Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[מצולם] החלפת בולמי זעזועים, רנו מגאן 2001


Igalz
שימו לב! השרשור הזה בן 2911 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תחילה יש לציין שהעבודה בוצעה על מגאן אך העיקרון זהה למרבית הרכבים הנעים על כבישי ארצינו.

 

בזמן האחרון הצרפתיה המזדקנת שלי התחילה "להתרסק" מעט בדרכים עירוניות, מפאת הגיל המתקדם (321K ק"מ) והסטוריה לא ידועה, הוחלט על החלפת כל 4 בולמי הזעזועים על מנת להחזיר לה קצת מהצרפתיות שלה.

נרכשו 4 בולמי רקורד made in france (יש הטוענים כי זה אחד מספקי OEM לרנו) מאבי חלפים, נמצאו שעתיים פנויות וזוג ידיים מלוכלכות, אז קדימה לעבודה.

 

מגביהים צד אחד, מאבטחים על ידי בוק ומפרקים גלגל

IMG_20160503_180055 (768x1024).jpg

 

מנתקים את כבל חיישן הABS מהפחית המעגנת אותו במשיכה עדינה (לא למשוך בכבל עצמו, רק בגומי שתפוס לפחית).

פותחים בורג 10מ"מ המצמיד את הפחית לבולם (1) ומזיזים את הפחית הצידה (נשארת תלויה על צינור בלם).

פותחים שני אומים 21מ"מ (2+3) ודופקים החוצה את הברגים המחברים את הבולם לנאקל. הברגים הללו עלולים להתנגד מעט, אין לדפוק ישירות על איזור ההברגה על מנת למנוע הרס הבורג. ניתן לדפוק קלות על האום כאשר הוא בולט מחוץ לבורג או בעזרת חתיכת עץ קטנה.

 

 

IMG_20160503_180058 (768x1024).jpg

 

לאחר הוצאת הברגים החלק התחתון של הבולם משוחרר

 

IMG_20160503_180456 (768x1024).jpg

 

פותחים שני ברגים 13מ"מ (4+5) המחברים את כרית הבולם לשילדה.

יש לשים לב שאחרי שיחרור ברגים אלו הבולם עלול ליפול, יש לאחוז בו מלמטה בזמן פתיחת הבורג האחרון.

שימו לב שיש עוד זוג חורים ליד הברגים, ובהחלט ניתן להרכיב את הבולם גם בחורים הללו.

יש לשים לב ולא להתבלבל בהרכבה.

על פי הספרות, זוג החורים האחורי הוא בשביל דגמים המצויידים בהגה כח, זוג החורים הקידמי הוא בשביל רכבים ללא תגבור הגה. האמת הופתעתי. לא ידעתי שישנו דגם של מגאן ללא הגה כח.

 

IMG_20160503_180524 (768x1024).jpg

 

מוציאים את מכלול הבולם בזהירות מלמטה.

 

IMG_20160503_180808 (768x1024).jpg

 

ממקמים את מכווצי הקפיצים 180 מעלות אחד לשני.

אם יש למכווצי הקפיצים ווי אבטחה (כמו במקרה שלי) לא להתעצל להשתמש בהם.

 

IMG_20160503_181424 (1024x768).jpg

 

מכווצים את הקפיץ בהדרגה, בצורה סימטרית, מספר סיבובים מכל צד בכל פעם, עד שהקפיץ כבר אינו מפעיל לחץ על כרית הבולם.

פותחים את האום המחברת את כרית הבולם למוט הבולם (6). האום הישנה הייתה 21מ"מ החדשה שהגיע עם הבולמים היא 22מ"מ.

הפתיחה שלה לא טריוויאלית מכיוון שמוט הבולם שמח להסתובב יחד איתה. בקצה הבולם ישנו מקום לאלן 6.

הדרך הנכונה היא לפתוח את האום עם רינג זויתי (כזה) או בוקסה יעודית, בזמן שמחזיקים את הבולם מלהסתובב בעזרת אלן 6ממ.

בינוני, ניתן לפתוח אותו עם פטיש אימפקט תוך כדי שאוחזים במוט הבולם עם ג'בקה (הצדקנים מצקצקים).

למי שבוחר באפשרות השניה, יש לשים לב! אם הבולם עתיד להיות בשימוש, יש לתפוס את הג'בקה באיזור לא פעיל של מוט הבולם (איזור שבזמן עבודה לא נכנס פנימה לתוך הבולם), אחרת חיי הבולם עלולים להתקצר משמעותית.

 

IMG_20160503_181648 (768x1024).jpg

 

לאחר פתיחת האום (6) מורידים את כרית הבולם ולאחריה מורידים את הקפיץ.

הקפיץ עוצר בתוכו אנרגיה גדולה מאוד ויש לתת לו את הכבוד הראוי כמו לנשק טעון. קפיץ כזה שמשתחרר יכול להסב נזק בריאותי לא מבוטל ואף להרוג. לכן יש להניח אותו כך שאינו מכוון לאף אדם.

 

IMG_20160503_181804 (1024x768).jpg

 

מורידים מהבולם הישן את מגן האבק, כרית הזעזעים ומיסב הבולם.

 

IMG_20160503_181809 (1024x768).jpg

 

מעבירים לבולם החדש את כל החלקים ומרכיבים הכל בסדר הפוך.

יש לשים לב למדרגה בכרית הבולם ובחלק התחתון של הבולם ולמקמם את הקפיץ בהתאם למדרגות הללו.

 

 

IMG_20160503_183317 (768x1024).jpg

 

כעת נעבור לגלגל האחורי.

ההחלפה מאחור פשוטה מאוד ואין צורך אפילו לפרק גלגל.

מגביהים מעט את הרכב, רק בשביל שתהיה גישה לבורג שנמצא בבית הגלגל. במקרה שלי, הגבהת קידמת הרכב הספיקה גם בשביל לעבוד על החלק האחורי.

פותחים בורג בולם עליון בבית הגלגל (7). מדובר בבורג 21 מ"מ 12 צלעות, הייתי שמח לתת סטירה למהנדס שחשב לבחור בבורג כזה.

 

IMG_20160503_191254 (1024x768).jpg

 

לאחר מכן פותחים בורג בולם תחתון ( 8 ) גם הוא 21מ"מ, רק שפה זה בורג משושה רגיל.

מחליפים את הבולם וסוגרים את שני הברגים חזרה.

IMG_20160503_191310 (1024x768).jpg

 

חוזרים על העבודה בצד השני של הרכב.

 

לחובבי המומנטים שבינינו (torque nazis) המומנטים לסגירה הם:

1: 8 ניוטון למטר

2+3: 170 ניוטון למטר

4+5: 29 ניוטון למטר

6: 60 ניוטון למטר

7+8: 135 ניוטון למטר

 

IMG_20160505_191631 (768x1024).jpg

 

 

סוף דבר:

כאמור העבודה לקחה סך הכל שעתיים.

הרכב מרגיש משמעותית טוב יותר בדרכים עירוניות וגם בדרכים בינעירוניות ניכר שיפור קטן.

לאחר פירוק התברר שמאחור הייתה מותקנת מיטב תוצרת הרפובליקה העממית הסינית. מקדימה היו מותקנים בולמי KYB עם כיתוב של רנו, מעניין אם אלו הבולמים המקוריים איתם יצא הרכב מהמפעל, אם כן אז הם במצב נהדר.

 

מקווה שנהנתם,

בהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי igal_zeltser

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי ציין בפני בפרטי פרט ששווה להעלות פה.

 

בעבודה שכזו החלפת כריות בולם ומיסבי בולם זה בחינם (מבחינת זמן ומאמץ), לכן בהחלט כדאי לשקול החלפה שלהם,

בייחוד אם ידועה מחלה שכזו בכלי הרכב המדובר. לדוגמא מיסבי בולם במזדה 3, כריות בולם ברכבי רנו למיניהם וכו..

 

אצלי אני החלפתי את הכריות והמיסבים לפני קצת יותר משנה כך שהפעם לא ראיתי בזה טעם.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מדריך נהדר ומפורט.

שאלה - כיוון פרונט, יש צורך לעשות לאחר החלפת הבולמים? או שמאחר וגובה הרכב לא משתנה אין סיבה לעשות את זה.

 

Sent from my ALE-L02 using Tapatalk

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הטוענים שיש לבצע כיוון פרונט. אני אישית לא רואה את הרציונל מאחורי זה ברכב כמו שלי שאין בו שום כיוונים מאחור ומקדימה רק התכנסות ניתנת לכיוון..

גם בנהיגה לא שמתי לב לשום שינוי בהיגוי או בתגובת הרכב.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים חקרים רק בזהירות

 

לפני זמן קצר הגיע הודעה לחדר המבצעים של תחנת כיבוי רמת גן על מכונאי רכב שעבד במוסך כאשר במהלך עבודתו נלכדה ידו במערכת הבולמים של הרכב. ידו חדרה לתבריג של לוכד הקפיץ. הלה הועבר לחדר הלם בבית חולים תל השומר. צוות לוחמי האש מתחנת רמת גן בפיקודו של רס"ל אדי בלום בשילוב צוות רפואי פעל לשחרור ידו בהצלחה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2911 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...