Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

העברת מגבר, סאב ו2 קומפוננט קדמיים לרכב חדש


edenk
שימו לב! השרשור הזה בן 2902 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי, לפני כמה ימים החלפתי לרכב קיה ריו ואני מעוניין להעביר את המגבר הסאב ו2 הקומפוננט הקדמיים לרכב החדש. כיום הם מחוברים למערכת של פיוניר ובקיה ריו יש את המערכת המקורית שמגיעה עם הרכב. מבירור בכמה חנויות הבנתי שזה סיפור דיי יקר. פירוק המכשירים מהרכב הישן עולה בסביבות ה250, הרכבה ברכב החדש 500, כבלים חדשים לרכב החדש (כי אף חנות לא הסכימה לפרק את הכבלים מהרכב הישן) 200 ובנוסף לכל זה הבנתי שהמערכת המקורית צריכה מתאם בשביל שיהיה אפשר לחבר אותה למגבר - מה מצריך 2 מתאמים כל אחד בעלות של 150 בערך. הבנתי גם שחיבור למערכת המקורית יביא סאונד פחות טוב מאשר סאונד שהיה יוצא ממערכת שמותאמת למגבר, האם זה נכון?

מה מומלץ לעשות? יש חנות זולה ומומלצת?

תודה מראש!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שלא תפרק את המערכת בזהירות בעצמך? מהו הרכב הישן?

 

אותו מתאם בין מערכת מקורית למגבר נקרא מנחת.

אפשר שניים של 2 ערוצים או אחד של 4 ערוצים (או עקרונית גם אחד של 2 ערוצים ולפצל את היציאות שלו למגבר בהתאם).

רצוי שיהיה איכותי ככל הניתן במידה ונשארים עם המערכת המקורית.

 

ואכן, בהכללה, הסאונד של המקורית בשילוב מנחת פחות טוב ממערכת אפטרמרקט וגם אולי נטולת פיצ'רים מסויימים שתהיה מעונין בהם.

מצד שני יש גם ענין ויזואלי אם חשוב לך לשמור על מראה מקורי.

 

אם תחליט להתקין ר"ד אחר, תצטרך לרכוש מסגרת פלסטיק מתאימה. עלות שיכולה להיות שוות ערך לאותו מנחת/ים או אף מעבר (תלוי בשנתון הרכב). כמו כן, אם בכל זאת יש כניסות AUX/USB במקורית, לא בהכרח תוכל להשמיש אותם (חוסר פרקטיות או ממשק) בהחלפה לר"ד אפטרמרקט.

 

מה הדגמים של הרכיבים (בעיקר המגבר)?

 

מאיזה אזור בארץ אתה ובאילו חנויות כבר ביררת בנושא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה שלא תפרק את המערכת בזהירות בעצמך? מהו הרכב הישן?

 

הרכב הישן הוא מאזדה דמיו. בתכלס את המגבר והסאב לא בעיה להעביר רק הרמקולים קצת מסובך אתה חושב שזה לא סיפור ואפשרי לבצע את זה בעצמי?

 

אותו מתאם בין מערכת מקורית למגבר נקרא מנחת.

אפשר שניים של 2 ערוצים או אחד של 4 ערוצים (או עקרונית גם אחד של 2 ערוצים ולפצל את היציאות שלו למגבר בהתאם).

רצוי שיהיה איכותי ככל הניתן במידה ונשארים עם המערכת המקורית.

 

ואכן, בהכללה, הסאונד של המקורית בשילוב מנחת פחות טוב ממערכת אפטרמרקט וגם אולי נטולת פיצ'רים מסויימים שתהיה מעונין בהם.

מצד שני יש גם ענין ויזואלי אם חשוב לך לשמור על מראה מקורי.

 

מעדיף להישאר עם המערכת המקורית להחליף מערכת זה כבר סיפור הרבה יותר יקר. עד כמה ההבדל בסאונד מורגש ומשמעותי? מה עדיף 2 מנחתים או אחד? ומה הסדר גודל של עלות מנחת מתאים ואשמח להמלצה על אחד במידה ואתה מכיר.

אם תחליט להתקין ר"ד אחר, תצטרך לרכוש מסגרת פלסטיק מתאימה. עלות שיכולה להיות שוות ערך לאותו מנחת/ים או אף מעבר (תלוי בשנתון הרכב). כמו כן, אם בכל זאת יש כניסות AUX/USB במקורית, לא בהכרח תוכל להשמיש אותם (חוסר פרקטיות או ממשק) בהחלפה לר"ד אפטרמרקט.

 

מה הדגמים של הרכיבים (בעיקר המגבר)?

הדגם של המגבר הוא Lanzar heritage HTG414

הרמקולים הם רמקולים של רוקפורד

מאיזה אזור בארץ אתה ובאילו חנויות כבר ביררת בנושא?

אני מאזור המרכז (רמת גן) ביררתי עם חנות בגבעתיים (מיטב) ובראשון (גריז מערכות)

 

תודה רבה על העזרה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש זוג ידים ימניות וסבלנות, לא הייתי חושש יותר מדי.

אם אתה מפרק את המגבר בעצמך, התחל מניתוק כבל פלוס מהמצבר (אפשר להוציא פיוז ליד מצבר בתור התחלה).

חיווט ורמקולים, צריך לפרק בעדינות דלתות ותעלות. שווה לחפש ברשת אם יש איזה מדריך או סרטון רלוונטי או אפילו משהו כללי שיתן כיוון.

אבל, אם אתה לא מרגיש בנוח לבצע עבודה כזו או לקחת את הסיכון שחלקי פלסטיק ישנים ועייפים עשויים להישבר או לא לחזור לחלוטין למקום, אז וותר על התענוג.

 

קשה לי לענות לך לגבי ענין ההבדל בסאונד, משום שלכל אחד יש רגישות שונה לענין, אבל ההבדל בהחלט קיים (בהנחה שמחלפים גם למערכת נורמלית ולא זבל סיני).

 

בתצורה של סט רמקולים קדמי + סאב, הייתי ממליץ לעבוד עם מנחת 4 ערוצים או שתיים של 2 ערוצים, כך שיתאפשר לך לשלוט מהמערכת באיזון ביניהם. יש מנחתים יקרים יחסית מחברות כמו ג'נסיס ואודיסון, אבל אפשר למצוא דברים קצת יותר עממיים כמו רוקפורד וכד'.

כמו כן, לדעתי יש לפחות מנחת אחד בפורום יד שניה (אבל במצב חדש) של חברת PAC Audio שיכול להתאים עבורך.

 

 

לגבי מתקינים -

את איכות העבודה של מיטב אני לא מכיר.

מגריז מערכות הייתי אישית נמנע לאור המקרה הארוך הזה לאחרונה יחסית. אומנם זה לא אומר שזה מעיד על הכלל (ולא חיפשתי יותר מדי חוות דעת נוספות), אבל ההתנהלות במקרה ההוא מטילה בעיני דופי.

 

אפשרויות שכן לדעתי יכולות להיות רלוונטיות, בסדר בלתי מחייב ואינן מוגבלות ל -

ארט סאונד בראשל"צ, ספונסרים בפורום, ראה דביקים.

b-a-s-s מערכות בבאר יעקב, קיבלו לאחרונה המלצה חיובית.

רדיו רפי בבת ים, גם זכורה לי מילה טובה יחסית לאחרונה.

ישראל ג'וניור בפ"ת, בצע חיפוש לגביו, אחד המומלצים בפורום.

יוסי אלפין מסדנת ECAudio באור יהודה, גם לגביו בצע חיפוש, עוד אחד מהמומלצים בפורום (וגם יש לי נסיון אישי חיובי איתו). קשור גם לספונסר הפורום ארק אודיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2902 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...