Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Audi 80 1.8E שנת 1989 - פרוייקט שיפוץ


Caveman
שימו לב! השרשור הזה בן 2851 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז הסיפור הוא כזה,

הרכב הזה נמצא במשפחה שלי שנים על גבי שנים, הוא של סבי. נרכש אחרי שה80 שנת 86 שקדם אליו נגנב. הוא עומד מ2007 בגראז' חצי סגור (רשיונות מוקפאים). באופן כללי אני מאוד אוהב את הרכב, ועוד יצא לי לנהוג עליו מספר פעמים כשעוד היה בשימוש איי שם בתחילת שנות ה 2000, ונהנתי מאוד.

הוא הובטח לי כשארצה, ואמרתי לעצמי שכשיתפנה לי זמן להקדיש לו שיפוץ ראוי, אעשה זאת.

לאחרונה סיימתי עם הלימודים האקדמאים שלי, יש לי זמן, יש לי את הממון הדרוש, ויש רצון להשמיש את הרכב.

אספנות הוא עוד לא, אבל כמעט :)

 

ערך אספני לא יודע אם יש לו, אבל ערך סנטימנטלי עבורי יש, והרבה.

 

מניח שאין יותר מידי מה להרחיב על הרכב מבחינה מכאנית. מנוע 1.8 הזרקה, 110 כ"ס, ידני. הרכב דיי מאובזר מקורית, חישוקי 14" ממש יפים, מראות חשמליות, חלונות חשמל, חימום למושבים, כנף סולידית. גמע 164 אלף וקצת ק"מ עד היום.

 

התכנון לטווח הקרוב הוא להשמיש את הרכב למצב מכאני כמה שיותר טוב. לגבי רישוי, אני אחליט כשאגיע לשם האם להמתין לאספנות או לא. קוסמטית אני פחות מודאג כרגע, אולי בהמשך.

פנים הרכב דיי שמור, מאובק בעיקר, המושבים הקדמיים יצטרכו עבודת רפד כדי להחליף את הספוג, והאמת שגם את הריפוד עצמו שמרגיש כמו נייר זכוכית. מה חשבו שם בגרמניה כשייצרו את הרכב, נשגב מבינתי.

 

הדבר החשוב ביותר מבחינתי היה לוודא שהמנוע לא תפוס. בעזרת חבר ניקיתי את החצר, קודם כל. לאחר מכן גם את תא המנוע בצורה שטחית מכל הזבל שהצטבר שם עם השנים (הרכב עמד כאשר חלקו הקדמי בחצר עצמה). בדקתי שמן, לא חסר והוא נראה צלול במדיד. מיכל המים של הרדיאטור ריק, הצינור שמוביל מים מהרדיאטור למנוע קרוע לגמרי (יוחלף בהקדם). אחרי שהסרתי אותו, מילאתי מים במיכל, והם גלשו מהפתח של הצינור, לא נראה שיש נזילה במערכת כרגע, כך שיתכן שפשוט התאדו המים מהצינור הקרוע עם הזמן.

ניפחנו אויר בשני הצמיגים שאין בהם חורים בגודל של כף יד ממוצעת ומשכנו את הרכב אחורה עם הסוזוקי שלי. הוצאנו את הפלאגים, הם נראים נקיים מלבד אחד שנראה קצת מפויח. הצצה לתוך המנוע מגלה צילינדרים נקיים ויבשים, מלבד אחד קצת יותר מפויח (בהתאמה לפלאגים). טיפטפנו מעט שמן לכל צילנדר, שילבנו לחמישי, וניסינו לדחוף קדימה, עבד דיי בקלות. ייתכן שלא היה צורך בשמן, לא יודע האמת.

 

אז מה עומד על הפרק עכשיו?

צמיגים - אני זקוק לרביעיה כדי שיהיה אפשר להזיז את הרכב בקלות יותר אל מחוץ לסככה. איפה הקאצ'? המידה ברישיון היא 195-60-14 (לדעתי כבר אין אפשרות להשיג צמיגים במידה זו), המידה שמורכבת תכלס על הרכב היא 175-70-14 (מאמין שיהיה יותר קל עם זו), ויש מידה נוספת לפי אוטודאטה שאפשר להרכיב, 195-70-14.

אני מעוניין להישאר עם החישוקים המקוריים, שמאוד יפים בעיניי. לדעתי ארכיב כרגע סט תקין, אפילו יד שניה. הרכב לא אמור לצאת מתחומי החצר, כך שלשנה הקרובה זה אמור להספיק.

 

מצבר - למרות שהוא נראה חדש, הוא גמור, ואין אפשרות להטעין אותו. אז גם כזה אצטרך לרכוש.

 

ניקוי - פנימי וחיצוני. לא נחוץ, אבל יעשה לי טוב על הלב. צריך גם להיזהר עם הניקוי החיצוני מפני שאני לא ממש יודע מה מצב הגומיות בדלתות, לא רוצה נזילות לתוך תא הנוסעים.

 

השלב הבא מבחינתי הוא לנסות להניע, על מנת שהרכב יוכל לזוז את הכמה מטרים קדימה ואחורה בכוחות עצמו. פה אני זקוק לעזרתכם המלומדת :-)

את הצינור של הרדיאטור כמובן אחליף בחדש.

האם לרענן שמן לפני? עם/בלי פילטר שמן?

מה קורה לגבי הדלק שעמד כ10 שנים במיכל? (עדיין אין לי מושג כמה יש שם).

נוזל קירור? להוסיף רק לבינתיים? לרענן לחלוטין?

האם לנסות להניע כאשר הפלאגים מנותקים (כדי לראות שהסטרטר עובד) ? האם לנסות כאשר הם מחוברים?

 

כמו כן, אשמח למידע לגבי דרך להשיג מק"טים של חלפים שאצטרך כמו פילטרים למינהם נכון לעכשיו (ספר היינס כבר בדרך), וכל מידע אשר לדעתכם יעזור לי כרגע, או שחשוב לדעת.

 

תודה !

איחלתי לחייל בהצלחה.

 

אני מזהיר מראש, אחת התמונות קשה לצפיה, הרכב לא היה הדייר היחיד בסככה, יטופל בהקדם בזהירות :)

26547173524_c0eaaa516f_o.jpg

26547173864_5d990e06ef_o.jpg

26878701620_2837462386_o.jpg

27132157156_de04c78019_o.jpg

27165479335_1505b1ec6f_o.jpg

עריכה אחרונה על ידי Caveman

!AWDSOME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בהצלחה! אני מאוד אוהב את הדגם הזה. כבר לא נשארו הרבה על הכביש. על פניו לפי התמונות הרכב נראה במצב טוב ושלם.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אחלה אוטו, לדעתי שווה לשמור עליו אספנות אפילו רק בגלל הערך הסנטימנטלי.

מה עם לנסות לאשר 185-60-14? זו מידה נפוצה מאד ותתאים לך לחישוק. החישוקים האלה נהדרים ודי נדירים, שמור עליהם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק, המטרה היא לשמור על החישוקים האלה. במקסימום אני מוכן לרכוש את ה15״ המקוריים שנראים זהים כמעט.

 

אני מניח שלאשר מידה עם הטיעון שאין אפשרות להשיג צמיגים במידה הנוכחית יתאפשר, אבל אם יש עוד מידות של 14״ באוטו דאטה, למה שישארו לי מידה נוספת שלא קיימת שם?

!AWDSOME

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מגניב ביותר. תהנה.

דלק תרוקן ותביא חדש.

לגבי לשלשת העופות - אני מניח שהיא איכלה לחלוטין את הלכה ואולי גם את הצבע שמתחת. הייתי שוטף היטב ובודק מה קורה.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

פרוייקט מעניין. יש לה את הגיר הנכון.

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספר התייחסויות

 

הנעה:

 

מציע לך להחליף שמן ומסנן, ובשלב ראשון להשתמש בשמן מינרלי 15W40.

אחרי ההחלפה, הוצא מצתים על מנת שלא תהיה קומפרסיה, נתק את החשמל לסליל ההצתה ונתק את משאבת הדלק החשמלית. סובב את המנוע באמצעות המתנע מספר מחזורים של כמה שניות כל פעם עם מנוחה של מספר שניות למתנע על מנת שיתקרר. בסך הכל כ- 30 עד 45 שניות. באופן זה תזרים שמן למקומות רבים במנוע, שכעת הם יבשים ולא תעמיס את המיסבים הראשיים.

 

הכן לך מלאי של מים מזוקקים. להנעה ראשונה מלא רק מים מזוקקים על הנוזל הקיים, ואפשר למנוע לעבוד מספר דקות אחרי שהגיע לטמפרטורת עבודה. נקז את הנוזל, ובצע מחזור נוסף עם מים מזוקקים בלבד. זה ישטוף את מערכת הקירור וימנע ערבוב נוזלים מסוגים שונים. רכוש נוזל קירור בתקן פולקסווגן G12 או G13 מרוכז. על הבקבוק יופיע additive או concentrate. מהל ביחס של 1:1 עם מים מזוקקים ותקבל את נוזל הקירור הטוב ביותר שיכול להיות. אל תתפתה לנוזלים מוכנים מכל סוג שהוא, גם אלו הנפוצים בשוק. רבים מהם הם רק מים וצבע, ולעיתים מכילים אפילו חומצה.

 

בנושא הצמיגים, מציע לך כעת לשים משהו זמני. כאשר תגיע לשלב הרישוי וההחזרה לכביש, פנה למחלקת שירות הלקוחות של צ'מפיון עם מספר שלדה מלא ורצוי גם מספר רישוי. הם יוכלו לברר לך את המידות אותן מותר להתקין על המכונית. אז ברר עם צמיגאי איזו מידה ניתן להשיג וחזור לצ'מפיון פעם נוספת על מנת לקבל מהם מכתב אישור למידה הרלוונטית. אתה תזדקק למכתב זה על מנת לאשר את מידת הצמיגים החדשה.

 

בנושא מערכת הדלק, המערכת היא מערכת הזרקה מיכנית Bosch K. כאשר היא מטופלת נכון, היא אמינה מאוד אבל היא רגישה מאוד לטיפול שגוי. לפני שאתה עושה כל צעד שהוא, כולל החלפת הדלק, מציע שתפנה אלי באימייל המופיע בחתימה ואדריך אותך. יש לי ניסיון של כ- 25 שנים והרבה מאות אלפי קילומטרים עם מערכת זו בסאאב 99 שלי, וטיפול מערכת זו במכוניות נוספות.

 

בהצלחה,

 

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהצלחה, נראה מעניין, נעקוב.

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדליק בהחלט,

 

אני הייתי חושב לנקות קודם את כל הלשלשת של הציפורים ולראות אם אין נזקים מתחת.

 

במידת הצורך מורח יסוד אפילו עם מברשת , רק כדי למנוע התדרדרות של המצב.

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הרכבים האלה התהדרו באחריות נגד חלודה ל10 שנים כשהיו חדשים. למרות ש10 שנים כאסלה לציפורים זה מבחן די אכזרי.

 

Sent from my ALE-L02 using Tapatalk

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהצלחה !

דגם ה E היה נדיר למדי, ונמכר במספרים נמוכים מאד.

המנוע זהה לזה של הגולף GTI דור שני (הוצג למעשה בשנתה האחרונה של ה MK1), הספק של 112 כ"ס ותיבה ידנית בעלת יחסי העברה קצרים יותר מאשר בדגמי ה 1.6 שסבלו מהילוכים א ר ו כ י ם להפליא.

המושבים בדגם הזה שונים מאלו שבדגמים הרגילים, ונהנים מתמיכת צד וירכיים עדיפות.

האודי 80 היתה המכונית הראשונה בעולם שהמרכב שלה עבר גילוון מלא, ולכן נדיר מאד לראות חלודות, גם במכוניות מוזנחות, אלא אם הפח חומם בעקבות תיקון, כמובן.

מכונית יפיפיה ואיכותית, שגם היום, 30 שנה לאחר שהוצגה, עדיין נראית מודרנית ועדכנית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2851 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...