Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תוצאות מדידות בכביש - פילטר פתוח K&N ותוכנת BLUEFIN בפוקוס אקובוסט


שימו לב! השרשור הזה בן 2845 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

באמת שלקח לי קצת זמן, אבל הבטחתי ועכשיו אני מקיים.

למי שלא מכיר, הקדמה :

בפוקוס שלי יש מנוע טורבו 1.6 שאמור להפיק 180 כ"ס במקור. קניתי את הרכב עם 37K על השעון (שנת 2012), בתול לגמרי. קניתי תוכנה להתקנה עצמית של BLUEFIN ופילטר כותנה פתוח K&N 57S-4000, שניהם הוזמנו מאנגליה.

את ההתקנה הראשונית עשיתי במקביל למדידות בדיינו כדי לראות מה ההשפעה של כל שדרוג.

הדיינו של PITSTOP והמדידה נעשתה על ידי דני פיסטינר.

בשלב ראשון נעשתה מדידה במצב סטוק, תוכנה מקורית ופילטר אויר מקורי, שמסתבר בדיעבד שמעולם לא הוחלף, למרות שהיה אמור להיות מוחלף ב-30K (גיליתי את זה רק כשהלכתי לעשות טיפול 45K).

המדידה הראתה שיפור של כ-15 כ"ס ו-4 קג"מ רק כתוצאה מהפילטר.

 

stock_vs_filter_open.jpg

 

לאחר מכן הותקנה התוכנה של BLUEFIN ונצפה שיפור נוסף של כ-7 כ"ס ושיפור קל במומנט, בעיקר יישור של הגרף בסל"ד נמוך.

 

stock_vs_bluefin_and_open_filter.jpg

 

לא בוצעה מדידה של תוכנה בלבד עם פילטר סטוק.

גם אני הופתעתי קצת מהשיפור שהושג רק ע"י הפילטר, ובהמשך לספקות שהועלו בשרשור הזה :

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?590587-%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%98%D7%A8-%D7%A4%D7%AA%D7%95%D7%97-k-amp-n

 

החלטתי לעשות ניסוי מדעי ככל האפשר בתנאי אמת, בכביש.

שיטת המדידה :

השתמשתי במתאם OBD שבאמצעותו קיבלתי קריאה מדוייקת בזמן אמת של המהירות לאפליקציית DASHCOMMAND באייפון. באפליקציה אפשר להגדיר מדידת מהירות בין 2 גבולות לבחירת המשתמש.

בחרתי למדוד בין 60 ל-160 קמ"ש, כשכל ההאצה נעשית בהילוך רביעי בלבד. זה מאפשר לקבל מדידה בין 2000 לכ-5400 סל"ד, בלי השפעות של נהג (זינוק, מהירות החלפת הילוכים, וכו').

כל המדידות נעשו באותו קטע כביש בדיוק, המדידה מתבצעת אוטומטית עם חציית המהירות את קו ה-60 קמ"ש באפליקציה (שזה בעצם כ-65 קמ"ש במד המהירות ברכב). בוצע זינוק רגיל, הילוך 1,2 וישר לרביעי ב-45 קמ"ש בערך, משם פול גז כל הזמן עד לחציית ה-160 קמ"ש (כמובן שכל זה בוצע בגרמניה על האוטובהן :wink:)

כל המדידות נעשו בערב אחד, ב-4 קומבינציות שונות, לפי הסדר הזה :

1. תוכנה סטוק/פילטר סטוק (פילטר חדש שקניתי, מקורי של פורד).

2. תוכנה BLUEFIN/פילטר סטוק.

3. תוכנה BLUEFIN/פילטר K&N (הפילטר עבר כבר 15K מאז שהותקן אז עשיתי לו ניקוי לפני המדידה).

4. תוכנה סטוק/פילטר K&N.

 

בכל מצב בוצעו 3 מדידות ברצף. הסטייה בין מדידות באותו מצב הגיעה ל-0.4 שניות לכל היותר, לרוב סביב 0.1-0.2.

 

התוצאות מפורטות בטבלה :

 

results_60to160.png

 

ניתן לראות שהמדידות אמינות למדי. שגיאת המדידה קטנה משמעותית מההבדלים בין המצבים השונים בממוצע.

מסקנות שלי :

 

1. הפילטר אכן נותן שיפור משמעותי, אפילו יותר מהשיפור של התוכנה בלבד (!).

2. הפילטר יחד עם התוכנה כצפוי נותן את התוצאה הטובה ביותר.

 

כשחיפשתי את המק"ט של הפילטר המקורי, גיליתי שבאופן מוזר אותו פילטר נמצא גם במנועים האטמוספריים של הפוקוס (1.6 ו-2.0), וגם ב2.0 טורבו שב-ST לפי מה שנכתב בשרשור המקורי..

אז יש בהחלט מצב שהוא לא נותן מספיק אויר למנועי הטורבו.

 

יש לי גם לוגים שנשמרו בזמן המדידות, יש בהם הרבה נתונים שאולי חכמים ממני יוכלו לדלות מהם משהו מעניין, אם מישהו רוצה לנתח אותם אני יכול לסדר אותם קצת ולהעלות.

 

 

ככה נראה הפילטר המקורי :

 

IMG_0340.jpg

 

וזה ה-K&N (הורכב ללא המכסה בצד):

 

IMG_0341.jpg

 

ככה נראה המכשיר של הBLUEFIN (כל צריבת תוכנה לוקחת 3-4 דקות) :

 

IMG_0349.jpg

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שאפו עצום על הפוסט המפורט!!!

מסקרן מאוד.

בזמנו קראתי הרבה על כך שפילטר פתוח עלול להיות מסוכן למנוע, אני מניח שגם אתה חפרת בנושא. מהם ממצאיך? כמה מסוכן, אם בכלל, עניין החלפת הפילטר - מבחינת אמינות?

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, יש כאלה שטוענים שהפילטרים האלה מאפשרים ליותר חלקיקים להכנס למנוע בגלל שהם נקראים 'פילטר פתוח'.

אבל K&N זו חברה רצינית שזה מה שהיא עושה, הפילטר בנוי בצורה כזאת שהוא גם מאפשר ליותר אויר להכנס ועדיין מסנן חלקיקים לא פחות טוב מהפילטר הרגיל. הוא פשוט עולה יותר בגלל זה. הוא עובד על עיקרון של מלכודת שמן על סיבי כותנה, בעוד שפילטר נייר רגיל מסתמך על גודל החרירים בלבד.

יש הסבר מאד יפה באתר שלהם וגם תוצאות של בדיקות מעבדה שמודדות את יכולת הסינון של הפילטרים.

 

http://www.knfilters.com/filter_facts.htm

 

עוד דבר - כשהוצאתי את הפילטר אחרי 15K שנסעתי איתו בדקתי את המשטח הפנימי של צינור כניסת האויר למנוע אחרי הפילטר, והוא היה נקי למדי, כמו שהיה עם הפילטר המקורי. אז בקטע הזה אני לא מודאג בכלל.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על השיתוף.

 

ברשותי פילטר סגור של K&N שקבלתי עם הרכב שלי, בגלל שהוא כבר שם לא החלפתי אותו ואני ממשיך לתחזק אותו.

אולי אעשה גם ניסוי כזה לבדוק את השוני בין הפילטרים הסגורים.

 

אני ממליץ לך לקנות ערכת ניקוי של K&N, למרות שאני מאמין שכבר יש לך אחת בסטנד ביי.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל - פוסט מעניין מאוד. תודה על השיתוף !

אני אצטרף לשאלתו של שומאכר - מכוון קצת שונה - כמה כ"ס התוכנה בזו "הבטיחה" על הנייר?

מדוע בחרת דווקא בה?

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התוכנה מבטיחה 20 כ"ס ו-4 קג"מ :

 

http://www.superchips.co.uk/search?make=9&fueltype=3&model=2&variant=2544

 

בחרתי בה כי קראתי ביקורות בחו"ל וגם ממישהו בפורום שביצע לפני והיה מרוצה, ואהבתי את הקטע שיש לי שליטה ואני יכול לעדכן הלוך חזור כרצוני.

 

אבל זה לא נכון להגיד שהתוכנה נותנת רק 7 כ"ס. התוכנה נותנת תוספת של 7 כ"ס מעל התוספת שהתקבלה רק באמצעות הפילטר.. לא בוצעה מדידה בדיינו של סטוק מול תוכנה בלבד.

במדידות בכביש אפשר לראות שהתוכנה לבד נותנת תוצאה שהיא רק קצת יותר איטית מהתוצאה של פילטר לבד.

אז אפשר להסיק מזה שאם הפילטר נתו בדיינו משהו כמו 15 כ"ס לבד, אז התוכנה לבד נותנת 12-13.

מצד שני צריך לזכור שהתוצאות בכביש זה סכימה של ההבדל לאורך טווח סל"ד של 2000 עד 5400, ובדיינו ההפרש במדידה הוא בפיק בלבד.

בנוסף, בתחושה סובייקטיבית, כשנהגתי רק עם פילטר לעומת רק עם תוכנה, התגובה של המנוע במעלה הסל"ד הייתה קצת פחות חלקה וליניארית, נראה שהשילוב של התוכנה עם הפילטר באמת משפר לא רק את התוצאה אלא גם את החלקות של המנוע.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף - מפתיע לחלוטין.

שאלה אחרת - יצא לך לבצע מספר מדידות אחת אחרי השניה? כלומר לתת לתא המנוע להתחמם ממש, ולראות עד כמה הפילטר עדיין אפקטיבי?

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד הרכב הגיע לטמפ' עבודה ועמד מספר דקות לאחר טמפ' העבודה, בוצע SOAKING סביר אני מניח, כל רכב שנסע כמה דקות טובות לאחר שהגיע לטמפ' העבודה, ניתן לשער כי הגיע לספיגת החום הסבירה הממוצעת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדידות בוצעו ברצף, בשעת ערב עם טמפ׳ חיצונית של כ27 מעלות. בין כל סט מדידות הייתה הפסקה של כמה דקות להחליף תוכנה/פילטר, כל הסיפור לקח שעה בערך. המדידות בטבלה מסודרות לפי סדר הביצוע, דווקא נראה שיש מגמת שיפור מפעם לפעם, אבל זה בתחום דיוק המדידה לדעתי אז אין להסיק מזה משהו. מה שכן זה אומר שאין הרעה בביצועים ממדידה למדידה בגלל חום.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוזר יש לי הונדה 2007 אוטומטית 2 ליטר. קניתי פילטר פנימי של k&n יותר בשביל לחסוך עליות בעתיד .ולא בשביל העלאת ״הספק״ .אבל ששמתי הרגשתי שהרכב מאבד עוצמה ונהיה עצל לעומת מקורי או תחליפי סיני זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2845 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...