Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא רומאו ג'וליה - איך היא נוסעת? [ובהמשך, כמה מוכרת]


Cuore Sportivo
שימו לב! השרשור הזה בן 2189 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אגב, נתוני התאוצה הצדית (1.00g לג'וליה) לא אומרים הרבה, לדאבוני, כי ברוב הפניות בכביש המכונית כמעט שלא שוהה במצב של פניה רצופה (Steady State) שבהם תנאים אלו מתקיימים.

 

מה שכן, נתוני הבלימה מרשימים.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אגב, נתוני התאוצה הצדית (1.00g לג'וליה) לא אומרים הרבה, לדאבוני, כי ברוב הפניות בכביש המכונית כמעט שלא שוהה במצב של פניה רצופה (Steady State) שבהם תנאים אלו מתקיימים.

 

מה שכן, נתוני הבלימה מרשימים.

מאיפה בדיוק נלקח נתון התאוצה ברשותך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישבתי היום בתלתן ובלונץ' אדישן.

 

מה אני אומר לכם, הם נראות בנות יונה, וזה אחרי שלא התלהבתי מהלבנה המשמימה.

 

כנראה שזו מכונית שצריכה להיראות גברית ומסוקסת ולא מסורסת בגרסת בסיס.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי היום בגרסת ה-200 כ"ס. המסלול היה הרגיל שלי לנסיעות מבחן כאלה, וכלל כביש מפותל איטי, כביש מפותל מהיר, דרך בינעירונית ואזור תעשיה בוחן נוחות. בקצרה, רכב מעולה. ריסון מתלים מצוין, נוחה מאד גם על חישוקי 18". על 17" המצב צפוי להיות אפילו יותר טוב. טרן-אין מצוין, מיידי ביותר. בכלל, הג'וליה מרגישה מאד קלילה, אם לא הייתי יודע כמה היא שוקלת הייתי מהמר על 1200 קילו, כשבפועל יש עליה כרבע טון יותר. זויות הגלגול מרוסנות היטב ובכלל, המתלים מרוסנים יותר ממתחרתה הישירה, ה-320. שילוב המנוע והגיר מצוין. הגיר כמובן ZF8 על מעלותיו (שיחקתי קצת בפלאפים היפהפיים, אבל אין בזה צורך ממשי), המנוע, בניגוד לחלק מהרשמים שהיו, לא נחנק בסל"ד גבוה ולכן כנראה שזה עניין של ק"מ עד שהמנוע נפתח. תאוצות הביניים מצוינות, גם במצב N של הבורר, כאשר במצב D הן כמובן מידיות יותר וגם ההגה מקבל טיפה יותר משקל. בפנים שום דבר לא קירקש, כל הכפתורים נשארו במקומם ולא אצלי בידיים. איכות השמע סיפקה אותי, אבל אני לא מדד לצורך העניין, בשביל זה תצטרכו מומחים מפורום האודיו. איכות השמע בדיבורית מצוינת.

 

האם הכל מושלם? לא. יש חסרונות - קורה A באמת די מפריעה לשדה הראיה, בדיוק כמו באותה מתחרה ישירה. דוושת הבלמים גם היא סובלת ממהלך קצת ארוך, גם זה כמו במתחרה הישירה. כנראה מדובר באותם ספקים. הסטופ-סטארט יכול להיות מהיר יותר לדעתי. שוב, כמו שאמרו, מקומות אחסון. גם תא המטען רדוד משהו ופתח ההטענה צר. יש רעשי רוח בולטים, כנראה מהסאנרוף, בסביבות 100 מי"ש. עד אז בסביבות 100 קמ"ש יש רעש סטנדרטי מהמראות, כמו כמעט בכל רכב מודרני אחר, אבל הוא לא מפריע.

 

בסה"כ מכונית מצוינת, שעם תוספות קלות לאבזור הבסיסי (שקיים סיכוי טוב שיוצעו בבאטצ'ים הבאים) ומדיניות הנחות שתיישר את הקו עם המקובל בסגמנט יכולה להימכר יפה מאד, לא רק לאלפיסטים. מגיע לה.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רומן, להתרשמותך, החברים בפורום שאוהבים להכניס את הרכב לסיבוב במכה/להראות לזנב לאן נוסעים - יהנו מהרכב כמוך, או יבכו שאי אפשר ״באמת לנהוג״?

 

מאיפה בדיוק נלקח נתון התאוצה ברשותך?

 

מהכתבה שהובאה הודעה מעלי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהמונח gforce מבלבל אותך. המונח אמנם נקרא gforce, אך איננו ווקטור אלא סקלר ואיננו מודד כח( למרות שמו) אלא תאוצה. אם תרצה אשמח להסביר לך בפירוט רב יותר.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רומן, להתרשמותך, החברים בפורום שאוהבים להכניס את הרכב לסיבוב במכה/להראות לזנב לאן נוסעים - יהנו מהרכב כמוך, או יבכו שאי אפשר ״באמת לנהוג״?

 

 

 

מהכתבה שהובאה הודעה מעלי.

השומר אחי אנוכי?

 

מפנה להודעה של חברי 504L, אשר אמנם נהנה לנהוג כפי שתיארת, אך התרשם כפי שהתרשם.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, התרשלתי במעקב אחרי הביקורות מן הרכב.

 

אני חושב שהמונח gforce מבלבל אותך. המונח אמנם נקרא gforce, אך איננו ווקטור אלא סקלר ואיננו מודד כח( למרות שמו) אלא תאוצה. אם תרצה אשמח להסביר לך בפירוט רב יותר.

 

כתבתי ״תאוצה״ ולא כוח. אבל אתה מוזמן להסביר את עצמך בכל מקרה.

 

הנקודה שלי היתה שנתוני Steady State מהסוג שמפורט בכתבה לא אומרים הרבה בכביש כי:

ברוב הפניות, הרכב לא מגיע כלל ל-Steady State ולכן מסוגל להגיע ל-G רב יותר.

בחלק מהפניות, מגבלות שדה ראיה מגבילות את הנהג לכמחצית מהמספר המצוטט.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, אז אם כבר שאלת אנסה להסביר בקצרה:

'כוח g' על גוף כלשהו הוא תאוצתו ביחס לנפילה חופשית. אנו משתמשים במונח 'כוח' בהקשר זה משום שתאוצות שכאלו אינן נוצרות על ידי כוח הכובד עצמו, אלא נובעות מסוגים אחרים של כוחות אשר גורמים ללחץ ומתיחה על גופים. כוח g למעשה לא קשור באופן ישיר לכוח הכבידה של הארץ.

 

בדרך כלל, בשימושים הנדסיים תאוצת הכובד g יכולה לסייע גם בהגדרת יחידת מידה לכוח. כידוע, משקל הוא כוח הכובד שפועל על גוף וגודלו הוא מסת הגוף כפול תאוצת הכובד (mg). לכן, אפשר להתייחס לכוח g כיחידת מידה לכוח, שמוגדרת כך שמשקל הגוף שקול לכוח של 1g. אם נגיד, לדוגמא, שפועלים 2 כוחות g למעשה אנו מתכוונים לומר שעוצמת הכוח היא מסת הגוף כפול 2g ,כלומר 2mg.

 

מדידת 'כוחות-g' נעשת בעזרת מד-תאוצה. כפי שציינתי המונח 'כוח- g' הוא שם לא הולם. זהו למעשה התאוצה שמסה חשה בסיטואציה מסויימת. על הארץ, 1 g הינו בערך 9.8 מטר לשניה בריבוע. כדי לא לסבך, נעגל את הערך ל 10 מטר לשניה בריבוע.

 

 

נניח כי אנו נמצאים ב 2g, אנו למעשה נמצאים בתאוצה של כ 20 מטר לשניה בריבוע. רוב האנשים מתחילים לחוש סחרחורות ואף אפילו עמעום בראייתם עקב חוסר חמצן המגיע למוח ב 4g. זו הסיבה מדוע מתקני שעשועים בלונה פארק (כמו רכבת הרים לדוגמא) נשארים בתווך של תאוצה זו.

 

הכוח הפועל על טייס או על אדם הנמצא ברכבת הרים מורכב משני רכיבים: כוח הכבידה של הארץ שכיוונו תמיד כלפי מרכז כדור הארץ וכוח נוסף הנובע מהתאוצה של הכלי עצמו. הכוח השני הוא למעשה כוח מדומה משום שהוא לא נובע מדחיפה או מפעולה של גוף אחר.

 

כלומר, טייס שנמצא במטוס שמאיץ כלפי מעלה בתאוצה של 5g ירגיש 5 כוחות g כלפי מטה כתוצאה מהתאוצה ועוד כוח g אחד בגלל המשקל שלו, ביחד 6 כוחות g. הטייס יידחף בכוח רב לכיוון הכיסא, ולמעשה ירגיש את הלחץ שמפעיל עליו הכיסא בחזרה. הטייס ירגיש כבד פי 6 מהרגיל ואפילו יהיה לו קשה להרים את ידיו. במצב זה ישנה סכנה פיזיולוגית משום שהכוח פועל על הדם כלפי מטה ובכך אין זרימה של הדם למוח וזו הסיבה שהטייס יכול לאבד את ההכרה. ללא שימוש בחליפות ג'י ואימונים, טייס יכול לאבד את ההכרה אחרי כחמש שניות תחת 6 כוחות g. חליפות g מפעילות לחץ על הרגליים ועל הבטן של הטייס ולמעשה דוחפות את הדם חזרה למוח. בעזרת חליפות אלו טייסים יכולים לא לאבד את ההכרה גם כשפועלים עליהם 9 כוחות g.

 

כוחות g שליליים:

כפי שציינתי, הכוח g הכולל שפועל על טייס הוא כוח המשיכה כלפי מטה והכוח המדומה שפועל בכיוון הפוך לתאוצת המטוס. הגודל של הכוח המדומה תלוי בתאוצה והוא יכול להיות הרבה יותר חזק מכוח הכובד. במקרה שהמטוס יאיץ חזק כלפי מטה יפעלו עליו כוחות g כלפי מעלה. במצב עניינים שכזה הדבר יגרום לזרימת דם מוגברת למוח. מצב זה הינו מסוכן מאוד (אולי יותר מסוכן מאשר חוסר דם למוח). ידוע, שלבני אדם יש סיבולת נמוכה לכוחות g שפועלים כלפי מעלה מאשר לסיבולת של כוחות g חיוביים. אדם, בדרך כלל, לא יכול להחזיק מעמד בכוח של 3g כלפי מעלה למשך של יותר מכמה שניות.

 

לכן, אם המטוס נמצא בנפילה חופשית, תאוצת המטוס שווה למעשה לתאוצת הכובד של הארץ, ועל כן על הטייס לא פועלים כלל כוחות g. מצב עניינים שכזה קורה לאסטרונאוטים במעבורת חלל, שכן היא נמצאת במצב של נפילה חופשית.

 

מקווה שהצלחתי להסביר שאין שום משמעות לכוחות g הצידיים שאתה טוען שיש.

 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסה"כ מכונית מצוינת, שעם תוספות קלות לאבזור הבסיסי (שקיים סיכוי טוב שיוצעו בבאטצ'ים הבאים) ומדיניות הנחות שתיישר את הקו עם המקובל בסגמנט יכולה להימכר יפה

מאד, לא רק לאלפיסטים. מגיע לה.

אתה יודע שקיים סיכוי טוב לאיבזור טוב יותר במשלוחים הבאים, או שאתה מנחש?

נשמע טוב ואני מצפה בקוצר רוח לנהוג בה, כי על הנייר קשה לי עדיין להבין במה היא עדיפה על סדרה 3 ובמיוחד על ה330e החזקה ומאובזרת משמעותית.

 

אגב, למישהו מכם שנהג בא יצא לשחק קצת עם המערכת מולטימדיה? הביקורות עליה נוראיות (תפעול גרוע, גרפיקה ילדותית וכו) שזה קצת מטריד במיוחד למי שרגיל לI drive המצוין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי אבזור הכל בינתיים ברמת לחשושים והתבססות על ניסיון עבר.

 

לגבי ה-320, לטעמי הג'וליה עדיפה בנהיגה. לגבי ה-330e המצב מסובך יותר, כי היא היברידית ומכוח זה מציעה דיל טוב. לנהיגה ולנסיעה היא פחות טובה הן מה-320 והן מהג'וליה.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע שקיים סיכוי טוב לאיבזור טוב יותר במשלוחים הבאים, או שאתה מנחש?

נשמע טוב ואני מצפה בקוצר רוח לנהוג בה, כי על הנייר קשה לי עדיין להבין במה היא עדיפה על סדרה 3 ובמיוחד על ה330e החזקה ומאובזרת משמעותית.

 

אגב, למישהו מכם שנהג בא יצא לשחק קצת עם המערכת מולטימדיה? הביקורות עליה נוראיות (תפעול גרוע, גרפיקה ילדותית וכו) שזה קצת מטריד במיוחד למי שרגיל לI drive המצוין.

ניהוג והגה עדיפים, תחושת קלילות, נוחות טובה יותר, שלדה קשיחה יותר.

 

בנוגע לאיידרייב, מה מונע ממך ללכת ולבדוק בעצמך?

אני כבר ב I-DRIVE השלישי שלי ולא חושב שהוא מצויין....

אבל ה 330E אכן מצויינת.

330 בהחלט טובה, אבל לא מצויינת.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שקראתי (וקראתי המון) והנסיון שלי (המועט, אבל עדיין כמה שעות נהיגה) עם ה330e והיום יומי שלי עם 320 ממש לא הביאו אותי לאותה מסקנה כמו שלכם, שזה מוזר (כמה נהגתם בה ובאיזה מצבים?) אלא אל כן אתם מדברים על מצבי נהיגה קיצוניים שרוב רובם המוחלט של הנהגים במכוניות האלא לא יגיעו אליהם.

 

ולמרות שה330e כבדה יותר, היא עדיין חזקה זריזה ומאובזרת מהג׳וליה שנמכרת במחיר דומה.

שוב, עוד לא נהגתי בג׳וליה, אז אני אומר את זה בהסתייגות, וכבעלים של שלושה אלפות בעבר יש לי לא מעט חיבה למותג.

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2189 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...