Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המדריך המלא לאינטגרציית OEM


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 2801 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המדריך לאינטגרציית OEM

זה לא סוד ולא חדש כי טכנולוגיות חדשות מוכתבות לשוק פרטי ע"י מוסדות חינוך, גופים צבאיים וממשלות ורק לבסוף מגיעות לשוק האזרחי.

 

שוק הרכב מתאפיין לאורך השנים בפיגור ארוך טווח אחר טכנולוגיות של אמצעי הבידור – עד אמצע שנות ה90 עוד היה מקובל מאוד לראות רדיו טייפ ברכבים ואנו עד היום רואי ם רכבים רבים בהם יש מערכת פשוטה עם CD

בחלקם אפילו דיסקים שהם לא בפורמט מקור לא נתמכים.

ואנו חיים בעידן בו כמעט הכל אלחוטי.

 

אבל הנה בקצב הולך ומתגבר המערכות ברכבים שלנו הולכות נהיות יותר ויותר ממוחשבות, מלקרוא קבצים דחוסים אנחנו כבר מגיעים לכך שמערכות הבידור ברכב שלנו מתממשקות ישירות למחשב הרכב בכדי לדווח לנו על קודי תקלה ועד התערבות בחלק גדול מהנעשה ברכב כולל שליטה על מיזוג האוויר ועד אמצעי בטיחות ובקרה.

בנוסף לכך המערכות המקוריות בנויות להיות מיניטוריות בכדי לשמור על מקסימום מרחב שימושי בתוך הרכב, קלות משקל.

 

את חלקן לא ניתן להחליף וגם משתמשים רבים מלחתכילה לא רוצים להחליף אותן בגלל חוסר רצון לאבד תכונות מסויימות של יכולות שליטה ובקרה על הרכב.

 

נחזור לטכנולוגיה ונציג את הבעיה

 

בכדי להחליף את המערכות המקוריות בין אם מדובר במגברים עצמם או ביחידות ראש אנו נתקלים במכשולים רבים בהם המגברים גדולים מידי, כבדים מאוד או שפשוט לא תומכים בחיבורים המיוחדים (MOST למשל) להן המערכות המקוריות יודעות להתממשק.

בעיות נוספות הן למשל מערכות בהן ניתוק של הרמקולים המקוריים יוצר בעייה במערכת הראש עצמה או לסירוגין מספר הרמקולים ברכב לא נתמך ע"י מספר ערוצי המגבר החליפי שאנו רוצים להכניס.

טכנולוגיית ההנחתה לא איכותית מספיק ועוד דוגמאות שנתקלים בהן מרכב לרכב.

 

אז איך מתגברים על הבעיה הזו?

אנחנו רוצים לשמור את המערכת המקורית וכל הפונקציונליות שלה.

אנחנו רוצים מזעור ובו זמנית איכות.

 

אז איך עושים את זה?

 

וובכן אני רוצה לעבור על שני פתרונות עיקריים שמדגימים אינגרציה של מערכת אפטר מרקט עם מערכת יצרן מקורית דהיינו OEM.

 

מה השאלות שעומדות לפני שמתחילים בפרוייקט שכזה:

 

  1. מה הן היכולות וסף האיכות של הHU המקורי ברכב?

 

יתכן והHU יהיה עם איכות אות גרועה ויתכן שתהיה לו יציאה אופטית או דיגיטלית כזו או אחרת. יהיו כאלו עם יציאת מגברים וכאלו ללא יציאת מגברים או כאלו שהלוח תומך באחת האופציות וצריך לאפשר בעזרת התחברות למקום הנכון וכך הלאה.

 

יתכן והHU יוכל לקרוא רק CD ורדיו ויתכן ומדובר בHU דאבל דין שגם תומך סטרימינג דרך בלוטוט' או וויי-פיי או חיבור חוטי שמעביר מדיה ישירות מנגן חיצני וכן הלאה.

 

 

  1. אילו רמקולים מותקנים – האם הם מספיק טובים? האם אנחנו רוצים לשדרג אותם ואם כך לאיזו הגברה ניתן לשדך אותם?
  2. האם יש צורך לבודד את הדלתות? האם הרמקולים מותקנים בתיבות עצמאיות?
  3. האם אנו רוצים להוסיף סאב וופר או להחליף את הקיים? במידה והקיים לא טוב מספיק דינו כלא קיים.
  4. כיצד מחשבים את העלויות לפרוייקט שכזה וכיצד מתכננים את התקציב?
  5. בסופו של דבר – איזה סוג של אודיופילים אנחנו? האם אנחנו אולד-סקול שאוהבים להחליף את התקליטורים שלהם או האם אנחנו רגילים דווקא למדיה דיגיטלית ומסוגלים לתפקד עם טאבלט, סמארטפון, מחשב, נגן חיצוני וכן הלאה.

 

בכדי לענות על השאלות אני רוצה לסקור שתי שיטות עיקריות – אחת מהן תגיע ממותג אחד בעיקר בעוד השניה תהיה ממוקדת בערב-רב של מותגים.

 

השיטה האחת תהיה בעיקרה דיגיטלית בעוד השניה תהיה רובה אנלוגית.

 

בכל אחת מהן אעבור על כל ששת השלבים אשר רשמתי מעלה והדוגמאות אשר אתן מגיעות מהחיים האמיתיים במספר פרוייקטים בהם הייתי מעורב בין אם כיועץ בלבד או כמכוון מערכת פעיל.

 

נתחיל בשיטה הראשונה בה ארצה להתמקד במותג העל AUDISON ובמצורי סדרת הPRIMA וסדרת הBIT שלהם ובטכנולוגיית הFULL DA.

 

אז למי הטכנולוגיה מתאימה בעיקר?

 

למי שמחפש טווח דיגיטלי מלא מיחידת הראש ועד המגבר עצמו בראש ובראשונה וגם יכולת עבודה אנלוגית ישירות מול יחידת ראש אשר אין לה יציאה דיגיטלית כזו או אחרת.

 

למי שערוצי הגברה של 35 וואט עד 130 וואט מסוגלים לתת מענה מספק עבור הרמקולים שלו (לסאב וופר ניתן לשדך מונובלוק אשר מגדיל את טווח ההספק הנציל עד כ300 וואט לערך).

 

ברכבים הגרמניים בהם יצא לי או לקחת חלק פעיל בפרוייקט או פשוט להיות עד לפרוייקט המשלב בתוכו את

הטכנולוגיה היו הדרישות הבאות:

 

ברכב אחד – הבעלים לא רצה לעקוף את מערכת הראש היות והיא שולטת ומבקרת את הרכב עצמו.

למערכת היתה יציאת MOST ולכן בכדי לא לאבד את איכות האות – נרכש מתאם BIT DMI אשר ממיר את יציאת הMOST הידועה כל כך ברכבים גרמניים ליציאה אופטית.

 

ברכב אחר – היתה יחידת ראש ישנה מאוד שרק יכלה לנגן CD שקרא רק דיסקים מקוריים ורדיו

הדרישה ברכב היתה יחידת ראש רגילה שממנה ניתן יהיה להתחבר למגבר ובמקביל לעבוד בFULL DA למוזיקה

ברזולוציה גבוהה עם מוצרים של אפל –

 

לצורך העניין נקנה מתאם PURE מדגם 20I אבל גם ניתן היה לעבוד עם סטרימר BT של אפל אשר ממנו יש יציאה אופטית – הטווח עדיין נשמר דיגיטלי לאורך כל הדרך.

 

ברכב נוסף הוחלט במקום טאבלט אנדרואיד או אפל – לשלב נגן BIT PLAY במקביל למערכת המקורית בכדי לשמוע מוזיקה ממאגר גדול ולפקח על הנגן או מהסמארטפון או ישירות ממסך המערכת המקורית ביחד עם שני השלטים.

יצא לי גם לתת ייעוץ לרכב אמריקאי שם הצעתי לבעלים של הרכב לחבר את יחידת הראש המקורית למנחת של מגבר הפרימה ובמקביל להשתמש באייפד שלו בו כבר יש לו היכולת להוציא אות דיגיטלית בכדי לעבוד בFULL DA.

ורכב נוסף, יפני בו הוחלט לעבוד בצורה דומה רק הטאבלט הינו אנדרואיד והUSB DAC הוא גם ממיר לאופטי.

 

אז ראינו את השיקולים לגבי יחידת הראש ולגבי המדיה הנבחרת – אבל מה לגבי רמקולים והגברה?

 

ברכב אחד הוחלט להשאר עם רוב הרמקולים המקוריים היות והם של מותג נבחר בתעשייה והם הותקנו בתוך נפח מבודד (רכב יוקרה) וכל אשר שודרג היו טוויטרים וסאב וופר.

היות וכל הרמקולים נצילים ברכב – ערוצי הגברה של 35 וואט נותנים מענה מספק בהחלט בעוד לסאב וופר התווסף מונובלוק מדגם AP1D של סדרת פרימה.

 

ברכב אחר – היה סט שלושה חלקים אך בעליו של הרכב לא היה מרוצה מאיכות כלל והם הוחלפו בסט שני חלקים היי אנד.

 

הטוויטרים יושבים על ערוץ הגברה 35 וועט בעוד הוופרים יושבים על זוג ערוצים מגושרים כל אחד מהם ונהנים מ130 וואט.

 

הסאב וופר במצב הנוכחי יושב גם כן על ערוצים מגושרים ובכך בעצם מגבר פרימה אחד מדגם AP8.9BIT נותן מענה ראשוני ומלא לבעלי הרכב אשר יתכן ויבחר להוסיף הגברה בעתיד ויתכן ויבחר להשאר כפי שהוא.

 

ניתן לשחק עם מגבר שכזה להיות מגבר 4 ערוצים של 135 וואט או מגבר לסט שלושה חלקים ב35 וואט וסאב וופר בגישור או סט קדמי שני חלקים עם וופרים מגושרים, זוג אחוריים קואקסיאליים וסאב וופר על מונו על הערוץ התשיעי וכך הלאה.

 

במידה וההגברה היא אנלוגית אז יחידת הראש שולטת על הווליום מן הסתם.

 

אבל מה עושים במידה ואנחנו עובדים עם טאבלט כזה או אחר, סמארטפון או אפילו מחשב והווליום, היות והשידור הוא אנלוגי – לא ניתן לשליטה ע"י יחידת הראש?

 

כאן ההמלצה היא לרכוש את הDRC של סדרת הפרימה ולשלוט על הווליום ישירות ע"י המגבר.

 

**בכלל – ההמלצה היא בעבודה בטווח אנלוגי היא להשתמש בDRC כשלט ווליום מהסיבה שיחידת ראש עם יציאה דיגיטלית שכן שולטת בווליום – מבצעת החסרת מידע וזה מתפרש כהנחתה ובפועל בעוצמות הנמוכות איכות האות נפגמת וגם התמונה עצמה נפגמת. שלט הווליום בDRC הוא שלט אנלוגי מאוד רגיש וכאן דווקא שלט ווליום אנלוגי מהווה יתרון עצום! קחו את הטיפ הקטן הזה הלאה.

המגבר הוא קטן מידות - כ20 ס"מ אורך על 13.4 ס"מ רוחב על 4.5 ס"מ גובה – קטן מקופסאת נעליים

 

אלו הן המידות לכל המגברים בסדרה ולכן גם ניתן לערום אותם בתצורת מגדל.

למי שרוצה לראות פרטים נוספים:

http://www.audison.eu/index.php?page=product&id=50

 

ניתן גם לשדך למגבר הזה רמקולים מסדרת פרימה ואפילו לקנות חבילות הגברה כוללות רמקולים לפי רכב!

כיום לאודיסון פתרונות זמינים רק עבור גולף דור 6 ודור 7 אך ניתן לראות דוגמא שכזו באתר שלהם לסאב וופר סופר נציל 8 אינטש בתיבה שמוכנה ישירות עבור תא אכסון תחתון בגולף 7.

ניתן גם לשדך למגבר הזה רמקולים בהתנגדות 2 אוהם בכדי להרוויח ערוץ הגברה של 65 וואט ללא גישור.

 

אז מה ראינו עד עכשיו?

 

מגבר שמכיל בתוכו DSP בן תשעה ערוצים ויכול להוציא מהערוץ התשיעי שלו יציאה למגבר נוסף בד"כ מונובלוק.

מגבר שניתן להתחבר אליו לתוך מנחת פנימי סופר איכותי בצורה אנלוגית או לסירוגין להתחבר אליו אופטית או דרך מתאם DMI שממיר מMOST לאופטי או ישירות דרך מכשיר שיש לו יציאה אופטית או דרך חיבור לDAC שיכול גם להמיר לאופטי או סטרימר.

 

אז למי פתרון שכזה לא מתאים?

 

קודם כל למי שיש לו יציאת מגברים – דהיינו יציאת RCA סטנדרטית והוא לא רוצה לעבור בדרך הנחתה של מתאם פנימי או חיצוני כזה או אחר.

 

לאחר מכן למי שרוצה ערוצי הגברה חזקים יותר ואין לו מכשול בלהתקין מגברים גדולים יותר וכבדים יותר על מערכת חשמל מקורית או משודרגת. למי שנפשו חפצה בעבודה בקלאסים "פרימיטיביים" יותר כגון AB או אולי אפילו A רחמנא.

אז מה עושים במקרה שכזה?

 

משנים הגברה כמובן וגם משתמשים בDSP עצמאי כגון BIT TEN או BIT ONE

גם סדרת VOCE וגם סדרת THESIS של אודיסון תומכות FULL DA אבל כאן ההספק הוא כבר בסקאלה אחרת.

ניתן כמובן להשתמש מעל הDSP החיצוני מסדרת BIT בנגן שלהם – הביט PLAY או בטאבלט כזה או אחר או ביחידת הראש המקורית רק שהמגברים כבר לא קטנים.

 

ניתן לשלב כמובן גם מגברים אנלוגיים לחלוטין בין אם זה אודיסון או כל יצרן אחר אבל זה כבר לפתרון הבא.

וכמובן נושא העלות – נכון, זה פתרון טוב, אבל לא מתאים לכל כיס, עדיין רוב הרכבים בהם נראה מישהו שבאופן מודע רוצה לשמר את המערכת המקורית עדיין ברובם יהיו רכבים אשר העלות המושקעת ברכישה שלהם תהיה שולית לעומת עלות אינטגרציה שכזו – יחד עם זו, זה לא פתרון זול.

 

נעבור לפתרון השני – הפתרון האנלוגי או אנלוגי בחלקו שיכול להגיע מכל יצרן אחר

 

אז למי הפתרון הזה מתאים?

 

למי שמחפש להשאר בשיטה הקונבנציונלית שהיא בעצם יחידת ראש עם יציאת מגברים או מנחת על יציאות הרמקולים וקבלי RCA משם לפרוססור או ישירות למגברים.

השיטה הזו יכולה להיות משמעותית זולה יותר מהשיטה הראשונה אך כמובן היא גם יכולה להיות משמעותית יקרה יותר, הכל תלוי בבחירת הציוד שלכם ובתקציב.

לגבי יחידת הראש והיציאה למגברים

 

כאן איכות הסיגנל מאוד חשובה היות והטווח אנלוגי ויש חשש לספיחת רעשים בטווח בין המגברים ליחידת הראש.

במידה וליחידת הראש אין יציאת מגברים הייתי בכל זאת מציע לבדוק בספרות הטכנית של יחידת הראש או עם מעבדת אלקטרוניקה עם בלוח של יחידת הראש יש הכנה ליציאת מגברים.

 

**עוד שיטה היא במידה ויחידת הראש תומכת שידור BT או אם עובדים גם בעזרת סמארטפון – לקחת מקלט BT עם יציאות מגברים ולחבר אותו לכניסת הפרוססור או המגברים ולהנות מטווח אלחוטי בדרך. נקודה נוספת למחשבה ועוד טיפ למתכנן אינטגרציית OEM.

 

הגברה אנלוגית בטכנולוגיות ממוזערות

שמעו, מה שהולך היום בשוק הזה הינה חגיגה אמיתית של טכנולוגיית מזעור וטכנולוגיית הגברה בקלאסים מרובים ושיטות אגירת אנרגיה מרובות.

 

ישנם פתרונות זולים יחסית (יש אשר יגידו זולות) כגון מגברי PBR של רוקפורד – למען האמת יש היום בהרבה מאוד אתרי מכירות אונליין קטגוריית MINI AMPS בה תוכלו לראות שלל מותגים ופתרונות שכאלו:

http://www.sonicelectronix.com/cat_i1743_mini-amps.html

 

רבים מהם הינם סה"כ העתקים של פתרונות ממותגי על מתקדמים יותר –

לדוגמא מגברי סדרת HDP של הרץ אודיו מועתקים היום למגברים של PPI או סאונדסטרים ואפילו NVX

 

הדוגמא אשר בחרתי כאן למגברים שנותנים מענה מלא ואיכותי אך תוך כדי ממוזערים בצורה יוצאת מן הכלל יהיו מגברי סדרת XDI וסדרת KS MINI של ARC ועוד מגבר אחד אשר הייעוד שלו הינו אופנועים של הארלי דייווידסון בעיקר אך יחד עם זאת מדובר בטכנולוגיה מאוד מעניינת – BIKETRONICS

 

יצא לי לראות מגברי KS MINI מותקנים מתחת לתא כפפות, מתחת למושבי הנהג, מאחורי תא הכפפות (גם פרימה אחד יצא לי לראות מותקן מאחורי קונסולה מרכזית), במקומות שאפילו היצרן כנראה לא היה חושב עליהם בתאי מטען של רכבים.

 

רוצים לראות עד כמה המגבר ארבעה ערוצים שלהם קטן? בבקשה, ישירות מערוץ ההפצה:

 

IMG-20160408-WA0001_zps4ricmrnl.jpg

 

IMG-20160408-WA0000_zpsy6m8cc0e.jpg

 

IMG-20160408-WA0002_zpsi2launuk.jpg

 

ולגביי בייק-טרוניקס הביטו כאן לדוגמא:

http://www.sonicelectronix.com/item_108807_Biketronics-BT2180.html

 

משם כבר הדרך אל הרמקולים והסאב וופר בפרט היא ידועה מראש ואני לא רואה כבר צורך להמשיך בכיסוי הנושא.

 

אז איך מתכננים תקציב? איך בוחרים את הרכיבים?

 

קודם כל הכירו את הרכב שלכם ותקשיבו למערכת שלו – האם אתם אוהבים את גוון הסאונד?

האם מדובר ברכב בו יש תשתית בידוד רעשים מספקת (במקרה של רכבי יוקרה לרוב כן) או האם גם צריך לקחת בידוד בחשבון?

 

במקרה ובחרתם להסתפק בהספק מועט אז גם החיווט הכולל יכול להיות דק יותר – בייחוד אם המגברים מותקנים בחזית הרכב או מתחת למושבים אז החיווט גם קצר יותר.

האם אתם מתכוונים לשדרג רמקולים ואם כן אילו ולאיזו רמה?

 

תיקחו בחשבון כמה הספק רצוי לתת לכל רמקול ורמקול – כלל האצבע שלי הוא – לטוויטרים ומידריינג'ים לא להיות מודאגים יתר מהמידה – אם הצלחתם לספק שליש מההספק אותו הרמקול מוצהר לספוג ברוב המקרים זה יהווה כיסוי

מספק – זה מהנסיון שלי.

 

למידבאסים\וופרים – אם נתון הנצילות הוא גבוה – 89 דיבי ומעלה, ערוץ הגברה שמספק שליש מההספק כנראה יתן מענה נאה למדי כאשר הטיפ כאן הוא לצמצם את תחחום התדר הנמוך ככל האפשר כלומר לחתוך את האלמנט בHPF גבוה ככל הניתן ולתת לסאב וופר לעשות את העבודה.

 

למידבאס לא נציל במיוחד או לוופר לא נציל במיוחד – להגביר בגישור או לבחור במגבר עם ערוץ הגברה שיתן לפחות את מחצית ההספק אותו הרמקול מסוגל לספוג.

 

לסאב וופר – ערוץ הגברה אשר מסוגל לספק לפחות מחצית ההספק על נתון נצילות גבוה ובמידה ולא מקבלים תוצאה מספקת – להוסיף מונובלוק ולהכין מראש תקציב בצד לאפשרות הזו או לקחת בחשבון תקופה בה לא תנצלו את הסאב וופר כפי שרציתם עד אשר תוכלו לפנות לכך תקציב.

 

באילו טכנולוגיות לבחור? כיצד לתכנן תקציב?

 

אם אתם פאנאטיים על אות המקור ואתם רוצים לשמר אותה עם כמה שפחות המרות בדרך וכמה שפחות ספיחת רעשים – FULL DA לדעתי היא הדרך הנכונה ללכת או לפחות BT או אופטי עד הפרוססור וזה ישב קרוב למגברים בכדי שאורך כבלי הRCA והמיקומים שלהם יהיו קצרים ככל הניתן ורחוקים ככל הניתן מגורמים פולטי קרינה ורעש ברכב.

 

אם אתם טיפוס טכנולוגי, חי בעידן הנוכחי ומתפקדים היטב בכל האמור להורדת קבצים מהרשת, המרת קבצים, בניית מאגר תיקיות וכך הלאה. אם אתם בעלי ידע במערכות הפעלה מבוססות אפל או אנדרואיד או חלונות או לינוקס או רספביאן... הבנתם אותי כן? אז תבחרו בשילוב של אחד הפתרונות הללו ביחד עם DAC או ממיר מתאימים.

 

וכמובן – תבחנו את העלויות של כל פתרון שכזה מראש לפני שאתם רצים להתקנה ובכך לא תמצאו את עצמכם מופתעים עם ארנק קרוע לגזרים בגלל אין ספור תוספות ומתאמים אשר הייתם צריכים לרכוש בדרך בגלל שלא חשבתם על זה מראש.

 

** תשבו על כסא ושולחן, דף לבן, תציירו תרשים זרימה של המערכת שלכם וכל המחברים, המתאמים והכבלים והחומרים שאתם יכולים להעלות על דעתכם להם תזדקקו בהתקנה – מסופית הכבל והאזיקונים הקטנים ביותר ועד לתיבת הסאב וופר שעלולה גם לתפוס חצי תא מטען – תתכננו הכל בקפידה ותרשמו לכל פריט עלויות וחלופות עם

עלויות זולות יותר או יקרות יותר.

 

ואז תראו מה העלות המשוערת לפרוייקט שכזה – ואז אני מציע ככלל אצבע, לשים בצד לפחות עוד 20 אחוז לחריגות כי תמיד יש.

 

**תבחרו מתקין טוב ותדרשו לקבל הערכת זמן, עלות וחומרים לעבודה או שתתקינו בעצמכם.

במידה ואתם טיפוסים אולד פאשן ואתם אוהבים את תיקיית התקליטורים שלכם – עד רבה, הסיבוך הטכנולוגי כאן פעוט לעומת כל אשר רשמתי מעלה אך איכות הסיגנל כאן היא חשובה היות ובטווח אנלוגי זה פשוט EFFORTLESS.

 

השיטה שלי

 

בשיטה שלי לאינטגרציית OEM אני אומר את הדבר הבא

תנו למערכת הראש ולרמקולים הזדמנות! אל תפסלו אותם ישר.

תוסיפו יכולת DSP למערכת שלכם בעזרת פרוססור חיצוני ותשדרגו את ההגברה או שתוסיפו הגברה משולבת DSP ואז תכוונו את המערכת היטב.

 

את עיקר הכסף בשלב הראשוני תשקיעו בבידוד הרכב ושיפור ההגברה ומסלול הסיגנל שלכם מהHU אל ההגברה.

במידה ותגיעו למסקנה כי עדיין הסיגנל לא איכותי מספיק – תשדרגו את יחידת הראש או שתוסיפו נגן חיצוני שיכול לנגן באות אנלוגית איכותית או אות דיגיטלית פשוטה וחסרת פשרות.

 

במידה ואכן החלטתם לשדרג את יחידת הראש אז כבר תבחרו לפי איך שנוח לכם ברמה הטכנולוגית – דיגיטלי, אופטי, מאגר מדיה דרך טאבלט או סטרימר וכך הלאה או שאתם עדיין רוצים להשאר עם CD לעומת זאת.

שדרגתם את יחידת הראש ועדיין אתם לא מרוצים מרמת הסיגנל?

 

תבדקו עם הכוונים שלכם תקינים ואם נמצא שסה"כ הכל ראוי ונכון – אז תשדרגו כבר גם את הרמקולים אך תיקחו בחשבון את ההגברה שבחרתם אלא אם כן בחרתם הגברה שתתאים מראש לשדרוג רמקולים עתידי.

 

שיהיה בהצלחה.

 

אני מקווה שהשרשור הזה עוזר ויעזור לחברים נוספים.

 

שאלות חופשי, אני כאן.

 

אדי

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נספח - ספירת הרמקולים שלכם\של היצרן

 

כאמור רכבי יוקרה וגם רכבים היום שאינם רכבי יוקרה אך מותקנות בהם מערכות משודרגות לעיתים קרובות יתוארו ע"י היצרן או היבואן כבעלי 8, 10, 12 רמקולים ואף יותר אך במקרים רבים זהו נסיון עלוב לייצר תמונה שיווקית וגרנדיוזית לרמקולים שבחלקם הינם סט קומפוננט או רמקולים קואקסיאליים בתוך הרכב.

 

לדוגמא (שמרגיזה אותי אישית) - סובארו B4 פרימיום שנמכרת בארץ עם חבילת פרימיום מתהדרת ע"י היבואן בכלא פחות מאשר שמונה רמקולים אך בפועל מדובר על זוג קומפוננט בחזית הרכב שכבר נספר כשני רמקולים פחות ובדלתות האחוריות מותקנים רמקולים קואקסיאליים 2WAY שכבר נספרים כעוד זוג רמקולים פחות ובפועל מה שאתם מקבלים זה ארבעה ערוצי הגברה סה"כ.

 

אז תיקחו גם דברים כאלו בחשבון כאשר אתם מתכננים מערכת - כמה ערוצים הגברה אתם באמת נדרשים? אל תתנו למספר הרמקולים להטעות אתכם.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הנה עוד כמה מוצרים מדליקים

 

נתחיל בתמונות המצורפות מטה - מגבר מסדרת XDI של ARC AUDIO - מקבלי תשבוחות על איכות הצליל שלהם ורצפת רעש מעולה במחיר נמוך יחסית.

 

ובמקביל אתן לכם מבט חטוף לעוד מותג מדהים עם שלל פתרונות מטריפים לאינגרציית OEM וסטריאו בכללי.

 

MOSCONI

 

מגברי סדרת PICO 2

 

כן זה אמיתי הגודל הזה:

 

EISA2015_2016MosconiGladenPico2.jpgMosconiPico2-3.jpgCHS10718-Mosconi-Pico-2-1_600x600.jpg

 

1170304_502242919941749_2025167651_n.jpg

 

 

והנה גם סדרת האינגרציית OEM שלהם - הD2 - מגבר 4 ערוצים בהספק של 100 וואט ב4 אוהם כולל DSP מובנה שישה ערוצים:

 

MOSCONI_80.6DSP.jpgmosconi-marketing-pros_pete-daley_D2-100-4-DSP.jpg

 

 

מגברי הפיקו הינם מגברי 2 ערוצים אבל כפי שראיתם גודלם כחפיסת סיגריות וההספק לעומת זאת כ80 וואט לערוץ ב4 אוהם ב14 וולט או 200 וואט בגישור - מדהים לגודל הזה.

 

 

ולפני שנמשיך אשאל אתכם שאלה - מה אתם עושים במקרה שיש לכם מגבר עם DSP שיש לו ארבעה ערוצים ואתם רוצים\צריכים שמונה ערוצים ועדיין לשמור על אות ביציאה אופטית?

 

מה אתם עושים אם יש לכם מגבר תשעה ערוצים ואתה צריכים 12? או 14? או 16? או 18? ערוצים?

 

התשובה בהודעה הבאה.

IMG-20160411-WA0000.jpg

IMG-20160411-WA0001.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וובכן,

 

השאלה היתה - מה עושים במצב בו יש לי יותר רמקולים מאשר ערוצי הגברה ואני רוצה להשאר בטווח אופטי בין יחידת הראש לפרוססורים\מגברים?

 

התשובה פשוטה - משקיעים 20 דולרים בערך ממיטב כספנו על מפצל אופטי:

 

AUMP-2PA-OpticalSplitter-Product.gifAUMP-2PA-OpticalSplitter-Diagram.gif

 

קישור לדוגמא:

 

http://www.aliexpress.com/item/Digital-Optical-Audio-Splitter-3-Way-Signal-Amplifier-SPDIF-Toslink-1-In-to-3-Out-for/32642534899.html?spm=2114.01010208.3.58.236TD3&ws_ab_test=searchweb201556_7,searchweb201602_5_301_10034_507_10032_508_10020_10017_10005_10006_10021_10022_401_10018_10019,searchweb201603_6&btsid=2d0e8c76-5333-4c7c-8dd6-684ae302964e

 

ואז יש לכם בו זמנית פיצול של אותה האות לשני DSPים שונים והכפלת את ערוצי ההגברה שלכם.

 

 

רוצים לבנות רכב עם:

 

שני סנטרים? אחד קדמי אחד אחורי.

סט שלושה חלקים אקטיבי?

שני רמקולים אחוריים?

שני סאב וופרים?

 

שני מגברי AP8.9BIT של סדרת פרימה + שני מונובלוקים AP1D (או כל מונובלוק אחר) ומפצל שכזה יאפשרו לכם סטאפ שכזה מתוכם תשתמשו בכ14 ערוצי הגברה ועוד ישארו לכם ארבעה נוספים פנויים - אולי עוד סאב וופר נציל בחזית הרכב ועוד זוג וופרים 2 אוהם בדלתות האחוריות?

 

תהיתם לעצמכם פעם איך מתקינים ברכבי יוקרה (בעיקר שגעונות של אאודי) מערכת עם משהו שמרגיש כמו "אין סוף" רמקולים?

 

פיצול אות למעבדים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, נתחיל מח"ח על ההשקעה ותודה על התרומה.

קצת איבדתי אותך, בין דברים שברורים עד מוצרים מגניבים שלא הכרתי ולבסוף לא ירדתי לדעתך.

אז לצורך העניין יש לי יחידה מקורית ברכב, בלי יציאות למגבר/אופטיות/או כל דבר אחר.

אני רוצה להשאיר אותה, מה הפיתרון יחס עלות תועלת הגבוה ביותר? איזה מוצר נכנס לפה(שהוא לא מנחת רגיל)?

המגבר הקטן שתי יציאות יכול לשמש גם כמנחת(היי לבל קוראים לזה אאל"ט)? זה יכול להיות נחמד פשוט לפתוח דיפון בדלת להוסיף ולסגור.

בנוסף אתה מציע לחבר מקור חיצוני כגון טאבלט בנוסף למערכת? ציינת איפשהו שניתן לסדר שליטה לדבר, אך לא רואה פיתרון בלי להוסיף עוד מסך לקונסולה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי שי,

 

זה תלוי בך ובמה אתה רוצה ליצור - קודם כל, שימור המראה\מערכת המקורית של הרכב - זה הדבר הראשון שמתאפשר לך עם מוצרי אינטגרציה.

 

כן, לחלק גדול מהמוצרים שהעליתי יש מנחת פנימי בתוך הDSP שלהם שהוא מאוד איכותי, דור מתקדם יותר מהמנחתים אליהם היינו רגילים עד היום שכן המנחת עובר תהליכי RTA ומיטוב אות נוספים ישירות ע"י הDSP ששולט בדרגות הכניסה של המגבר.

 

בין אם אתה רוצה להוסיף טאבלט, סמארטפון (שזה בעצם טאבלט רק קטן יותר) מסוג כזה או אחר או נגן כזה אח אחר כנגן חיצוני נוסף בכדי לקבל איכות אות מיטבית זו כבר החלטה שלך אך אפשר בלי.

 

לגבי אמצעי שליטה - לכל אחד מהמותגים הדרך שלו לאפשר שליטה על עצמו

 

ניקח לדוגמא את הפרימה - אתה יכול או לשלוט בו בעזרת זוג שלטים ולהוציא ממנו את התמונה ליחידת מקור במידה ויש לה מסך וכניסת וידאו.

או שאתה יכול להתחבר אליה בBT דרך הסמארטפון שלך (גם אפל וגם אנדרואיד בעלי אפליקציות תומכות) או שאתה יכול לבחור פריסט ידוע מראש ולהשתמש במגבר הזה כמגבר אנלוגי לכל דבר ודבר.

 

השליטה בDSP ברגע שאתה בוחר פריסט שהוא לא מוגדר מראש ע"י היצרן - לפריסט קסטום משלך - מתבצעת בעזרת מחשב ותכנה ייעודית אך כפי שכבר ציינתי ניתן גם בלי זה כל עוד אתה נצמד לטופולגיית מערכת (פריסט כפי שקראתי לזה או סטאפ) שמוגדרת ע"י היצרן בחוברת ההוראות.

 

נכון - יש כאן דברים שהם מעבר לפלאג-אנד-פליי וצריך לעבור על חוברת ההוראות אבל הטכנולוגיה כבר כאן, זמינה וזה עובד נהדר והתוצאות יותר ממרשימות.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחריי התגובה שלך תכלית הדברים יותר ברורים לי.

נשמע מאוד מעניין, שימוש באות המקורי מיחידת הראש שעובר עיבוד על ידי מעבד dsp נשמע כמו יתרון משמעותי, מעניין בפועל באיזה עיבוד מדובר ועם מה הוא יכול להתמודד, איך מתבצעת הדגימה וכו.

אני מנחש(אני מהסמארפון) שהפתרונות האלה ברובם אינהם זולים, מה שמביא אותי לסקרנות אם יש חיקויים סיניים מוצלחים לנ"ל.

נשמע תפור עליי הוספת מגבר שני ערוצים קטן ופשוט כזה, אם הוא כולל מנחת ויכולת עיבוד זה מאוד מפתה.

תוכל לזרוק קצת מחירים באויר?

יש מכירה בארץ?

לגביי פתרונות מעבר לפלאג אנד פליי, אני מאוד נרתע מדברים שאין להם אמינות מוחלטת ברכב, לכן אני לא זורק שם רסבפרי פי/טאבלט משומש וכו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה - אני למשל משתמש ברכב שלי בשלוש יחידות ראש

 

הראשונה היא דאבל דין סיני מעאפן במיוחד שנמצא שם בגלל שכך רכשתי את הרכב (מאבא שלי) ואני משתמש בה כמסך רוורס בפועל ולמקרים בהם אני שוכח את הטאבלט או פשוט נוסע עם האשה והיא רוצה סה"כ לשמוע רדיו או כשהאשה נוהגת ברכב.

היחידה הזו מתחברת לכניסת הRCA הראשי בDSP שלי - ביט 1 של אודיסון.

 

השניה - זה בעצם הטאבלט שלי - גוגל נקסוס 7 שעבר כאן פרוייקט שגם כן הפך למדריך מקיף.

הגוגל נקסוס יוצא לDAC שממיר בעצם מאודיו USB דיגיטלי ליציאה אופטית ומשם לתוך הDSP שלי שהוא BIT ONE של אודיסון כאמור.

 

השלישית - הסמארטפון שלי - מייזו M2 NOTE - מריץ מערכת הפעלה מבוססת אנדרואיד 5.1 שתומכת USB AUDIO (המערכת היא בעצם FLYMEOS של הענן הסיני) ואני משתמש בו כשאני שוכח את הטאבלט, האמת היא שבחודשיים האחרונים אני משתמש בו ורק בו והוא עובד לי מספיק יציב בכדי שאהנה ממנו.

 

משתמש באפליקציות כמו JANGO, יוטיוב, TUNEIN RADIO, נגנים כמו MORTPLAYER, הנגן המובנה של המייזו עצמו, ניווט בעזרת WAZE וגם משתמש בTORQUE לקריאת תקלות מנוע או בקרת מנוע וכן כמובן גם מהטאבלט הכל עובד עם שיתוף WIFI דרך הטלפון ומאגר המוזיקה שלי יכול לרוץ או מSSD 246GB או מDOK 128GB

 

הסוללה של המייזו מחזיקה בין יממה ליומיים שלמים בלי להזיע בכלל ואני אפילו לא חייב טעינה - יוצא מהרכב - לוקח את הטלפון איתי מן הסתם - עד כדי כך "פשוט" ועד כדי כך נוח!

 

ואם ימאס לי מפתרונות שאכן - לא יציבים לגמרי לתכום הרב וארצה משהו קבוע - תמיד אפשר לרכוש את הביט PLAY

 

לגבי מחירים - אני לא מכיר את המכירים של מוסקוני אבל מגבר אחד של פיקו 2 למשל עולה 400 דולר בחו"ל שזה מאוד יקר!

הD2 עולה משהו כמו 600 דולר שזה כבר הרבה יותר הגיוני כי אתה מקבל כאן DSP ומגבר 4 ערוצים לאינטגרציה מלאה.

 

לגבי האודיסון המחירים ניתנים ע"י פניה למוכרן שעובד ישירות מול אודיו סיסטם ספונסר פורום אני לא יודע במדויק אך מניח כי מדובר בסכום בין 3.5 ל4.5 K למגבר תשעת הערוצים ביחד עם הDSP וסה"כ בשביל איכות שכזו לפתרון קומפטקי שכזה תוך כדי שמירה על מקוריות הרכב - לפחות מכל מי שהשקיע בזה עד עכשיו שמעתי רק תגובות נלהבות.

 

אפשר כמובן לעשות משהו במחירים נמוכים יותר כמו לקנות פרוססור מבוסס MDSP עם שמונה ערוצים, שלט ובורר ווליום של סאונדסטרים או PPI (אותו הדבר) ב200 דולר מחו"ל, לשלב את זה אם אחד מכל אותם מיני מגברים בשרשור דוגמא שהעליתי מסוניק אלקטרוניקס ועדיין לקבל תוצאה נאה ביותר!

 

אני לא אומר שאפשר לבנות פתרון לכל כיס - אבל עדיין אתה יכול לבנות פתרון טוב במחירים שינוע, לדעתי איפשהו בין ה2K שקלים אם זה רק להוסיף פרוססור ומגברים מאוד פשוטים ועד אזור ה10-12K לפתרון רב ערוצי ואיכותי - אפשר כמובן גם לעבור את זה כמו כלום אבל אני מדבר על אזור ההשקעה הממוצעת למערכות שכאלו שלדעתי זהו הטווח - בין 2K ל10K השקעה מינימלית עד השקעה מכובדת ועדיין בגדר "שפוי"

 

כל אחד וההגדרות שלו כמובן - אני מכבד כל אחד אשר יאמר לי כי השקעה של 2K איננה בגדר השפוי, לא נכנס לכיסו של איש.

 

לא שופט אדם בכיסו, כוסו או כעסו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוספת -

 

לגבי ארק אודיו ואודיסון-הרץ - לא רק שיש מכירה בארץ היבואנים וערוצי ההפצה הינם ספונסרי פורום.

 

מוסקוני-גלאדן גם כן ישנה נציגות בארץ.

 

יש בארץ גם יבואנים רבים נוספים מן הסתם בייחוד למותגים מוכרים יותר כגון מוראל, רוקפורד, פיוניר, סוני, קנווד, JVC וכך הלאה וכך הלאה - לא חסרים בארץ שלל מותגים נהדרים.

 

כמובן ישנם גם מותגים רבים בארץ אשר אין להם כרגע נציגות - HAT, אודיו-פרוג, אילושן אודיו, אודיבל-פיזיקס

 

אבל יש מספיק מבחר למי שרוצה להשאר ברכישה בכחול לבן.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט ח"ח על שפע האינפורמציה אדי! :-)

 

הנה עוד מוצר קטן וכוחני שהוכרז לא מזמן מבית אודיוטק פישר (AKA האבא של Brax ו-Helix):

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/match/products/amplifier/m-5dsp.html

גם להם יש עוד מגוון של מוצרים משולבי DSP ואינטגרציה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המון תודה על הפירוט, אכן יש פה התקדמות מדהימה שלא נחשפתי אליה.

לגביי המחיר, כל אחד וצרכיו, אני האחרון שאגיד שהמערכת יקרה מדיי[emoji16]

לגביי הנציגות, זה שיש אחת זה לא אומר שהמוצרים המעניינים מגיעים, לגביי השאר קצת מפריע לי שבשביל לקבל מחיר צריך לקבוע פגישה וכו, אבל זה מצב השוק אז זה מובן.

הביט פליי נשמע כמו פיתרון אידיאלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לביט פליי עוד צריך לצאת עדכון תוכנה שיעשה בו שיפור משמעותי ביכולת לבחור בעצי תיקיות, רשימות ניגון, תמיכה בסטרימינג וכו' וכו' זה גם מפורסם בערוץ שלהם ביוטיוב אבל כן סה"כ מוצר פנטסטי שמתחיל סוף סוף להדביק את הפער הטכנולוגי בתחום הרכב.

 

תשים לב שברכבים כמו מאזדה 3 שהן חלק העתק של BMW סדרה 3 וחלק העתק של מרצדס C קלאס - שילבו בעצם טאבלט אההמ אההמ מרצדס.

 

יש יותר ויותר שיתוף של מערכות הפעלה מבוססות אנדרואיד או אפליקציות תומכות שיקוף מסך ושליטה על הסמארטפונים שלנו ברכבים אבל בסופו של דבר אני מתאר לעצמי שעוד נגיע למצב שבו נראה דש-בורד חלק! כלום, אפס כפתורים, נאדה!

 

אתה לוקח את הסמארטפון שלך - נכנס לרכב, קופצת אפליקציה עם לוח פיקוד ובזה נגמר הסיפור - כל השאר בתוך לוח השעונים עצמו. אפילו דברים כמו קודנית, כפתור התנעה - הכל דרך הטלפון שלך - זה אפשרי כבר היום בתכלס.

 

טסלה כבר רצים עם טאבלט ענקי במסך המרכזי שלהם וקונצרן VAG כבר מייצרים את מסך הניווט בתוך לוח המחוונים עצמו וכך הלאה.

 

וזו תחרות קשה וצמודה בשוק שהוא עדיין - רווי - יש יותר ויותר יצרנים שנכנסים לתחרות הזו ואנו מרוויחים מכך כצרכנים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחילה-שאפו על השרשור וההסברים.

 

אבל...כמאותגר טכנולוגית בכל הקשור לקידמה בתחום יש לי עוד המון ללמוד ולהבין ולא מן הנמנע שאף אצטרך לקחת שיעורים פרטיים...

 

שאלה אדי-

האם אתה שיודע דבר או שניים יכול לומר בפה מלא שכל הפתרונות שציינת כאן יכולים להתמודד שווה בשווה עם הציוד הקלאסי של שואפי השלמות באיכות הסיגנל והתוצאה?

 

ושוב-שאפו על השרשור! :mm_yeah:

 

ליאור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין של פרספקטיבה

 

אי אפשר לצפות מערוץ הגברה 35 וואט להפיק SPL רציני מצד שני בגישור אתה כבר מקבל 130 וואט.

 

אי אפשר לצפות ממגבר בגודל של חפיסת סיגריות שמפיק 50 וואט ב14V גם כן להוציא SPL רציני מאוד ומצד שני בגישור אתה כבר מקבל בשקט 150 וואט.

 

והפתרונות האלה ברובם לא זולים במיוחד.

 

אבל אם אתה מתבונן עליהם נכון ומבין מה המטרה שלהם אז הסיפור משתנה לגמרי.

 

בפועל - בחיים האמיתיים, אחרי שיצא לי לכוון מערכת שכזו, מבחינת SQ לפחות התוצאה הפילה לי את הלסת וזה עוד היה לפני מעבר לFULL DA ולפני שהותקן באותו הרכב סאב וופר רציני.

 

בפועל חבר פורום אחר עם רכב אחר שאני אמור להפגש איתו בשבועיים הקרובים לשמיעת הרכב ואולי לעשות קצת FINE TUNING יצא מאוד מרוצה.

 

בפועל - ברכב גרמני נוסף של חבר פורום אחר שקנה ממני ביט 10 שהיה בעצם בסובארו שלי לאחר הרכישה - השתמש בו בכדי להגביר רמקולים מקוריים בקדמת הרכב וסאב וופר 10 אינטש פשוט יחסית של DLS והתוצאה שקיבלנו על רמקולים מקוריים (הגברה טובה מאוד של אלפיין) היתה מספקת מאוד והסאב וופר לעומת זאת - הלכתי לישון עם כאב ראש רציני.

 

מגברים של ארק לאורך כל הסדרות קוצרים תשבוחות אחת אחרי השניה.

 

הטכנולוגיה התקדמה מאוד סה"כ והתוצאות מדברות בעד עצמן.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה להעלות לכאן עוד קצת מידע לגבי הליקס - Helix P six DSP

 

http://www.audiotec-fischer.de/lng/en/p-six-dsp-mk2.html

 

ללא ספק מוצר משובח!

 

שישה ערוצי הגברה בקלאס HD אולטרא של 120 וואט ב4 אוהם ו230 וואט ב2 אוהם (רק לארבעה ערוצים מתוך השישה לפי הנתונים).

 

דאמפינג גבוה, אחוז עיוות נמוך, רצפת רעש בשמיים 105 דיבי ליתר דיוק.

 

רכיבים של בר-בראון להמרות ועוד ועוד ועוד

 

אפשרות לשרשר או שני מגברי מונו או מגבר סטריאו על יציאות ערוצים 7-8 שאמנם אין בהם הגברה אבל הם נשלטים מלא ע"י הפרוססור.

 

כניסות אופטיות.

 

תומך בחיבור ל24V ללא כל התערבות נוספת.

 

יש לו מודול (גם למעבדי ביט ופרימה של אודיסון יש מודול כזה דרך אגב) לתמיכה בSTART-STOP

 

יש לו מודול לתמיכה בBT (באודיסון אפשר לעשות את זה דרך הביט פליי - אמנם כרגע בוייפיי אבל הם גם הולכים לתמוך בסטרימינג מלא בקרוב)

 

בקיצור מוצר פשוט מדהים - יקר - אבל למי שמסוגל להרשות לעצמו - נותן תמורה אדירה.

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2801 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...