Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ביקור בארץ הצבר


אורי מ.
שימו לב! השרשור הזה בן 2979 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מזה זמן מה אני מתלבט לגבי החלפת הרכב שלי, פיז'ו 206XS 1.6 ידנית. אבל בעצם, חשבתי לעצמי, אין לי כל כך למה. מי שמכיר אותי יודע שאני חובב של תוצרת תעשיית הרכב הצרפתית ובמיוחד של פיז'ו סיטרואן. ב-15 שנים האחרונות עברו אצלנו במשפחה 6 רכבים שונים של פיז'ו סיטרואן, קטנים וגדולים. בשנים האחרונות לא היה משהו שמשך אותי במבחר הרכבים שהיה לקונצרן PSA להציע בעיקר כי הקריטריונים שלי היו רכב קטן, ידני, זריז ומהנה (ויכולת להסיע את חמשת בני המשפחה). למעשה גם מחוץ ל-PSA המבחר בגזרה הזאת לא משהו, לטעמי.



המצב השתנה עם ההכרזה האחרונה של לובינסקי על תחילת היבוא של הפיז'ו 208 בגרסת הטורבו דיזל ידנית וגרסת הטורבו בנזין של הסיטרואן קקטוס (לא ברור למה לובינסקי בחרו להשאיר בצרפת את ה-208 טורבו בנזין ידנית). פתאום יש שני דגמים שממש מסקרנים אותי ולמרות שהקקטוס לא בדיוק נכנסת להגדרה של רכב קטן היא גם לא גדולה במיוחד והעיצוב הסיטרואני היחודי קוסם לי.



השבוע הייתי צריך להגיע למרכז השירות הירושלמי פעמיים, בפעם הראשונה לטיפול בפיקאסו של זוגתי ולמחרת, שוב, עקב תקלה ב-206 שלי. כשהגעתי לקחת את הפיקאסו, בסוף היום, נכנסתי למשרד המכירות ובררתי אפשרות לנסיעת מבחן בקקטוס המטורבתת. הנציגים המקומיים אמרו שיש רק בנזין אטמוספרית או את הדיזל ולמה שלא אעשה נסיעה בגרסה הרגילה, וכשתהיה אפשרות לעשות נסיעה בגרסה החזקה הם ידאגו לי לאחת. אחרי רגע של מחשבה החלטתי שבעצם אין סיבה שלא והשארתי פרטים. בלי יותר מידי להאריך את הסיפור אני מתבשר שאוכל לקבל את הרכב בחמישי אחרי הצהרים ולהחזיר אותו למחרת בבוקר. תודה יוני!



בשעה 17:00 בערך אני מקבל קקטוס מונוכרומטי. הפח צבוע לבן ומשטחי הפלסטיק היחודיים לדגם שחורים. לרוב אני סולד מצבע לבן ברכבים אבל השילוב הנ"ל נראה חביב. אני מתארגן בפנים, מכוון כסא, מראות ומסנכרן את הדיבורית עם הטלפון. מכיוון שהמערכת דומה מאוד לזאת שבפיקאסו אני עושה זאת די מהר, אבל אני מניח שמשתמש חדש יתברבר בהתחלה. זה לא נורא כי זה משהו שעושים רק פעם אחת. יש לציין שכמו בפיקאסו גם כאן אין בעיה עם עברית בספר הטלפונים. עוד מילה לגבי מסך התפעול המרכזי, זה ששולט על מערכת המולטימדיה והמיזוג, כמו גם משמש כצג מידע (מחשב דרך ועוד). אני לא מאושר ממנו אבל מתרגלים מהר ובסך הכל העדר כפתורים פיזים לא מפריע יותר מידי.



בראש היו לי כל מיני תוכניות על נסיעה לפה ולשם, בכבישים שליד הבית. אותם כבישים שלרוב נזכרים בנסיעות מבחן של הכותבים כאן. לצערי התוכניות התנפצו אל המציאות שדרשה את שלה (עבודה, משפחה...') וככה מצאתי את עצמי מבצע נסיעות שגרתיות עם הרכב ולא איזו נסיעה משמעותית. היתרון של כל זה הוא שיכולתי להשוות את הקקטוס, בצורה הכי טובה, לנסיעות שאני מבצע מידי יום ב-206.



מתחיל לנסוע. כבר בשלב הזה אני מופתע. ציפיתי להתנהגות די עצלה, בכל זאת מנוע 1.2 אטמוספרי עם 82 סוסים בסה"כ. הייתי כל כך מופתע מהנמרצות של הרכב שבשלב מסויים בדקתי ברשיון שאין כאן איזו טעות וקיבלתי בכל זאת את גרסת הטורבו. רוצים המחשה? הנסיעות היומיות שלי כוללות את העליה של הקסטל מירושלים למבשרת, אם אין יותר מידי תנועה אני רגיל, עם ה-206, לעבור את סיבוב מוצא בכ-80 קמ"ש ברביעי ולהמשיך ולהאיץ בעליה עד הפניה למבשרת. ניסיתי את אותו התרגיל עם הקקטוס. אז אומנם הקקטוס לא מאיץ בעליה כמו ה-206 אבל הורדה לשלישי וחזרה לרביעי והוא עולה את העליה בלי רגשי נחיתות ובמהירות שמשאירה את רוב משתמשי הדרך האחרים מאחור. הרכב זריז ואין לו מה להתבייש על הכביש.

עניין נוסף, שלא מאוד הפתיע אחרי כל המבחנים שקראתי עליו - הרכב רך ונוח. רך במובן של "רך כמו רכב צרפתי" אמנם פסי האטה לא כדאי לעבור איתו במהירות גבוהה, כי המשקל הנמוך והמבנה הגבוה גורמים לו לקפוץ יותר מידי, אבל שיבושי דרך אופיניים לעיר, זאת אומרת תיקוני אספלט גרועים וסתם שקעים וחריצים נבלעים מתחתיו כמעט מבלי להרגיש שהם שם. רק לשם הבהרה, ההשוואה שלי במקרה זה היא לא ל-206 אלא לפיקאסו, שגם היא נוחה למדי.

מבחינת שימושיות אציין רק שבשישי בבוקר עשיתי את פיזור הילדים עם הרכב (הצעיר עוד בבוסטר מלא, כולל גב ושני הגדולים בני 10 ו-15). לא נרשמו תלונות לגבי מרחב מאחור, דבר שאני שומע עליו מידי פעם, ביומיום, כשזה נעשה ב-206. זה לא מפליא כי בכל זאת מדובר במידות של רכב קומפקטי ולא של סופר מיני. בשלב מסויים שקלתי לעשות גם את הקניות השבועיות, של שישי בבוקר, ולהגיע איתם לסניף לובינסקי הירושלמי, שם חיכתה לי ה-206, אבל הערכתי שזה יגרום לי לאיחור בהחזרת הרכב אז ויתרתי.

עוד נקודה טובה - צריכת הדלק. נסעתי רק כ-70 ק"מ והנתון ע"פ מחשב הדרך הראה צריכה של כ-13.5 ק"מ לליטר. אם לוקחים בחשבון שהנסיעה התבצעה כולה בתוך ירושלים ועל הציר מבשרת - ירושלים. זאת אומרת שהרכב לא ראה מישור ומהירות שיוט בכל הזמן הזה. אם גם מוסיפים את העובדה שלא ריחמתי על דוושת הדלק בעליות למבשרת וחזרה לירושלים (בשני הכיוונים הגעתי למהירות מכובדת) אז עושה הרושם שהרכב חסכוני למדי.

אני לא אפרט יותר מידי לגבי דברים שכבר נרשמו על הרכב ורק אציין שגם לי היתה חסרה יכולת ההרמה והורדת החלונות בלחיצה אחת, דבר שאפילו ב-206 הענתיקה שלי יש, בחלון הנהג. רעשי רוח נוכחים מסביבות 90-100 קמ"ש אבל לא בצורה משמעותי או מציקה.



מה כן הפריע לי. נקודה אחת, שאולי היא שריטה שלי. כשמסתכלים דרך החלון הקידמי נראה כאילו הוא צר מאוד (או נמוך. הכוונה למרחק מקצה הגג למעלה ועד הדשבורד למטה). הוא נראה לי צר מה-206 או רכבים אחרים שאני מורגל אליהם. נראה שהבחירה להתקין את כרית האויר של הנוסע שליד הנהג בקצה החלק העליון של הגג גרמה למשיכה של הגג קדימה ומכאן התחושה שקיבלתי. לא קראתי על אחרים שהתלוננו על זה אז אולי זאת בעיקר הפרעה אשית שלי.

דבר אחר שגרם לי להתנהלות שונה ממה שאני רגיל - בלימת מנוע. כנראה שהחיבור של מנוע קטן ואולי גם יחסי העברה ארוכים לעומת ה-206 גרמו לזה שמצאתי את עצמי משתמש בבלמים יותר ממה שאני רגיל. גם כאן כנראה שמדובר בהרגלים אישים שלי.

דבר אחרון, מיקום משענת היד בין המושבים וידית בלם היד. כמעט בלתי אפשרי למשוך את בלם היד מבלי להרים את המשענת. זה מציק וחבל שזה כך. מי שרגיל לעשות שימוש תכוף בבלם היד בזינוק בעליה ימצא את עצמו מקלל את הסידור הזה כמה וכמה פעמים.



לסיכום. הקקטוס מצא חן בעיניי, מאוד. המנוע הצנום, בשילוב המשקל הנמוך, ממש הפתיעו אותי לטובה. הפתיעו כל כך שהתחלתי לחשוב שממש אין לי צורך בגרסה החזקה מכיוון שגם ככה מדובר אצלנו ברכב שני. לדעתי רוב המשתמשים לא ירגישו בחסר מגזרת המנוע, למעט במקרים של עומס מלא בעליה משמעותית.

למרות נקודות החולשה שהזכרתי, שכנראה מפריעות לי יותר מלמשתמשים אחרים, ראוי שהרכב הזה יקבל יותר תשומת לב ממה שהוא מקבל עד עכשיו. מדובר ברכב מוצלח ואפילו כזה שיש לו אופי. היתרונות בדמות מראה יוצא דופן, נוחות גבוהה וצריכת דלק לא רעה אמורות להתאים ללא מעט לקוחות פוטנציאלים, אלו שהגיר הידני וסטיגמת המוצא הצרפתי לא מהווים מכשול עבורם.

כדאי לכולנו שהרכב יצליח. הצלחה שלו תתן מוטיבציה ליצרן (ואלי גם ליצרנים אחרים) לא לפחד ולהוציא עוד יצירות יוצאות דופן כמוהו.

מגיע לקקטוס שיראו יותר ממנו על הכביש.

 

Cactus.jpg

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2979 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...