Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ביקור בארץ הצבר - גרסת הדיזל


אורי מ.
שימו לב! השרשור הזה בן 2965 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אחרי ששבוע שעבר התשתי אותכם עם כ-1100 מילים אני מבטיח שהפעם זה יהיה קצר יותר, הרי בעצם מדובר, בגדול, על אותו הרכב.

 

כשהחזרתי את הקקטוס בשבוע שעבר לסניף לובינסקי בירושלים ביקשתי לתאם נסיעה גם על גרסת הדיזל. השבוע לובינסקי שוב היו נחמדים אלי וקיבלתי את הרכב מרביעי אחה"צ ועד חמישי בבוקר. גם הפעם לא אכנס לתאור הרכב עצמו היות וזה כבר נעשה כאן במבחן הרשמי ונראה לי מיותר לחזור על זה. גם הפעם מדובר בהתרשמות מהתנהלות יומיומית עם הרכב בתוספת סיבוב קצר ממבשרת לשער הגיא על כביש מס' 1 ובחזרה דרך כביש 395 (מאשתאול לכיכר הסטף וחזרה למבשרת).

 

מי שלא יודע אז גרסת הדיזל של הקקטוס מיובאת לארץ מזה כחודשיים. הגרסה הזאת מצטרפת לגרסת הבנזין האטמוספרית, שנמצאת בארץ כשנה ולגרסת הטורבו בנזין שהיבוא שלה החל במקביל לגרסת הדיזל. כל שלושת הגרסאות משווקות עם אותה רמת גימור ואיבזור.

לגבי המנוע. מדובר במנוע 1.6 מסדרת מנועי ה-BlueHDI החדשה של PSA. סדרת המנועים הזאת עושה שימוש בתוסף אוריאה שנועד להקטין את פליטת ה-NOx של המנוע והרכב אכן זוכה לציון ירוק מצויין - 3. למנוע הספק של 100 כ"ס, ב-3500 סל"ד ומומנט של 25.9 קג"מ ב-1750 סל"ד.

 

ברגע ההתנעה שמים לב לשני דברים, הראשון הוא שאין כמעט רעידות המאפיינות מנועי דיזל והדבר השני - הרכב שקט. קולגה לעבודה שהצטרף אלי לחלק קצר של הנסיעה אמר שאם לא הייתי אומר לו הוא לא היה מנחש שמדובר במנוע דיזל.

הדבר הבא ששמים לב אליו, אחרי שמתחילים לנסוע, לרכב יש כח זמין פחות או יותר בכל הילוך ובכל מהירות. אמנם זה נכון כמעט לכל רכב דיזל מודרני (או בכלל רכב עם מנוע טורבו) אבל כאן, השילוב של המשקל הנמוך (1070 ק"ג בסה"כ) והנתונים המצויינים של המנוע הופכים את הקקטוס למאוד זריז.

ואיך צריכת הדלק? מצויינת. נסעתי כ-110 ק"מ, שגם הפעם היו יותר עירוניים מאשר בין עירוניים וכללו הרבה עליות וירידות בהרי ירושלים וחוסר רחמנות על הדוושה הימנית. התוצאה ע"פ מחשב הדרך - 1:18.5. אני מניח שבנסיעה בין עירונית יהיה אפשר להגיע גם ל-1:25.

 

שני הבדלים קטנים יש בין גרסת הדיזל וגרסת הבנזין האטמוספרית, מלבד המנוע כמובן. בדיזל ישנה מערכת Start & Stop. בפיקאסו של זוגתי אני מכבה את מערכת ה-S&S בכל נסיעה. בקקטוס לא טרחתי כי היא כמעט ולא מורגשת. כיבוי המנוע נעשה רק אם מתקיימים 3 תנאים: 1. ידית ההילוכים בהילוך סרק, 2. דוושת המצמד מורמת ו-3 ההגה במצב ישר. למעשה גם אם המערכת כיבתה את המנוע (למשל בעמידה ברמזור) הזזה קלה של ההגה תתניע חזרה את המנוע, שכבר לא יכבה גם אם תישרו את ההגה חזרה.

ההבדל השני הוא קיומה של מערכת עזרה לזינוק בעליה (Hill holder). בקקטוס המערכת רצויה במיוחד, כי מי שירצה להעזר בבלם היד לזינוק בעליה יתקשה לעשות זאת בגלל מיקום גרוע שלו, ממש מתחת למשענת היד.

 

אמנם עוד לא נהגתי בגרסת הטורבו בנזין אבל לעניות דעתי מנוע הדיזל היא הכי מתאים לקקטוס. מכיוון שאין לו שום יומרות ספורטיביות תוספת הביצועים, שאמורה להיות לגרסת הבנזין החזקה, לא ממש תתרום הרבה. הבדל המחיר בין שתי הגרסאות החזקות עומד על כ-5000 ש"ח בסה"כ והם כנראה יחזירו את עצמם די מהר דרך החסכון בדלק.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני חושב שהקונספט של משקל קל עם מנועים קטנים, על חשבון איכות הגימור וחלק מהאבזור הוא נכון למכונית לטווחים קצרים ובינוניים.

 

גם הבחירה ברכות על פני התנהגות מהוקצעת זו פשרה נכונה בעיני (מכוניות שמשיגות גם וגם דורשות מתלים מורכבים ויקרים יותר) .

 

רק מחירי הדלק היורדים בטח מחזירים את הציבור לאוטומט...

 

מבחנים בחו"ל דווקא לא מציינים את מנוע הדיזל לטובה. נראה כי המשקל העודף שלו פוגע בהתנהגות הרכב. דווקא הטורבו מקבלת את רב המחמאות.

נראה גם שבוחנים מעדיפים את ההתנהגות של הדגמים עם הצמיגים בחתך גבוה יותר, שזה בעצם לא מפתיע, ברכב כזה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סדרת המנועים הזאת עושה שימוש בתוסף אוריאה שנועד להקטין את פליטת ה-NOx של המנוע והרכב

 

באמת חייבים לשים את זה?

 

אי אפשר לנסוע בלי?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת לסיוע בזינוק בעליה הייתה מסייעת למכירות בחיפה... למה רק בדיזל יש (שממילא נהנה ממומנט נדיב בסל"ד נמוך)?

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת חייבים לשים את זה?

 

אי אפשר לנסוע בלי?

חייבים את זה.

 

למשל במשאיות עם מערכת SCR, כשנגמר נוזל add blue, מחשב ממוע מגביל מאוד את ההספק. רק כדי להגיע לתחנת דלק למילוי.

 

לא יודע האם גם במכוניות פרטיות עם המערכת הנ"ל יש הגבלת הספק כשנגמר הנוזל (נקרא נוזל eolys אצל פיז'ו/סיטרואן) אבל יהיה קוד תקלה וכנראה שמסנן חלקיקים יהרס עם הזמן בעבודה ללא נוזל.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת חייבים לשים את זה?

 

אי אפשר לנסוע בלי?

 

שאלה תמוהה משהו. למה לא לשים את התוסף?

 

מנסיון עם הפיקאסו של זוגתי. לפני שבוע נדלקה נורה שמודיעה שיש למלא את התוסף. דיברתי עם מרכז השירות ושם נאמר לי שאם ממשיכים לנסוע ללא מילוי התוסף בשלב מסויים הרכב לא מתניע יותר.

מאוחר יותר, כשזוגתי הגיע עם הרכב הביתה, עשיתי איתו נסיעה. כמה שניות אחרי ההתנעה עולה הודעה על הצג המרכזי שיש למלא את התוסף ושההשבתה תתרכש בעוד 2400 ק"מ. משום מה ההודעה הזאת נעלמת אחרי זמן קצר וכל מה שנשאר זה החיווי שיש למלא את התוסףץ האמת שההודעה הייתה מנוסחת באופן לקוי ואני לא לגמרי בטוח שה-2400 ק"מ הם אכן מה שהתככונו אליו במוסך.

 

בכל מקרה, המילוי הוא הליך מורכב, כך הבנתי מאנשי השירות במוסך. לא משהו שעושים בכמה דקות. יותר בכיוון של שעה עבודה.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהקונספט של משקל קל עם מנועים קטנים, על חשבון איכות הגימור וחלק מהאבזור הוא נכון למכונית לטווחים קצרים ובינוניים.

 

גם הבחירה ברכות על פני התנהגות מהוקצעת זו פשרה נכונה בעיני (מכוניות שמשיגות גם וגם דורשות מתלים מורכבים ויקרים יותר) .

 

רק מחירי הדלק היורדים בטח מחזירים את הציבור לאוטומט...

 

מבחנים בחו"ל דווקא לא מציינים את מנוע הדיזל לטובה. נראה כי המשקל העודף שלו פוגע בהתנהגות הרכב. דווקא הטורבו מקבלת את רב המחמאות.

נראה גם שבוחנים מעדיפים את ההתנהגות של הדגמים עם הצמיגים בחתך גבוה יותר, שזה בעצם לא מפתיע, ברכב כזה.

 

 

אני לא ניתקלתי באיכות גימור נמוכה. אם כבר פשוט יש כאן חסכון ברכיבים שונים.

למשל, העדר רמקולים אחוריים. להערכתי אין אפשרות להוסיף רמקולים מאחור, מפני שבצג המולטימדיה (לפחות במקורי שבא עם הרכב) יש אפשרות לכוון את השמע רק לימין או לשמאל ואין אפשרות לקדימה ואחורה. בנוסף, הוזכרה כבר ההעדרות של בקרת האקלים ושל פתיחה וסגירה של החלונות בלחיצה אחת. העדרות משונה אחרת היא של מד מרחק מתאפס. Odometer כמובן שיש אבל הדרך היחידה למדוד מרחקי ביניים היא עם מחשב הדרך, שכולל שני מונים מתאפסים. מעשית זה עושה את העבודה אבל התרגלנו שיש גם וגם.

 

אתה צודק לגמרי בעניין הרכות על חשבון התנהגות. כפי שכתבתי הרכב הזה משדר משהו שמתאים יותר לנסיעה ננוחה ורכה ולא משהו חורך אספלט ומיישר עיקולים. מן הסתם תוספת המשקל מקדימה משפיעה על ההתנהגות, אבל שוב, לא לשם הרכב הזה מכוון.

 

 

בעניין מנוע הדיזל עצמו. ממש לא ברור לי איזה טענות יכולות להיות כנגדו. הנתונים הטכניים שלו מצויינים. ההתנהגות שקטה וחלקה למדי והוא חסכון להפליא.

 

אני מקווה שאני לא ימאס על לובינסקי ושיתנו לי נסיעה גם על הגרסה החזקה של מנוע הבנזין, כשתהיה אחת כזאת זמינה לנסיעות מבחן.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם מדובר באותם מנוע ותה"ל, אבל בקקטוס דיזל ששכרתי בקיץ האחרון בדנמרק היה מאוד לא נוח לנסוע במהירויות החשובות 60 ו-80 קמ"ש, הן היו בין השלישי לרביעי ובין הרביעי לחמישי ולא הסתדרו עם אף אחד מהשלובים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התוסף הוא ADD BLUE שהוא יחסית נפוץ ולא מאוד קשה להשגה, לגבי מילוי וכמה אפשר לסוע מרגע הדלקות הנורה וכו' הכל כתוב בספר הרכב , רק צריך לקרוא.

בכל מקרה המיכל בד"כ נמצא מתחת לגלגל הרזרבי ולפי מה שאני ראיתי, הליך המילוי פשוט יחסית.

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה תמוהה משהו. למה לא לשים את התוסף?

 

מנסיון עם הפיקאסו של זוגתי. לפני שבוע נדלקה נורה שמודיעה שיש למלא את התוסף. דיברתי עם מרכז השירות ושם נאמר לי שאם ממשיכים לנסוע ללא מילוי התוסף בשלב מסויים הרכב לא מתניע יותר.

מאוחר יותר, כשזוגתי הגיע עם הרכב הביתה, עשיתי איתו נסיעה. כמה שניות אחרי ההתנעה עולה הודעה על הצג המרכזי שיש למלא את התוסף ושההשבתה תתרכש בעוד 2400 ק"מ. משום מה ההודעה הזאת נעלמת אחרי זמן קצר וכל מה שנשאר זה החיווי שיש למלא את התוסףץ האמת שההודעה הייתה מנוסחת באופן לקוי ואני לא לגמרי בטוח שה-2400 ק"מ הם אכן מה שהתככונו אליו במוסך.

 

בכל מקרה, המילוי הוא הליך מורכב, כך הבנתי מאנשי השירות במוסך. לא משהו שעושים בכמה דקות. יותר בכיוון של שעה עבודה.

ענית לעצמך על השאלה.

 

יש לך נוזל נוסף שצריך למלא ברכב, ועוד מערכת שדורשת אחזקה שוטפת. לדעתי זאת סיבה מספקת לפסול את הרכב.

 

זה כמו שמה שפוסל שעונים חכמים בעיני הרבה אנשים - זה עוד דבר שצריך הטענה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנוזל ברכב מספיק ליותר מ15000 קמ. המילוי נעשה בדכ בזמן טיפול ברכב והרבה פעמים המערכת שקופה לנהג או דומה למילוי שמן (רק שאין צורך לבדוק, הרכב יתריע).

 

בבמוו למיטב ידעתי אם המיכל ריק, בהנעה הבאה לא יהיה ניתן לנסוע.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ענית לעצמך על השאלה.

 

יש לך נוזל נוסף שצריך למלא ברכב, ועוד מערכת שדורשת אחזקה שוטפת. לדעתי זאת סיבה מספקת לפסול את הרכב.

 

זה כמו שמה שפוסל שעונים חכמים בעיני הרבה אנשים - זה עוד דבר שצריך הטענה.

 

וברכב שאתה נוסע איתו לא צריך למלא דלק כל כמה מאות ק"מ?

וטיפול הוא לא צריך?

 

תתיחס לתוסף כמו לכל רכיב אחר שדורש התייחסות בטיפולים השוטפים לרכב. אם עושים את הטיפול בזמן לא תראה את הנורה נדלקת. אותי הטעו כשמסרו את הפיקאסו ואמרו לי שהטיפולים הם כל 20,000 במקום כל 15,000 וכך הגענו למצב שהנורה נדלקה. עלות התוסף, אגב, נמוכה למדי.

 

מדובר על מערכת שברכבים כבדים פועלת כבר כמה שנים טובות. התועלת הסביבתית שבה גבוהה ולראיה הציון הירוק הנמוך שמקבלים רכבים עם המערכת (לפחות אלו של PSA).

 

נראה לי שנהיה כאן פיל מעכבר מתוך חוסר הבנה.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוסף אוריאה (add blue) עולה בד"כ כ-2.5 ש"ח לליטר. גודל המיכל ברכבים פרטיים הוא בד"כ ליטרים בודדים. לעיתים יש רכבים שיש להם פטנטים של מיכלים גמישים ואז צורת המילוי מעט מורכבת בניגוד לרכבים מסחריים ששם יש פתח מילוי בדומה למיכל דלק.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2965 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...