיים" שאמרו לי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי לא מדובר בבעיית הגינות אלא בבעיית מקצועיות. כמה מרכזי שירות מסוגלים להבין את הנוסחה שכתבת, שלא לדבר על לחשב בעצמם?

 

מסכים מאוד עם השיטה של פיקוח פרטני על הטיפול במוסך.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק היה שרשור דומה בנושא.

הוריי מתעקשים לטפל באוקטביה במוסך הגורן (מורשה צ'מפיון), הרכב בן 3 שנים עם כ60k והברקסים עדיין מקוריים - יותר מזה הרפידות עדיין עם המון בשר (1-2 מ"מ פחות מרפידה חדשה).

אני לוקח להם את הרכב לטיפולים וטסט כדי שלא יעבדו עליהם, נפעם האחרונה התקשר אליי יועץ השירות עם מילות הקסם -"הברקסים גמורים" ,

כמובן שלא אישרתי להם להחליף אמרתי שאני רוצה לראות בעצמי (בדקתי ויזואלית טרם הטיפול).

כמובן שהצעת המחיר הייתה מנותקת מהמציאות.

הגעתי למוסך עם מד קוטר ופתאום יועץ השירות - "התבלבלנו עם רכב אחר".

חשוב לבדוק את המוסכים טוב טוב ולא לסמוך על אף אחד

Seat IBIZA 2015 1.2 TSI DSG

Skoda OCTAVIA 2013 2.0 TDI DSG

Skoda CITIGO 2014 1.0 MPI ASG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גר בארה״ב, בטיפול המכונאי אומר לי כמה נשחקו הברקסים לדוגמה הקדמיים שחוקים 50% והאחוריים 25%.

ככה אני יודע למה לצפות בטיפול הבא. כמה פשוט.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי לא מדובר בבעיית הגינות אלא בבעיית מקצועיות. כמה מרכזי שירות מסוגלים להבין את הנוסחה שכתבת, שלא לדבר על לחשב בעצמם?

 

מסכים מאוד עם השיטה של פיקוח פרטני על הטיפול במוסך.

 

אין לדעת אם בעייה של הגינות או מקצועיות, אבל לדעתי האישית - לא כ"כ משנה גם, כי מוסך כזה - הייתי עוזב.

נכון שלא כל מוסך היה נותן לך למדוד. אבל מצד שני - באמת אין להם שם כנראה מושג מתי באמת צריך להחליף צלחות.

רק שחוסר המקצועיות (במידה ויש וייתכן מאוד שיש), לא תגיע למצב של גרימת חוסר בטיחות לרכב (זה החשש שלי - לכן רשמתי מה שרשמתי במשפט הראשון).

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במוסכים למיניהם נוכחתי לדעת שמחליפים ברקסים(צלחות/רפידות) כמו גרעינים.

אז אחד הלך קשה. אחד מתוך

עם ישראל חי.

כולם לומדים,יש כאלה בדרך הקשה ויש כאלה בדרך הקלה, בסוף כולם מגיעים לאותה המסקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה זה בתחום הזה..שהשיטה (העוקץ) עובדת יורים לכל הכיוונים וב 95 אחוז מהמיקרים זה פוגע ועובד! על זה נאמר מדינה אוכלת יושביה.

אין מנוס מלעשות שיעורי ביית לפני שניגשים למוסך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי טוב לטפל ברכב לבד כל 10000 לראות את המצב של הרפידות, אצלי בשיטה הזו ברקסים החזיקו 120000 ק"מ ורק עכשיו החלפתי עצמאית. ממליץ על שיא יבואנים מביאים ברקסים מתוצרת גרמניה meyle ו lemforder.

89182c784d918e147cd7c45b918dbd5c.jpg

 

1533efcf13d480822d202f0dbf948389.jpg

 

79069f3cbe6df0a2f0b1fd4c58e26c54.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נלך להיגיון: ניסו לעקוץ אותך. אין ספק בכלל. גם עובי של צלחת בין מינימום למקסימום הוא 3 מ"מ, לי אישית נשמע לי הזוי. כי לקליפר יש מהלך עצום.

אם נהיה נאיבים: אולי הייתה בעיה באמינות של המוסך. הייתי במספר מוסכים שאף אחד מהפועלים לא בדק את הרפידות ע"י קליבר ובטח לא מיקרומטר. בטח לא היה על שולחן הכלים שלו. במקרה של המוסך של פות"ש כן היה גם קליבר וגם מיקרומטר. אם חזור אליהם, הם יעשו את העבודה כמו שצריך בפעם הבאה בעניין הברקסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט מעצבן. לי דווקא יש ניסיון אחר עם מוסך שהוסיף לי סיבות להמשיך לטפל בו(ולהעביר את שאר רכבי המשפחה, גם אני מתפקד על תקן קצין רכב :)).

נדלקה לי הנורה של הרפידות - הגעתי לבדוק במוסך, ושם אמרו שהכל "כמו חדש". כנראה החיישן קיבל מכה איכשהו.

מוסכניק שאפשר לסמוך עליו לדעתי שווה הון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2008 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...