Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמים מנסיעת מבחן בפורד פוקוס RS


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 2804 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רגע! לפני שאתם מקללים אותי, אקדים את המאוחר ואומר לכם שממש אין לכם סיבה. ואם תקראו עד הסוף, תבינו למה.

 

אז אני ממוקם כרגע במדינה חצי נורמלית בשם אסטוניה. יש פה כבישים מחורבנים אבל לפחות מגיעות לכאן כל המכוניות שנמכרות באירופה, שזה כולל דברים מעניינים כמו הפוקוס RS.

יתר על כן, באופן מעניין ה-RS כאן זולה יותר (בכמה אחוזים) מה-RS בגרמניה, ועלותה הבסיסית היא 35600 יורו, שזה נכון להיום 152000 שקלים בסה"כ. בשביל רכב הנעה כפולה עם 350 כ"ס, כן?

רגע, שניה, לפני שאתם שוב מכינים את מילון הקללות. לקרוא עד הסוף בבקשה.

 

מכונית המבחן נראית כמעט כמו פוקוס רגילה למעט מדבקות מוגזמות בכיעורן.

 

2016-08-17 12.28.51.jpg

2016-08-17 12.29.05.jpg

 

מבפנים, לעומת זאת, רואים כמה הבדלים:

 

2016-08-17 13.22.58.jpg

2016-08-17 13.23.13.jpg

 

היא עדיין פוקוס, כלומר אין תחושת עושר או איכות יוצאת דופן, אבל רמת האבזור הבסיסית די גבוהה, ותסלחו לי אם לא ארחיב בנושא ואתמקד במה שחשוב באמת - איך היא נוסעת.

 

בשתי מילים? ... לא נפלתי.

רגע, מסביר. קודם כל - נסעתי בערך 40 דקות ברוטו, חציים בתוך תנועה בכבישים ישרים. והכביש היה לח מגשם.

ועדיין, ציפיתי למין וואו שכזה, שפשוט לא הגיע.

זה לא שהיא לא מהירה. היא מהירה מאוד, אבל הדליברי של המהירות הזאת לא מרשים. אין פיצוץ או טירוף או אפילו מכה חזקה בגב שמגיעה פתאום סביב 4000 סל"ד. יש סתם המון כוח לינארי מ-2000 ועד 6500 בערך. זה פשוט לא הרגיש לי כמו 350 כ"ס, ואולי אני מקולקל...

עוד משהו שהפריע לי בדליברי של הכוח הוא ההשהייה. אני נשבע לכם, ב-2500 סל"ד הב.מ.וו שלי, עם חצי מההספק ומהמומנט, קופצת על ה-RS באיזה רבע אוטו לפחות. והלאג הזה קיים גם ב-4000. זה משהו שפשוט לא היה ב-370Z האטמוספרית שלי, ואפילו הב.מ.וו מגיבה טוב יותר. לי אישית זה מאוד מפריע - אני רוצה תגובה טלפתית בין הרגל לגב, והפוקוס לא נותנת את זה.

אז מה לגבי הפניות?

שוב, לא המון זמן נהיגה, ונציג קצת מודאג לידי, אבל די ברור שיש כאן פריגינג טונות של אחיזה. הנעה כפולה, היגוי מאוד מהיר, טרן אין נהדר קומפלט עם יציאה קלה של הזנב, וניצני תת היגוי רק כשמגזימים במיוחד בכיכר בהילוך שני. ההנעה הכפולה לגמרי מורגשת בפניות ובניגוד לפוקוס ST, למשל, אין בהגה הכבד כמעט בכלל לוחמת מומנט. וכן, הוא שומר על רמת תקשורת מסוימת ובצירוף עם מתלים משובחים מספק רמת בטחון מעל ומעבר.

מילה נוספת על המתלים - למי שמכיר, לפוקוס ארבעה מצבי נהיגה. הורשיתי לנסות רק שניים מהם, נורמל וספורט, וההבדלים ביניהם לא מאוד מובחנים, למעט המתלים (שניתנים לכיוון בנפרד, כלומר נורמל עם מתלים מוקשחים). כאן עשו יופי של עבודה. במצב רגיל נוחות הנסיעה לגמרי סבירה, ובמצב ספורט יש שיפור משמעותי ביציבות הכיוונית, בזווית הגלגול ובכלל בתחושת הבטחון שהרכב מספק. תוסיפו לזה תנוחת ישיבה מצוינת (על אף שמושבי הבאקט האופציונאליים והמעולים לא מתכווננים לגובה) ותקבלו מכונה שמאוד קל לנהוג מהר.

 

אז מה הסיכום? מכונה מאוד מרשימה, אבל לא מפילה.

עדיין, במחיר הזה פשוט אין לה מתחרים, וזה מוביל אותנו לשורה התחתונה שבגללה ביקשתי שתקראו עד הסוף לפני שתתחילו עם הקללות:

 

זמן המתנה של 8 חודשים.

 

פורד פשוט לא עומדים בביקוש, ומכיוון שהרכב מיוצר על קו נפרד והרבה בעבודת יד, הלקוחות פשוט נאלצים לחכות.

יש אפילו מדינות באירופה שיש להן הקצאה של כמות. פינלנד למשל יכולה להזמין רק 50 מכוניות בשנה. באסטוניה, באופן מעניין, אין הגבלה, אבל עד כה נמסרו כ-10 מכוניות בלבד ואם אזמין מחר בבוקר אקבל את שלי רק במאי. אולי. יכול להיות גם יולי.

 

בקיצור, אם חיפשתי סיבה לא לקנות (מעבר לכך שהמכונית פשוט לא עשתה לי פרפרים בבטן) - זו סיבה טובה...

 

שאלות?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תוכל להזמין לי לבנה?

 

וברצינות - על הנוחות והרעש - אפשר לחיות איתה ביום יום על כבישי מע״צ מבלי שזה יהיה סוג של מעמסה?

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכל להזמין לי לבנה?

 

וברצינות - על הנוחות והרעש - אפשר לחיות איתה ביום יום על כבישי מע״צ מבלי שזה יהיה סוג של מעמסה?

 

מהזמן המועט שנהגתי נראה שהיא מרגישה מספיק קרובה לפוקוס רגילה במובן הזה, למעט קשיחות מתלים (שגם היא בסדר גמור על המצב הרגיל).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אעשה השוואה ישירה בתחושה (כי לא מדדתי ראש בראש) בין ה-370Z שהייתה לי (עם 330 כ"ס במקור ואצלי כנראה טיפה יותר) לבין הפוקוס RS, ששוקלת איזה 100 קילו פחות, אז אפשר לומר שהפוקוס חזקה יותר בכל טווח הסל"ד אבל המנוע שלה לינארי לחלוטין עד המנתק, בעוד הניסאן מתגברת מ-2500 ועד 5000, ואז נכנסת לטירוף מעל. לי ברור לגמרי מה אני מעדיף, אפילו אם התוצאה הסופית איטית יותר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פורד פשוט לא עומדים בביקוש, ומכיוון שהרכב מיוצר על קו נפרד והרבה בעבודת יד, הלקוחות פשוט נאלצים לחכות.

 

זה יותר נשמע לי כמו שפורד עושים הכל בשביל "לייצר לאט"

 

סוג של יודעים מה יש להם ביד,כמה זה מבוקש ופשוט רוכבים על ההייפ\באזז עד כמה שאפשר.

GTI

I'm not insane,My mother had me tested

סאאמק כולכם.

:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אעשה השוואה ישירה בתחושה (כי לא מדדתי ראש בראש) בין ה-370Z שהייתה לי (עם 330 כ"ס במקור ואצלי כנראה טיפה יותר) לבין הפוקוס RS, ששוקלת איזה 100 קילו פחות, אז אפשר לומר שהפוקוס חזקה יותר בכל טווח הסל"ד אבל המנוע שלה לינארי לחלוטין עד המנתק, בעוד הניסאן מתגברת מ-2500 ועד 5000, ואז נכנסת לטירוף מעל. לי ברור לגמרי מה אני מעדיף, אפילו אם התוצאה הסופית איטית יותר.

 

הגיוני מאוד בהתחשב בעובדה שלAWD יש הכי הרבה drivetrain loss ;-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יותר נשמע לי כמו שפורד עושים הכל בשביל "לייצר לאט"

 

סוג של יודעים מה יש להם ביד,כמה זה מבוקש ופשוט רוכבים על ההייפ\באזז עד כמה שאפשר.

 

לא נראה לי. אף חברה לא תנסה בכוונה למכור פחות...

 

עבודת יד? אילו חלקים?

 

באמת שאין לי מושג, זו טענה של נציג המכירות.

 

הגיוני מאוד בהתחשב בעובדה שלAWD יש הכי הרבה drivetrain loss ;-)

 

עדיין, כמה ההפרש גדול?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2804 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...