Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניקוי מצערת ביונדאי גטס


Platinum
שימו לב! השרשור הזה בן 2687 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם, מזמן לא יצא לי לבקר ולכתוב כאן בפורום. והנה, חזרתי:lol:

התנצלותי הכנה בפני כל אלה ששלחו לי הודעות בנוגע לחידוש הפנסים שלהם לפי הדיון שפתחתי בזמנו ולא נענו.

 

היונדאי גטס שלי קצת מדאיגה אותי.

1. מס. שניות לאחר פתיחת סוויץ', יש כבר זמן רב רעש רגעי קצר מאזור המנוע (נשמע כמו "גרררר" של משהו חשמלי זז).

 

2. בהנעת מנוע קר, מספר שניות לאחר ההתנעה עצמה נשמע ומרגיש שהוא קצת נחנק ומגמגם ואז הוא מעלה לעצמו את הסל"ד לאזור ה 2,000-3,000. כשהמנוע מתחמם, הגמגום\מחנק נעלם. זו תופעה שלא היתה קיימת בעבר.

 

3. אני מרגיש שהסחיבה של הרכב אינה כמו קודם, יש כבדות מסויימת.

 

לפעמים בטיפול במוסך, היו מנקים לי את המצערת עם ספריי אבל זה היה נראה לי חפיפי כזה. לרסס קצת ספריי תוך כדי שנותנים גז.

 

הרכב עבר כבר 200,000 ק"מ ולא נעשה לו ניקוי מצערת יסודי.

הוא סוחב נהדר בסה"כ (רק מאיץ קצת בכבדות) ומפגין אמינות נהדרת

 

חשבתי לקנות ספריי לניקוי מצערת ולעשות זאת בעצמי (אין לי עודף כסף לצערי, יש מזונות ומשכנתא לשלם :cry:)

אשמח להמלצות על דגשים כמו על מה בדיוק לרסס, האם כדאי לרסס כשהמנוע קר\חם, סוג ספריי וכל המלצה אחרת שיכולה להאיר את עיניי לגבי התהליך.

 

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן לרסס בלי לפרק את המצערת = כמו לא לעשות כלום בעצם.

 

צריך לפרק אותה, לנקות אותה היטב, ולפרק גם את מנוע הצעדים מסעפת היניקה, לנקות היטב גם אותו.

 

אשמח להשאיל לך את הכלים שתצטרך, ומיכל ספריי קרבורטור כדי שתוכל לעשות זאת בעצמך.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביום שישי האחרון נפגשתי עם אסף המקסים לניקוי המצערת בגטס והתהליך צולם לטובת מי שירצה לבצע זאת בעצמו בעתיד.

 

כך נראה אזור המצערת לפני תחילת הפירוק

1.jpg

 

 

בשלב הראשון, יש לנתק את צינור האוויר המחבר בין מסנן האוויר לפתח המצערת

2.jpg

 

לאחר ניתוק הצינור, המצערת נחשפת והגישה אליה הרבה יותר נוחה

3.jpg

 

כעת יש לפרק את מנוע הצעדים הממוקם בצידה של המצערת ופונה אל קדמת הרכב. מנוע הצעדים מחובר באמצעות שני ברגים וקונקטור חשמלי אל הרכב. ניתן לראות אותו במרכז התמונה

4.jpg

 

מנוע הצעדים נשלף, כעת יש לנתק את הקונקטור ולנקות אותו באמצעות תרסיס ניקוי.

5.jpg

 

ניתוק הקונקטור

6.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השלב הבא הוא ניתוק כבל הגז המחובר למצערת. הניתוק נעשה ע"י פתיחת המצערת במלואה באופן ידני ואז ניתן להוציא את הגולה המתכתית הנועלת אותה במקומה מהמצערת.

7.jpg

 

לאחר ניתוק כבל הגז, ניתן לשחרר את ארבעת האומים המחברים את המצערת לגוף המנוע. יש לשים לב שהאום התחתון בצד תא הנוסעים משמש גם להחזקת חלק אחר.

לאחר שחרור האומים, ניתן לשלוף ולהרחיק את המצערת מעט מגוף המנוע.

8.jpg

 

לא לשכוח להוציא את האטם בעדינות, אנחנו נמשיך להשתמש באותו האטם.

9.jpg

 

 

בכדי להשלים את ניתוק המצערת, יש לנתק את צינורות המים והקונקטור החשמלי המתחבר אליה.

11.jpg

 

כעת, כשהכל מפורק, ניתן לנקות את מנוע הצעדים

10.jpg

 

ואת המצערת היטב באמצעות התרסיס

12.jpg

 

ולחזור על הפעולות בסדר הפוך לצורך ההרכבה.

 

אני שוב רוצה להודות לאסף על העזרה המדהימה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מברג פיליפס

 

שפיץ פלאייר

 

ראצ'ט, מאריך, בוקסה 10,12

 

ומה זאת אומרת מה ניקינו? את המצערת ואת מנוע הצעדים. אין תמונות של אחרי הניקוי לצערי.

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בד"כ אומרים להיזהר לא להזיז את הפרפר של המצערת תוך כדי הניקויי אחרת יהיה צורך בכיול מחדש במוסך מורשה - האם זה נכון?

האם הניקויי פתר לך את הבעיה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסף אני אחדד את השאלה, איך ניקתם שלא במסגרת ריסוס בפרי קרבורטורים ?

ניקיון עם חומר אחר ? הסרה של הפיח עם מברג ?

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Renault Clio sport 2001 - Sold

תקשיב מה דניקס אומר לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואיך הסחיבה עכשיו ? יש שיפור?

יש שיפור מה ביציבות הטורים לאחר התנעה, תגובה מעט יותר חדה של דוושת התאוצה. קשה לומר אם יש שיפור בסחיבה. אם יש אז הוא שולי. סביר להניח שיש עוד גורם שדורש טיפול ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב לא מאבד שמן או מים. למעשה, אני לא צריך להוסיף שמן בין טיפולים על אף הק"מ. בדיקת קומפרסיה אין לי בסביבה למיטב ידיעתי.

אני יודע שיש לרכב כח, לא מרגיש שהוא חלש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2687 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...