Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צמיגים ליאריס - 185/60R15 - מה לקנות והאם לחכות? שאלה לפורום ולנציג טיירקלאב


פריג'י
שימו לב! השרשור הזה בן 1896 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

האם בתנאי האקלים בישראל הם יתנו לי את אותה רמת בטיחות כמו צמיגים יקרים יותר (מישלן, קונטיננטל, גודייר)?

 

מה כוונתך ב"רמת בטיחות"?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

חוזר כדי לתת דיווח, שהתעכב כי לא הייתי סגור על הדנלופ.

 

נתחיל בכך ששכבת ההגנה שלהם הייתה מוגזמת. הרכב החליק בהגזמה על גבי כבישים, בעייתיים אומנם, שהצמיגים הסיניים שכבר הפכו לפלסטיק אחזו הרבה הרבה יותר טוב.

אוקיי אז חיכיתי עד ששכבת ההגנה תרד, אבל אני מצטער להגיד אחרי שהיא בוודאות ירדה, שהצמיג דנלופ SPFM800 הוא צמיג בינוני מינוס. אני מרגיש שהפאלקן 914 מתעלה עליו בהכל, חוץ מהרעש, וגם עולה אותו הדבר. מדגיש שלא מדובר באח האובד של ה- SP490 הידוע לשמצה, ממש לא, אבל זה לא צמיג שהוא יותר מבסיסי. בטח ברמה של סיני טוב, אבל לא יותר מזה. הוא כן בולם טוב, וכן שקט, וכן עדיף במהירויות גבוהות מהצמיג הישן, אבל מיצרן כמו דנלופ חשבתי שאפשר לצפות לשיפור משמעותי ברמת האחיזה בכביש טכני לעומת צמיג סיני יבש וסדוק, ואני לא מרגיש שקיבלתי שיפור כזה, אלא שיפור קל ביותר.

 

מתישהו אני אזיז אותם קדימה ואת הפאלקן אחורה. יש כמה פניות שמאוד מעניין אותי לבחון מהם ההבדלים בינו לבין ה- 914, ולראות אם הפאלקן, כמו הדנלופ, באותם תנאים גם צורח צרחות מיותרות וינסה להחליק כמו ילדה שהלכה בפעם הראשונה להחלקרח...

 

כמה מילים "על הנייר" - חייב לציין שהתוית האירופאית של הדנלופ מבטיחה צריכת דלק B ואחיזה/בלימה ברטוב A, לעומת צריכת דלק C ובלימה ברטוב B בפאלקן, אז נשאר לבדוק בחורף איך הצמיג מתנהג כשהוא על הציר האחורי, לעומת ההרגשה כיום, אבל אני משער שניסים ונפלאות לא יהיו שם.

צריכת דלק לא ניתן יהיה להשוות כי זה לא סט מול סט, אבל בתדלוקים האחרונים ניכר שהיה שיפור קליל לעומת הסיניים.

 

מסקנה - הנייר הוא נייר, והצמיג הוא צמיג. הקשר ביניהם הוא ממש לא חד ערכי, ואין מנוס מהמלצות מנהגים שהתנסו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העדכון. :-)

 

כמה ק"מים עברת איתם עד כה?

 

כנראה שבכל זאת יש משהו בהשוואה הזו שמצאתי בינו לבין ה-LM703 שגם הוצהר בעבר כצמיג בינוני מינוס (ועם כך, מענין מה שווה ה-LM704 לעומתם). ולמרות כל השיפורים שהוכנסו בדגם הזה לכאורה, הוא כנראה לא שונה בהרבה ממנו. מצד שני נדמה לי שהיו איזה שניים שלושה חברה פה שאמרו שהוא סבבה להם, אבל כרגיל עם חוות דעת נהגים, לך דע מה היה קודם, ואיך הם נוהגים וגם לפעמים יש הבדלים בין מידות.

 

אני כל הזמן טוען שתווית ה-EU הזו לא שווה הרבה (טפיחה על השכם :-P).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מצליח למצוא את ההודעה , אבל פעם אחת, עוד בימי SP490 שדחפו בכל פנצ'ריה בארץ, נציג יבואן goodyear הסביר בקשר לצמיגי dunlop מהמזרח הרחוק - מדובר בחברה מקומית במזרח שקיבלה אישור להשתמש במותג dunlop. לכן, באופן גורף אני לא ממליץ על הדגמים שמיוצרים במזרח הרחוק. Bluresponse למשל, מיוצר בגרמניה, וזה צמיג מעולה.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברו כ-1500 ק"מ, אני מעריך שנהגתי עשירית אולי חמישית מזה, ב-3 תקופות שונות בחודש האחרון.

 

לגבי ה- LM704 מעניין מה יוליד יום, הרי הוא משווק במערב אירופה ומשם כן יגיעו חוות דעת נורמליות.

 

אני בהחלט יודע לעשות לצמיגים של המכוניות שלי רע. משתדל לקחת את האוטו למגבלות ולהשאר שם, אז תמיד אני מחפש את הנקודה שהצמיג אומר לי "תרגיע" בסיבובים... אני בטוח שלרוב רובם של הנהגים הצמיג הזה יהיה בסדר גמור, הוא יחסית שקט וגם הרכב נוסע איתו יפה מאוד במהירויות גבוהות. וגם בולם לא רע בכלל, זה פשוט השלב הזה של שינויי כיוון מהירים, שם באמת נדרש מהצמיג להיות בעל יכולות (ובדיוק שם מאוד התרשמתי לטובה בפוסט הקודם שלי בנוגע לצמיגי DEBICA שרכשתי לסטארלט).

 

בגלל שצמיגים זה פשרה, אז מבחינת היכולות האלו של האחיזה בסיבובים - אני משער שהפאלקן במחיר של הדנלופ היו קניה עדיפה וזה בדיוק מה שאני רוצה לבדוק, אבל מבחינת רעש ונוחות נסיעה - הדנלופ עדיף. אז לא לשלול את הצמיג הזה והוא בהחלט קניה לגיטימית במחירו.

 

הפלא הוא שבפן של האחיזה בסיבובים אין שיפור מוחשי לעומת הסיניים היבשים שהיו קודם. זה מטריד אותי.

 

לקודמי - מכיר את האזהרה בנוגע לייצור במזרח הרחוק - הצמיג הזה מיוצר בטורקיה, בדרך כלל ארץ ייצור לגיטימית לגמרי, ולצמיג יש יורולייבל, בניגוד ל-SP490 שבכלל לא היה אמור להיות מיוצא והגיע להרבה מדינות שסבלו ממנו.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפלא הוא שבפן של האחיזה בסיבובים אין שיפור מוחשי לעומת הסיניים היבשים שהיו קודם. זה מטריד אותי.

 

תנוח דעתך.

 

הצמיג והרכב לא מגיבים לפקודת פניה מיידית. שניהם צריכים לשנות כיוון מקו ישר לקו הפניה הרצוי, וממנו - חזרה לקו ישר, ולאחר כל אחד משינויי הכיוון הללו הצמיג והרכב צריכים להתייצב על הקו הרצוי.

 

בשלב הפניה הרצופה (אחרי שהרכב התייצב על הקו הדרוש) הביצועים של צמיגים שונים ומכוניות שונות - דומים עד להפליא. זה לא פלא כי זה פרמטר לא חשוב כל כך, בעיקר במכוניות כביש.

 

הרבה פעמים השלב הזה במהלך הפניה הוא רגעי בלבד בגלל אורכה הקצר של הפניה או האופן שבו היא מתוכננת. גם הקו שאתה לוקח כנהג משפיע.

 

חשוב הרבה יותר הוא האופן שבו המכונית משנה כיוון, ומתיישבת על הקו הרצוי. כאן נמצאים ההבדלים האמתיים בין מכוניות ובין צמיגים.

 

כמובן שקיימת גם אפשרות (מאוד סבירה בכביש הציבורי) שאתה, במחילה, לא באמת על ה-100% של מעטפת הביצועים...

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 6 חודשים מאוחר יותר...

מעדכן אחרי 6000 ק''מ עם הדנלופ:

קצת אחרי ההודעה הקודמת בשרשור הדנלופ עברו קדימה, האוטו עבר כיוון פרונט מדוקדק (פעמיים) והפאלקן השחוקים שאיבדו כ30-40% מעובי הסולייה הועברו אחר כבוד אחורה.

 

נוצר שיפור משמעותי, שנבחן רבות בימי הגשם בחודש האחרון.

הצמיגים האלו עובדים קשה על הציר הקדמי, ולא מראים כלל סימני שחיקה. הציר האחורי אוחז משמעותית טוב יותר עם הפאלקן השחוקים מאשר עם הדנלופ החדשים.

 

במדד הקנייה שוב - שלילי, לשני הדגמים. הפאלקן אולי רק לציר האחורי, אבל על הדנלופ אוותר ואקנה משהו שאוחז יותר מהם ונשחק פחות מהפאלקן האלו.

 

נסיעה בטוחה לכולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה כרגיל על העדכון.

קבל לייק (תודה) דרך האפשרות החדשה בפורום. :-D

 

אגב, האם אתה משתמש בשיטת "העיניים" בפאלקן כדי לקבוע מתי לעשות רוטציה?

יש מצב לתמונות של הצמיגים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טום, בעקבות בקשתך לתמונות והגעתו של יום שימשי ונעים ירדתי למטה לצלם.

ובכן, צמיגי הפאלקן שעברו לציר האחורי, נראים כמו שזכרתי, אבל כשניגשתי לדנלופ הקדמיים משהו נראה לי חשוד.

עומק החריצים ממש כמו שהיו חדשים, אבל הופיע מן קרע בחלק מהצמיג השמאלי על ההיקף החיצוני שלו. הצמיג הימני נראה בסדר.

מה דעתכם? לי זה מרגיש כמו פגם בייצור. יש אחריות על כזה דבר? הצמיגים הורכבו לפני 7 חודשים בלבד בהם האוטו נסע (תיקון טעות מההודעה הקודמת) כ-17 אלף ק"מ. הועברו לציר הקדמי לאחר כ-4000 ק"מ.

 

לגבי השאלה עם הרוטציה - לא יצא לי לבצע בשיטת העיניים בפאלקן.

 

מצ"ב תמונות באיכות גבוהה כדי להתרשם.

צמיג פאלקן:

DSC_0941.jpg

 

צמיג דנלופ ימני:

DSC_0949.jpg

 

צמיג דנלופ שמאלי:

DSC_0944.jpg DSC_0945.jpg DSC_0948.jpg DSC_0943.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה :-)

נראה לי שאפשר לראות בפאלקן את אחת העיניים, שאריות של הריבוע.

כשהריבוע רק מופיע זה הזמן לרוטציה הראשונה בעיקרון וכשהוא שחוק לחלוטין זה הזמן לרוטציה השניה.

 

לגבי הדנלופים, אכן לא נראה טוב.

אבל לא יודע להגיד לך מה הסיבה לזה (או אם יש בכך סיכון כלשהו, אם כי זה נראה מוגבל רק לקוביות עצמן ולא לכל אורך המדרס) וכמובן שזה משנה לגבי מימוש אחריות. לך דע מה יגידו לגבי אופי הנסיעה שלך, לחץ אוויר וכד' כדי להתחמק ממשהו שקשור לזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1896 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...