Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

time correction אנלוגי


שימו לב! השרשור הזה בן 2921 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עזרא ובניו אבל וואללה יש אחלה חמוצים!

 

יוני אתה איש יקר ואני אוהב אותך מאוד!

 

בחנתי את התיאוריה עכשיו וזה משהו שגם לאון כל הזמן מדבר עליו.

 

מתברר ששנינו צודקים אבל בפועל במבחן התוצאה יש פערים בלתי ניתנים לגישור אלא אם כן אני כנראה אכפיל את ההספק לכל רמקול.

 

ארחיב על זה אחכ, לא יכול עכשיו אבל זה רק מחזק את הדיעה שלי לגבי זה שאתה צריך להתמקד אך ורק במידבאס שמאל.

 

אחכ

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אז נרחיב קצת - BACK TO OLD SCHOOL

 

או THERE'S NO SCHOOL LIKE OLD SCHOOL

 

יצרתי שני סטאפים - האחד עם הגדרות הTC הנוכחיות

 

הראשון: עם TC

 

סאב 0.6 MS -> שווה 20 ס"מ הרחקה

מידבאס ימין 0

מיד-טוויטר ימין 0.6 גם - 20 ס"מ הרחקה

מידבאס שמאל 0.9 -> 30 ס"מ הרחקה

מיד-טוויטר שמאל 1.8 -> 60 ס"מ הרחקה

 

הסיבה להרחקה של מיד טוויטר ימין ב20 ס"מ היא בגלל הפער בינו לבין המידבאס שלו ולכן גם הייתי צריך להרחיק עוד את מיד טוויטר שמאל בכדי לפצות על המרחקים בינם.

 

 

השני: ללא TC

 

סאב וופר - 0

מידבאס ימין - 0

מיד-טוויטר ימין - 0

מיד באס שמאל - 0.9

מיד טוויטר שמאל 0.9 (הייתי חייב לתת כאן TC כי מדובר בתדרי מיד קריטיים - אם זה היה סט שני חלקים, לא הייתי נותן TC בכלל לטוויטר אלא רק מנחית אותו בכ2 עד 3 דציבל ובגלל זה רשמתי ליוני גם מקודם עדיפות לסט שני חלקים)

 

השיקולים

 

אמרתי לעצמי ההבדל בפועל בין הסאב וופר לבין מידבאס ימין הוא עשרה סנטימטרים לפה או לשם - למה באמת אני לא מנסה בלי טיים קורקשן ורק לשחק עם הסלופ והפאזה? זה גם הרי מסיט אותו על ציר הזמן בסופו של דבר וההסטה כאן היא מאוד קטנה - 10 ס"מ לפה או לשם לא?

 

אמרתי לעצמי - אוקיי - אני שומע את זה לא רק מיוני אלא גם מעוד אנשי אולד סקול כמו לאון כמו דרור כמו רונן נאור שהשימוש בTC מפיל הספק ומסרס.

 

אז אמרתי לעצמי שאקשיב לאנשים האלה ואבדוק את עצמי שוב ואבחן את התוצאות.

 

הציפיות

 

זה צפוי מבחינתי לאבד הספק כאשר כל הרמקולים מתוזמנים כלפי הראש שלי בגלל ביטולים, גלי קול שמגיעים יחד אל הראש שלי והראש כנראה ישמע רק את החזק ביותר.

 

אבל אני מצפה לקבל תמונה נכונה יותר, מיקומים ברורים, הפרדה בין כלים, עומק, ניקיון שאין להם תחרות כאשר אני משתמש בTC בכדי לתזמן את כל הרמקולים כלפי הראש.

 

התוצאות

 

הסטאפ הראשון - עם TC

 

התמונה אכן ברורה מאוד.

הכלים ברורים מאוד והגודל והמיקומים שלהם מדוייקים מאוד.

 

אבל לעומת הסטאפ השני - אני פשוט מאבד מחצית מההספק בתחושה :shock: לא ירידה קטנה בהספק אלא נפילה גדולה - לזה לא ציפיתי!

 

התמונה אומנם קצת יותר נקיה וברורה אבל זה ממש בפער מזערי - מילה שאני מאוד אוהב - זניח!

 

אני צריך להביא את המנחת של המערכת למתחת ל10 דיבי הנחתה בכדי לקבל ווליום שנחשב גבוה.

 

הסטאפ השני - ללא TC (או יותר נכון TC מינימלי הכרחי)

 

הכלים קצת יותר גדולים והמיקומים שלהם קצת יותר גדולים אבל גם הבמה מרגישה יותר גדולה.

הסאב וופר בועט, חי, דינאמי ומלא חיים וכך גם המידבאסים ולמען האמת כל שאר הכלים.

 

אז נכון, התמונה קצת פחות נקיה והתחושה שהעצמים קצת יותר גדולים - אבל זו תוצאה טובה יותר!

 

ובהנחתה פי שתיים יותר גדולה אני עדיין מקבל ווליום גבוה - מה שלא היה בעבר.

 

מסקנות

 

משהו קורה כאשר עושים TC אבל מה בדיוק?

 

אם זה ביטולים? - אז כנראה שעדיף לא לתזמן את הרמקולים בול אחד על השני - אבל לא נראה לי.

 

אני חושד בעיקר ששימוש בTC מבצע דחיסה וחלק מהמידע נאבד בדרך הודות לדחיסה וזה מתבטא באובדן הספק מיידי.

 

 

מה הלאה?

 

לגביי - אני הולך לבדוק את הנושא הזה מול חלק מהיצרנים ומול אנשים שעובדים בתעשייה הזו כבר שנים כמו גרי סאמרס, ארין, אנדי ווהימר, פטריק בייטמן ולראות מה התשובה שאקבל מכל אחד מהם.

 

האם זו הסיבה שחלק מהם מריצים כל אלמנט על ערוצי הגברה של 200, 300, 500, 700 וואט ומעלה?

 

מה לגביך יוני?

 

אכן, שימוש בTC פוגע ככל הנראה באות ולכן אני עדיין חושב שהנחתת טוויטר שמאל ללא TC תהיה גישה נכונה יותר ועיקר המשחק יהיה בפאזות, נקודות חיתוך, סלופים בין הסאב למידבאס וביצוע TC מינימלי של עד 1 מילישניה למידבאס שמאל או כל צד שמאל.

 

אח"כ אני אזרוק כאן עוד מידע שקשור למשהו שאני ולאון ניסינו לעבוד עליו מול החברה שמייצרת את USB AUDIO PLAYER PRO וזה לבקש מהם יכולת לבצע TC עד 1.5 מילישניות או לערוץ ימין או לערוץ שמאל.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו יאריק אמר לי לא צריך TC בכלל, אמרתי לו איך אפשר להגיע לתוצאה כמו שאתה שומע עכשיו בלי TC, אמר לי רק זוויות נכונות ופאזות, בלי הרבה קומפרסורים, ככה גם האלמנטים השתלבו יותר טוב יהיה יותר פיזור ולא תתצטרך בכלל TC, כמו ברמקול ביתי, לא משנה איפה תשב מול רמקול ימין או מול רמקול שמאל או באמצע אתה תשמע פיזור עוטף ומלא משני הרמקולים ותשמע כאילו אתה יושב במרכז.

זה התוצאה שקיבלתי ברכב, שהראש לא צריך לשבת בדיוק בנקודה כדי לשמוע במה.

 

עכשיו למשל אצלי ברכב זה לא כמו שהיה שהייתי עם הקלאריון שהייתי עושה TC הייתי צריך לשבת בכיסא הנהג כדי לשמוע טוב את הבמה, עכשיו שאני יושב גם בצד ימין כמעט ואין הבדל אפילו שנתתי הנחתה ובאלנס לצד שמאל עדין הכל נשמע כאילו מגיע מהשמשה מדהים, אפשר להגדיר את זה כסאונד תלת מימד כמו שנשמע ברמקולים ביתיים טובים.

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נקרא ONE SEATER SETUP אבל זה יחסי, הכל יחסי.

 

אתה לא תקבל את זה בצורה מדודה ומדוייקת כמו שתקבל את זה כאשר תבצע TC נכון.

 

הסטאפ - עם הTC חד כמו תער - הבעיה היא שאני בהחלט מרגיש שיש נפילה גדולה בהספק - לא הרגשתי את זה מקודם כי נטשתי את השיטה הישנה של TC רק לצד שמאל.

 

זה בהחלט מורגש - יחד עם זאת, בסטאפ שיש בו TC מלא - כאשר תגביר את המערכת לאזור שיא ההספק שלה אתה מקבל תמונה מאוד ברורה ויש סה"כ ווליום גבוה ויש דינאמיקה טובה.

 

אבל בסטאפ עם הTC המינימלי אתה מקבל את כל זה בשלב הרבה יותר מוקדם עם הקרבה זניחה של גודל האלמנטים והנקיון - לא משהו שאקולייזר למשל לא יצליח לסדר במאמץ מינימלי וכאן כבר אפשר לשלב את הטוב משני העולמות.

 

אני מתאר לעצמי שזו הסיבה שאני רואה היום אנשים בחו"ל זורקים מידבאסים על מגבר 700 וואט הגברה - בכדי להתגבר על אבדן ההספק.

 

אבל למה זה קורה? - זה מה שאני רוצה לגלות.

 

אתה חייב TC לפחות למידבאס שמאל - אחרת יהיו לך בעיות אחרות שתיאלץ להתמודד איתן.

 

ובאמת הTC שמתבצע יהיה לרוב בין 0.9 ל1.2 מילישניות בגלל רוחב הרכבים המשתנה לכאן או לשם שזה ממש כלום.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, אני ממשיך לחקור את הנושא כי משהו שם לא מתנהג יציב וגם לא מסתדר לי בהגיון.

 

יש תופעה בביט1 שכתבתי עליה כאן כבר מספר פעמים בעבר. אם אני מעתיק פריסט, למרות שההגדרות זהות הם ישמעו שונים ואחד מהם יהיה. חלש יותר. זה מסתדר לאחר כיבוי והדלקה של הביט.

 

היום עשיתי נסיעה בהרכב משפחתי מלא וכמובן שהבוס מבקשת להנמיך עד שבקושי שומעים או שומעים חלש.

 

שמתי לב שבהספק חלש דווקא הסטאפ עם tc נשמע טוב יותר, הבמה נשמרת בבירור בעוד הסטאפ ללא tc הולך לאיבוד וזה צפוי כי הרבה ממה שקורה שם זו נגזרת של הספק ולא תזמון.

 

במילים אחרות הסטאפ עם tc יציב יותר, נקי יותר, נכון יותר אבל לבינתיים פחות חזק.

 

רק שהפעם במעברים בלתי פוסקים בין שניהם הבדלי העוצמה היו הרבה יותר קרובים אחד לשני ואת זה אני יכול להבין.

 

תחשוב שבסטאפ עם tc אתה שומע מפוקס יותר, יש לך פחות פיזור של כלים, פחות החזרים כפולים שניתן להבחין בהם וכנראה גם יותר ביטולים בגלל תזמון זהה בין הרמקולים אז מן הסתם תזדקק ליותר הספק אבל מה שהיה מקודם היה הבדל תהומי.

 

מחר אבדוק שוב אם אכן עכשיו גם בגבוהים, לאחר כיבוי והדלקה של הפרוססור, אם ההפרשים מניחים את הדעת או לא וזה יצביע אם יש בעיה בטכנולוגיה או שזה היה תופעה של הפרוססור.

 

בנוסף לכך לא מצאתי שום אזכור לכך שביצוע tc מחסיר מידע, דוחס או מנחית את האות.

 

מה שכן מצאתי זה בהחלט הסכמה על כך שביצוע tc לסאב וופר ברכב הוא מיותר ואפשר בקלות להסתדר עם יישור פאזות דהיינו סלופים וזוויות.

 

באמת, tc לסאב ברכב שלי מרגיש מיותר לחלוטין לאחר בדיקה אבל בין האלמנטים של הסט הקידמי נראה שלפחות בהספקים נמוכים הוא נדרש ומהווה יתרון.

 

עכשיו נשאר לי לחזור ולבדוק את ההתנהגות בהספק גבוה. במהלך השבוע.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אבל אתה עם פרוססור על תשכח שהפרוססור עושה קומפרסורר כשהוא מחובר לנגן ועוד מחובר למגבר.

 

יש לך פה כמעט שלושה דברים שכל אחד יש לו את האות שלו, זה מה שקרה לי שהפרוססור שלי היה מחובר למגברים, למרות שבאלפיין החיבור עם הפרוססור יותר טוב כי שמחברים אותו עם ה AI NET הוא מנטרל את המכשיר לגמרי וכל התצוגה והכניסה במכשיר היא שאתה משדר ונמצא בתוך הפרוססור ישר.

 

לגבי ה TC אני גם הייתי עושה שהייתי מחובר עם הפרוססור, חייב כי ללא TC האלמנטים היו נשמעים עם הפרוססור והאמרות כפולות האלה הם לא היו מפזרים את הסאונד כמו שאני שומע עכשיו ללא הפרוססור.

הסאונד עם הפרוססור פשוט היה עומד ברמקול הכוונה לא מוציא אותו החוצא מספיק וגם ממרחק בעצימת עיניים הייתה יכול להצביע על הרמקול.

עם TC הייתי מאזן את הבמה לקבלת תמונה אחידה, אבל זה לא היה זה.

 

עכשיו לאחר ניתוק הפרוססור וחיתוכים אנלוגים גם ללא הנחתה דציבל או TC אתה לא תוכל לזהור מאיפה הסאונד מגיע, כאילו הרמקולים ברכב לא קיימים כאילו מגיע הסאונד מחוץ לרכב.

 

ככה הייתי שומע בקלאריון וזה גם היחוד של המגבר מנורות להוציא צליל הגול תלת מימדי כזה, אבל ברגע שהחלפתי את הקלאריון לאלפין בחיבור עם הפרוססור פשוט האופי צליל של המגבר נעלם וזה היה נשמע כמו מגבר רגיל לחלוטין, וזה מה ששיגע אותי הרבה זמן, גם אחרי הרבה מאוד כיוונים ואתה מכיר אותי כבר בכיוונים גם לאחר הרבה עבודה לא הצלחתי להחזיר את האופי של המגבר.

 

רק תרשה לי להגיד לך שפו על זה שאתה מצליח להחזיק כל כך הרבה זמן עם הביט 1, אני שקניתי אותו בזמנו אחרי שבוע וחצי כבר מכרתי אותו.:-)

 

מה שטוב בוא זה רק האיקולייזר לאיזון RTA.

 

אבל אולי בשילוב עם ה VOCE זה נשמע אחרת לא יודע, צריך לשמוע.

 

זה מחובר אופטי למגבר?

עריכה אחרונה על ידי yonihawkss

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוני,

 

אני עובד בתצורת FULL DA

 

אין אצלי המרה מהHU -> שזה הסמארטפון שלי שעובר ישירות לממיר אודיו מUSB לאופטי (אין המרה - דיגיטלי).

 

נכנס אופטי לפרוססור ובפרוססור מתבצעות עבודות DSP

 

אבל! אני יוצא למגבר - דיגיטלי! אין המרה!

 

רק בכניסה למגבר, בשלב הקדם מגבר - מתבצעת המרה לאנלוגי עם DAC סופר איכותי שתומך בקצב דגימה עד 24/192 ויוני - אין שום דחיסה - מן הסתם - יכולת עבודה עד 24/192 היא ללא דחיסה והסטנדרט המקובל בשוק היום הוא עדיין 16/44.1 וזה מה שאתה שומע...

 

ואם אתה חושב שהביט 1 עושה קומפרסיה אז אתה טועה עוד יותר - הוא להפך הגמור מכך, הוא עושה UP SAMPLE מ44.1 הרץ ל48!

 

אבל העיקר שאתה שומע סאונד דחוס :-P

 

ברור, אם אתה עובר המרה מדיגיטלי לאנלוגי ביחידת הראש

ואחכ אתה עובר בפרוססור שוב המרה לדיגיטלי בכדי שיהיה אפשר לבצע פעולות DSP

ואז אתה שוב! עובר המרה לאנלוגי ביציאה למגברים

 

מה שהמגבר שלך מגביר זה כבר שנות אור מה"אות" המקורית שיצא מהHU שלך ואני בכוונה אומר "אות" כי אתה ורבים נוטים לבלבל "אות" עם "מידע"

 

אצלי המידע מועבר בשלמותו מהHU ישירות לתוך המגבר ורק אז יש פעולת DAC שגם דואגת לשמור את הסיגנל על מסילה של 5V ובקצב דגימה שיכול להגיע עד 24/192 דבר שאתה לדעתי, לא מסוגל בכלל לעשות עם הציוד הנוכחי שיש לך כרגע - נקודה למחשבה.

 

לגבי TC או ללא TC

 

אם אתה יכול להסתדר ללא TC וללא עיבודי אות זה נהדר - הבעיה כאן היא שאתה כנראה הולך להזיע המון על התקנה וכווני זוויות של הרכיבים.

 

אני לא מעוניין בזה, אין לי זמן לזה - אני רוצה לקחת את כל המידע שקיים היום דרך המדע המודרני ולקבל תזמון נכון בין כל הרמקולים שלי.

 

לדעת לנצל את העובדה שאלמנט יכול לנגן רחב ובכך לא לדאוג למיקום או לכיוון שלו כלפי הראש שלי.

 

ואת זה אי אפשר לעשות בלי - DSP טוב.

 

אבל אני לא מתפשר על איכות המידע וגם לא על איכות האות.

 

אני כן מוכן להתפשר על ניחות בהספק בידיעה שזה נגרם בגלל שאני שומע פחות גורמים מפריעים מהרמקולים שלי.

אני כן מוכן להתפשר על ניחות בהספק בגלל פחות החזרים ויותר ביטולים.

 

אז המערכת שלי לא תנגן ב120 דציבל - גם ככה אני לא אוהב לשמוע בעוצמות כאלו.

 

אבל היא תנגן טוב, היא תנגן משהו שנשמע נכון ואם אני ממש ארצה, אני אחזק את ההגברה שלי.

 

חזרה למחקר הנוכחי -

 

אני עדיין צריך לבדוק באמת מה קורה עם הביט 1 כי מה ששמעתי אתמול בנסיעת צהריים היה שונה לחלוטין ממה ששמעתי בכוונים שעשיתי בבוקר.

 

אני כמעט בטוח שאו שההנחתות שם לא מכוונות נכון בין שני הסטאפים או שהמאסטר ווליום לא הסתנכרן ובאחת מהן הוא פשוט היה חלש יותר :-D מה שיסביר נפילה גדולה כל כך בהספק כמובן - אבל אין לי על זה אישור עדיין.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון!

 

יוני, נראה שעליתי על הבעיה.

 

לא מתבצעת דחיסה ואין שום אובדן מידע כאשר מבצעים TC.

 

הבעיה היא שיש לי פריסט תקול! בביט 1 - פריסט A.

 

לא משנה מה אני אשים עליו שם, הסאב וופר בקושי מגיב, הוא עובד אבל לא מגיב נכון.

 

הסט-אפ בו הזזתי רק את צד שמאל ב0.9 שניות נשמר על פריסט D

 

בעוד אני עברתי לעבוד על פריסט B על סטאפ שבו ביצעתי את השהיית הזמנים הקודמת והנה מה שגיליתי -

 

טוויטר (מיד וטוויטר שמאל) 1.8 מילישניות

וופר שמאל 0.9

טוויטר ימין 0.6

מידבאס 0.0

 

והסאב היה על 0.6 ואחרי זה ביטלתי גם לסאב את הTC

 

בשני המצבים האלה - הסאב וופר אמנם ממוקד מאוד בפריסט B אבל לא בא לידי ביטוי כמו בפריסט D.

 

כל השאר נשמע בדיוק באותו הOUTPUT רק שבאמת הפריסט עם הTC טיפה טיפה חלש יותר - אבל זה כאמור מאוד צפוי כי הכל ממוקד יותר, אני באופן מעשי שומע "פחות" מוזיקה מהרמקולים אז גם הווליום יורד - אבל רק במעט.

 

ההבדלים העצומים בין הפריסט ללא הTC לבין הפריסט עם הTC הם בהיענות של הסאב וופר - ומשם מגיע רוב ההספק בניחות.

 

 

פתרון

 

נתתי לסאב וופר בסטאפ עם הTC - דיליי ממש ממש קטן של 0.19 מילישניות והוא התעורר לחיים - לא רק שהוא התעורר לחיים - הוא חזק יותר בפועל מהסטאפ ללא הTC.

 

משהו בסטאפ ללא הTC - יותר דינאמי, יותר פתוח כשזה מגיע לסאב וופר

 

אבל שום דבר בתמונה, בבמה - לא באמת נכון וזה הבדל מורגש לעומת מה שהתקבל אצלי בסטאפ הנוכחי, B, עם הTC.

 

בקיצור - כל הניסוי שעשיתי היה על פריסט שפשוט לא מגיב נכון בתחום הבאס למה שעשיתי בו.

 

 

לדעתי הכנה - אני צריך להתקין מחדש את הביט1 אבל אני מעדיף לחכות עד שהם יוציאו את הגרסא החדשה שלו.

 

כמובן אני יכול להדגים לך את זה בעזרת חיבור PC שתראה את כל ההגדרות ושני קליקים על הDRC בכדי שתוכל לבחון בעצמך את ההבדלים.

 

הרחבה -

 

בסטאפ ללא הTC אם אני שומע למשל טרק שיש בו גם סולן או סולנית וגם כלי נגינה קלאסי כמו נניח צ'לו או כינור או גיטרת באס - זה באמת נשמע כמו שיוני מתאר פחות או יותר

 

הסאונד מגיע מכל מקום, אבל בדיוק בגלל זה גם זה מרגיש שכל הסאונד מגיע מאותו המקום!

 

אולי יש עומק ודינמיקה טובים אבל אני לא יכול לאמר בוודאות רבה אם הצ'לו נמצא מאחורי הסולנית או מהצד שלה ומאחוריה - כל הכלים חזקים כמעט באותה מידה וזה מסנוור.

 

לעומת זאת בסטאפ עם TC - אני ידעתי היטב שהצ'לו נמצא היטב הרחק מאחורי הסולנית ומצד ימין של הבמה.

 

הסולנית חזקה מאוד בעוד הצ'לו הרבה יותר נחבא אל הכלים.

 

בשני הסטאפים הסאב וופר היה פשוט נפלא רק שבסטאפ ללא TC הסאב וופר היה בכל חזית הרכב עם הדהוד מהמם וממכר.

 

בסטאפ עם הTC היה לו את כל זה אבל קצת פחות התפרסות ויותר מיקוד.

 

סה"כ שני סטאפים נהדרים ואני שומר את שניהם ולדעתי אמשיך לעבוד על שניהם במקביל ונראה מה קורה עם כל אחד מהם.

 

בסטאפ ללא TC עבודת תיאום הפאזות והסלופים היא קריטית הרבה יותר מאשר בסטאפ עם TC אבל בשניהם נכנס לתמונה המאזן (איקולייזר) וזה יהפוך את המשחקים האלה למעניינים הרבה יותר.

 

הסטאפ ללא הTC לא מלוטש, זה ברור לי ועוד יותר ברור לי שאפשר להגיע לתוצאה מטמטמת גם בדרך הזו אבל בשביל מה? - המדע בא ונותן לנו את הכלים לתזמן באופן עיקבי את כל האלמנטים כלפי הראש שלנו - מצד שני, כל חובב הגה יעדיף באופן מיידי רכב שאין בו בקרות אלקטרוניות.

 

זה מה שכל כך יפה בעולם שאנחנו חיים בו - וזה מה שאני אוהב ביוני ודומים לו.

 

ההבדל העיקרי בינינו הוא שיוני עובד הרבה יותר עם הכשרון והיכולת שלו בעוד אני כל הזמן רודף אחרי חוקים (ויושב על נקודות) והגבלות.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אמרתי שהכל נשמע מאותו מקום, אמרתי הרמקול פשוט לא מוסגר כאילו מפזר רחב מאוד שלא תוכל להצביע עליו במדויק לפני השמיע איפה הוא ממוקם במדויק אם הוא בדלת או בדש בצד שמאל למשל, זה הכוונה שלי.

 

עם הפרוססור שהייתי על FLAT ללא TC הכל היה נשמע בצד שמאל וכמעט בכלל לא הייתי שומע את צד ימין עד שלא הייתי עושה TC.

 

עכשיו ללא הפרוססור שהרמקול מנגן רחב יותר...עם הנחתה קלה בצד שמאל אני מקבל במה מלאה כמו עם TC, רק שהזמר למשל נשמע רחב יותר על הדשבורד ולא נקודתי כמו מעל ההגה או באמצע בדיוק או ימינה יותר, הוא נשמע לכל אורך הדש אפשר גם להגיד מדלת לדלת, לגבי כלים הם נשמעים רחב יותר אין ספק אבל עם הכלי ינגן בצד שמאל או ימיד אתה תשמע אותו בדיוק בפינה שהוא צריך להיות רק יהיה רחב יותר ולא נקודתי בדיוק, הוא יהיה בנקודה שלו אבל יגלוש טיפה ימינה וטיפה שמאלה יותר רחב כמו שאמרתי קודם, אין מינוס מי זה זה סך הכל נשמע קצת יותר יפה.

 

לגבי ה TC אני בעד TC יש כאלה מומחים שאומרים שלא צריך כמו יאריק למשל שאמר לי בזמנו, לדעתי אין מינוס בTC רק יכול לעזור כמעט מכל מקום שמותקנים האלמנטים ובכל זוית אבל מה שכן צריך לנסות להישתמש איתו כמה שפחות כאילו ממש בהתחלה שלו ולא לעשות השהייה מטורפת כי זה מה שעושה דחיסה לסאונד.

 

אני בקלאריון הייתי עושה ממש מעט אולי אחוז אחד שתיים מהפס השהייה של ה-TC וזה לא היה דוחס לי את הרוחב במה.

עריכה אחרונה על ידי yonihawkss

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוני, אני אתייחס לכל מה שכתבת וכן אני חווה משהו דומה לזה אבל קודם כל שאלה.

 

על הסטאפ שאתה כתבת כאן, אילו רמקולים? מה הקוטר של כל אחד? איפה כל אחד מותקן ולאן הוא מכוון?

 

הכי חשוב מה נקודות החיתוך של כל רמקול? סלופ? קוטביות?

 

כמובן זה גם כולל את הסאב, אותן שאלות בדיוק.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב... לגבי המידבאסים תוצרת "DLS 6.5 סדרה Reference במיקום המקורי יושבים ללא איטום כרגע סך הכל מיד באס נחמד וחזק לא יותר מי זה.

 

לגבי המידים L4 Hybrid audio כמו שהיו לך, מיד מצויין ונקי יש לי אותו כבר 3-4 שנים והצליל שלו רק משתבח עם הזמן, מותקן במשולשלים של הדלת(מראות) בנפח של פחות מחצי ליטר עם חורים מאחורי הבניה.

 

טוויטרים פשוטים של HURICUNE בקוטר 3.5" טוויטר בולט שופרי משמש סופר טוויטר, קנו לי אותם מתאילנד תמורת 100 ש"ח.

למה אני משתמש בהם בגלל שאף טוויטר ששמעתי לא יכול לתת לי גבהים של טרבל כמו שהוא נותן זה כמו חצוצרה באוטו, אפשר לשמוע בהם את הזמר לוקח אוויר בין פיזמון לפיזמון מדהים, חוץ מי זה הוא מושך לי את כל הבמה למעלה בגלל הדינמיות שלהם והכוח.

הטוויטרים מותקנים על הדשבורד בפינות ללא בניה כי עדיין אני לא סגור לגמרי על הזוית למרות שהיא מצויינת, אבל אשארתי אותם עדיין משוחררים כדי שאוכל לשחק איתם.

 

לגבי הסאב: סאב של הרץ ES300 10" בקופסה קטנה אטומה של 15 ליטר אפילו פחות אני חושב, סתם תיבה שבניתי לרכב הקודם כי הסאב היה יושב בין הכיסאות הקדמים ברכב הקודם.

עכשיו הוא יושב בתא מטען בצד ימין באמצע מכוון לחלון האחורי בצד שמאל.

בכיוון הזה הצלחתי להשיג חיבור מושלם עם הוופרים לאחר משחק בפאזות החשמליות.

את הסאב אני גם מעדיף להגביר עם מגברי A-B רגיל ואיכותי 2-4 ערוצים בגישור לSQ ולא מונו CLASS D, אני יודע שיש משמעות בכוח יותר ופחות חשמל ב Class D אבל במגבר איכותי A-B הסאב נשמע אמיתי יותר, פחות מרוח, מהיר יותר איכותי יותר, ומדויק יותר, ומשתלב יותר.

 

חיתוכים:

 

הטוויטרים: חתוכים בסלוף 6 4K עד הסוף.

 

המידים: חתוכים מלמעלה עד 8K מלמעתה 400HZ סלופ 12

 

המידבאס: מ-80HZ סלוף 12 עד 1000HZ סלוף 6 בפאזה הפוכה כדי ליצור השתלבות טוב יותר בחפיפה בין המיד למידבאס, כי בנקודת חיתוך הזאת בפאזה ישרה הם היו מתנגשים ועושים סלט.

 

הסאב: חתוך דרך המגבר ב80-90HZ מלמעלה ולמעתה פתוח עד הסוף.

 

החפיפות הגדולות של החיתוכים אחד בתוך השני בגלל בגלל שזה שלושה רמקולים שונים ולא מאותו הסט.

אם אני החתוך אותם כמו סט רמקולים מאותו סט למשל ב-80HZ עד 400HZ מ 400HZ עד 4K ומ4K עד הסוף

לא יהיה חפיפה מספיק טובה כי כל אלמנט אצלי הוא מוציא צליל אחר בגלל שכל אלמנטים שונים זה מי זה.

אז חתכתי אותם ככה שאחד משלים את השני, זאת אומרת מה שהמיד לו מנגן טוב המידבאס משלים ומה שהטוויטר לא מנגן טוב המיד משלים.

במקרה שאתה עושה חפיפה כמו שלי של אחד בתוך השני והם לא משתלבים טוב פשוט הופך פאזה לאחד מהם באותה נקודת חיתוך וחפיפה ורואה מה קורה משם ממשיך, אם הם עדין מתנגשים או משלימים אחת את השני, פשוט.

 

למי שיש פרוססור יותר קל לשחק אם זה ולמצוא נקודות חיתוך וחפיפה טובה לאלמנטים שונים כי יש אפשרויות משחק בנקודות חיתוך.

 

אני רק דרך הפרוססר הצלחתי למצוא נקודות חיתוך לחפיפה טובה ומי זה בניתי את הפסיבי.

אחרת לא הייתי מגיע לנקודות חיתוך האלה עוד 10 שנים.

וכמובן שיש לי עוד הרבה מה לשפר ולעשות רק שאני ימצא את הזמן.

 

הכי טוב לעשות כיוונים בצהריים! מה ששומעים בלילה ומה ששומעים בבוקר לא אותו דבר.

אתה יכול לכוון בלילה לקום בבוקר או צהריים ולשמוע ולא תבין מה קרה לכיוונים.

 

 

לגבי הכיוונים על תקחו את זה ותעשו אותם כיוונים כמו שלי זה לא יעבוד, כל אחד יש לו את הציוד את האלמנטים שלו זויות שלו, וזה כבר עובד אחרת אצל כל אחד ואחת מאיתנו.

 

סרטון קצר דרך הטלפון, כמובן שאי אפשר לשמוע את הסאונד המדהים שיש שם אבל לפחות לראות מיקום של האלמנטים גם טוב.

 

עריכה אחרונה על ידי yonihawkss

HU:Grunding GX3800 ,Amp Speakers :Ausidon.Vrx 4.300 SUB:Hertz es 300 old MidBass:Carwales CL6.5 3L MidRange:Carwales CL 3  Tweeter:  Carwales CL1+RIbbon amt

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יוני,

 

קודם כל - אני כבר נוסע יומיים עם שני הסטאפים ואני חייב לציין שBY FAR הסטאפ עם הTC נשמע טוב יותר ונכון יותר במובן של אימג' ומובן של מלאות הסאונד - "בשר" נקרא לזה ככה.

 

הסטאפ ללא הTC דווקא יותר חלש בווליום כרגע וזה רק מראה שאין שום דחיסה ושום הפחתת מידע כאשר מבצעים TC בטכנולגיית BUFFER - אגירת זכרון. מה שכנראה מרגיש לך כ"דחיסה" זה המעבר לסטאפ עם TC בו כל המיקומים מדוייקים ולכן גם כל הכלים מקבלים גודל מציאותי יותר - כמו למשל זמר שלא מרגיש כאילו שמתחו אותו מדלת לדלת (אתה בעצמך אמרת את זה) אז אתה מתרגם את זה כ"דחיסה" בעיניי זה בדיוק ההפך - זו תמונה נכונה ואמיתית יותר של הדברים.

 

עניין של השקפה (במטוס סילון - שלמה ארצי, איזה שיר מדהים!)

 

בסטאפ עם TC כל הפאזות של הסט הקידמי ישרות - הTC עושה את העבודה של יישור והתאמת הפאזות בין הרמקולים וזה יציב, לרגע אחד אתה לא מאבד תחושות של גובה, מיקום ועומק בשדה.

 

בעוד שבסטאפ ללא TC חלק מהתמונה הולכת לאיבוד כאשר הווליום משתנה או בהקלטות בהן יש תחומי תדרים שכנראה לא מסתדרים לי בהתאמת הפאזות בין הרכיבים.

 

כמובן - אני כרגע בסטאפ ללא TC מבלי לתאם את הפאזות ובדיוק כמוך המידבאסים שם ישמעו טוב יותר כאשר אהפוך להם את הפאזה - כנראה שיש משהו בלעקב את המידבאסים (היפוך פאזה זה עיקוב בזמן בסופו של דבר) לעומת רכיבים מהירים יותר מהם למרות שבהגיון זה אמור להיות הפוך.

 

 

וכן - בדיוק כמוך יש לי יייים של נסיון עם הL4 וה L4SE וגם הL3 וגם הL3SE ובכלל עם רכיבים של HAT לאורך כמעט כל הסדרות הישנות שלהם.

 

הרכיבים שלהם הינם רחבי פס ולינאריים - הם מאוד! אוהבים תחומי חפיפה רחבים וגם אצלי ברכב כאשר עבדתי עם סט לגאטיה שלם - הם נשמעו הכי טוב כאשר הייתי חותך כל אלמנט מאמצע תחום התדר של האלמנט הקודם ובמקרה של המיד עד אמצע התחום של האלמנט הבא.

 

תיקח בחשבון שהL4 הם 4.5 אינטש והם בעקרון אמורים להתחיל לנגן צר יותר וצר יותר כבר איפשהו מאזור ה3K הרץ אבל זה לא מה שקורה בפועל - הרול אוף (הנקודה ממנה רמקול מתחיל להצר את עלומת הניגון שלו) שלהם מגיע בכלל איפשהו באזור ה10K הרץ אבל זה לא ישנה לך כי הם מקוונים בסטיה של 45 מעלות גג אצלך לפי מה שאני רואה מהאקסיס וזה אומר שאתה כמעט תמיד תקבל מהם תמונה רחבה שמציגה כלים גדולים.

 

הייתי דווקא מסיט אותם 90 עד 60 מעלות אוף אקסיס ומנסה לחתוך אותם גבוה יותר! - 10K או 12K ואז לראות אם אתה פתאום מקבל דווקא תמונה צרה יותר וברורה יותר אבל ברור לי שכל שינוי שכזה בשבילך זה המון זיעה.

 

תנסה במקביל לחתוך גם את המידבאסים גבוה יותר - מעבר ל2K הרץ בכוונה בכדי לגרום להם להצר עלומה ותראה אם חלק מהתמונת שלך נהיית פתאום עם כלים רזים יותר, קטנים יותר.

 

זה ניסוי מעניין - זה בטוח!

 

כשאין לך TC לכל אלמנט אתה אמנם מקבל שדה גדול יותר, תחושה של סאונד יותר פתוח - אבל יש לך תופעות רבות שאתה פשוט לא יכול להתמודד או לתקן אותן בקבוצות תחומי תדרים שונים ובאמפליטודה (ווליום) שונה אחת מאחרת.

 

לגבי הסאב וופר - תנסה לתחום אותו גם מלמטה - סאב וופר 10 אינטש ועוד בתיבה קטנה פשוט "מזבל" כל מה שמגיע מתחת ל30 הרץ ובקושי מסוגל להפיק שם הספק.

 

אם זה לא מספיק גרוע אז אתה מגביר אותו על מגבר קלאס AB שמאוד מתאמץ בתחומי התדרים האלו וגם אם זה לא מספיק גרוע הוא מגושר והדאמפינג פאקטור שלך צונח בחצי - מזל שזה סאב 10 אינטש בתיבה קטנה ומאוד מרוסנת.

 

ההצעה שלי תהיה כן לתחום אותו מלמטה - אתה רק תרוויח יותר כוח אפקטיבי מהמגבר שלך, פחות תחום תדר שהוא מזובל לחלוטין.

 

אני אמשיך ללטש את שני הסטאפים האלה ומה שיפה זה שאני יכול במכה אחת להדגים אותם - אתה צודק בהרבה מאוד דברים ואני יכול בקלות להבין למה מישהו ירצה לדבוק לשיטות אולד סקול כי סה"כ זה נשמע נפלא אבל אני יכול גם לאמר שאם לוקחים את הגישה המודרנית ומבינים את העליונות הטכנולוגית שלה ומתרגלים לזה - קשה מאוד לחזור אחורה למקום שבו כל שינוי דורש חבילה של פלסטרים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אדי - אני מתעניין מהצד.

וחושב כי מבין על-מה יוני מדבר , כאשר אין לי ניסיון במכשיר ה TC (יודע תאורטית)

 

מבחינת שמיעת במת הופעה רחבה באיזור הקרנת הרמקולים.

ברמקולים ביתיים בתצורת סטריאו אני מצליח לתחום איזור של כ 1 מטר אשר בו הרמקולים .

נשמעים טוב, ללא דרישת ישיבה במרכז .( כולל מדרוג הכלים וההפרדות)

 

רשמתי תשובה דומה - על בניית /תחום אזור הופעה של כ 3/1 מטר .

 

" אני תמיד מזיז את הכסאות צמוד לצד הדופן הרחוק של הרמקולים, בונה מעין אזור הופעה.



הניתחם ע"י הכיסאות / כורסאות, גם משתמש בכריות הגדולות שיש בד"כ בסלון כדופן אחורית.

ונותן לרמקולים זויות קטנות שונות באלכסון קל למרכז. (ההבדל בזויות השונות ממש קל ס"מ) "

 

והדיון מעניין..

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אייל - תתעניין באופן פעיל - תרומתך בשרשורים כאלו היא אדירה.

 

זו הסיבה שייעצתי ליוני להסיט את הרמקולים עוד יותר אוף אקסיס ממה שהם עכשיו.

 

הרחבה - TC זה פיצ'ר של DSP שעושה השהייה לערוץ נבחר - ערוץ נבחר = יציאה נבחרת למגבר = יציאה נבחרת לרמקול.

 

אתה בעצם מעקב את האות כולה בכניסה לרכיב הTC בDSP לצאת ממנו ב- X דיליי.

 

כפועל יוצא אתה "מרחיק" רמקול שנמצא קרוב אליך פיזית, על ציר הזמן.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנס לאתר בקרוס יש השהייה דיליי, אולי הרעיון מתאים. (lattice filter Passive Network Delay)

 

http://kimmosaunisto.net/KS-1804/KS-1804.html

 

Upper BMS 18N840 has all-pass filter, to produce about 86 mm time delay, compensating different distances from woofers to listening point (upper woofer is closer). Phase alignment improves integration around lower X / O frequency.

 

 

KS-1804_XO_WW.GIF

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2921 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...