דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 19
  1. #1
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של ramigt
    תאריך הצטרפות
    ינואר 2004
    מיקום
    אי שם באופקים
    הודעות
    1,075

    כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    מה תפקידן של גומיות השסתומים?
    כיצד מזהים בעיה בגומיות? ממה נגרמת בעיה זו?
    כיצד מחליפים אותן?

    רמי

    תודה

    DFC


  2. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    בעניין: אולי יעניין אותכם גם


  3. #2
    בעל מקצוע מומחה הסימלון של צביקה.
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2004
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    14,697

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    רמי שלום רב!
    גומיות השסתומים משמשות למעשה תפקיד של מחזיר שמן, הם יושבות בקצה העליון של תושבת השסתום,
    ותפקידם למנוע מעבר שמן לתא השריפה, ובכך למנוע שריפת/ אובדן שמן,גומיות אמורות להיות גמישות
    ולשמור על צורתן הגמישה, נסיעות קצרות ברכב, גורמות ליבוש הגומיות, ומכאן פגיעה ביעילות
    האטימה של גומיות השמן, ופריצת שמן לעבר תא השריפה, ומשם דרף שסתומי הפליטה, לעבר צנרת הפליטה, בצורת עשן כחול, בעיקר בעת האצת המנוע, תוצאת לוואי סופית, צריכת שמן גבוהה, ועשן כחול סמיך, הגורם לכשלון בטסט, בגלל זהום אוויר!
    על מנת להחליף שסתומים יש לגשת למוסך, לא ניתן בתנאים בייתים, להחליף גומיות שסתומים,
    משום שיש להשתמש בכלי מיוחד לכווץ קפיצי השסתומים, והחדרת לחץ אוויר קבוע, לתא השרפה,
    דרך חלל הפלג!
    עלות גומיות השסתומים היא זניחה, לעומת עלות העבודה,הנדרשת להחלפתם!
    בברכה
    צביקה
    ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

  4. #3
    אחד שמבין
    תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    The wrong guy, at the wrong place, at the wrong time.
    הודעות
    14,198

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    חיפוש.

  5. #4
    מגובב מוביל הסימלון של kompy
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2002
    מיקום
    בפייסבוק או בטוויטר ראה חתימה
    הודעות
    15,003

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    ציטוט צביקה. כתב:
    רמי שלום רב!
    על מנת להחליף שסתומים יש לגשת למוסך, לא ניתן בתנאים בייתים, להחליף גומיות שסתומים,
    משום שיש להשתמש בכלי מיוחד לכווץ קפיצי השסתומים, והחדרת לחץ אוויר קבוע, לתא השרפה,
    דרך חלל הפלג!
    החלפה מתבצעת באופן שונה ברכבים מסוגים שונים, ישנם כאלו אשר יש צורך בהורדת ראש מנוע, ואילו אחרים די בהסרת מכסה שסתומים.
    ציטוט צביקה. כתב:
    בעיקר בעת האצת המנוע,
    נהפוך הוא - שריפת שמן דרך גומיות שסתומים נראית דווקא בעת עזיבת דוושת האוץ, להבדיל משריפת שמן מטבעות(רינגים) אשר נראית בעת האצה.

    עמית
    תוכלו לשאול אותי בענייני רישוי/מידות צמיגים רק בדף הפייסבוק שלי או בטוויטר.

  6. #5
    בעל מקצוע מומחה הסימלון של צביקה.
    תאריך הצטרפות
    אוגוסט 2004
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    14,697

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    ציטוט kompy כתב:
    החלפה מתבצעת באופן שונה ברכבים מסוגים שונים, ישנם כאלו אשר יש צורך בהורדת ראש מנוע, ואילו אחרים די בהסרת מכסה שסתומים.
    נהפוך הוא - שריפת שמן דרך גומיות שסתומים נראית דווקא בעת עזיבת דוושת האוץ, להבדיל משריפת שמן מטבעות(רינגים) אשר נראית בעת האצה.

    עמית
    תיקון טעות: עשן קבוע בעת עזיבת דוושת התאוצה, מעיד על בעייה של גומיות שסתומים!
    ותודה לעמית על התיקון!
    בברכה
    צביקה
    ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

  7. #6
    פורומניאק הסימלון של בני ל
    תאריך הצטרפות
    מרץ 2003
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    5,651

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    שלום.

    צר לי אבל אני אנסה קצת לשפר את ההסבר.
    קודם כול צביקה השמן לא חודר לחלל השריפה כמו שכתבתה.
    עמית מיצטער אבל לא בעזיבת גז כי אים בלחיצה.
    ואכשו להסבר.
    גומיות המובלים מורכבות על קצה העליון של המוביל בתוך הקפיץ או הקפצים של השסתומים.
    כאשר גומיות המובלים מיתקלקלות נוצרת התופעה הבעה.
    כאשר הבוכנה במצב ירידה במהלך יניקה שסתום יניקה פתוח ושסתום פליטה סוגור נוצר תת-לחץ
    בתוך מוביל השסתום ועקב כך נינק קצת שמן לתוך החלל שישנו בין השסתום והראש כלומר
    "בחלל סעפת היניקה" ולא בתוך חלל השריפה. השלב השני השמן שהיצטבר בחלל סעפת הינקה
    מטפטף לחלל השריפה ואז נישרף.
    איך בודקים: מחממים את המנוע לטמפ' עבודה או נוסעים בערך שלושה קילומטר,
    לאחר מיכן משאירים את המנוע לעבוד בסרק מיספר דקות, לאחר מיספר דקות לוחצים על דושת
    הגז ומחזקים קבוע על סל"ד 2000 +- ומיסתכלים על צינור הפליטה אים יוצע ענן של שמן ומפסיק
    לאחר מיספר שניות הבעיה בגומיות השסתומים ואו מובלי שסתומים שחוקים.
    לאחר הבדיקה הזו ניתן לבצע עוד בדיקה מפרקים את סעפת היניקה ובודקים אים היא רטובה
    משמן בפנים אים כן הלכו הגומיות מובלים.
    אגב החשיבות המירבית היא לגבי גומיות השסתומים רק בשסתומי היניקה. לגומיות שסתופי הפליטה
    לא תיתכן התופעה כלומר גם אים הגומיות של שסתומי הפליטה הרוסות לא קראה שום דבר.
    יש הרבה מכוניות שאיין כלל גומיות בשסתומי הפליטה.
    בברכה בני ל.

  8. #7
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של ramigt
    תאריך הצטרפות
    ינואר 2004
    מיקום
    אי שם באופקים
    הודעות
    1,075

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    אז ככה.
    אם הבנתי נכון, הגומיה נמצאת בחלק העליון של השסתום, ממש לפני שני הקליפסים שסוגרים את השסתום בתוך הראש.

    צביקה, למה צריך להזרים לחץ אוויר לתוך חלל תא השריפה בכדי לכווץ את השסתום, הכלי שנמצא אצלי, לא דורש לחץ אוויר, אלא פשוט אני מקווץ את השסתום מוציא את שני החצי עיגול שנמצאים בחלקו העליון של השסתום, ומוציא אותו החוצה.

    ד"א, מה שמם של 2 החצאי עיגול שתופסים את השסתום בתוך הראש.

    רמי

    תודה על התשובות
    DFC

  9. #8
    פורמוהוליק הסימלון של חנן-ג'יפולוג
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2004
    הודעות
    4,208

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    למה צריך להזרים לחץ אוויר לתוך חלל תא השריפה בכדי לכווץ את השסתום, הכלי שנמצא אצלי, לא דורש לחץ אוויר, אלא פשוט אני מקווץ את השסתום מוציא את שני החצי עיגול שנמצאים בחלקו העליון של השסתום, ומוציא אותו החוצה
    כדי שהשסתום לא ירד למטה לצילינדר לאחר שתוציא את הקסוות, והוא ישאר למעלה כך שתוכל לשים את הקסוות בקצהו לאחר שתחליף את הגומיה.מה שאתה מכווץ זה את הקפיץ של השסתום, לא את השסתום.



    ניתן גם להכניס חוט עבה דרך הפתח של המצת, ליצור בתוך הצילינדר ערימה קטנה של חוט, וכמובן שאתה משאיר את קצה החוט בחוץ על מנת שתוכל לשלוף אותו לאחר העבודה. לאחר שהצטברה שם ערימה אתה מרים את הבוכנה למעלה ,היא דוחפת את השסתום כלפי מעלה בתיווך של הערימה, וכך השסתום יושב בצורה הדוקה למעלה, בלי לחץ אוויר.
    נערך לאחרונה על ידי חנן-ג'יפולוג : 01/02/05 ב- 3:15

  10. #9
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של ramigt
    תאריך הצטרפות
    ינואר 2004
    מיקום
    אי שם באופקים
    הודעות
    1,075

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    הי חנן, כשכתבתי, שאני מקבץ את השסתום, התכוונתי לקפיץ/ או שני הקפיצים ברכבים מסוימים.
    איך מקווצים קפיץ ללא פתיחת ראש מנוע? לפי השיטה שהצגת? או עם הלחץ אוויר? איזה מכשיר אני צריך עבור זה? כלומר איך הוא עובד?
    איזה לחץ אני צריך בקומפרסור ?

    רמי (סליחה על ריבוי השאלות, אני מנסה לצמצפ פערים בהשכלה)

    לילה טוב
    DFC

  11. #10
    פורמוהוליק הסימלון של חנן-ג'יפולוג
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2004
    הודעות
    4,208

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    איך מקווצים קפיץ ללא פתיחת ראש מנוע?
    יש מכשיר מיוחד בשביל זה.
    ניתן גם לשים בוקסה גדולה מעל הקפיצים ובמכת פטיש על הבוקסה הקסוות יצאו ממקומן. להחזיר זה כבר יותר קשה, אבל עם אצבעות חזקות ומישהו שיעזור לך ניתן בד"כ לעשות את זה גם בלי מכשיר מיוחד. זהירות על העיניים!

    לפי השיטה שהצגת? או עם הלחץ אוויר?
    או, או, מה שבא לך.



    איזה מכשיר אני צריך עבור זה?
    מתאם בין חור המצת לכניסת אוויר מקומפרסור.

    איזה לחץ אני צריך בקומפרסור ?
    לא יודע, אבל לא מדובר בלחץ גדול, הוא בסה"כ צריך להחזיק את השסתום כנגד משקלו העצמי.

  12. #11
    נהג שודים (> 1000 הודעות) הסימלון של ramigt
    תאריך הצטרפות
    ינואר 2004
    מיקום
    אי שם באופקים
    הודעות
    1,075

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    תודה חנן, עזרת מאוד.

    לילה טוב
    רמי
    DFC

  13. #12
    משקיען (> 750 הודעות) הסימלון של Shahaf
    תאריך הצטרפות
    יולי 2004
    מיקום
    ראשון לציון
    הודעות
    959

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    חברים, ברשותכם אנצל את השרשור לשאול שאלה שמעניינת אותי אך אין לי מושג בתשובתה.

    כנ"ל, ישנה תופעה של פליטת עשן רק בעת האצת או האטת המנוע (תלוי בגורם).
    מדוע מתרחשת התופעה רק בהאצה/האטה? הרי גם בהאצה וגם בהאטה מתרחשות ארבעת הפעימות באופן סדיר - ישנה יניקה, דחיסה, עבודה ופליטה.
    אני פשוט לא מבין למה העשן נפלט רק בהאצה או רק בפליטה - מה גורם לכך.

    אשמח להסבר ממצה, ע"מ שאוכל להבין את התופעה הנ"ל שמעניינת אותי כבר זמן רב.
    בתודה רבה!!
    יום טוב,
    שחף בן צבי.

  14. #13
    נהג צעיר (> 150 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    פברואר 2004
    מיקום
    רחוב האגס אחד, ליד מורטות העופות
    הודעות
    237

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    ציטוט צביקה. כתב:
    עלות גומיות השסתומים היא זניחה, לעומת עלות העבודה,הנדרשת להחלפתם!
    בברכה
    צביקה
    בהונדה סיויק עלות סט (16) גומיות שסתומים מקוריות - 480 ש"ח, עלות סט גומיות חלופיות - 80 ש"ח. עלות עבודה + גומיות חלופיות : 450-550 ש"ח (עפ"י סקר קצר שערכתי).

    לבני ל : תודה על ההסבר המפורט. באחד המוסכים הוסבר לי מבחן נוסף כדי להבין האם אכילת השמן היא כתוצאה מגומיות "גמורות" - לאחר עבודה של המנוע במשך כמה דקות, פותחים את צינור הנשם, ובמידה ו"המנוע לא מנפח" (זה הביטוי שהתשמש בו המוסכניק) אז הבעיה היא אכן מהגומיות. מה דעתך/כם?

    ושאלה כללית נוספת : האם החלפת גומיות השסתומים ופתרון בעית שריפת השמן אמורה לשפר באופן משמעותי את ביצועי המנוע, אם בכלל?

    תודה רבה.
    נערך לאחרונה על ידי honda91 : 01/02/05 ב-10:54
    מעונין לקנות סיויק או קורולה שנים 1996-1999

  15. #14
    פורמוהוליק הסימלון של חנן-ג'יפולוג
    תאריך הצטרפות
    אפריל 2004
    הודעות
    4,208

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    שחף, הוואקום בזמן האצה בתוך סעפת היניקה הוא קטן מאוד היות ופרפר המצערת פתוח וכמעט אין מה שיחסום את האוויר בכניסה. בהאטה המצב הפוך והוואקום חזק מאוד בתוך הסעפת, וואקום ש"מוצץ" שמן מגומיות השסתומים.


  16. תאריך הצטרפות
    יולי 2002
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    1000

    בעניין: אולי יעניין אותכם גם


  17. #15
    חדש בפורום (< 41 הודעות)
    תאריך הצטרפות
    ספטמבר 2003
    מיקום
    בבית
    הודעות
    32

    Re: כמה שאלות על גומיות שסתומים...

    שמם של שני חצאי הקסוות שתופסות את השסתום למקומו הוא " קטרבים"

    אגב לכיווץ הקפיץ ישנו כלי מיוחד שנראה כמו מברג גדול
    אך בחלקו התחתון שישנה מעין בוקסה הפתוחה משני צדדיה
    כך שלאחר לחיצה על המברג כלפי מטה הקפיץ מקווץ
    וניתן להוציא את הקטרבים,
    בהרכבה אותו הדבר .
    אם לא מנסים לא מצליחים

דף 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. אבחון תקלה - גומיות שסתומים או מובילי שסתומים
    By erez in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 30/09/06, 17:41
  2. גומיות וכיוון שסתומים
    By עמיתת in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 04/07/06, 0:12
  3. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 22/05/06, 0:22
  4. גומיות שסתומים
    By BURZUM in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 22/08/05, 15:54
  5. גומיות שסתומים.
    By floyd69 in forum טכני, אחזקה וטיפולים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 12/11/04, 1:07

כללי פרסום הודעות

  • לא באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך הודעות
  •